//

Iphone diefstal Brussel-Taxipost

Iphone diefstal Brussel-Taxipost discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Wachten he... Mijne heeft er een goeie 15 dagen gelegen zonder reden......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-04-08, 23:59
FleXzoR FleXzoR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 42
Standaard

Wachten he...

Mijne heeft er een goeie 15 dagen gelegen zonder reden...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-04-08, 11:13
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleXzoR Bekijk bericht
Wachten he...

Mijne heeft er een goeie 15 dagen gelegen zonder reden...
but i hate the waiting game Maar zat er bij jou geen factuur bij, want dat zit er bij mij dus wel niet bij?
  #23  
Oud 14-04-08, 11:22
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

Ik denk dat ik het ook zitten heb... 2 weken geleden een iphone gekocht via ebay, en laten opsturen met usps, hij komt aan in belgië, zit vast bij de douane. Ik stuur een bewijs van betaling met paypal door en hij wordt vrijgegeven door de douane. Dan begint het taxipost spelletje, na tientallen telefoontjes, een nutteloos tripje naar vilvoorde enzo bellen ze me vandaag om te zeggen dat ze niet weten waar mijn pakket zich nu precies bevindt... Hij is vertrokken bij de douane naar het depot in vilvoorde maar daar is hij blijkbaar "verloren" gegaan... lang leve taxipost! En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar er is nog een 2de via USPS onderweg
  #24  
Oud 14-04-08, 11:30
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisse1981 Bekijk bericht
Ik denk dat ik het ook zitten heb... 2 weken geleden een iphone gekocht via ebay, en laten opsturen met usps, hij komt aan in belgië, zit vast bij de douane. Ik stuur een bewijs van betaling met paypal door en hij wordt vrijgegeven door de douane. Dan begint het taxipost spelletje, na tientallen telefoontjes, een nutteloos tripje naar vilvoorde enzo bellen ze me vandaag om te zeggen dat ze niet weten waar mijn pakket zich nu precies bevindt... Hij is vertrokken bij de douane naar het depot in vilvoorde maar daar is hij blijkbaar "verloren" gegaan... lang leve taxipost! En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar er is nog een 2de via USPS onderweg

Stuurt de douane een brief voor die zending van bewijs van betaling? Want de mijne ligt er nu al een week.
  #25  
Oud 14-04-08, 11:37
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

ja die sturen een brief blijkbaar, maar het kan tot 3 weken duren vooraleer je deze krijgt. Ik heb toen ik zag dat deze bij de douane lag naar ABX logistics gebeld en deze hebben mij gevraagd een bewijs van paypal door te mailen. Was binnen de 24 uur in orde en uit de douane. Zou ik ook doen als ik jou was, kwestie van het iets sneller te laten gaan.
  #26  
Oud 14-04-08, 11:39
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisse1981 Bekijk bericht
ja die sturen een brief blijkbaar, maar het kan tot 3 weken duren vooraleer je deze krijgt. Ik heb toen ik zag dat deze bij de douane lag naar ABX logistics gebeld en deze hebben mij gevraagd een bewijs van paypal door te mailen. Was binnen de 24 uur in orde en uit de douane. Zou ik ook doen als ik jou was, kwestie van het iets sneller te laten gaan.
Dat is 05 55 66 17 é? Want je hebt er verschillende

Dat bewijs van betaling via paypal is gewoon knippen en plakken en in een word documentje steken dan? Anders stuur het factuur van apple zelf wel van de persoon die het voor me gekocht heeft!

Laatst gewijzigd door Turgon; 14-04-08 om 11:41.
  #27  
Oud 14-04-08, 12:42
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Zonet gebeld, vriendelijk mevrouw aan de telefoon. Heb een referentienummer gekregen en moet het factuur doormailen. Ik heb van mn verkoper het officiele factuur van mn iPhone verstuurd en dat zou geen probleem mogen geven volgens de dame, want ze kennen de verzendkosten.

Bij deze is het gebeurt en ben ik eens héél benieuwd.
  #28  
Oud 15-04-08, 11:06
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

ok, ik heb het dus zitten, mijn iphone is gestolen! Na het verlaten van ABX logistics moest de iphone naar het depot in vilvoorde gaan (van taxipost) maar hij is daar nooit aangekomen. Weet iemand wat je nu precies moet doen en hoe lang het allemaal gaat duren vooraleer ik mijn geld terugkrijg? (zending was verzekerd). Moet ik de verkoper uit de VS contacteren en moet hij dan mijn geld teruggeven of hoe werkt dat precies? bedankt voor de hulp!
  #29  
Oud 15-04-08, 13:40
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisse1981 Bekijk bericht
ok, ik heb het dus zitten, mijn iphone is gestolen! Na het verlaten van ABX logistics moest de iphone naar het depot in vilvoorde gaan (van taxipost) maar hij is daar nooit aangekomen. Weet iemand wat je nu precies moet doen en hoe lang het allemaal gaat duren vooraleer ik mijn geld terugkrijg? (zending was verzekerd). Moet ik de verkoper uit de VS contacteren en moet hij dan mijn geld teruggeven of hoe werkt dat precies? bedankt voor de hulp!
Ik denk dat je beter taxipost zelf contacteer over deze zaak.

