//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Ti's een waarde transport dacht ik. Ik heb vorige week de levering gezien in Parijs, is gewoon een witte vrachtwagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #2221  
Oud 01-10-13, 22:24
treinbruno treinbruno is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lokeren België
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
Ti's een waarde transport dacht ik.
Ik heb vorige week de levering gezien in Parijs, is gewoon een witte vrachtwagen (k'weet natuurlijk niet hoe het in Oberhausen gedaan wordt).

Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2222  
Oud 01-10-13, 22:24
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Volgens het "Ladenschlußgesetz" in Nordrhein-Westfalen wel. Ook volgens de agenda van de Apple Store in Oberhausen. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.
Des te meer twijfel ik dan dus aan die ene "manager"
  #2223  
Oud 01-10-13, 22:25
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Zijn er mensen die morgen naar Oberhausen (of Keulen of Parijs of waar dan ook) gaan en voor mij een 5S mee kunnen nemen voor een kleine vergoeding zoals helft benzine of zo? Bij voorkeur ergens uit het midden van ons landje, dit ivm ophalen. Ik zou zelf willen gaan maar ivm werk gaat dit niet, ik kan alleen donderdag en dan is CentrO dicht...
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.

Laatst gewijzigd door Chrisl; 01-10-13 om 22:39.
  #2224  
Oud 01-10-13, 22:33
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amlgo Bekijk bericht
waarschijnlijk.... binnenkort.... volledige compatibel behalve.....


en dat vooral deze op het eind: ....toch?


niet echt overtuigend verhaal als het mij vraagt


groeten van Amigo
Sorry voor mn nederlands..
__________________
  #2225  
Oud 01-10-13, 22:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel Bekijk bericht
Des te meer twijfel ik dan dus aan die ene "manager"
Ik twijfel dan weer heel sterk aan de "reporter ter plaatse".
  #2226  
Oud 01-10-13, 22:34
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl Bekijk bericht
Ja, de A1533 kan op alle netwerken op 4G hier behalve tele2. Verder geen beperkingen nee....
Thanks . Wou t ff zekerweten, misschien las/keek ik ergens overheen namelijk.
  #2227  
Oud 01-10-13, 22:36
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik twijfel dan weer heel sterk aan de "reporter ter plaatse".
Precies, vandaar ook ""
  #2228  
Oud 01-10-13, 22:37
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

ik dacht wel dat je dan GEEN garantie had in europa? kan dat?
  #2229  
Oud 01-10-13, 22:37
polimini polimini is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 19
Standaard

Zal ook even verslag doen van onze Oberhausen dag.

Waren er om 8 uur en zagen al dat er geen linten stonden voor de rij en het beroemruchte bordje in de etalage. Er waren ongeveer 12 man en wij moesten het vrouw volk vertegenwoordigen...

We wisten dus gelijk al dat het hem niet werd, dus maar weer gaan ontbijten bij de heerlijke bakker waar de dame ons bijna korting gaf omdat we er al een week lang ontbijten

Toen om 10 uur de store open ging even naar binnen gelopen en wat schetst onze verbazing, komt er gewoon een Duitser zijn 2 IPhones 5S retourneren..

Gevraagd of we die konden kopen, maar de medewerker vertelde dat ze op stock moesten (blauw shirt ). Hij vertelde ons dat er de hele week geen levering meer komt.

Nu denk ik dat ie liegt want hij zegt ook tegen iedereen dat er geen 5Sjes op stock liggen terwijl wij weten dat er 2 zijn. Maar ik vraag me af of de medewerkers van Apple mogen liegen aangezien dat toch geen vertrouwen wekt bij de klanten? En waarom zou je als je het niet weet niet zeggen, probeer het morgen nog is? iig we weten het niet dus gewoon maar blijven proberen is t beste denk. Morgen gaan we niet, zat te denken aan donderdag. Nu is de vraag hoe wordt de levering vervoerd?? Aangezien ik dit gevonden heb:

DAMWOUDE - Aanstaande donderdag, 3 oktober, is het in Duitsland 'Dag van de Eenheid'. Op die dag geldt er in Duitsland van 00:00 uur tot 22:00 uur een rijverbod voor vrachtwagens zwaarder dan 7,5 ton.

