iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   [iPhone 3G] Nog nieuws over italie? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/15908-iphone-3g-nieuws-over-italie.html)

schulo 04-08-08 20:26

Balen balen balen...

Vandaag in Verona op zoek naar de 16gb zwart.
1ste winkel (TIM)... alleen 8gb op voorraad, ze wilden hem wel meegeven, dus dat gaf de burger moed.
2de winkel (Vodafone) alles uitverkocht
3de winkel (TIM agent) alleen 8 gb op voorraad, ook deze wilde hem wel pre-paid verkopen.
4de winkel (TIM)... 16gb wit en zwart op voorraad, maar helaas alleen met abbo! Ik heb op een gegeven moment 20e cash fooi beloofd, maar de beste man wilde niet meewerken. Daar ging hij aan mijn neus voorbij.

Morgen poging 2 in Piacenza.

Chakir 05-08-08 16:29

Jammer Schulo. Ik zat ook in Italie maar dat is al een tijdje geleden. Niks gevonden.
Zou het op prijs stellen als iemand in Italie een 16 gig zwart voor me mee zou nemen.
Diegene word hier natuurlijk ook voor betaald.

Ibby 06-08-08 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schulo (Bericht 160446)
1ste winkel (TIM)... alleen 8gb op voorraad, ze wilden hem wel meegeven, dus dat gaf de burger moed.

Waarvoor niet meegenomen dan :eek:
Had ik hem wel van je overgenomen ;)

Moriarty 06-08-08 16:56

Niet iedereen kan een slordige 400 euro investeren om hem op de gok mee te nemen naar Nederland :D

davidvt 06-08-08 18:00

Ik ga morgen naar Italie... neem er een paar mee hopelijk, maar hoofdzakelijk voor mijzelf natuurlijk.

schulo 08-08-08 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibby (Bericht 162301)
Waarvoor niet meegenomen dan :eek:
Had ik hem wel van je overgenomen ;)

Ik woon niet in Nederland, dus helaas...

Om het verhaal maar even af te maken.
Dag 2 van de Iphone hunt:
Piacenza, minimaal 5 winkels gevonden.
- vodafone, geen probleem om een iphone te krijgen, echter de 16gb is uitverkocht, nieuwe voorraad verwacht volgende week
- TIM, eerste winkel geen voorraad, tweede winkel (Mediaworld . markt) alleen abo
- derder TIM winkel, bingo! 16gb wit op voorraad. Ik wil echter de zwarte. Er werd mij en passant meegedeeld dat de 16gb er de volgende dag weer zou zijn, de bestelling was onderweg en er werd mij keurig via een tracker getoond dat hij op 50 km van de store in een distributiecentrum lag te wachten. Ik had dus afgesproken om de volgende dag terug te komen (moest er wel 200 km voor terug rijden, maar ja je wilt wat)

Dag 3: Na 's ochtends gewerkt te hebben, 's middag rond drie uur in de auto gestapt en ondertussen de winkel proberen te bellen. Eindelijk waren ze weer open en helaas helaas, shipment zou die dag niet meer komen...
In Lecco dan maar gezocht en bij de vierde winkel was het raak, helaas geen zwarte, maar een witte iphone 16gb op de kop getikt.

Concluderend:
Mediaworld -> doe geen moeite, alleen abo
Vodafone -> vrijwel alleen 8gb, vanwege voorraad problemen
TIM -> grotere TIM winkels doen moeilijk, kleine TIM winkels zijn perfect
Dan de FNAC etc. oftewel de mediagiganten / bijenkorfen / V&D's. Veel uitverkocht, maar doen niet echt moelijk.

lokiolav 08-08-08 10:55

Heb jij hem daar in Italie geactiveerd of hier in Nederland? Op de italiaanse zat geen simlock toch?

Gr.

davidvt 08-08-08 15:52

Als ik een iphone koop in Italie, prepaid. Moet ik em dan ook gelijk daar laten activeren in de winkel?

mvg,

David

Abu 08-08-08 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvt (Bericht 164163)
Als ik een iphone koop in Italie, prepaid. Moet ik em dan ook gelijk daar laten activeren in de winkel?

mvg,

David

Nee, het is geen abonnement

Volgende keer zoekfunctie gebruiken!!!

