//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Sorry, daar heb je helemaal gelijk in Maar had zelf de ervaring met Oostblokkers: "Enorm veel oostblokkers die geen ruk geven om wie dan ook; ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 11-09-13, 09:57
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Sorry, daar heb je helemaal gelijk in
Maar had zelf de ervaring met Oostblokkers:
"Enorm veel oostblokkers die geen ruk geven om wie dan ook; m'n vrouw stond erbij en die drukten ze net zo makkelijk plat. Is uit de rij gegaan."


Wat highlights van anderen, van vorige keer:
"Nee en het wordt hier gevaarlijk dus ben uit de rij gaan staan. Echte schande."
"Ik ben ook weg gegaan daar , wat een ellende zeg niet normaal"
"Ik ben uit de rij gestapt. Was niet veilig meer!"
"Ik ben in Oberhausen uit de rij gestapt. Was een grote chaos."
"Uit de rij gegaan nadat opeens alle organisatie weg was (mensen begonnen opeens over de linten te rennen..?) vechtpartij gezien"
"Keulen is een 'battle field' Ambulance en politie aanwezig Ik had 2 tickets , maar 1 daarvan is me met geweld ontvreemd."
"Thuis van Oberhausen. Was een totale chaos. Apple & security hadden de situatie niet in de hand (het was ook erg druk!) vechtpartijen en woordwisselingen. Was niet veilig!"
"Keulen is kansloos boys Ik heb het overleefd maar leek wel voetbal wedstrijd tussen Feyenoord Ajax."
"Dit is het echt niet waard. Volgende keer bestellen uit mijn zetel. Mensen die in een rij staan voor voedselpakketten in Afrika zijn nog rustiger. Triestig dit."
"Mensen kennen echt geen fatsoen meer... Schandalig gewoon!"
"wat een geduw en getrek en schelden en elkaar beetje neer slaan voor een telefoon.."
"stonden serieus al mensen met hun ketting om hun vuist gewikkeld klaar om iemand neer te meppen"
"Op een gegeven moment kwamen er gewoon complete groepen mensen onder de linten door"

"Bijna 13 uur gewacht en nu pas m'n tickets. Dit is echt een nachtmerrie.. Nu weer uren in de rij om ze daadwerkelijk te kopen"

"ik heb totaal 13 uur gewacht...."

"Ik was om 5 uur in Keulen, half 9 werd er gemeld dat alles uitverkocht was en ben ik maar weer naar huis gegaan..."

En ook een tip misschien?
"Wij waren in keulen en zijn op terugweg nog even in oberhausen gaan kijken. Daar was de stress weg en was er inderdaad nog veel voorraad."

--> In Oberhausen deelden ze om 16:30 nog tickets uit!

"gewoon een leuk dagje gehad met resultaat,.. maar als je me vraagt of ik het nog een keer zou doen? ik denk t niet!"

"Je bent toch eigenlijk niet wijs om 12 uur in de rij te gaan staan, met de kans dat je nog niks hebt zoals in Keulen"
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch

Laatst gewijzigd door matthijst; 11-09-13 om 10:16.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 11-09-13, 10:04
knuster knuster is offline
• iOS 10.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: limburg (belgie)
Berichten: 399
Standaard

Pfff, ik wil wel gaan maar ik hoop dat ze het wat beter geregeld hebben dan vorig jaar!
Wij waren toen aangekomen rond 22.30 de avond ervoor en zaten juist niet meer onder het afdak maar net in het 'park' met ongeveer een 80 tal mensen voor ons. Alles ging goed de ganse nacht, iedereen was chill tot de verkoop begon!
Ineens begint iedereen van achteraan in het park naar voren te stormen en was er complete chaos!!
In plaats van maximum een half uurtje erna buiten te lopen met onze iphones was het pas rond de 15.00 toen we voor de deur van de apple store stonden!!!
Jezus christus, wat een ***** dag was me dat!!

