//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door flaman87 JAWEL HOOR.... trotse eigenaar van een iphone 16 gyg. we lopen de winkel binnen en vragen: kunnen we 2 iphone's ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #361  
Oud 02-04-08, 01:12
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flaman87 Bekijk bericht
JAWEL HOOR.... trotse eigenaar van een iphone 16 gyg.

we lopen de winkel binnen en vragen: kunnen we 2 iphone's 16 gyg kopen.
En ja hoor na 2 minuten stonden we buiten ( en betaald met een abn amro bankpas ) dus helemaal geen gedoe met een cc, geen dingen ondertekenen adres gegevens achter laten of wat dan maar ook


London Regent street rulllezzz morgen weer terug naar huis
Weet je zeker dat je gewoon met je pinpas kon betalen? Heb je een speciale pas of wat dan ook?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 02-04-08, 09:43
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazzle Bekijk bericht
Hehe,idd, dus dat zou moeten werken ? Gewoon uit NL bestellen op mijn ooms adres en dan stuurt hij het naar mij toe ?
Zou geen probleem moeten zijn lijkt me.
Wat Stiruam echter bedoelde was de mogelijkheid op de Apple site om te bestellen en de bestelling op te laten sturen
Maar goed, dat is wel mogelijk, dus niets houdt je tegen
  #363  
Oud 02-04-08, 13:56
nienke79 nienke79 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazzle Bekijk bericht
Hoi,

Mijn oom woont in Newick (Engeland)
Kan ik via De Engelse Apple Store (Online store) een iPhone 8GB op mijn oom zijn adres laten bezorgen,en dat hij het dan opstuurd naar Nederland ? Word hij dan niet doorgelaten ofzo ?
Wanneer je dan via de site besteld, moet je dan ook een telefoonabonnement afsluiten?
Anders ga ik het op die manier doen....
  #364  
Oud 02-04-08, 14:09
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Nee Nienke, hoeft niet.
Kijk bijvoorbeeld maar eens op apple.de, daar kun je bij apple
niet zelf bestellen en wordt je doorverwezen naar de provider.
Maar in de UK kan het wel
  #365  
Oud 02-04-08, 14:09
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Op de site hoef je geen tel abo af te sluiten. In de Apple stores ook niet, en in de carphone warehouses officieel ook niet.
  #366  
Oud 03-04-08, 12:05
flaman87 flaman87 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Weet je zeker dat je gewoon met je pinpas kon betalen? Heb je een speciale pas of wat dan ook?

je zegt ik wil met bankcard betalen, pinpas dus ( ik heb een abn amro wereldpas ) en de eerste keer lukte het gelijk! niks raars aan
  #367  
Oud 03-04-08, 17:22
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Kan je ook met een geleende CC betalen, of loop je dan tegen moeilijkheden op? Moet je bijv. met handtekening betalen, of kan het ook met pincode? Ik heb nog nooit met een CC in een winkel betaald dus weet niet hoe dat gaat.
  #368  
Oud 03-04-08, 17:34
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Kan je ook met een geleende CC betalen, of loop je dan tegen moeilijkheden op? Moet je bijv. met handtekening betalen, of kan het ook met pincode? Ik heb nog nooit met een CC in een winkel betaald dus weet niet hoe dat gaat.
In de UK is het naar mijn ervaring (en dat zijn zeker ruim 100 transacties) altijd met pincode.
  #369  
Oud 03-04-08, 17:41
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
In de UK is het naar mijn ervaring (en dat zijn zeker ruim 100 transacties) altijd met pincode.
Dus ook toen je je iPhone kocht? Of heb je hem daar niet gekocht?
  #370  
Oud 03-04-08, 17:48
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Dus ook toen je je iPhone kocht? Of heb je hem daar niet gekocht?
Toen ook, ja.
  #371  
Oud 03-04-08, 20:04
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
In de UK is het naar mijn ervaring (en dat zijn zeker ruim 100 transacties) altijd met pincode.
Ligt aan je creditcard EN aan de winkel. Heb je een card met chip (VISA bijvoorbeeld) dan moet je met je pincode betalen. Heb je een kaart zonder chip (ik heb bijvoorbeeld een Mastercard zonder chip) dan moet je (meestal) met een handtekening betalen.. maar soms halen ze de magneetstrip door het apparaat en moet je alsnog een pincode intoetsen. IN PRINCIPE zou het zo moeten zijn dat je genoeg hebt aan een handtekening als er geen chip op je card zit.
  #372  
Oud 05-04-08, 01:57
martijn2 martijn2 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Afgelopen donderdag 3 april een iphone gekocht op Regent street, echter nu pas tijd er om mee aan de slag te gaan. Na checkje via *1300 etc.... -> 04.02.13_g. Dat is 1.1.2 toch? Is dat niet vreemd? Ik had 1.1.3 verwacht!

Overigens met credit card inderdaad pincode in moeten toetsen.
  #373  
Oud 06-04-08, 18:45
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Stel voor:

Dat je meerdere malen naar UK gaat om 5 iphones per keer te kopen en met je CreditCard betaalt waarbij alle gegevens van jou bij Apple in handen komen.

En hier verkoop je de boel met alle winst van dien.