022.012345

Ik begin ook al héél bang te worden voor mijn zending
  #30  
Oud 15-04-08, 16:56
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

weet er iemand misschien of er nog een externe klachtendienst is (ombudsdienst vlaanderen ofzo?) om toch even te gaan klagen over taxipost? Kwestie van dat ze eens serieus aandacht gaan besteden aan het probleem van het stelen?
  #31  
Oud 15-04-08, 18:36
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Mss het ministerie van economische zaken of van handel?

Vandaag nog eens naar abx gebeld, eerst hadden ze niets aangekregen en dan blijkbaar weer wel en werd het deze week afgehandeld. Benieuwd hoelang het nu nog gaat duren...
  #32  
Oud 19-04-08, 15:15
thedude thedude is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard Iphone Gestolen Door Taxipost/abx Medewerkers !!!!

WAARSCHUWING !!! WAARSCHUWING !!! WAARSCHUWING !!!

GEORGANISEERDE DIEVENBENDE AKTIEF BIJ ABX EN OF TAXIPOST BELGIE

Mensen er is momenteel een bende aktief die de IPHONES en hoogstwaarschijnlijk andere toestellen steelt nadat ze vrijgegeven worden door de douane ABX logistics. Ben zonet ook het slachtoffer geworden van deze bende, maar ben niet van plan dit zomaar te laten gebeuren. Nadat ik 2 weken wachtte op mijn IPHONE 16 GIG (465 EURO betaalt) contakt opgenomen met ABX (douane). Daar vertelde men mij om de faktuurgegevens door te sturen om de extra kosten te betalen. Had ik niet zelf contakt opgenomen met ABX lag hij er waarschijnlijk nog (daar heeft hij dus 2 weken liggen rotten tot ik belde) nadien de hele verdere procedure gevolgd (dagelijks telefonisch gebeld naar ABX en TAXIPOST) Ik stelde de vraag om het pakket zelf te komen afhalen bij ABX en de kosten daar te betalen. DIT WERD MIJ RESOLUUT GEWEIGERD !!! Alles moest via TAXIPOST gebeuren (met alle gevolgen nu vandien dat het toestel gestolen is !!!). Nadat mijn toestel niet bij me afgelevert werd opnieuw contakt opgenomen met TAXIPOST en daar werd me dan plots gezegd dat het pakketje zomaar verdwenen is...een pakket met trackingnumber hé...

Dank U Wel Taxipost voor het meewerken aan georganiseerde diefstal van de nietsvermoedende klanten.

Taxipost is namelijk op de hoogte van de courante DIEFSTALLEN van de IPHONES !!! En er zou een onderzoek lopende zijn...indien zij dit weten waarom nemen ze dan geen maatregelen om deze diefstallen te voorkomen ?


Kijk mensen ik stel voor dat we ons organiseren en eventueel de media erbij halen. Ik ga alleszins klacht neerleggen tegen de bedrijven voor deze wanpraktijken. Er zijn dus mensen van TAXIPOST en/of ABX bij deze diefstallen betrokken.

Tijd om deze dievenbende uit te roeien....
Wie wil kan me contakteren op gsm 0477918677

Let's organize....
  #33  
Oud 19-04-08, 16:26
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thedude Bekijk bericht
WAARSCHUWING !!! WAARSCHUWING !!! WAARSCHUWING !!!

GEORGANISEERDE DIEVENBENDE AKTIEF BIJ ABX EN OF TAXIPOST BELGIE

Mensen er is momenteel een bende aktief die de IPHONES en hoogstwaarschijnlijk andere toestellen steelt nadat ze vrijgegeven worden door de douane ABX logistics. Ben zonet ook het slachtoffer geworden van deze bende, maar ben niet van plan dit zomaar te laten gebeuren. Nadat ik 2 weken wachtte op mijn IPHONE 16 GIG (465 EURO betaalt) contakt opgenomen met ABX (douane). Daar vertelde men mij om de faktuurgegevens door te sturen om de extra kosten te betalen. Had ik niet zelf contakt opgenomen met ABX lag hij er waarschijnlijk nog (daar heeft hij dus 2 weken liggen rotten tot ik belde) nadien de hele verdere procedure gevolgd (dagelijks telefonisch gebeld naar ABX en TAXIPOST) Ik stelde de vraag om het pakket zelf te komen afhalen bij ABX en de kosten daar te betalen. DIT WERD MIJ RESOLUUT GEWEIGERD !!! Alles moest via TAXIPOST gebeuren (met alle gevolgen nu vandien dat het toestel gestolen is !!!). Nadat mijn toestel niet bij me afgelevert werd opnieuw contakt opgenomen met TAXIPOST en daar werd me dan plots gezegd dat het pakketje zomaar verdwenen is...een pakket met trackingnumber hé...

Dank U Wel Taxipost voor het meewerken aan georganiseerde diefstal van de nietsvermoedende klanten.

