//

Iphone diefstal Brussel-Taxipost

Iphone diefstal Brussel-Taxipost discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij deze wil ik alle Belgen hier op het forum verwittigen van diefstalpraktijken van iphones te Brussel. Op 2 weken tijd zijn 2 pakketten van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-03-08, 15:14
schoere schoere is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard Iphone diefstal Brussel-Taxipost

Bij deze wil ik alle Belgen hier op het forum verwittigen van diefstalpraktijken van iphones te Brussel.

Op 2 weken tijd zijn 2 pakketten van mij met een iphone verdwenen.
Telkens blijkt dit te gebeuren bij de firma taxipost,nadat ze vrijgegeven zijn door abx/usps te Brussel.
Telkens waren ze oorspronkelijk opgestuurd met usps,die hier dan in Belgie samenwerkt met abx en taxipost.

Een eerste pakket met iphone is spoorloos verdwenen op weg naar het taxipost depot te Oostkamp.
Een tweede pakket,dat ik een week later moest ontvangen,en waarin twee iphones zaten is opengemaakt en er is 1 iphone uit gestolen.

Uit onderzoek is gebleken dat dit op Belgisch grondgebied moet gebeurd zijn.
Dit kon men zien aan het gewicht want oorspronkelijk woog het pakket een halve kg meer.

Ik raad dus iedere Belg aan geen iphones te laten opsturen met usps en enkel met Fedex.
Deze werken niet met taxipost.

Moesten er nog mensen zijn die gelijkaardige ervaringen hebben gelieve mij te contacteren.

Ik kan niet geloven dat ik de enige ben die met deze praktijken geconfronteerd is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-03-08, 16:29
FleXzoR FleXzoR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 42
Standaard

Mijne is ook verzonden via usps, ligt nu bij douane... Ik hoop dat ik niet hetzelfde moet meemaken? (maar ben toch verzekerd?!)
  #3  
Oud 25-03-08, 18:37
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Ik heb er ook al over gehoord.
Laat mijn pakketten tegenwoordig verzenden door DHL. Iets duurder, maar tot nog toe geen problemen.
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool
  #4  
Oud 25-03-08, 21:47
icepeek icepeek is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 46
Standaard

En als hij dan niet gestolen is rekenen ze nadien hoge import en administratieve kosten. De kans dat je pakket ongeopend door de douane gaat via USPS is bijna nihil tegenwoordig.

Ik kan het bevestigen
Mijn 8Gb was zo 100 euro duurder dan mijn latere 16Gb

Gebruik idd DHL, UPS, Fedex maar geen USPS.
  #5  
Oud 25-03-08, 22:05
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Stomme vraag misschien maar bij Fedex of DHL betaal je toch ook gewoon je invoer ?
Open maken van je pakket net zo, ook Fedex en DHL maken open om bij twijfel vast te kunnen stellen wat er in het pakket zit. Om helaas de kosten nog even erbij op te tellen.

ontopic, te zot voor woorden dat het zo maar kan. als ze bewijs hebben dat het pakket zwaarder is verzonden dan weten ze toch dat het gebeurd, moet je daar als ontvanger die er niets aan kan doen voor opdraaien
  #6  
Oud 25-03-08, 22:26
icepeek icepeek is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 46
Standaard

Klopt, maar bij USPS heb je zekerheid dat je kan betalen

persoonlijke ervaring:
USPS
IPhone 3 weken onderweg waarvan 2 bij de douane en 123 euro opleggen

DHL
Iphone 5 dagen onderweg en 50 euro bijbetalen

Pakketten waren identiek
  #7  
Oud 25-03-08, 22:36
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

Dat is een heel groot verschil .

weer wat ontdekt. vraag me af of dat hier i holland ook zo werkt.

