//

iPhone 6 kopen in Duitsland, wie gaat?

iPhone 6 kopen in Duitsland, wie gaat? discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben het wel met DieterV eens.. De reserveringspagina was niet duidelijk aangegeven op de Apple site.. Helaas heb ik ook geen iPhone kunnen reserveren. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #461  
Oud 16-09-14, 15:59
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Ik ben het wel met DieterV eens..
De reserveringspagina was niet duidelijk aangegeven op de Apple site.. Helaas heb ik ook geen iPhone kunnen reserveren. Nu tref ik op dit forum ook mensen aan wie een 'verkeerde reservering' hebben geplaatst. Als je deze personen vraagt of ze hun 'verkeerde reservering' willen overdragen dan krijg je een antwoord van dat dat kan voor €100,- meer dan de normale prijs... belachelijk en jammer
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #462  
Oud 16-09-14, 16:04
iMonkey iMonkey is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Itegem BE
Berichten: 71
Standaard

Ben ik de enige goede (domme) ziel die maar 1 iPhone heeft gereserveerd ?
  #463  
Oud 16-09-14, 16:09
knuster knuster is offline
• iOS 10.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: limburg (belgie)
Berichten: 399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RayH94 Bekijk bericht
Ik ben het wel met DieterV eens..
De reserveringspagina was niet duidelijk aangegeven op de Apple site.. Helaas heb ik ook geen iPhone kunnen reserveren. Nu tref ik op dit forum ook mensen aan wie een 'verkeerde reservering' hebben geplaatst. Als je deze personen vraagt of ze hun 'verkeerde reservering' niet willen overdragen dan krijg je een antwoord van dat dat kan voor €100,- meer dan de normale prijs... belachelijk en jammer
Reserveringen kunnen niet overgedragen worden, hopelijk laat niemand zich hier aan vangen want dan ben je je 100€ kwijt en je krijgt de gereserveerde iphone(s) niet mee vrijdag!

Op de reservering staat een apple ID en vrijdag moet je je identiteitskaart laten zien en als deze 2 niet matchen..... Geen iphones!
Enfin, ik denk dat het zo werkt met gereserveerde iphones.
Een paar jaar geleden in londen met de iphone4 of 4S (weet het niet meer juist) werkte apple toen ook met reserveringen zoals nu, en daar was het toen alvast zoals juist uitgelegd.
  #464  
Oud 16-09-14, 16:09
Arminiatuur Arminiatuur is offline
• iOS 10.0.2
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Doetinchem
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMonkey Bekijk bericht
Ben ik de enige goede (domme) ziel die maar 1 iPhone heeft gereserveerd ?
Ik heb er ook één gereserveerd.
  #465  
Oud 16-09-14, 16:11
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Ik had er bijna 1 gratis mogen overnemen van iemand.
Alles geregeld, kopieën, volmacht etc, hij moest het alleen nog opsturen..
Toen kreeg die te horen dat die alsnog vrij kon krijgen, dus nu zit ik te huilen in een hoekje..

Even denken wat we nu gaan doen. Of de laatste ICE nemen, half 9 oberhausen, of Amsterdam een week later..
  #466  
Oud 16-09-14, 16:13
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
Reserveringen kunnen niet overgedragen worden, hopelijk laat niemand zich hier aan vangen want dan ben je je 100€ kwijt en je krijgt de gereserveerde iphone(s) niet mee vrijdag!

Op de reservering staat een apple ID en vrijdag moet je je identiteitskaart laten zien en als deze 2 niet matchen..... Geen iphones!
Enfin, ik denk dat het zo werkt met gereserveerde iphones.
Een paar jaar geleden in londen met de iphone4 of 4S (weet het niet meer juist) werkte apple toen ook met reserveringen zoals nu, en daar was het toen alvast zoals juist uitgelegd.

Yes, met overnemen bedoel ik ook niet de reservering zelf, maar gewoon het gekochte toestel daar ter plekke in Oberhausen..
  #467  
Oud 16-09-14, 16:14
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
Reserveringen kunnen niet overgedragen worden, hopelijk laat niemand zich hier aan vangen want dan ben je je 100€ kwijt en je krijgt de gereserveerde iphone(s) niet mee vrijdag!