Zou je dan niet zwart bezig zijn? BTW bij particulieren ontduiken?
  #374  
Oud 06-04-08, 19:30
NickLNL NickLNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 44
Standaard

Tja kijk als je ze verkoopt, als een bedrijf moet je natuurlijk BTW en aan alle andere belastingen moeten voldoen, alleen dit werkt natuurlijk niet in de praktijk.

Ten eerste zullen ze er nooit achterkomen als jij een zooi iPhones verkoopt aan particulieren. Ten tweede zijn er meerdere methodes waarop je het legaal kan doen door een paar gaatjes in de wet; jij mag de iPhones gewoon kopen daar, ook al koop je er 100. BTW is vrij binnen de EU dus zit je alleen met het probleem van het verkopen hier in NL. Als jij de iPhone "schenkt" aan de koper, en die koper "schenkt" jou 500 euro is hier niks illegaals aan, al is het natuurlijk niet de bedoeling.
  #375  
Oud 06-04-08, 20:36
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickLNL Bekijk bericht
Ten eerste zullen ze er nooit achterkomen als jij een zooi iPhones verkoopt aan particulieren.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. De Belastingdienst besteedt erg veel tijd aan het opsporen van regelmatige adverteerders om die vervolgens als professionele verkopers aan te merken en BTW afdracht en opgave omzet (-> Inkomstenbelasting) te eisen.


Citaat:
Ten tweede zijn er meerdere methodes waarop je het legaal kan doen door een paar gaatjes in de wet; jij mag de iPhones gewoon kopen daar, ook al koop je er 100. BTW is vrij binnen de EU dus zit je alleen met het probleem van het verkopen hier in NL. Als jij de iPhone "schenkt" aan de koper, en die koper "schenkt" jou 500 euro is hier niks illegaals aan, al is het natuurlijk niet de bedoeling.
Niks "gat in de wet".

De officiële regel is dat je goederen (voor eigen gebruik, dus niet handel!) binnen EU landen vrij mag vervoeren en dat je dan geen BTW hoeft te betalen bij de grens. Echter zodra je die goederen professioneel gaat verkopen dan zul je de BTW over de verkoop moeten afdragen.

En dat "schenken" daar trapt geen hond in want die suikertante van jou kan haar miljoen ook niet belastingvrij aan jou "schenken". Zo dom is de BD nu ook weer niet.
  #376  
Oud 06-04-08, 20:38
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
Zou je dan niet zwart bezig zijn? BTW bij particulieren ontduiken?
Zeker weten en nog zekerder als je met een dergelijke naam op Marktplaats gaat adverteren.

Als je echt zo makkelijk geld zou kunnen verdienen dan deed iedereen dat.
  #377  
Oud 07-04-08, 00:45
wootie wootie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

ach ja, als je er eens 10 verkoopt ofzo, en je bestempeld ze als "Tweedehands" xD
__________________
1.1.3 OTB UK 16GB
  #378  
Oud 07-04-08, 07:35
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Zeker weten en nog zekerder als je met een dergelijke naam op Marktplaats gaat adverteren.

Als je echt zo makkelijk geld zou kunnen verdienen dan deed iedereen dat.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik weet dondersgoed dat dit niet kan omdat ik zelf ook een zaak heb. Wil alleen al deze mensen voorkomen die gewoon naar UK vliegen en handel in slaan.

Naast methodes verzinnen is het gewoon het snijden van officiele Apple dealers die hier die dingen verkopen. Als hun er achterkomen dan maken ze er zeker werk van.

Alleen met creditcard betalen bij een Apple Store. Zeer mooie systeem hebben die luitjes van Apple!!!
  #379  
Oud 07-04-08, 09:58
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
maar ik weet dondersgoed dat dit niet kan omdat ik zelf ook een zaak heb.
Klopt, maar dan begrijp ik niets meer van jouw eerdere bericht:

"Stel voor: Dat je meerdere malen naar UK gaat om 5 iphones per keer te kopen en met je CreditCard betaalt waarbij alle gegevens van jou bij Apple in handen komen. En hier verkoop je de boel met alle winst van dien.
Zou je dan niet zwart bezig zijn? BTW bij particulieren ontduiken?"

Want daar vraag je juist of het wel kan/mag.
  #380  
Oud 08-04-08, 13:33
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Want daar vraag je juist of het wel kan/mag.
Ik wil sowieso de iphones inkopen, dat staat vast.

Met mijn eerdere stelling wou ik een nieuwe onderwerp inslaan over de mogelijkheden die beschikbaar zijn om in te kopen als een particulier of zakelijk.

Particulier inkopen betekent gewoon pure inkoop-verkoop-winst. Maar met de risico van ilegale verkoop.

Zakelijk inkopen betekent minder marge en administratieve verplichtingen, en je moet BTW hier in nederland afdragen. Niet leuk die 19% boven op een paar honderd euro's.

Nou lijkt mij als particulier in te kopen aantrekkijker natuurlijk. Maar als je dat op een regelmatige schaal kan doen, dat is mijn twijfel.

Want anders is de keuze erg makkelijk.

Maar gelukkig hoef je niet iphones niet bij Apple Resellers te kopen in UK.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.