Taxipost is namelijk op de hoogte van de courante DIEFSTALLEN van de IPHONES !!! En er zou een onderzoek lopende zijn...indien zij dit weten waarom nemen ze dan geen maatregelen om deze diefstallen te voorkomen ?


Kijk mensen ik stel voor dat we ons organiseren en eventueel de media erbij halen. Ik ga alleszins klacht neerleggen tegen de bedrijven voor deze wanpraktijken. Er zijn dus mensen van TAXIPOST en/of ABX bij deze diefstallen betrokken.

Tijd om deze dievenbende uit te roeien....
Wie wil kan me contakteren op gsm 0477918677

Let's organize....

Hey,

Heb net hetzelfde voorgehad, en bij taxipost doen ze dan precies nog dat er niets aan de hand is! Voeg me anders maar toe op msn als je wil, kunnen we eens brainstormen over verdere stappen, want ben dit absoluut beu! Er ligt nu een nieuwe Iphone bij de douane nog van mij, maar durf deze gewoon niet te laten inklaren omdat er bijna 80% kans is dat hij toch gestolen wordt !!!!
kristof_jacobs@hotmail.com
  #34  
Oud 19-04-08, 16:42
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Gasten stuur eens even een sms naar 4040, met wat geluk staat zo meteen vtm voor de deur en komt het nog in het laat avond nieuws. En nee dit is geen grap, ze laten wel gekker dingen aan bod komen via die 4040, en georganiseerde diefstal bij taxipost en abx en dhl das nou wel niet nix hé.
  #35  
Oud 19-04-08, 18:35
thedude thedude is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thatonealex Bekijk bericht
Maar het is ook je eige fout he, als jij had gezorgt dat de bon op de doos was geplakt zou alles veel sneller zijn verlopen. Dan hoefde je die bon niet op te sturen en ging hij direct van de douane naar taxi post, en niet eerst naar ABX.

Ja en konden ze hem nog sneller stelen !! Heb jij aandelen bij Taxipost ofzo ?
  #36  
Oud 19-04-08, 18:37
thedude thedude is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Gasten stuur eens even een sms naar 4040, met wat geluk staat zo meteen vtm voor de deur en komt het nog in het laat avond nieuws. En nee dit is geen grap, ze laten wel gekker dingen aan bod komen via die 4040, en georganiseerde diefstal bij taxipost en abx en dhl das nou wel niet nix hé.

Dit gaat zeker gebeuren, maar eerst ga ik er zelf een naar toe in mijn uniform...zelf eens onderzoek voeren en als dat niet lukt halen we de
media erbij !!!!!!!!!!!!!!!
  #37  
Oud 19-04-08, 19:43
schoere schoere is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard

zucht,blijkbaar is er dus nog altijd hetzelfde liedje bij taxipost.
Toen ik hier deze topic startte,heb ik al de contacten die ik had van taxipost gemaild dat er iphones gestolen werden bij hen.
IK ben vrij zeker dat daar hoge pieten bij zaten.
Ik heb nooit reaktie gekregen op die mail.

vandaar ook dat ik vrij zeker ben dat hogere functies binnen taxipost aan de diefstallen meewerken.

concreet acties: ik sluit me alleszins aan bij gelijk welke aktie.
nogmaals zeggen dat ik het dus 2 x meegemaakt heb dat een iphone gestolen is bij taxipost.

We zijn hier dus al met een 5-tal slachtoffers.

Misschien moeten we maar eens gezamelijk klacht in gaan dienen bij politie?

besprekingen op msn: stripmaniak@hotmail.com

Laatst gewijzigd door schoere; 19-04-08 om 19:56.
  #38  
Oud 19-04-08, 19:53
schoere schoere is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard

mezelf,The dude,krisse 1981 en joske666 zijn dus de slachtoffers tot nu toe,of vergeet ik iemand?

Iemand een idee hoe ik de tax kan recupereren van de gestolen toestellen.
Ik heb namelijk bij de tweede diefstal tax moeten betalen voor 2 iphones.
Later bleek maar 1 meer in het pakket te zitten maar toen had ik dus al tax betaald.
bij welke instantie zou ik hiervoor moeten zijn?

Maandag nog eens bellen naar taxipost customer Service.
dossierbeheerder voor beide claims is Magid Igdame.

Iemand al klacht ingediend bij taxipost?
Welk resultaat?

IK vermoed dezelfde standaard brief ontvangen.

graag wat feedback.
  #39  
Oud 20-04-08, 19:31
thedude thedude is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard Slachtoffers

Ok mensen heel belangrijk..........ik heb zo snel mogelijk een lijst nodig van de mensen die bestolen zijn geworden door ABX en of Taxipost.

Gelieve me jullie gegevens te sturen + wat er gestolen is geweest, wanneer enz..... hoe meer details hoe beter voor mijn onderzoek

Jullie kunnen alles sturen naar :

thedude@pandora.be
  #40  
Oud 20-04-08, 21:39
lukasverduyn lukasverduyn is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 29
Standaard

Gebeurt dit ook als de iPhone van Engeland komt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kopen in Brussel Zuid ? absrnd Koopinformatie België 2 26-11-08 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.