iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 5 kopen in Duitsland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/124678-iphone-5-kopen-duitsland.html)

thmsj 14-09-12 16:10

heb hier nog geen ervaring mee, maar als je een iphone besteld uit duitsland en je wil die gebruiken in nederland of belgie, heb je er dan geen problemen mee of werkt die perfect zoals het moet?

DrDecibel 14-09-12 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thmsj (Bericht 818708)
heb hier nog geen ervaring mee, maar als je een iphone besteld uit duitsland en je wil die gebruiken in nederland of belgie, heb je er dan geen problemen mee of werkt die perfect zoals het moet?


je moet wel kaartje erin stoppen die betaald is met duitse marken, anders werkt het niet :rolleyes:

TB010197 15-09-12 13:44

Ik wil graag weten of als ik mijn Iphone 21 september in Duitsland ga halen, Of ik dan gewoon mijn KPN nanosim gaan halen en dan deze erin doen en hiermee activeren? Of is dit niet mogelijk?

Benny 15-09-12 13:46

DrDecibel was natuurlijk niet serieus me die reactie he.. lol :p

Je iPhone 5 uit Duitsland zal gewoon simlockvrij zijn dus je kan zonder problemen je KPN nano-SIM erin stoppen :)

TB010197 15-09-12 13:51

@Benny Dat idee had ik al :P maar ik wist het niet helemaal zeker... Ik wist namelijk wel dat bij de oudere Iphone generaties ze Nooit simlockvrij te kopen waren en je ze moest activeren met een duits kaartje of laten Unlocken via een jailbreak. Ik wist niet of dit bij de Iphone 5 ook het geval zou zijn dus dacht vraag het maar.

Benny 15-09-12 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TB010197 (Bericht 819051)
@Benny Dat idee had ik al :P maar ik wist het niet helemaal zeker... Ik wist namelijk wel dat bij de oudere Iphone generaties ze Nooit simlockvrij te kopen waren en je ze moest activeren met een duits kaartje of laten Unlocken via een jailbreak. Ik had me er bij de Iphone 5 nog niet in verdiept dus dacht vraag het maar. Ik weet het dan liever zeker, Zeker met zo'n best dure aankoop. Maar oke het zal zeker de moeite waard zijn. Bedankt voor je reactie haha

True, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen :)

TB010197 15-09-12 13:54

@Benny Ga jij hem in Duitsland halen of wacht je totdat ie in Nederland beschikbaar komt. Ik vraag me namelijk af of er een prijsverschil zal zijn.

Benny 15-09-12 13:57

Ik ga hem de 21e in Duitsland halen ja. Twijfel nog klein beetje of ik weer naar Oberhausen ga maar zeer waarschijnlijk ga ik naar mediamarkt Nordhorn en als ze hem daar niet hebben naar MM Lingen en als ze hem daar ook niet hebben naar MM Rheine. :p Die 3 vestigingen liggen allemaal redelijk in de buurt van elkaar dus 3 kansen..

Hij zal waarschijnlijk in Nederland 20 euro goedkoper worden, maar het kan ook zomaar zo zijn dat de BTW verhoging al is doorgevoerd in de NL prijzen, dan zal hij denk ik even veel gaan kosten als in Duitsland.

Magneet 15-09-12 15:14

Zijn er ook ervaringen met andere Apple stores in Duitsland?

Voor mij is Hamburg iets verder dan Oberhausen.

TB010197 15-09-12 19:54

Als ik mijn iphone in duitsland gekocht heb... Hoe moet het dan met de garantie? Moet ik hem als er wat aan is hem dan naar duitsland terugbrengen of kan ik hem ook gewoon in nederland ergens afgeven of moet ik hem opsturen? Ook over een eventuele verzekering vraag ik me dit af. Kan ik hem gewoon verzekeren ookal komt ie uit duitsland?

vuurvreter 15-09-12 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TB010197 (Bericht 819132)
Als ik mijn iphone in duitsland gekocht heb... Hoe moet het dan met de garantie? Moet ik hem als er wat aan is hem dan naar duitsland terugbrengen of kan ik hem ook gewoon in nederland ergens afgeven of moet ik hem opsturen? Ook over een eventuele verzekering vraag ik me dit af. Kan ik hem gewoon verzekeren ookal komt ie uit duitsland?

Ben ik ook wel benieuwd naar?

DrDecibel 15-09-12 21:24

Garantie geldt gewoon wereldwijd Of je hem nou in Uk, Duitsland of Frankrijk gekocht hebt

vuurvreter 15-09-12 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrDecibel (Bericht 819150)
Garantie geldt gewoon wereldwijd Of je hem nou in Uk, Duitsland of Frankrijk gekocht hebt

Kan je hem na aanschaf in Nederland verzekeren?

xa4cornelis 15-09-12 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 819156)
Kan je hem na aanschaf in Nederland verzekeren?


Ja, belcompany oid ;)

TB010197 15-09-12 23:20

Ja oke, maar stel... Mijn Iphone gaat defect binnen de garantie periode, Hoe gaat dit in z'n werk? Moet ik hem dan opsturen of gewoon naar een apple reseller brengen? Iemand dit al eens meegemaakt met oudere modellen iphones? Graag een reactie

scoop1 16-09-12 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TB010197 (Bericht 819184)
Ja oke, maar stel... Mijn Iphone gaat defect binnen de garantie periode, Hoe gaat dit in z'n werk? Moet ik hem dan opsturen of gewoon naar een apple reseller brengen? Iemand dit al eens meegemaakt met oudere modellen iphones? Graag een reactie

je loopt gewoon Apple Store Amsterdam binnen en leg hun het probleem uit..
Ze kijken het na en helpen je... ZOnder Enig Probleem mits er Vocht -, Stoot- en/of Valschade is... Dan gaat het via je verzekering als je er 1 hebt!

Maar voor de rest geen probleem, appel store Adam helpt iedereen met een iPhone...

Ik zou niet naar reseller als i am store of ifactory gaaan, meesten sturen het door naar Adam en willen soms kosten om het te sturen naar Apple Store Adam. En je bent hem zkr minimaal 2 weken kwijt....
maak dagje Adam van en ga je gewoon langs de Apple Store zelf.
(vergeet niet van te voren via apple.nl bij de Genius Bar een Afspraak te maken zodat je geholpen kan worden met je probleem)

DrDecibel 16-09-12 20:26

heel duidelijk
kan een slotje op :p

Tom3600 17-09-12 14:14

Vraagje: aangezien ik deze week een weerkje verlof heb, was mijn plan om aanstaande vrijdag (21 september) richting Duitsland te rijden richting een officiële Apple store.
iemand ervaring hiermee? Waar zou ik het best naartoe kunnen gaan? Oberhausen of Keulen?

kleine jan 17-09-12 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tom3600 (Bericht 819716)
Vraagje: aangezien ik deze week een weerkje verlof heb, was mijn plan om aanstaande vrijdag (21 september) richting Duitsland te rijden richting een officiële Apple store.
iemand ervaring hiermee? Waar zou ik het best naartoe kunnen gaan? Oberhausen of Keulen?


Antwoordje: je zou eens in de topic " iPhone 5: Wie gaat er wederom naar Oberhausen? " kunnnen lezen, daar staat alle ervaringen en suggesties heel uitgebreid.

Guest-20180925190238 17-09-12 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleine jan (Bericht 819770)
beetje dubbel topic dit... slotje?

Hoezo slotje :confused: Staat Oberhausen dan gelijk met heel Duitsland :rolleyes: Er is ook een Apple Store in Köln en Sulzbach. En een MediaMarkt/Saturn vindt je in bijna elke Duitse stad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.