//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door BrmmG Ik vind het gewoon geen stijl van Apple om het op deze manier aan te pakken. Prima dat ze er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1061  
Oud 21-09-13, 17:52
boy1308 boy1308 is offline
 
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrmmG Bekijk bericht
Ik vind het gewoon geen stijl van Apple om het op deze manier aan te pakken. Prima dat ze er een hype van maken en mensen voor de winkel laat wachten. Maar je kunt niet maken om met slechts 600 toestellen voor 2000 wachten aan te komen. Ze weten van voorgaande iPhone releases dat het altijd enorm druk is in Oberhausen. Dat ze niet iedereen tevreden kunnen stemmen met het gewenste model begrijp ik, maar dat ze slechts voor de eerste 300 mensen iPhones beschikbaar hebben is gewoonweg belachelijk. Mensen die na 21:00 in de rij aangesloten zijn waren bij voorbaat kansloos voor een iPhone.

Ik heb uitvoerig met een aantal managers uit de winkel gesproken vrijdag. De Apple store zelf weet pas op het moment dat ze de doos met iPhones open maken hoeveel iPhones ze binnen hebben gekregen. De doos wordt pas 's nachts voor de launch geopend. Ik vind dat ze op dat moment best even langs de rij mogen lopen en zeggen, sorry dames en heren voor het wachten, maar vanaf dit punt zijn jullie sowieso kansloos voor een iPhone 5s. Beter dat we dan rond 04:00 weer terug naar huis kunnen dan nog te moeten wachten tot 10:00/11:00 voordat er meer duidelijkheid is.

De release van de iPhone 5s was iets meer dan een week na de aankondiging. Op dat moment weet Apple toch al dat ze niet genoeg iPhones gaan hebben voor de launch? Dan maak je tijdens de keynote toch gewoon bekend dat de release op 27 september is? Het aantal mensen dat op komt draven is gelijk. Maar het aantal iPhones dat je beschikbaar hebt is dan als het goed is zo'n beetje verdubbeld. Op die manier stel je veel minder mensen teleur en dat levert veel minder negatieve publiciteit op. Als Apple 2000 iPhones had gehad, hadden ze zo'n miljoen meer aan omzet kunnen maken. En was de markt voor zwarte handel in iPhone nu een stuk kleiner, dat geld stond dan nu grotendeels gewoon bij Apple op de bankrekening.

De keuzes van Apple zijn de laatste tijd in mijn ogen onbegrijpelijk. De 5c is gewoon een ontzettend geflopt toestel, nu al. De enige reden dat ze daar nog een flinke stapel van hebben verkocht is omdat mensen niet met lege handen naar huis wilden gisteren.

Ik hoop dat Apple niet meer te lang door gaat met deze filosofie. Echte Apple liefhebbers mag je simpelweg niet op zo'n manier teleurstellen. De enige reden dat ik niet om Apple heen kan is dat ze nog steeds superieur zijn qua design en software tov andere merken. Maar de arrogantie van het bedrijf slaat de laatste tijd een beetje door. Tot zover mijn betoog hierover.
Knal erop!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1062  
Oud 21-09-13, 18:58
iAPpel iAPpel is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrmmG Bekijk bericht
Dat hoeft ook weer niet, want dan staat er niemand in de rij. Maar je mag best 's ochtends vroeg in de rij even komen vertellen. Sorry mensen, bedankt voor het wachten, maar er zit helaas geen iPhone 5s in voor jullie, we hebben te weinig toestellen binnen gekregen.

Desnoods verlaagt Apple de hoeveelheid iPhones van 2 per persoon naar 1 per persoon. Dan loont het zich voor de handelaren ook niet meer echt om te komen. Voor 150/200 euro de hele nacht in de rij staan doen ze dan niet. Dan komen tenminste alleen de echte die hards. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook met de gedachte ging van, het 2e toestel verkoop ik wel met winst maar in principe is één toestel per persoon genoeg.
Door 1 pp te verkopen hou je de handelaren echt niet tegen, dan komen ze met 400 man ipv 200.
  #1063  
Oud 21-09-13, 19:04
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel Bekijk bericht
Door 1 pp te verkopen hou je de handelaren echt niet tegen, dan komen ze met 400 man ipv 200.
Maar 't werkt i.i.g. preventiever dan 2 p.p.
  #1064  
Oud 21-09-13, 20:15
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Berichtje van mijn gloednieuwe 5S .