Als ik ga volgende week, wil ik zeker onder het afdak staan ver van het park!
Ten laatste om 21.00 daar zijn is dus de boodschap!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2013 om 10:10 ----------

Iemand die goed duits spreekt zou eens naar de apple store in oberhausen bellen om te vragen of ze het anders gaan aanpakken na de complete chaos vorig jaar!
  #63  
Oud 11-09-13, 11:01
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

Als er dranghekken staan, kunnen er gewoon geen problemen zijn... Hopelijk hebben ze uit hun fouten geleerd vorig jaar... Ik had er 2 omdat ik me erdoor glipte met bijna verstikkingsdood tot gevolg...
  #64  
Oud 11-09-13, 11:03
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Heh, als een paar honderd man gaat rennen en duwen houdt zo'n hek ze ook niet tegen.
Misschien nog wel irritanter, omdat een hek 0,0 meegeeft als je er tegenaan gedrukt wordt.
  #65  
Oud 11-09-13, 11:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Sorry, daar heb je helemaal gelijk in
Maar had zelf de ervaring met Oostblokkers:
"Enorm veel oostblokkers die geen ruk geven om wie dan ook; m'n vrouw stond erbij en die drukten ze net zo makkelijk plat. Is uit de rij gegaan."
Dat is natuurlijk jammer. Wij hebben helaas ook een horde Noordwestblokkers in actie gezien. De details zal ik je maar besparen.
  #66  
Oud 11-09-13, 11:28
gundamangel's schermafbeelding
gundamangel gundamangel is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 78
Stuur een bericht via MSN naar gundamangel
Standaard

Ik ga naar oberhausen met een collega. Als er nog mensen zijn die willen meerijden vanaf Apeldoorn of Arnhem. Laat het even weten. Kan 1 of 2 mensen mee nemen afhankelijk van hoeveel spul we mee nemen. Ik ga donderdag ochtend al.
__________________
--->The Gundam Angel<--- {15" MacBook Pro met Retina display, 27" Led Cinema display, Time Capsule 2TB, iPhone 5s, iPad Air 2, Apple Watch series 1 }
  #67  
Oud 11-09-13, 11:36
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

Ik zit nog te twijfelen tussen oberhausen en keulen.keulen is 45 minuten verder rijden maar mischien minder druk.Alhoewel het vorig jaar er ook best druk was
  #68  
Oud 11-09-13, 12:05
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
Vanwaar vertrek je en rond hoe laat?
ik vertrek van omgeving Leuven. Hoe laat moet ik nog afspreken met 2 andere kameraden . Vorig jaar was ik er om 22 uur. En dat was eigenlijk ruim voldoende ware het niet dat inde chaos het lint doorgesneden werd en ik van plaats 140 naar plaats 1000 ofzo geslingerd werd.
  #69  
Oud 11-09-13, 13:34
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

Ik ben trouwens wel benieuwd of de 5s ook daadwerkelijk vanaf 20 september te koop is aangezien op apple.de de 5s pas vanaf 20 sept te bestellen is en de 5c vanaf de 13e al.
  #70  
Oud 11-09-13, 13:45
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

kachel mss vanuit Grunn wel naar hamburg... al ben ik bang voor puinhoop. Reseveren kan online? dan ist mss te doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2013 om 13:48 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feddesman Bekijk bericht
Ik ben trouwens wel benieuwd of de 5s ook daadwerkelijk vanaf 20 september te koop is aangezien op apple.de de 5s pas vanaf 20 sept te bestellen is en de 5c vanaf de 13e al.
goede, op de germany apple page staat id. ook per 20 septemeber en die andere al vanaf 13.

Bij c overigens voorbestelling, de 5s gewoon echte bestelling. denk dat het geen reet uitmaakt.
  #71  
Oud 11-09-13, 14:22
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Duitsland heeft dezelfde modellen, het is meer ff de vraag hoeveel drama je ervooor over hebt. Vorig jaar was het in Oberhausen bijna letterlijk vechten begreep ik, toen mensen door de lintjes heen gingen duwen. Ook in Keulen werd het voor opening 1 groot duwfestijn waarbij mensen van alle kanten kwamen aanlopen (zag ze uit de tram/bus stappen en zo aansluiten).

Probleem is dat bij de eerste paar launches vooral Applefreaks waren die er stonden omdat ze graag een nieuwe iPhone wilden hebben. Nu komt het halve oostblok erop af met clubjes en die gasten hebben schijt; dagje asperges steken voor een paar knaken, of in de rij staan voor een iPhone...
ik ga ze hierover bellen vandaag.
  #72  
Oud 11-09-13, 14:53
joske1960 joske1960 is offline
• iOS 12.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: maaseik
Berichten: 6
Standaard

ik wil er ook wel een maar heb helaas geen tijd als er iemand uit limburg gaat laat me iets weten kunnen we iets afspreken

gr jos uit maaseik
  #73  
Oud 11-09-13, 17:34
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
Normaal ga ik altijd naar oberhausen maar.....

