iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone UK (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/1943-iphone-uk.html)

forum.bericht 10-04-08 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer (Bericht 96170)
Maar wie het wel scheelt zijn de officiele Apple resellers in Nederland die jij diep aan het snijden bent in hun prijzen.

1. Het scheelt Apple dealers in NL niets in hun prijzen want de iPhone is hier helemaal niet te koop.

2. De gedachte van de EU is juist dat iedere EU burger in elk EU land vrijelijk moet kunnen kopen.

3. Door dat mechanisme is er concurrentie op EU niveau en niet alleen binnen Appelscha. Uiteindelijk leidt dit tot lagere prijzen.

4. Apple (en hun achterban) heeft vrije concurrentie tot nu toe tegen weten te houden maar daar komt echt (en hopelijk op niet al te lange termijn) een eind aan. Apple profiteert in deze van alle aandacht die MS bij de EU commissie krijgt.

5. (OT) Waar maak jij je druk over. Nog niet zolang geleden plaatste je zelf vragen over het importeren van iPhones en wederverkoop daarvan. Was dat bericht toen bedoeld als soort van marktonderzoek hoe anderen het doen?



Citaat:

Als volgens mij blijven ze niet stil zitten. Rechtszaak of geld schikking als gevolg. CreditCard betalingen komen in hun systeem binnen, vrij eenvoudig om je op te sporen, lijkt je dat niet?
Je suggereert dat Apple dealers toegang zouden hebben tot de CC informatie. Onzin. Enige info die ze kunnen hebben is het nummer en hoeveel/wat je hebt gekocht.

Verder wie gaat tegen wie een rechtszaak beginnen? Bedoel dat een een NL dealer tegen pietje een rechtszaak gaat beginnen omdat hij zijn (in het buitenland gekochte) iPhone gaat wederverkopen? LaMeNieLagge.

RandOo 10-04-08 10:46

Ik weet niet of ik het hier mag neerzetten of in het TKA gedeelte,
maar ik ga van het weekend naar engeland en ga een iphone voor mezelf halen,
nu dacht ik misschien kan ik er eentje meenemen voor iemand hier, tegen een vergoeding?
Laat maar weten

Jurian 10-04-08 13:46

Lekker 6 iphones gehaald
 
Ik ben afgelopen weekend naar London geweest met een vriendin. Voor 140 met KLM naar London City Airport. FF stukje trein en metro (de treinen lijken daar op metro's). Dat duurde een half uurtje.

Daarna sta je in het centrum van London. Als je uitstapt op Bond Street ben je het dichtst in de buurt van Regent Street waar je natuurlijk je nieuwe telefoon kunt halen.

Je mag er 5 kopen per creditcard per persoon. Dus als je 6 creditcards hebt heeft het nog geen zin. Ik was met iemand die ook een creditcard had waardoor er een extra iphone meegenomen kon worden.

De verkoper in de Apple Store stelt geen vragen. Alleen of je al eerder met die creditcard iphones gekocht hebt. Hij gaat t ook checken. Als dat zo blijkt te zijn krijg je niks mee.

Om de verwarring er even uit te halen. Invoerrechten en belasting hoeven bij de grens op de terugweg NIET betaald te worden.

dus je krijgt ze zo mee. ik hoop dat t duidelijk is.

Merkie 10-04-08 13:51

Volgens mij is Oxford Street nog wat dichterbij. Was nog geen 50 meter lopen volgens mij.

doominl 10-04-08 14:24

Is het in Engeland echt alleen mogelijk om hem met CreditCard te kopen? Gaan ze om legitimatie vragen? Want dan kan ik de creditcard van mijn vader lenen, zelf heb ik er geen. (Heb zijn toestemming en pincode)

Volgende week zit ik in Londen en wil er dan meteen eentje meenemen.

twum 10-04-08 15:45

WOW, wat een leuke topic. Heb alle 21 paginas met veel plezier gelezen. Ik ga zaterdag naar Londen voor een feestje, maar natuurlijk kom ik langs een O2 winkel, of nog beter, de Apple Store.
Alle vragen die ik had zijn hier dus beantwoord. Kopen dus.

Cheers
T

TC03 10-04-08 16:47

Ben gisteren in Londen geweest, en was verbaasd om te zien hoe mijn standaard Postbank Giropas blijkbaar geldig was in de Apple winkel. Niks geen gezeur met een CC!

JamFish 10-04-08 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 96273)
Volgens mij is Oxford Street nog wat dichterbij. Was nog geen 50 meter lopen volgens mij.

Oxford Circus, om precies te zijn. ;)

Patrick_hey_ 10-04-08 17:41

Metro
 
Is de metro goedkoop ??

JamFish 10-04-08 18:31

8 euro voor een dagkaart!

Patrick_hey_ 10-04-08 18:49

Kijken ze de naam na die op credit card staat ?? want ik ben namelijk een man en ga de visa van mijn moeder gebruiken om daar de betaling uit te voeren ..

schumeister 10-04-08 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_hey_ (Bericht 96437)
Kijken ze de naam na die op credit card staat ?? want ik ben namelijk een man en ga de visa van mijn moeder gebruiken om daar de betaling uit te voeren ..