Op de reservering staat een apple ID en vrijdag moet je je identiteitskaart laten zien en als deze 2 niet matchen..... Geen iphones!
Enfin, ik denk dat het zo werkt met gereserveerde iphones.
Een paar jaar geleden in londen met de iphone4 of 4S (weet het niet meer juist) werkte apple toen ook met reserveringen zoals nu, en daar was het toen alvast zoals juist uitgelegd.

Het kan zeker wel, twee keer de store gebeld. Ik de eerste keer in engels en mama daarna in duits. Beide tzelfde antwoord.

-Kopie ID
-Bevestiging reservering
-Volmacht van de gene die gereserveerd heeft
-Eigen ID

Nu is een kopie van je ID niet het slimste, maar het kan wel.
Denk niet dat veel mensen misbruik gaan maken met zo'n kopie.
Ik in ieder geval niet..

Maargoed dat is voor mij in ieder geval out of the picture.
  #468  
Oud 16-09-14, 16:16
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht

Op de reservering staat een apple ID en vrijdag moet je je identiteitskaart laten zien en als deze 2 niet matchen..... Geen iphones!
Hoe ga jij dan meer dan 2 iphones kunnen kopen vrijdag?
  #469  
Oud 16-09-14, 16:17
RayH94 RayH94 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Het kan zeker wel, twee keer de store gebeld. Ik de eerste keer in engels en mama daarna in duits. Beide tzelfde antwoord.

-Kopie ID
-Bevestiging reservering
-Volmacht van de gene die gereserveerd heeft
-Eigen ID

Nu is een kopie van je ID niet het slimste, maar het kan wel.
Denk niet dat veel mensen misbruik gaan maken met zo'n kopie.
Ik in ieder geval niet..
Maargoed dat is voor mij in ieder geval out of the picture.

Balen man...
  #470  
Oud 16-09-14, 16:19
knny knny is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 299
Standaard

Je moest bij de reservering een naam en achternaam doorgeven en telefoonnr. Daar zullen ze wel naar kijken denk ik.
  #471  
Oud 16-09-14, 16:31
iMonkey iMonkey is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Itegem BE
Berichten: 71
Standaard

Beim Kauf eines
neuen iPhone können wir dir
sogar eine Gutschrift für dein
altes iPhone geben.

Iemand een idee hoeveel je krijgt voor een 5S - 16 GB?
  #472  
Oud 16-09-14, 16:34
hsl hsl is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RayH94 Bekijk bericht
Ik ben het wel met DieterV eens..
De reserveringspagina was niet duidelijk aangegeven op de Apple site..
Nou, Het stond met koeienletters bovenaan op https://www.apple.com/de/retail/iphone/
Het stond er al een paar dagen van te voren. Alle grote apple blogs zoals 9to5mac en macrumors enzo hadden het ook al aangegeven dat het dit jaar wel zou kunnen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 september 2014 om 15:35 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMonkey Bekijk bericht
Ben ik de enige goede (domme) ziel die maar 1 iPhone heeft gereserveerd ?
Nee hoor, ik heb er ook maar één gereserveerd. Leek me wel zo eerlijk, sterker, wij staan tussen 9-10 in Dusseldorf met z'n drieën, we hebben er allemaal maar één gereserveerd.
  #473  
Oud 16-09-14, 16:38
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hsl Bekijk bericht
Nou, Het stond met koeienletters bovenaan op https://www.apple.com/de/retail/iphone/
Het stond er al een paar dagen van te voren. Alle grote apple blogs zoals 9to5mac en macrumors enzo hadden het ook al aangegeven dat het dit jaar wel zou kunnen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 september 2014 om 15:35 ----------