Aangezien je in amerika nu ook direct de iphone5S volle prijs unlocked kan kopen...
Eens de prijzen op een rijtje zetten:

Duitsland: iphone5s 16GB :699€
Amerika: iphone5s 16GB : 649$ (unlocked)

Met de huidige wisselkoers kom ik dan uit op : 486€
Dit is een verschil van 213€
Dan breng ik hem wel mee van new york volgende maand!
Vergeet niet de salestax. Die varieert per staat. Wat ik zo snel van Wikipedia kon vinden is dat die in NYC (bij elkaar opgeteld) op 8,875% uitkomt. Die moet je er dus bij optellen. Maar dan nog ben je idd goedkoper uit. Ik kom op 530 euro uit. Voor de rest moet je er wel rekening mee houden dat de douane op Schiphol in deze periode veel alerter is dan op andere tijdstippen. Je moet er dus rekening mee houden dat je uit de rij gehaald wordt.
  #74  
Oud 11-09-13, 17:45
Jogabonito20's schermafbeelding
Jogabonito20 Jogabonito20 is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske1960 Bekijk bericht
ik wil er ook wel een maar heb helaas geen tijd als er iemand uit limburg gaat laat me iets weten kunnen we iets afspreken

gr jos uit maaseik

Ik wil er ook een, maar ook ik heb geen tijd. Als iemand uit limburg gaat dan hoor ik dat graag. Wellicht dat we iets kunnen regelen.

Thanks.
  #75  
Oud 11-09-13, 17:46
moermansebastian moermansebastian is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 30
Standaard

19september vertrek ik naar oberhousen s'avonds, wie gaat er mee? ik vertrek uit Sint Niklaas met de auto. Uur is nog te bepalen, maar zou toch rond 18uur zekers of vroeger willen vertrekken.
  #76  
Oud 11-09-13, 17:50
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
Als er dranghekken staan, kunnen er gewoon geen problemen zijn... Hopelijk hebben ze uit hun fouten geleerd vorig jaar... Ik had er 2 omdat ik me erdoor glipte met bijna verstikkingsdood tot gevolg...
klopt dit hoop ik ook, dan komt het wel goed. lintjes werkt blijkbaar niet.
of meer beveiliging ertussen proppen.

heb de store gebeld vandaag en die zei dat de manager dit jaar het wil verbeteren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2013 om 17:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Heh, als een paar honderd man gaat rennen en duwen houdt zo'n hek ze ook niet tegen.
Misschien nog wel irritanter, omdat een hek 0,0 meegeeft als je er tegenaan gedrukt wordt.
het grootste probleem waren voorkruipers. mensen die door de lintjes er stiekem bij gingen staan. nogmaals, de russen die rond 7 uur 's avonds aankomen doen dat ook. die laten opeens hun vrouwen ertussen om 6 uur 's ochtends. en in de nacht lekker aan de drank.
  #77  
Oud 11-09-13, 18:31
iLuca's schermafbeelding
iLuca iLuca is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

Ik ga hem online bestellen via de duitse store. Door de touch ID, en de 64 bit processor was ik om.
  #78  
Oud 11-09-13, 19:35
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik wil ook graag naar Oberhausen. De goud-kleurige 5s lijkt mij wel wat en dan haal ik er gewoon 2. Woon ook in de omgeving Apeldoorn.

Mijn vraag aan jullie:

- Is het mogelijk dat ik via de Duitse Apple Store de iPhones bestel en ze dan op de dag van release op ga halen?
- Ik neem aan dat ik gewoon 2 jaar volle garantie heb?
  #79  
Oud 11-09-13, 19:47
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

- nee
- ja
  #80  
Oud 11-09-13, 19:49
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
- nee
- ja
Dat is duidelijk. Hoe kan ik dan een iPhone bemachtigen via de Apple Store in Duitsland?
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 19:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 00:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 10:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 08:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.