Ik ben vanochtend richting oberhausen gereden met 2 vrienden... Rond kwart voor acht aan de store gaan aanschuiven, ongeveer 30/40 mensen... Er werd ons verteld dat we maar 1 kaartje konden kiezen... Groep voor me, die overigens Duits/Nederlands/koerds/egels etc sprak begon van zen tak te maken.... Was puur daar voor te kopen en te verkopen.. Uiteindelijk heeft hij aan een voorbijganger gevraagd om 1minuut aan te schuiven en hem zo dat 2e kaartje te bezorgen... Apple keek ernaar... Kaartje voor de goude iPhone werd naar zeggen voor 500€ verkocht.... Je mag doen wat je wil... Zolang er niet genoeg voorraad id voor iedereen ontstaat er een markt!

Blij dat ik een zilveren 32GB heb kunnen scoren, 2uurtjes aanschuiven, na een uurtje had ik mijn kaartje al + niet in de kou moeten staan! Naar het schijnt kon je in Keulen wel meerde kaartjes krijgen
  #1065  
Oud 21-09-13, 20:41
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Berichtje van mijn gloednieuwe 5S .

Ik ben vanochtend richting oberhausen gereden met 2 vrienden... Rond kwart voor acht aan de store gaan aanschuiven, ongeveer 30/40 mensen... Er werd ons verteld dat we maar 1 kaartje konden kiezen... Groep voor me, die overigens Duits/Nederlands/koerds/egels etc sprak begon van zen tak te maken.... Was puur daar voor te kopen en te verkopen.. Uiteindelijk heeft hij aan een voorbijganger gevraagd om 1minuut aan te schuiven en hem zo dat 2e kaartje te bezorgen... Apple keek ernaar... Kaartje voor de goude iPhone werd naar zeggen voor 500€ verkocht.... Je mag doen wat je wil... Zolang er niet genoeg voorraad id voor iedereen ontstaat er een markt!

Blij dat ik een zilveren 32GB heb kunnen scoren, 2uurtjes aanschuiven, na een uurtje had ik mijn kaartje al + niet in de kou moeten staan! Naar het schijnt kon je in Keulen wel meerde kaartjes krijgen
Enig idee of er nog zilveren 64gb iphones beschikbaar waren? Die zullen nu waarschijnlijk wel uitverkocht zijn, maar dan heb ik toch een idee hoe snel ze eventueel leverbaar zijn. Was gisteren samen met een vriend 30ste in rij. Maar de 64GB zilver iphones waren al uitverkocht, mijn vriend had gelukkig ook een 32gb Zilvere kunne kopen. Heb met tegenzin een 64gb space grey gekocht, maar ondertussen al verkocht. Dus wil zo snel mogelijk een andere kopen . Veel plezier met je aankoop trouwens
  #1066  
Oud 21-09-13, 20:43
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Zojuist een vriend van me gesproken die een telefoon winkel hebben. Ze hebben iphone 5s binnen gekregen. 32 gb zwarte zei hij. Missvhien ook 16 maar dat weet in morgen. Mensen met interesse pm
  #1067  
Oud 21-09-13, 20:44
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Enig idee of er nog zilveren 64gb iphones beschikbaar waren? Die zullen nu waarschijnlijk wel uitverkocht zijn, maar dan heb ik toch een idee hoe snel ze eventueel leverbaar zijn. Was gisteren samen met een vriend 30ste in rij. Maar de 64GB zilver iphones waren al uitverkocht, mijn vriend had gelukkig ook een 32gb Zilvere kunne kopen. Heb met tegenzin een 64gb space grey gekocht, maar ondertussen al verkocht. Dus wil zo snel mogelijk een andere kopen . Veel plezier met je aankoop trouwens
Wat ik hierboven lees zou dit de 'restjes' geweest zijn van gisteren die niet werden afgehaald... Weet niet als dit klopt... Wij konden relatief veel kiezen eigenlijk... Enkel de gouden iPhone niet .
  #1068  
Oud 21-09-13, 20:45
Fabiant Fabiant is offline
• iOS 10.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is dat als ik zaterdag a.s. naar oberhausen rijd en daar rond 08:15 ben, dat ik een iPhone 5s 16gb space grey in handen krijg?
  #1069  
Oud 21-09-13, 20:46
BrmmG BrmmG is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Landgraaf
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karakus10 Bekijk bericht
Zojuist een vriend van me gesproken die een telefoon winkel hebben. Ze hebben iphone 5s binnen gekregen. 32 gb zwarte zei hij. Missvhien ook 16 maar dat weet in morgen. Mensen met interesse pm
In Duitsland gekocht en nu weer verkopen? Of officeel via Apple voor de Nederlandse markt?
  #1070  
Oud 21-09-13, 20:48
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik heb geen flauw idee. Ze hebben een winkel dus ze hebben het binnen gekregen via apple
  #1071  
Oud 21-09-13, 20:53
Nfect Nfect is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karakus10 Bekijk bericht
Zojuist een vriend van me gesproken die een telefoon winkel hebben. Ze hebben iphone 5s binnen gekregen. 32 gb zwarte zei hij. Missvhien ook 16 maar dat weet in morgen. Mensen met interesse pm
Waar? Nederland of België of waar...
  #1072  
Oud 21-09-13, 20:54
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