Nee hoor, ik heb er ook maar één gereserveerd. Leek me wel zo eerlijk.
Ze hadden dit aangegeven voor de amerikaanse apple store. Ik hou die sites echt goed in de gaten en zit daar dagelijks op. Geen enkel woord over winkels buiten amerika. En zelfs moest iedereen goed ingelicht zijn. Dan is het toch nog steeds jammer dat mensen meer dan 2 toestellen proberen te kopen? Al is het om met winst door te verkopen of al is het om voor je vrienden te kunnen kopen. Je ontneemt zo veel mensen hun iphone omdat jij woekerwinsten wil maken of omdat je vrienden zelf te lui zijn om er een te kopen op launchday.
  #474  
Oud 16-09-14, 16:41
hsl hsl is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DieterV Bekijk bericht
Ze hadden dit aangegeven voor de amerikaanse apple store.
Nope, er stond juist heel duidelijk niet bij vermeld dat het alleen voor Amerika was, daarom ging ik even bij de pagina's van de stores kijken op de duitse pagina en daar stond dit bij elke store vermeldt.

"Bestell dein iPhone 6 vor und lass es dir kostenfrei liefern. Oder reserviere es und hol es im Apple Store ab. Du kannst dein iPhone auch ab 19. September um 8:00 Uhr im Apple Store kaufen.*"

En onderaan die pagina stond dit:

"*Die Anzahl der verfügbaren Geräte ist unter Umständen begrenzt. Der Verkauf erfolgt, solange der Vorrat reicht."
  #475  
Oud 16-09-14, 16:49
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hsl Bekijk bericht
Nope, er stond juist heel duidelijk niet bij vermeld dat het alleen voor Amerika was, daarom ging ik even bij de pagina's van de stores kijken op de duitse pagina en daar stond dit bij elke store vermeldt.

"Bestell dein iPhone 6 vor und lass es dir kostenfrei liefern. Oder reserviere es und hol es im Apple Store ab. Du kannst dein iPhone auch ab 19. September um 8:00 Uhr im Apple Store kaufen.*"

En onderaan die pagina stond dit:

"*Die Anzahl der verfügbaren Geräte ist unter Umständen begrenzt. Der Verkauf erfolgt, solange der Vorrat reicht."
Dan heb ik daar over gekeken. Maar zelfs dan nog. ik zat die morgen op het werk en had geen tijd om even te reserveren. En ik heb er uiteraard ook helemaal geen probleem mee dat mensen een iphone of 2 reserveren. maar het is toch jammer dat sommige mensen met lege handen naar huis zullen moeten gaan door de gulzigheid van anderen?
  #476  
Oud 16-09-14, 16:58
hsl hsl is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Oh ja tuurlijk daar ben ik het helemaal mee eens! Ik heb 2 jaar geleden één iPhone 5 meegenomen voor iemand van het forum voor €50 extra, toen had ik er de hele nacht en ochtend voor in de rij gestaan in Oberhausen. Daar stonden toen ook mensen in de rij die aan anderen vroegen extra kaartjes mee te nemen en die werden dan of in de rij verhandeld of ze kochten er extra iPhones mee. Om maar niet te beginnen over de tientallen (dronken) Russen die hun net opgehaalde iPhones achter in de rij gingen verkopen voor 200-300 meer, puur omdat ze in de winkel al op waren.

Nu hebben we alleen voor onszelf gereserveerd. Ik moest overigens wel een nieuw AppleID aanmaken omdat mijn oude @mac.com AppleID niet werkt met het reserveringssysteem. Echt heel stom, enorm stressvol tijdens het reserveren.
  #477  
Oud 16-09-14, 17:14
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hsl Bekijk bericht
Oh ja tuurlijk daar ben ik het helemaal mee eens! Ik heb 2 jaar geleden één iPhone 5 meegenomen voor iemand van het forum voor €50 extra, toen had ik er de hele nacht en ochtend voor in de rij gestaan in Oberhausen. Daar stonden toen ook mensen in de rij die aan anderen vroegen extra kaartjes mee te nemen en die werden dan of in de rij verhandeld of ze kochten er extra iPhones mee. Om maar niet te beginnen over de tientallen (dronken) Russen die hun net opgehaalde iPhones achter in de rij gingen verkopen voor 200-300 meer, puur omdat ze in de winkel al op waren.

