//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Zakelijk inkopen betekent minder marge en administratieve verplichtingen, en je moet BTW hier in nederland afdragen. Niet leuk die 19% ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #381  
Oud 08-04-08, 16:44
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
Zakelijk inkopen betekent minder marge en administratieve verplichtingen, en je moet BTW hier in nederland afdragen. Niet leuk die 19% boven op een paar honderd euro's.
Je kan de BTW van de aankoop terugvorderen. BTW is een consumentenbelasting m.a.w. de eindverbruiker is de enige die BTW moet betalen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 08-04-08, 16:47
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Ja, dat snap ik wel.

Die BTW kan je terugvragen van UK en moet je in Nederland 19% heffen aan de klant en afdragen aan de belastingdient.
  #383  
Oud 08-04-08, 17:02
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
Die BTW kan je terugvragen van UK en moet je in Nederland 19% heffen aan de klant en afdragen aan de belastingdient.
Ik denk dat je die BTW in Nederland moet terugvorderen. Iemand?
  #384  
Oud 08-04-08, 17:14
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Die kan je in nederland terugvorderen inderdaad.

Maar als je je BTW nummer aan die mensen in UK geeft dan brengen ze dat niet in rekening
  #385  
Oud 09-04-08, 08:41
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard Mission accomplished!

Even mijn verslagje van mijn Iphone-inkooptrip naar Londen gisteren; Missie geslaagd!!
Om half 10 vertrokken vanaf Eindhoven met Ryanair (in een vliegtuig met gezellig luidruchtige Fenerbace-fans), geland in Stansted. Met de trein naar Liverpool Street gegaan (tip: koop je kaartjes in het vliegtuig, daar zijn ze 5 Euro/pp goedkoper dan op de website van Stansted-Express!). Vanaf daar met de Underground naar Oxford Circus, winkel binnengelopen, 5 iPhones 16GB gekocht (1 voor mij , 3 voor bekenden, 1 voor losse verkoop ). Ging zonder enig probleem, en er was volop voorraad!
Daarna nog even Londen onveilig gemaakt, met de metro terug naar Liverpool Street; helaas wat gezeur met de trein die onregelmatig reed ("due to signal problems"). Uiteindelijk toch onderweg, stopte de trein bij het laatste station VOOR Stansted.. de trein ging niet verder en we moesten overstappen in gereedstaande bussen. Gelukkig hadden we ruim de tijd genomen en waren we nog ruimschoots op tijd op het vliegveld.. maar dit herinnerde mij er weer eens aan waarom ik de trein meestal mijd als de pest..
Probleemloze vlucht terug gehad, met een kleine vertraging van 10 minuten.

Nu staat mijn geunlockte iPhone (1.1.4 OTB) mijn muziekverzameling te syncen.
  #386  
Oud 09-04-08, 09:56
voodoo077 voodoo077 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

En belanrijkste - hoeveel heb je nu juist betaald per stuk in Londen?
ik ben volgende maand in London en wil weten waar het daar kost.
Collega vertrekt straks naar Hong Kong en mogelijk koopt hij er daar één voor mij als het een betere prijs is. heb hem dan sneller ook
  #387  
Oud 09-04-08, 10:08
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

329 pond voor de 16gb (dit kon je ook op de engelse apple store vinden)
reken maar uit
  #388  
Oud 09-04-08, 10:21
voodoo077 voodoo077 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
329 pond voor de 16gb (dit kon je ook op de engelse apple store vinden)
reken maar uit
Inderdaad op hun site de link niet gezien van de webstore - "snorry ".

Dus Londen is +- 412€ en in Hong Kong rond de 4.800HK$ of 392€.
Weinig verschil dus.
  #389  
Oud 09-04-08, 14:11
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Nog wat leuks voor diegene die naar Engeland gaan:
nu.nl/economie | Britse pond op historisch dieptepunt
  #390  
Oud 09-04-08, 14:17
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Nog wat leuks voor diegene die naar Engeland gaan:
nu.nl/economie | Britse pond op historisch dieptepunt
Dat viel mij inderdaad ook al op... een paar jaar geleden betaalde ik nog EUR 1,50 voor een pond, nu zit je op 1,25-1,30. Daardoor is Londen niet langer bizar duur, maar 'gewoon' erg duur voor ons.
  #391  
Oud 09-04-08, 19:05
Patrick_hey_ Patrick_hey_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard

