//

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee?

iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was zaterdag weer in Hamburg, alleen Space Grey op voorraad. Medewerker zei dat ze dag ervoor 30 gouden hadden binnen gekregen en was binnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #3141  
Oud 14-10-13, 10:31
Lennyl Lennyl is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 67
Standaard

Ik was zaterdag weer in Hamburg, alleen Space Grey op voorraad. Medewerker zei dat ze dag ervoor 30 gouden hadden binnen gekregen en was binnen kwartier weer uitverkocht. Ze staan er dus nog steeds voor in de rij in de ochtend.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #3142  
Oud 14-10-13, 11:27
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thiagordc Bekijk bericht
Beste Timosha,

Ik heb ook mijn toestellen die ik perse wou kunnen vinden in Parijs. Enkel die van men broer heb ik via via gekocht tegen een meerprijs. Maar niet iedereen is bereid om zo ver te rijden hè. Ze kennen maar 1 plek, namelijk oberhausen

Mvg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
"Ver" is relatief. Het hangt er een beetje van af welk vervoermiddel men gebruikt. Met de Thalys is moeder de vrouw in "no time" in Parijs. En wij zijn ook in "no time" in Sulzbach.
Ik snap wel waarom menigeen kiest voor OB en niet bv. Parijs. Het gebruik van die leaseauto kost je nl. niets... de Thalys/hotel wel!
  #3143  
Oud 14-10-13, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalHark Bekijk bericht
Ik snap wel waarom menigeen kiest voor OB en niet bv. Parijs. Het gebruik van die leaseauto kost je nl. niets... de Thalys/hotel wel!
Goed om te vernemen dat jij het snapt.
  #3144  
Oud 14-10-13, 11:55
Rogier1991 Rogier1991 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 25
Standaard

Nog iemand naar Duitsland vandaag?
  #3145  
Oud 14-10-13, 11:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
ik heb dan niet sulzbach gekozen maar frankfurt natuurlijk, over die sulzbach spreken we toch ?
Dat is inderdaad de juiste Sulzbach. Sulzbach Taunus. Ik wist niet dat een ICE ticket naar Frankfurt/Main zo duur was.
  #3146  
Oud 14-10-13, 12:15
jhn1775 jhn1775 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Het valt hiet wat stil ... over een weken dan toch een naar OB.
De grote goldrush lijkt precies wat over.

Weet er iemand welk model je moet nemen in de us, dat ook hier werkt?
  #3147  
Oud 14-10-13, 12:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jhn1775 Bekijk bericht
Weet er iemand welk model je moet nemen in de us, dat ook hier werkt?
Ja, daar lopen al verschillende topics over in het juiste forum:

Koopinformatie USA forum > Koopinformatie en ervaringen forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS
  #3148  
Oud 14-10-13, 12:18
fuqua fuqua is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is inderdaad de juiste Sulzbach. Sulzbach Taunus. Ik wist niet dat een ICE ticket naar Frankfurt/Main zo duur was.
mijn schrik reactie was net zo, ik neem aan dat je het ook gechecked hebt ?

en van brussel met thalys naar parijs is ook niet veel goedkoper !
  #3149  
Oud 14-10-13, 12:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fuqua Bekijk bericht
en van brussel met thalys naar parijs is ook niet veel goedkoper !
Dat hangt er ook allemaal een beetje van af. Zullen we het hier bij laten? De reiskosten om een iPhone te gaan kopen zijn niet echt on topic (denk ik).
  #3150  
Oud 14-10-13, 12:43
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Weet iemand toevallig de voorraadstatus van Oberhausen? Ik ben op zoek naar een iPhone 5S Silver 16 gb.
  #3151  
Oud 14-10-13, 12:54
cello38 cello38 is offline
• iOS 9.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Weet iemand toevallig de voorraadstatus van Oberhausen? Ik ben op zoek naar een iPhone 5S Silver 16 gb.
Roy ik heb er 1 5S zilver 16gb voor je, kijk naar de verkooptopic
  #3152  
Oud 14-10-13, 12:57
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cello38 Bekijk bericht
Roy ik heb er 1 5S zilver 16gb voor je, kijk naar de verkooptopic
Ik zag het, maar ik vind de vraagprijs VEEL te hoog.
  #3153  
Oud 14-10-13, 13:06
cello38 cello38 is offline
• iOS 9.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Ik zag het, maar ik vind de vraagprijs VEEL te hoog.
Oke geen probleem, maar moet je een ritje Oberhausen doen en hopen op een zilver, toch zal het moeilijk zijn
  #3154  
Oud 14-10-13, 13:07
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy1980 Bekijk bericht
Ik zag het, maar ik vind de vraagprijs VEEL te hoog.
Touché!
  #3155  
Oud 14-10-13, 14:37
Jorisvz Jorisvz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Hallo allemaal,
vanochtend dus erop gewaagd in Oberhausen. Ik had vorige week donderdag even gebeld om te vragen of ik kans had, een aardige medewerker vertelde mij dat ze vandaag tussen 11:00 en 13:00 een levering verwachtten. Gisteravond m'n 4s verkocht. Vanochtend dus om 10:30 in de Apple Store even gevraagd of er toevallig al iPhones binnen waren. Reactie was: 'Ik weet niks over een levering vandaag. Sorry, ik kan daar niks over zeggen.' Uur later, rond 11:45 opnieuw de Apple Store ingelopen. Eerste medewerker vertelde mij dat hij ook van niks wist. Toch zag ik wat mensen met een 5s rondlopen. Ze werden dus wel verkocht dacht ik. Dus ik probeerde het bij een andere medewerker. Deze vroeg mij welke kleur ik wilde en hoeveel GB. Spacegrijs 16GB antwoordde ik. Die had hij op voorraad zei hij. Ik mocht hem meenemen, mits ik een Duits telefoonabonnement erbij afsluit. Nou vooruit dan maar, dacht ik. 'Er zit wel een simlock op dus je zult 'm alleen hier kunnen gebruiken.'