Kuuk 09-08-08 12:49

Mijn vader die in Italie op vakantie is heeft eindelijk in een itim winkel een laatste iphone kunnen bemachtigen (16gb wit). Kreeg er prepaid sim bij en heeft hem laten activeren. Maar nu meld hij dat zn eigen abbo sim wordt geweigerd door het apparaat...
Ik hoop dat hij wat fout doet en dat bij terugkomst mijn sim het vrolijk doet maar ik wordt beetje bang van die countrylock verhalen omtrend nieuwe leveringen..
Ik zal jullie op de hoogte houden maar hij komt pas over een week terug.

ciao

Kuuk 09-08-08 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuuk (Bericht 164934)
Mijn vader die in Italie op vakantie is heeft eindelijk in een itim winkel een laatste iphone kunnen bemachtigen (16gb wit). Kreeg er prepaid sim bij en heeft hem laten activeren. Maar nu meld hij dat zn eigen abbo sim wordt geweigerd door het apparaat...
Ik hoop dat hij wat fout doet en dat bij terugkomst mijn sim het vrolijk doet maar ik wordt beetje bang van die countrylock verhalen omtrend nieuwe leveringen..
Ik zal jullie op de hoogte houden maar hij komt pas over een week terug.

ciao

Of kan dit komen omdat je hem nog met itunes moet registreren of iets dergelijks? Hij was dus wel al geactiveerd in de winkel voor hem.

ciao

vinniew 10-08-08 17:42

Ik krijg van de week een Iphone uit Italie. Hoe moet ik deze dan activeren? Is dat gewoon een kwestie van itunes opstarten en klaar is ik?

Thanx alvast...

davidvt 12-08-08 10:29

ben in Como & Milaan geweest, bij TIM & Vodafone winkels... helaas. allemaal 2 weken of meer wachten. :(

Kuuk 12-08-08 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vinniew (Bericht 166277)
Ik krijg van de week een Iphone uit Italie. Hoe moet ik deze dan activeren? Is dat gewoon een kwestie van itunes opstarten en klaar is ik?

Thanx alvast...

Ja volgens mij moet dat gewoon heel simpel gaan met Itunes. Niet iets om je zorgen over te maken!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidvt (Bericht 167527)
ben in Como & Milaan geweest, bij TIM & Vodafone winkels... helaas. allemaal 2 weken of meer wachten. :(

Probeer de wat meer pitoreske dorpjes. En volgens mij is vodafone zoiezo beetje kansloos proberen in italie..

musiqman 12-08-08 12:30

Iemand nog winkels rond het Garda meer ter advies? Mn maat gaat er vandaag heen en wil een 8gb meenemen.

lpetersen 12-08-08 15:41

Vriend van mij woont 30min van Verona, en belde me net uit Verona zelf dat hij goed aan het zoeken was naar een 16GB zwart. De 8GB's zijn volop op voorraad. Hij belde me met "goed nieuws" dat er nog 1 witte was, maar ik wil een zwarte :-). Iemand enig idee waar in de omgeving van Verona nog een zwarte 16GB is?

lpetersen 12-08-08 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door musiqman (Bericht 167595)
Iemand nog winkels rond het Garda meer ter advies? Mn maat gaat er vandaag heen en wil een 8gb meenemen.

Verona is dus een goeie plek voor je maat om te zoeken!

EDIT: Vriend van me heeft 25 winkels in en rondom Verona bezocht. De 8GB is goed op voorraad, de witte 16GB zijn ook enkele beschikbaar. Maar de zwarte 16GB werd net 5min voor z'n neus verkocht, balen. Hij vertelde dat ze niet meer aan reserveren doen, je moet maar geluk hebben of ze op voorraad zijn. De 20e zouden er weer nieuwe binnen komen!

vinniew 12-08-08 18:45

Dank je Kuuk! Zal me geen zorgen meer maken...

vinniew 12-08-08 21:18

Zojuist vernomen dat mijn witte Iphone gearriveerd is. Weet alleen nog niet wat ik met de tweede unlockte witte 16gb Iphone met twee jaar garantie ga doen, dus......

groetjes

MeX 12-08-08 22:49

@vinniew pm verzonden

tbeumer@ 18-08-08 10:13

kan nergens een goed prijzenoverzicht vinden, wat kost de 16g nou in italie?

Yasp0 18-08-08 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 171171)
kan nergens een goed prijzenoverzicht vinden, wat kost de 16g nou in italie?