dacht dat je beter met USPS kon laten verzenden dan Fedex of UPS o.i.d omdat je daar zeker extra kosten moet betalen, en via USPS heel vaak geen extra kosten in rekening gebracht worden. eigen ervaring. niet dat ik heel vaak wat koop uit buitenland.
bedankt en voor de belgen, sterkte met die losers van post-bestellers
  #8  
Oud 26-03-08, 14:33
joske666 joske666 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Ik heb een iphone gekocht via ebay voor 369 euro (+- 500$). is ginder verstuurd op 12/02/2008 en heb tot op vandaag nog niks ontvangen. na verschillende telefoons naar taxipost blijkt dat hij op 10/3 pas in Belgie aangekomen is en sinds toen vastzit op de Belgische douane. Er zouden computerproblemen zijn op de douane waardoor de pakjes moeilijk vrijkomen. Ben het echt beu aan het worden nu, ik wil mijn iphone :-(
Is er iemand met gelijkaardige ervaring, of iemand die weet wat ik kan doen om de zaken wat te versnellen??
  #9  
Oud 26-03-08, 14:34
joske666 joske666 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

vergeten bij te zetten, de iphone kwam uit de US uiteraard...
  #10  
Oud 26-03-08, 14:36
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Wat heeft dit nu nog met het originele topic te maken?
  #11  
Oud 26-03-08, 14:43
joske666 joske666 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Wat heeft dit nu nog met het originele topic te maken?
Wel, de iphone werd verstuurd met usps, en in België behandeld door taxipost... daar ging de topic toch over?
  #12  
Oud 26-03-08, 15:04
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je zegt net zelf da je pakket vastzit bij de douane en dat het wegens computerproblemen vertragingen oploopt.
Wat heeft dat te maken met Iphone diefstal Brussel-Taxipost
  #13  
Oud 09-04-08, 17:18
joske666 joske666 is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 43
Standaard

Mijn iphone is eindelijk vrijgegeven op de douane op 08/04/08 en blijkt nu gestolen te zijn op het depot van taxipost. Ze vertelden me doodleuk dat mijn pakje niet meer te vinden is en dat ik maar een mailtje moet sturen naar custumer service, wat ik uiteraard dadelijk gedaan heb.

Enig idee wat ik nog kan doen en of ik eventueel juridische stappen kan ondernemen??
  #14  
Oud 09-04-08, 17:40
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Into Foreign Customs, April 07, 2008, 11:26 am, BELGIUM
Arrived Abroad, April 07, 2008, 11:26 am, BELGIUM
International Dispatch, April 05, 2008, 1:10 am, SAN FRANCISCO
Acceptance, April 03, 2008, 3:24 pm, DAVIS, CA 95616
Electronic Shipping Info Received, April 03, 2008

ik begin schrik te krijgen jongens :s
  #15  
Oud 09-04-08, 19:10
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik heb ook mijn pakje door UPSP laten leveren. Is idd een heel raar verhaal van hoe het daar gaat. Je moet steeds bellen en dan weer dit faxen/emailen. Ze hebben daar bij ABX ook wel 3 telefoon nummers maar een iemand om ze op te nemen. Voor de mensen die het systeem niet helemaal snappen:

Iphone gaat naar douane >
Als er een bon in zit word je gebeld op het nummer op de doos om te vertellen dat je moet betalen. Het pakje gaat dan naar Taxipost die het leveren, je betaalt BTW aan de courier.

Als er geen bon in zit gaat het naar ABX, die sturen dan een brief naar je toen. Dan moet je bellen, en dan zeggen ze dat je de bon op moet sturen/emailen/faxen. Dat doe je, zij doen het in de doos en sturen het terug naar de douane. Die keuren alles, geven het aan Taxipost, en je betaald btw aan de courier.

Het is allemaal een groot gezeik en het is onhandig. Bij mij duurde het ongeveer 3 weken, maar hij was al na 4 dagen in belgie.
  #16  
Oud 10-04-08, 10:28
schoere schoere is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard

ondertussen heb ik voor beide zaken schriftelijk klacht ingediend bij taxipost.

gevolg: voor beide zaken kreeg ik een standaardbrief met volgende melding:

verzendingen uit het buitenland zijn niet onderworpen aan onze algemene voorwaarden(art II-§3),maar aan deze die voorzien zijn in de overeenkomst die de afzender sloot met het bedrijf in het land van oorsprong.
Aangezien het de regel is dat de afzender ,die de eigenaar is van het pakket,bij de dienst van verzending klacht kan indienen,adviseren wij u met deze laatste contact op te nemen zodat de procedure voor het bekomen van een eventuele schadevergoeding bij de door hem of haar gebruikte dienst kan worden opgestart.

Met andere woorden: taxipost schuift alles af...

In mijn geval:
Ik kan geen contact meer krijgen met de oorspronkelijke eigenaars (ging via ebay en ondertussen zijn deze personen niet meer aktief als verkoper)

Dus vrees ik dat ik kan fluiten naar de centen.

