//

iPhone kopen in Frankrijk?!

iPhone kopen in Frankrijk?! discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal Ik had bedacht dat ik wel een iPod wilde. Met schermpje. Misschien een iPod Touch? Toen bedacht ik dat een iPhone ook wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-04-08, 23:48
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard iPhone kopen in Frankrijk?!

Hey allemaal

Ik had bedacht dat ik wel een iPod wilde. Met schermpje. Misschien een iPod Touch? Toen bedacht ik dat een iPhone ook wel heel relaxed is. Deze kan toch hetzelfde en zelfs meer dan de iPod Touch??

Als dit het geval is, zou ik er graag een willen kopen. Maar €700,- (16GB versie, is 16GB ruimte nodig??) vind ik wel erg duur. En aangezien ik in juni naar Parijs ga, is het misschien slim om er daar een te kopen? Ik heb rondgezocht hierover maar ik lees allemaal verschillende verhalen. Is een iPhone in Frankrijk kopen slim of niet?? En hoeveel zou dat dan kosten?

Graag wat antwoorden, bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-04-08, 23:50
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

kijk even bij vraag en aanbod. Persoonlijk lijkt me dat slimmer dan er een in Frankrijk halen aangezien je dan ongeveer €200 meer kwijt bent
  #3  
Oud 19-04-08, 00:11
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
kijk even bij vraag en aanbod. Persoonlijk lijkt me dat slimmer dan er een in Frankrijk halen aangezien je dan ongeveer €200 meer kwijt bent
Oké bedankt voor je reactie
Ik zal hier eens overleggen wat te doen...

Weet er misschien nog iemand of 16GB "te veel" is? Wat kan ik ongeveer met 8GB? Ik weet van een vriend van me dat 8GB iPod Touch wel ongeveer genoeg is.. Daar kunnen 23 films of een heleboel liedjes op. Maar ik snap dat er bij de iPhone wel meer ruimte wordt gebruikt door andere dingen.
Dus, iemand een schatting wat er ongeveer past op 8GB? Zou wel heel fijn zijn!!

Bij voorbaat dank
  #4  
Oud 19-04-08, 01:38
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deedee Bekijk bericht
r €700,- (16GB versie,
Hoe kom je aan dat absurd hoge bedrag? In principe kun je een 16 Gb versie kopen voor pakweg 250 euro bij de bron, iets meer in de UK en nog meer bij een verkoper in NL maar absoluut nimmer 700 euro.

En "is 16 Gb nodig". Teveel geheugen bestaat niet want in de praktijk ga je er steeds meer opzetten aan programmaatjes en dan nog foto's, muziek, film, enzovoort. het prijsverschil tussen 8 en 16 is vrij beperkt dus die kosten zijn niet doorslaggevend.
  #5  
Oud 19-04-08, 01:45
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Forum.Bericht

LEZEN
In frankrijk kost een simlockvrije 16gb iPhone weldegelijk 700 en raadt eens wat hij bedoeld ?

Ik heb zelf 16gb, en dat vind ik eigenlijk te weinig

offtopic: 250 euro voor een 16gb??? Doe mij die link?
  #6  
Oud 19-04-08, 06:49
jpvk007 jpvk007 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 10
Standaard

De bron lijkt me de USA te zijn. Met de huidige koers kost de 8gb rond de €250,- de 16gb is €320,-. Lijkt me dat je die door elkaar haalde...
overigens prijs excl salestax, invoer rechten en btw!
UK is goedkoper en hoef je geen invoerrechten voor te betalen (verder is een ticket naar londen ook goedkoper dan bijv NY of Miami)
  #7  
Oud 19-04-08, 07:16
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpvk007 Bekijk bericht
verder is een ticket naar londen ook goedkoper dan bijv NY of Miami
Tenzij je er toch zit.....
grtn uit de Apple store van San Francisco
(waar de iPhones ook uitverkocht zijn)
  #8  
Oud 19-04-08, 10:53
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Forum.Bericht
LEZEN
In frankrijk kost een simlockvrije 16gb iPhone weldegelijk 700 en raadt eens wat hij bedoeld ?
Lezen? Raden?