In nederland
  #1073  
Oud 21-09-13, 20:56
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Via apple onmogelijk he.... release in be/nl is nog niet eens aangekondigd

volgens een vriendin die in een telefoonwinkel werkt is het laatste wat zij hoorde in november.. MISSCHIEN iets vroeger zei ze
  #1074  
Oud 21-09-13, 20:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karakus10 Bekijk bericht
Ze hebben een winkel dus ze hebben het binnen gekregen via apple
Vorig jaar tijdens de schaarste van de iPhone 5 was er ook een "winkel" die iPhone 5 verkocht. iPhone 5 verpakt in witte doosjes zonder toebehoren en met een EMEA SIM-lock.
  #1075  
Oud 21-09-13, 20:57
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik heb ze in ieder geval binnen mensen met interesse kunnen een pm sturen
  #1076  
Oud 21-09-13, 20:59
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karakus10 Bekijk bericht
Ik heb ze in ieder geval binnen mensen met interesse kunnen een pm sturen
Vaag verhaal...
Eerst heb je het over een vriend met telefoon winkel en nu zeg je ik?
  #1077  
Oud 21-09-13, 21:03
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Probeer je me aan te vallen ofzo? Als die vriend het aan mij verteld dus als ik de kans heb van hem te kopen dan krijg IK ze toch binnen? Of bied ik hier telefoons aan die je vervolgens van een geest kan kopen?
  #1078  
Oud 21-09-13, 21:12
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

Hoorde wel een gerucht dat Apple de release in NL dit jaar een keer heel anders wilde aanpakken, niet via de apple store in Amsterdam maar een winkeltje ergens in het land zonder aankondiging.
Omdat het parkeren in Amsterdam zo duur was voor hun klanten.
__________________
Wie dit leest is gek.
  #1079  
Oud 21-09-13, 21:14
feddesman feddesman is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nootdorp
Berichten: 279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kleine jan Bekijk bericht
Hoorde wel een gerucht dat Apple de release in NL dit jaar een keer heel anders wilde aanpakken, niet via de apple store in Amsterdam maar een winkeltje ergens in het land zonder aankondiging.
Omdat het parkeren in Amsterdam zo duur was voor hun klanten.
leuk hoor geruchten.
Ik hoorde een gerucht dat alle nederlands apple id's een gratis 5s kregen.
  #1080  
Oud 21-09-13, 21:25
TOETURS TOETURS is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 37
Standaard

zouden ze maandag of dinsdag al weer wat binnen hebben in keulen of oberhausen?
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 20:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 01:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 11:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 09:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.