Nu hebben we alleen voor onszelf gereserveerd. Ik moest overigens wel een nieuw AppleID aanmaken omdat mijn oude @mac.com AppleID niet werkt met het reserveringssysteem. Echt heel stom, enorm stressvol tijdens het reserveren.
Jij bent dan weer TE goed . Achja, hopelijk is apple minstens evenstreng als vorig jaar op dat gebied. Vorig jaar kon je maximum 2 kaartjes gebruiken. Heb toen 2 personen gezien die met 4 of meer kaartjes iphones gingen kopen en die mochten er ook maar 2 kopen, de rest van die kaartjes werd dan terug uitgedeeld. Een vriend van me die vrijdag meegaat had met centro gebeld om onder andere te vragen hoe het zat met mensen die gereserveerd hadden en ook nog eens gingen aanschuiven in de andere rij. En die kreeg als antwoord dat daar hard op gelet zal worden en dat de limiet 2 iphones per persoon zou zijn.
  #478  
Oud 16-09-14, 17:44
Blackvibes Blackvibes is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 10
Standaard

Ik zie meerdere mensen praten over een milieusticker. Iemand enig idee of je een milieusticker nodig hebt voor Keulen? Ik ben van plan naar Keulen te gaan en vroeg (~21:00) in de rij te gaan staan.

Heb in 2012 zo'n milieusticker gekocht, maar betwijfel of die nog geldig is..

Update: Oh, die is dus levenslang geldig. Mooi!
  #479  
Oud 16-09-14, 18:22
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
Wat een belachelijk anwoord is dat!
Iedereen heeft de kans gehad om te reserveren, jij ook. Had je dat ook maar moeten doen!
Zelfs nu nog kan je in sommige apple stores nog een iphone6 reserveren (+ niet meer)
Enfin, veel geluk om er nog eentje te vinden zaterdag
Ik heb het niet op die die reserveren, maar op die die reserveren / een 2e apple ID maken en er nog 2 reserveren en/of daarna nog eens in de rij gaan aanschuiven...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
Idd.... Mensen doen er moeite voor en anderen ni en dan zou die tweede groep nog willen da alles zou mislukken zodat zij wel eentje kunnen bemachtigen. Weet je wa affinity?
Ik heb miss eentje over, geef me jou adres en ik breng jou eentje, zelfs naar jou luie zetel of bed
En ja, ik geef je zelfs nog 100€ als je zelf de deur opendoet en me binnenlaat, deal?
Wa nen kerel. Denkt ge dat gij de enige zijt die naar Oberhausen rijdt misschien? Ik heb daar zelf ook al gestaan hoor, en met lege handen naar huis gekeerd. En waarom? Omdat er daar handelaartjes aanwezig zijn die gewoonweg aanschuiven om geld te verdienen, die kopen zelfs geen iPhone voor zichzelf.

En kerels gelijk gij zijn dan nog het toppunt. Er al 2 reserveren en dan toch nog eens 2 proberen te kopen via de wachtrij. Ge zou content mogen zijn dat ge er ene hebt, en dat ge een 2e hebt waar ge wat aan verdient dat kan mij geen reet schelen. Tis inderdaad uw moeite+nafte. Maar regels zijn regels, en dat is 2 per persoon. Als gij er met 4 of potentieel 6 zou buitenkomen, en na u in de wachtrij staan er mensen die niet kunnen reserveren hebben en dan nog eens een hele nacht moeten aanschuiven hebben, hoe moeten die zich voelen? Stel u eens in hun plaats.

Daarom, nogmaals, khoop dat ze die plannetjes doorhebben en dat ze er iets aan kunnen doen en hopelijk bestraffen met géén iPhone. Of gewoon 1tje.
  #480  
Oud 16-09-14, 18:38
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Ik had gezegd deal.
€100 terug krijgen en ook nog thuisbezorgd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5s kopen in Duitsland, wie gaat er mee? matthijst Koopinformatie Rest Europa 3391 26-11-13 12:02
Iphone kopen in duitsland RubiksKjoeb Koopinformatie Rest Europa 1 14-10-11 23:55
Spore Origins - Wie gaat hem kopen? iMario iPhone Apps 46 11-09-08 09:57
iphone kopen in duitsland relax-kerris Archief 1 26-05-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:29.