Wellicht dat ze voor simlockvrije in Frankrijk dergelijke bedragen betalen maar (als't waar zou zijn!!) wie interesseert dat hier want hier betaal je al beduidend minder. Een "normale" iPhone koop je daar voor 399/499. Dus exact dezelfde prijspolitiek als elders.

En dan ben je wel heel erg dom bezig als je iemand 200 euro gaat betalen voor 15 min. computerwerk met gratis software.

Kun je beter legaal met abonnement kopen.
  #9  
Oud 19-04-08, 11:18
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Op deze site (iPhone kopen in Nederland) staat dat-ie dus ongeveer €700,- in de winkel kost. Daarom had ik die prijs aangehouden. Ik zie nu dat ik op dit forum er eentje kan krijgen voor €520,-. Maar veel lager gaat het toch niet? Ik ben niet in staat om naar Londen of de VS te gaan, ik ga alleen binnenkort naar Frankrijk, zoals ik al zei. Dan zou dit forum de goedkoopste optie zijn?

Oh, en over die ruimte: Cypher21, jij zegt dat je 16GB te weinig vind. Klinkt alsof je hem vol hebt staan. Hoeveel staat er bij jou dan ongeveer op?
Forum.bericht, ik vind €120,- toch vrij doorslaggevend. Het is toch 25% van de prijs!

Bedankt voor al jullie reacties!

PS: Oja, ik wil een simlockvrije telefoon zonder abonnement. Daar kan ik mijn Telfort-simkaart toch gewoon instoppen?!

Laatst gewijzigd door Deedee; 19-04-08 om 11:19. Reden: PS toevoegen
  #10  
Oud 19-04-08, 12:36
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik heb ongeveer 6gb aan films e.d. op de iphone staan en ongeveer 8 a 9gb aan muziek en 1gb aan SNES/NES roms

Ja, als de telefoon simlockvrij is werkt ie prima met een t-mobile kaart
  #11  
Oud 19-04-08, 13:26
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Ik heb ongeveer 6gb aan films e.d. op de iphone staan en ongeveer 8 a 9gb aan muziek en 1gb aan SNES/NES roms

Ja, als de telefoon simlockvrij is werkt ie prima met een t-mobile kaart
Sorry dat ik zo vervelend ben, maar hoeveel films en liedjes zijn dat dan? Kun je dat ergens makkelijk zien en vertellen? Ik hoop het, alvast bedankt
  #12  
Oud 19-04-08, 13:29
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ehh, geen idee, daar let ik eigenlijk niet op Ik heb 200gb in iTunes staan, dus geen idee hoeveel liedjes en dergelijke er nu op staan.

Zeg dat het ongeveer 5mb per liedje is, en 500mb per film ,dan kom je op 12 films en 1700 liedjes
VEEL iig
  #13  
Oud 19-04-08, 13:32
Deedee Deedee is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Ehh, geen idee, daar let ik eigenlijk niet op Ik heb 200gb in iTunes staan, dus geen idee hoeveel liedjes en dergelijke er nu op staan.

Zeg dat het ongeveer 5mb per liedje is, en 500mb per film ,dan kom je op 12 films en 1700 liedjes
VEEL iig
Oké, dankjewel Ik weet genoeg! Eens zien wat we gaan doen

Iedereen bedankt voor jullie hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 kopen in Frankrijk/ England naturel00 Koopinformatie Rest Europa 38 14-07-10 20:49
Iphone kopen via apple frankrijk... jdjoey Koopinformatie Rest Europa 3 17-06-10 18:50
iphone kopen in frankrijk 4strokelover Koopinformatie Rest Europa 4 23-05-08 13:07
Frankrijk unlocked iphone kopen nanoman Koopinformatie Rest Europa 34 12-02-08 01:57
iPhone kopen in Frankrijk madmark Koopinformatie Rest Europa 23 25-01-08 22:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.