Ze kijken niet naar namen, maar zo te zien ga je wel frauderen, door bepaalde informatie te vervalsen, lijkt me niet echt verstandig

Patrick_hey_ 10-04-08 19:30

bedoel je de informatie van de credit card of moet ik op alle papieren de naam van men moeder schrijven dan ?? (ik kan namelijk niet met mijn eigen maestro kaar betalen anders zou ik dat zonder twijfel doen).

JamFish 10-04-08 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_hey_ (Bericht 96466)
bedoel je de informatie van de credit card of moet ik op alle papieren de naam van men moeder schrijven dan ?? (ik kan namelijk niet met mijn eigen maestro kaar betalen anders zou ik dat zonder twijfel doen).

Als je de telefoon in een Apple store koopt, hoef je niks te ondertekenen. Maar feitelijk mag je niet met iemand anders' CC betalen.. maar dat is jouw eigen keuze.

schumeister 11-04-08 13:12

Tuurlijk moet je wel iets tekenen, wat dacht je van de kassabon? Dat moet altijd met een credit card aankoop

JamFish 11-04-08 13:35

Nee hoor... als je een VISA kaart met chip en PIN-code hebt, hoef je alleen maar je pin-code in te geven. Eigen ervaring! :)

Dazzle 15-04-08 19:27

iPhone uit Engeland
 
Hi,

Ik hoorde dat de iPhone in engeland 209 euro word :eek:
En toevallig wil ik heeeel graag een iPhone en woont mijn oom in Engeland :rolleyes:
Dus..

Kan ik dan de iPhone 8GB bestellen op de Apple store en dan laten leveren op mijn oom zijn adres en dat hij het dan verstuurd naar Nederland ?

Moet je een contract afsluiten bij levering ofzo ? Valt het je Unlocken/activeren/jailbreaken ?

Graag wat info,

Vriendenlijke groet,Alex ;)

mlam 15-04-08 19:34

Zoek even op 't forum..dit soort vragen zijn al 100x gesteld (en ook al 100x beantwoord)..:rolleyes:

Dazzle 15-04-08 19:38

Hi,

Ik hoorde dat de iPhone in engeland 209 euro word https://forum.iculture.nl/../.....milies/eek.gif
En toevallig wil ik heeeel graag een iPhone en woont mijn oom in Engeland https://forum.iculture.nl/../.....s/rolleyes.gif
Dus..

Kan ik dan de iPhone 8GB bestellen op de Apple store en dan laten leveren op mijn oom zijn adres en dat hij het dan verstuurd naar Nederland ?

Moet je een contract afsluiten bij levering ofzo ? Valt het je Unlocken/activeren/jailbreaken ?

Graag wat info,

Vriendenlijke groet,Alex https://forum.iculture.nl/../.....ilies/wink.gif

JamFish 15-04-08 19:41

Tot nu toe hoef je (bij de Applestore) niks te ondertekenen, krijg je 'm zo mee en kun je 'm binnen 5 minuten unlocken/jailbreaken/activeren. Hoe het gaat als je 'm op internet besteld bij Apple weet ik niet zeker, maar volgens mij sturen ze 'm gewoon op zonder dat je een contract afsluit.

Farilas 15-04-08 19:46

waarschijnlijk verlaagt apple hem niet, alleen 02 en Carphone House.. en ik weet niet of het daar makkelijk is om zonder abbonement af te sluiten? iemand ervaring?
en mag je daar pinnen met een wereld pas?
Kga namelijk maandag naar engeland ^^

forum.bericht 15-04-08 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Farilas (Bericht 99018)
waarschijnlijk verlaagt apple hem niet, alleen 02 en Carphone House.. en ik weet niet of het daar makkelijk is om zonder abbonement af te sluiten? iemand ervaring?
en mag je daar pinnen met een wereld pas?
Kga namelijk maandag naar engeland ^^

Er zijn 3 plekken waar je in de UK een iPhone kunt kopen. Als 2 daarvan de prijs verlagen dan zal de 3e mee moeten, geen keuze.

Overigens valt te betwijfelen of Orange & Carphone de prijzen mogen verlagen zonder eerst toestemming van Apple te krijgen.


Dus ...........

JamFish 15-04-08 19:59

Tot nu toe moest je bij Carphone warehouse een of ander formulier tekenen geloof ik.. maar dat was niet het echte contract, maar een soort van intentieverklaring.. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik of ze je na het verlagen van de prijzen nog steeds zomaar de winkel laten uitlopen zonder 'echt' contract te tekenen.
Eerst maar eens afwachten of deze geruchten waar zijn...

JamFish 15-04-08 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 99035)
Er zijn 3 plekken waar je in de UK een iPhone kunt kopen. Als 2 daarvan de prijs verlagen dan zal de 3e mee moeten, geen keuze.

Overigens valt te betwijfelen of Orange & Carphone de prijzen mogen verlagen zonder eerst toestemming van Apple te krijgen.