Pure maffiapraktijken van taxipost als je het mij vraagt.
  #17  
Oud 10-04-08, 17:56
DiscoFreq DiscoFreq is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb vorig jaar ook klacht ingediend via de ombudsdienst voor de post, op zo'n 3 maanden tijd (april tot juni) waren een vijftal pakjes (waarvan 2 binnenlandse met zendingnummer) niet toegekomen.

Van eentje had ik zelfs een tracking die zei dat het aangeboden was maar terug naar het depot ging, terwijl we die dag niemand van Taxipost gezien hadden. Daarna was het spoorloos, de afzender kreeg het niet terug en ik kreeg het ook nooit. Idem voor de rest. Ik krijg al jaren veel pakjes en nu ineens op paar maand tijd ging er zo veel verloren?
Ik snap niet dat zoiets kan met pakjes met tracking, het is toch eenvoudig van na te kijken of die allemaal toegekomen zijn?

De schadevergoeding was een klein bedrag voor de verzendingskosten, niets van de pakjes (die allemaal meer dan 50 euro waard waren en gitaareffecten bevatten) terwijl het volgens mij vrij duidelijk om diefstal ging (of gaat het toevallig een paar maand lang zwaar mis?).Tussen het indienen van de klacht en het afronden ervan zat ongeveer een half jaar.

Momenteel ligt er ook iets bij de douane zag ik toevallig in de tracking (kreeg dat nummer en zit er nogal op te wachten), na een week heb ik zelf gebeld en een betalingsbewijs gefaxt (ze zeiden bij Taxipost dat je dat spontaan moet doen, dat zij niks laten weten????). Benieuwd hoe lang dat weer duurt...
  #18  
Oud 10-04-08, 23:16
krisse1981 krisse1981 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leuven, brabant, België
Berichten: 15
Standaard

taxipost... heb momenteel ook een iphone die nog geleverd moet worden door hun, vorige week dinsdag was hij al in belgië, woensdag de douane zelf dan maar gecontacteerd, en mijn paypalbewijs doorgemaild, en donderdag werd de iphone vrijgegeven voor verzending. Maandag nog steeds niets gekregen, dus ik bel naar taxipost en krijg als antwoord dat hij woensdag en ten laatste donderdag (vandaag dus) geleverd zou worden. Natuurlijk vandaag weer geen kat gezien, dus ik bel naar taxipost en krijg als antwoord dat het voor morgen of maandag zal zijn. Maar ik ben vandaag wel mooi een dagje moeten thuisblijven van de les om te wachten op een iphone die nooit kwam... Heb hun wel even de vraag gesteld hoe het komt dat een pakket dat uit de VS vertrekt op 24 uur in belgië kan aankomen, maar een pakket dat 30 km moet afleggen tot bij mij thuis er meer dan 7 dagen over doet! (wisten ze wel even niet meer wat zeggen). Volgende keer fedex! Maar wat ik me afvraag is dat wanneer je iets laat opsturen met fedex en je verzekert dit wel voor de volle waarde, deze verzekerde waarde dan ook automatisch wordt aangegeven aan de douane, of kan je daar nog een andere waarde voor opgeven?
  #19  
Oud 11-04-08, 00:39
thatonealex thatonealex is offline
• iOS 1.1.4
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 60
Standaard

Maar het is ook je eige fout he, als jij had gezorgt dat de bon op de doos was geplakt zou alles veel sneller zijn verlopen. Dan hoefde je die bon niet op te sturen en ging hij direct van de douane naar taxi post, en niet eerst naar ABX.
  #20  
Oud 11-04-08, 21:14
Turgon's schermafbeelding
Turgon Turgon is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Turnhout (België)
Berichten: 35
Standaard

Ik weet niet meer wat te doen, mn status blijft maar op

Into Foreign Customs, April 07, 2008, 11:26 am, BELGIUM
Arrived Abroad, April 07, 2008, 11:26 am, BELGIUM
International Dispatch, April 05, 2008, 1:10 am, SAN FRANCISCO
Acceptance, April 03, 2008, 3:24 pm, DAVIS, CA 95616
Electronic Shipping Info Received, April 03, 2008

Ik zou niet weten wat er nu moet gebeuren :s
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kopen in Brussel Zuid ? absrnd Koopinformatie België 2 26-11-08 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.