Kortom, Apple Store Oberhausen trekt de Duitsers voor. Als Nederlander kom je hier niet meer aan een 5s, die worden alleen verkocht icm een abonnement. Helaas.
In de auto heb ik naar de Apple Store in Keulen gebeld, zij hebben niks op voorraad helaas.

Mocht iemand nog een 5s spacegrijs voor mij hebben, laat het me aub weten.
  #3156  
Oud 14-10-13, 14:39
cello38 cello38 is offline
• iOS 9.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 405
Standaard

Er staat er genoeg op marktplaats
  #3157  
Oud 14-10-13, 14:50
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorisvz Bekijk bericht
... Ik mocht hem meenemen, mits ik een Duits telefoonabonnement erbij afsluit. Nou vooruit dan maar, dacht ik. ...


Je zou dus effectief een Duits abo hebben afgesloten mocht hij geen simlock bevatten?

Weet je wat dat grapje je uiteindelijk zou kosten?
  #3158  
Oud 14-10-13, 14:52
Jorisvz Jorisvz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht


Je zou dus effectief een Duits abo hebben afgesloten mocht hij geen simlock bevatten?

Weet je wat dat grapje je uiteindelijk zou kosten?
Ja klopt, maar goed ik zit nu zonder telefoon en daar baal ik van.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2013 om 13:53 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cello38 Bekijk bericht
Er staat er genoeg op marktplaats
Ja gezien, maar weet niet wat wel te vertrouwen is en wat niet. Wie weet zit er ook wel een simlock op die telefoons? Maar heb op wat advertenties gereageerd, nu wachtend op een reactie.
  #3159  
Oud 14-10-13, 14:59
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorisvz Bekijk bericht
Hallo allemaal,
vanochtend dus erop gewaagd in Oberhausen. Ik had vorige week donderdag even gebeld om te vragen of ik kans had, een aardige medewerker vertelde mij dat ze vandaag tussen 11:00 en 13:00 een levering verwachtten. Gisteravond m'n 4s verkocht. Vanochtend dus om 10:30 in de Apple Store even gevraagd of er toevallig al iPhones binnen waren. Reactie was: 'Ik weet niks over een levering vandaag. Sorry, ik kan daar niks over zeggen.' Uur later, rond 11:45 opnieuw de Apple Store ingelopen. Eerste medewerker vertelde mij dat hij ook van niks wist. Toch zag ik wat mensen met een 5s rondlopen. Ze werden dus wel verkocht dacht ik. Dus ik probeerde het bij een andere medewerker. Deze vroeg mij welke kleur ik wilde en hoeveel GB. Spacegrijs 16GB antwoordde ik. Die had hij op voorraad zei hij. Ik mocht hem meenemen, mits ik een Duits telefoonabonnement erbij afsluit. Nou vooruit dan maar, dacht ik. 'Er zit wel een simlock op dus je zult 'm alleen hier kunnen gebruiken.'

Kortom, Apple Store Oberhausen trekt de Duitsers voor. Als Nederlander kom je hier niet meer aan een 5s, die worden alleen verkocht icm een abonnement. Helaas.
In de auto heb ik naar de Apple Store in Keulen gebeld, zij hebben niks op voorraad helaas.

Mocht iemand nog een 5s spacegrijs voor mij hebben, laat het me aub weten.
Dit vind ik een wel heel extreem verhaal. Nooit eerder gehoord dat je hem bij de Apple store Oberhausen enkel i.c.m. een abo kunt meenemen. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik was nl zelf ook van plan om richting Oberhausen te rijden......
  #3160  
Oud 14-10-13, 15:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorisvz Bekijk bericht
Kortom, Apple Store Oberhausen trekt de Duitsers voor. Als Nederlander kom je hier niet meer aan een 5s....
Apple heeft in Frankrijk en Duitsland contracten met de lokale providers. Die contracten moeten de Apple Stores nakomen. Dus is er steeds een voorraad gesubsidieerde iPhones beschikbaar, met SIM-lock, voor de specifieke providers.

Dat heeft niets met de nationaliteit van potentiële kopers of met voortrekken te maken. Iedereen die in Frankrijk of Duitsland woont en kredietwaardig is kan zo'n gesubsidieerde iPhone met abonnement kopen, ongeacht zijn/haar nationaliteit.
Reageren

Labels
aanwezig, garantiebeleid, iphone 5s, justin bieber, oberhausen, te koop, wereldwijd uitverkocht



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie gaat er morgenochtend mee naar Parijs? spiekry Koopinformatie Rest Europa 50 18-10-13 20:31
Iphone 5s halen in parijs.. Wie wil/kan mee? Gloeuille iPhone algemeen 6 18-09-13 01:17
Wie gaat mee de wachtrij in? borgqueenx iPad algemeen 32 14-03-12 11:05
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 09:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.