Vergelijk alle prijzen voor de nieuwe Iphone 3G. Waar is deze het goedkoopste.

tbeumer@ 18-08-08 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasp0 (Bericht 171222)


U dank is groot!

Misschien handig om ook zo'n overzicht te maken op deze site? Moderators?

OG34a 18-08-08 21:12

Heb via een kennis een 16gig in Italie besteld. Krijg hem komend weekend binnen. Daar moet op gedronken worden! Was de laatste zwarte uit voorraad. Ben benieuwd. Heb er nog een in bestelling via andere Italiaanse vriend. Sta ook nog op de wachtlijst bij Switch maar hoor daar weinig van.

lpetersen 18-08-08 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OG34a (Bericht 171870)
Heb via een kennis een 16gig in Italie besteld. Krijg hem komend weekend binnen. Daar moet op gedronken worden! Was de laatste zwarte uit voorraad. Ben benieuwd. Heb er nog een in bestelling via andere Italiaanse vriend. Sta ook nog op de wachtlijst bij Switch maar hoor daar weinig van.

Waar heeft jouw vriend 'm gekocht als ik vragen mag? Vriend van mij zoekt er nog steeds 1 voor me in de buurt van Verona..

OG34a 19-08-08 08:30

Ik vraag het na voor je.

wasabisjors 24-08-08 15:49

Goeiedag!

Een paar dagen geleden was ik in Bologna. Ik ben toen langs de Vodafone winkel gegaan, zij bevestigden nogmaals dat de Iphones Simlock vrij zijn en dat ze ze los verkopen. Echter, ze hadden geen Iphones meer in voorraad, ze konden gereserveerd worden... De verkoper verwachtte over circa 10 dagen weer Iphones op voorraad te hebben.

Daarna ben ik langs de TIM winkel gegaan, zij hadden nog voldoende voorraad... hij mocht ze echter alleen in combinatie met een 24 maanden abonnement verkopen!! :( In september verwachtte hij echter een verandering in de voorwaarden, zodat hij ze wel los mocht verkopen. Ook hij bevestigde nogmaals dat de Iphones Simlock vrij zijn.

OG34a 24-08-08 17:40

`Zojuist mijn Italiaanse 3G-16Gb zwart ontvangen. Deze is door een italiaans sprekende hollander bij I.B.R. srl te 28887 Omegna (waar ligt dat...?) voor mij gekocht. (via via) Was gewoon voorradig en gaf geen enkel probleem om te kopen.

OG34a 24-08-08 17:41

Nog vergeten.... zonder abbo of prepaid, gewoon een los toestel voor € 569,00.

iWilco 06-09-08 11:02

Net terug van vakantie. Bij TIM-winkel in Florence zonder problemen een 16G zwart kunnen kopen voor 569,-
Geen gedoe met voorwaarden of 24 maanden abonnement. Lijkt er dus op dat verschillende TIM-winkels verschillende voorwaarden hanteren?
Verder hadden ze alle modellen daar gewoon op voorraad.

cbernardini 20-10-08 23:31

Mijn vader heeft een paar dagen geleden de iPhone 3G bij een TIM-shop in Italië gekocht, deze ga ik overmorgen ontvangen.
Nu stond hij in de winkel en zei de medewerker dat de internet instellingen geblokkeerd zijn door TIM en dat internet dus onmogelijk is met andere SIM kaarten. Ik heb daarvoor al een bypass gevonden (waarvan ik nog maar moet zien of die werkt), maar heeft iemand anders ook al een dergelijk verhaal gehoord bij TIM?

OG34a 21-10-08 08:46

Lijkt op een verkooppraatje. Ik heb zelf een toestel uit Italië en alles werkt naar behoren, alleen geen visual voicemail, maar dat werkt alleen bij een origineel TMob abbo.

cbernardini 21-10-08 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OG34a (Bericht 207900)
Lijkt op een verkooppraatje. Ik heb zelf een toestel uit Italië en alles werkt naar behoren, alleen geen visual voicemail, maar dat werkt alleen bij een origineel TMob abbo.

Heb jij dan Vodafone IT of TIM?
We gaan het zien.. Zodra ik hem onder hande heb laat ik het hier weten hoe dat zit met de 'geblokkeerde APN instellingen' volgens TIM.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.