Dus ...........

In Duitsland staat de iphone ook nog steeds voor de 'oude' prijs op de Apple site.. terwijl je 'm daar bij t-mobile voor een veel lagere prijs kan krijgen (weliswaar bij een duur abbo... maar toch).

Dazzle 15-04-08 20:54

kan niet echt veel vinden..

niels1981 15-04-08 22:09

goed lezen wat er staat op de frontpage.
niet bekend wat apple store doet met deze prijs.
het is niet zeker.

dus hoe moeten wij het antwoorden dan?

Merkie 16-04-08 00:07

Voor de mensen die nog twijfelen of je kan pinnen in de Apple store; het kan gewoon! Mijn oude versleten en gebarsten pinpas met zelfgemaakte opdruk deed het prima. Hoefde alleen maar mijn handtekening te zetten, geen pincode.

forum.bericht 16-04-08 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JamFish (Bericht 99041)
In Duitsland staat de iphone ook nog steeds voor de 'oude' prijs op de Apple site.. terwijl je 'm daar bij t-mobile voor een veel lagere prijs kan krijgen (weliswaar bij een duur abbo... maar toch).

En als je goed kijkt dan zie je dat de iPhone niet bij de Apple Store besteld kan worden maar dat je daarvoor bij T-Mobile moet zijn!

Farilas 16-04-08 11:20

Sorry, zei iemand gerucht?!

http://img212.imageshack.us/img212/4...oundik4.th.jpg

Hier is de bevestiging!

yvesken 16-04-08 11:49

hallo,

ik vertrek zaterdag naar engeland,ik hoop dat ik mijne 16g meekrijg.

JamFish 16-04-08 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 99239)
En als je goed kijkt dan zie je dat de iPhone niet bij de Apple Store besteld kan worden maar dat je daarvoor bij T-Mobile moet zijn!

Ah.. dat had ik niet gezien dus. :D

EPhone 16-04-08 13:37

Misschien staat het al op het forum (ik heb al vele pagina's gelezen maar niet alle 22) maar ik wil toch nog vragen of iemand weet of je de iphone bij de O2 winkel ook zo kunt kopen of wordt je er daar wel toe "gedwongen" een contract af te sluiten.
En een familielid van me is op dit moment in Engeland, maar ze heeft geen tijd om naar een apple store te gaan, weet iemand of je op vliegveld Heathrow ook iphones kan kopen?
Alvast bedankt.

Dazzle 16-04-08 15:09

Yeah, Bedankt ! :D

En dan laat ik hem gewoon leveren, en als iemand hem dan afgeeft bij mijn oom,moet hij dan ook een abbonement bij nemen ? of hoeft dat niet perse ?

MichaelT 16-04-08 15:42

Iemand die weet of de apple store ook deze aanbieding heeft? En kan je trouwens pinnen in een O2, of een CPW shop?

vjdb 16-04-08 16:09

Wat ik me dus afvraag is heeft iemand de iphone voor 209 euri's in handen gekregen? De vraag is natuurlijk kreeg je haar mee zonder een contract te ondertekenen? Zoja waar is je dit gelukt, O2-shop?

pspklant 16-04-08 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vjdb (Bericht 99451)
Wat ik me dus afvraag is heeft iemand de iphone voor 209 euri's in handen gekregen? De vraag is natuurlijk kreeg je haar mee zonder een contract te ondertekenen? Zoja waar is je dit gelukt, O2-shop?

Ja, heeft iemand al ervaring met de nieuwe prijs? Gaat dit ook in de Apple Shop, ik ga namelijk volgende week!

Greetz!

Dazzle 16-04-08 16:16

nieuwe prijs is 169 pond ( ongeveer 210 euro) Volgens mij nog niet bij de Apple Store,maar ze moeten wel meegaan met deze prijs :)

pspklant 16-04-08 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dazzle (Bericht 99463)
nieuwe prijs is 169 pond ( ongeveer 210 euro) Volgens mij nog niet bij de Apple Store,maar ze moeten wel meegaan met deze prijs :)

Heb juist gebeld, geen nieuwe prijs bij hun. Het probleem is dat je bij carphonewarehouse er maar 2 kan meenemen!

Iemand die dit kan tegenspreken, die weet dat de pris toch gedaald is in de apel shop?

Alvast bedankt!

Dazzle 16-04-08 16:49

Hij is wel verlaagd, hoe verklaar je dit dan : The Carphone Warehouse - contract and pay as you go mobile phones on O2, Orange, T-Mobile and more

Precies, in prijs verlaagd :)
En dan laat ik hem gewoon leveren, en als iemand hem dan afgeeft bij mijn oom,moet hij dan ook een abbonement bij nemen ? of hoeft dat niet perse ?

Farilas 16-04-08 17:05

Ze kunne je niet verplichten in de winkel een abbonement af te sluiten.
wat wel kan is dat je een contract moet tekene met je adres.. maar gebruik gewoon het adres van een plaatselijk hotel ;).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.