In voorgaande jaren stonden daardoor vluchtstroken op onder andere de A1 vol met vrachtwagens, wachtend totdat ze Duitsland weer in mochten. "Chauffeurs wordt aangeraden zo tijdig mogelijk een omliggende parkeer- en verzorgingsplaats te zoeken om te voorkomen dat er lange files op de vluchtstroken ontstaan. In 2012 was de overlast beduidend minder omdat vrachtwagens door middel van DRIP's (Dynamische Route Informatie Panelen) en tekstkarren gewaarschuwd werden", zegt de Verkeersinformatiedienst.

Chauffeurs die toch de grens oversteken kunnen na een controle aan de Duitse kant een boete verwachten.

Dus maar ja wacht wel af of de garde die het morgen probeert, meer geluk heeft.

Heb klein onderzoek gedaan naar opening van winkels op donderdag en heb t idee dat ze dicht zijn ook al heb ik daarvan niets gezien in centrO vandaag. Op de deur staat wel dat 27 okt. weer winkelzondag is.

Dus gaan het gewoon vrijdag weer proberen denk
  #2230  
Oud 01-10-13, 22:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel Bekijk bericht
Precies, vandaar ook ""
Juist. En het is niet de eerste keer.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
ik dacht wel dat je dan GEEN garantie had in europa? kan dat?
Dat is inderdaad zo. Sinds de iPhone 5 geeft Apple Europa geen garantie meer op iPhones die aangekocht zijn buiten Europa.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polimini Bekijk bericht
Heb klein onderzoek gedaan naar opening van winkels op donderdag en heb t idee dat ze dicht zijn ook al heb ik daarvan niets gezien in centrO vandaag. Op de deur staat wel dat 27 okt. weer winkelzondag is.
Ik heb ook een klein onderzoek gedaan. Ik heb het Ladenöffnungsgesetz van NRW nog eens bekeken (Verkauf an Sonn- und Feiertagen):

https://recht.nrw.de/lmi/owa/br_bes_...sg=0#det280882
  #2231  
Oud 01-10-13, 22:44
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Krijgen ze nu iedere dag iPhone 5Sen geleverd?
  #2232  
Oud 01-10-13, 22:53
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Live verslag vanuit the store: het is nu donker en alles is dicht. Alleen boer is met z'n kaartjes à 140E in het gebouw, etage boven ijskraam. Tot dusver mijn reportage.
  #2233  
Oud 01-10-13, 22:57
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel Bekijk bericht
Live verslag vanuit the store: het is nu donker en alles is dicht. Alleen boer is met z'n kaartjes à 140E in het gebouw, etage boven ijskraam. Tot dusver mijn reportage.
Tom de Boer is BAAS!!!1
  #2234  
Oud 01-10-13, 22:58
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Juist. En het is niet de eerste keer. [COLOR=SlateGrey]
Dus, wel waard om een poging te wagen morgen?
  #2235  
Oud 01-10-13, 23:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel Bekijk bericht
Dus, wel waard om een poging te wagen morgen?
Een gouden regel om een gouden iPhone 5s te bemachtigen. Je moet dan gaan als de "reporter ter plaatse" schrijft dat er geen gouden in voorraad zijn.

Of je stuurt iedereen op donderdag naar Oberhausen. Die personen zijn het dan zo zat omdat de store gesloten is dat ze vrijdag niet meer gaan. Maar jij gaat vrijdag juist wel.

Is allemaal een kwestie van tactiek.
  #2236  
Oud 01-10-13, 23:04
dannypsv3821 dannypsv3821 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: helmond
Berichten: 31
Standaard

geen idee, heb donderdag vrij en wil kijken of ik geluk heb.
was er zaterdagochtend en toen waren er alleen space-grey 64 GB.

maar hoop op info hoe het werkt bij centro
  #2237  
Oud 01-10-13, 23:04
powerduukie powerduukie is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 7
Standaard

Hee jongens, wat denken jullie? Hoe groot is de kans als ik morgen met m'n nuchtere hoofd morgen rond 11 a 12 uur die winkel binnenloop dak er dan met een 64Gb goud uitloop? Heb ter nu wel zin in eentje na zo'n 2 weken wachten. En hier in Leersum duurt het blijkbaar nog een hele week voordat ze er zijn, na, daar heb ik dus geen zin in. Wat denken jullie?
  #2238  
Oud 01-10-13, 23:07
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Heb net inderdaad ook gelezen dat iPhones gekocht in de USA geen garantie hebben in de EU.
Maar uit een aantal artikelen op iPC zie ik dat dit in de praktijk vaak heel anders is, dat de stores ze soms wel gewoon innemen.

Wat zouden jullie doen? t gaat om een 64GB voor €850,- Model A1533 met bon etc ongeopend.
  #2239  
Oud 01-10-13, 23:08
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powerduukie Bekijk bericht
Hee jongens, wat denken jullie? Hoe groot is de kans als ik morgen met m'n nuchtere hoofd morgen rond 11 a 12 uur die winkel binnenloop dak er dan met een 64Gb goud uitloop? Heb ter nu wel zin in eentje na zo'n 2 weken wachten. En hier in Leersum duurt het blijkbaar nog een hele week voordat ze er zijn, na, daar heb ik dus geen zin in. Wat denken jullie?
Als er al gouden geleverd zijn morgen zijn ze om 10:05 al weg is mijn ervaring als ik dit topic door lees. Dus nee, denk niet dat dat hem gaat worden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Heb net inderdaad ook gelezen dat iPhones gekocht in de USA geen garantie hebben in de EU.
Maar uit een aantal artikelen op iPC zie ik dat dit in de praktijk vaak heel anders is, dat de stores ze soms wel gewoon innemen.

Wat zouden jullie doen? t gaat om een 64GB voor €850,- Model A1533 met bon etc ongeopend.
Mijn vader zat afgelopen weekend in Las Vegas en zou er ook 1 voor me mee nemen, maar ze hadden alleen 64GB met AT&T en/of Verizon simlock, dus heb het niet gedaan. Ik zou het dus gewoon doen maar das persoonlijk natuurlijk hè...
  #2240  
Oud 01-10-13, 23:09
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door powerduukie Bekijk bericht
Hee jongens, wat denken jullie? Hoe groot is de kans als ik morgen met m'n nuchtere hoofd morgen rond 11 a 12 uur die winkel binnenloop dak er dan met een 64Gb goud uitloop? Heb ter nu wel zin in eentje na zo'n 2 weken wachten. En hier in Leersum duurt het blijkbaar nog een hele week voordat ze er zijn, na, daar heb ik dus geen zin in. Wat denken jullie?
Ik denk dat je juist niet nuchter moet zijn om zo te denken
Of je past een gouden regel toe, zoals eerder beschreven door timosha

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 oktober 2013 om 22:11 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Heb net inderdaad ook gelezen dat iPhones gekocht in de USA geen garantie hebben in de EU.
Maar uit een aantal artikelen op iPC zie ik dat dit in de praktijk vaak heel anders is, dat de stores ze soms wel gewoon innemen.

Wat zouden jullie doen? t gaat om een 64GB voor €850,- Model A1533 met bon etc ongeopend.
Ik persoonlijk zou niet een dergelijk risico nemen, volgens mij kan je ook geen Apple care+ hiervoor afsluiten(?)
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 20:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 01:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 11:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 09:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.