Elaba, kheb een vraaagje. Heb al gezocht door de zoekfunctie te gebruiken maar vindt het nie .. ik ben van plan de Eurostar te nemen van Belgie naar London .. Is er enige douane die controleert wat je in de zakken hebt en zeggen ze er iets op als ik er 5 meeneem ?? Alvast bedankt ..
  #392  
Oud 09-04-08, 19:20
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_hey_ Bekijk bericht
Elaba, kheb een vraaagje. Heb al gezocht door de zoekfunctie te gebruiken maar vindt het nie .. ik ben van plan de Eurostar te nemen van Belgie naar London .. Is er enige douane die controleert wat je in de zakken hebt en zeggen ze er iets op als ik er 5 meeneem ?? Alvast bedankt ..
zolang je binnen de EU blijft, is er geen probleem. Je mag die 5 gewoon meenemen.
  #393  
Oud 09-04-08, 19:21
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

binnen de eu is vrij handelsverkeer, al neem je er 20 mee, dat boeit niet zolang je ze maar niet voor de handel hebt.
  #394  
Oud 09-04-08, 21:16
Hanky Dussen Hanky Dussen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 16
Standaard

20 stuks, maar niet voor de handel ? Hhmmm...de douane is niet gek natuurlijk
  #395  
Oud 09-04-08, 23:11
Patrick_hey_ Patrick_hey_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard

Elaba, nog een vraagje hebben ze altijd iphones op voorraad ??
alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Patrick_hey_; 09-04-08 om 23:28.
  #396  
Oud 10-04-08, 00:09
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Bij deze kan ik melden dat pinnen met mijn Postbank pinpas ook werkte. Twee met CC gekocht, één met pinpas.
  #397  
Oud 10-04-08, 00:10
Eduard Eduard is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Papendrecht
Berichten: 82
Standaard

Ik ga volgende week donderdag weer, ben paar wkn geleden geweest en gaat prima. Je kan ze zo kopen met CC en ze vragen niks en je hebt ook gelijk een leuk uitje!
  #398  
Oud 10-04-08, 07:32
iphone-retailer iphone-retailer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
binnen de eu is vrij handelsverkeer, al neem je er 20 mee, dat boeit niet zolang je ze maar niet voor de handel hebt.
VRIJ HANDELSVERKEER???

Weet je wel wat dat betekent? Een particulier is geen handelaar.

vrije handelsverkeer is alleen voor bedrijven die wat kopen in duitsland of ander EU Land waarbij de verkoper in die land geen BTW heft op zijn producten als JIJ je BTW nummer aan hem laat zien.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Bekijk bericht
Ik ga volgende week donderdag weer, ben paar wkn geleden geweest en gaat prima. Je kan ze zo kopen met CC en ze vragen niks en je hebt ook gelijk een leuk uitje!
Ze vragen je niks, de apple medewerkers kunnen niks schelen wat je ermee doet. Maar wie het wel scheelt zijn de officiele Apple resellers in Nederland die jij diep aan het snijden bent in hun prijzen. Als volgens mij blijven ze niet stil zitten. Rechtszaak of geld schikking als gevolg. CreditCard betalingen komen in hun systeem binnen, vrij eenvoudig om je op te sporen, lijkt je dat niet?
  #399  
Oud 10-04-08, 09:04
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
VRIJ HANDELSVERKEER???

Weet je wel wat dat betekent? Een particulier is geen handelaar.

vrije handelsverkeer is alleen voor bedrijven die wat kopen in duitsland of ander EU Land waarbij de verkoper in die land geen BTW heft op zijn producten als JIJ je BTW nummer aan hem laat zien.
Ja, ik vertikte me
Ik bedoelde vrij verkeer van goederen
  #400  
Oud 10-04-08, 09:21
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
VRIJ HANDELSVERKEER???

Weet je wel wat dat betekent? Een particulier is geen handelaar.

vrije handelsverkeer is alleen voor bedrijven die wat kopen in duitsland of ander EU Land waarbij de verkoper in die land geen BTW heft op zijn producten als JIJ je BTW nummer aan hem laat zien.




Ze vragen je niks, de apple medewerkers kunnen niks schelen wat je ermee doet. Maar wie het wel scheelt zijn de officiele Apple resellers in Nederland die jij diep aan het snijden bent in hun prijzen. Als volgens mij blijven ze niet stil zitten. Rechtszaak of geld schikking als gevolg. CreditCard betalingen komen in hun systeem binnen, vrij eenvoudig om je op te sporen, lijkt je dat niet?
Zoals hierboven al gezegd, er is vrij verkeer van goederen. Dat betekent dus dat ik gewoon in een ander EU land goederen mag kopen en meenemen naar NL als ik dat wil. Punt.
Of je bedrijfsmatig bezig ben of niet doet daarbij niet ter zake. Als ik WEL bedrijfsmatig bezig ben, zal ik mijn klanten BTW in rekening moeten brengen, maar in ruil daarvoor mag ik gewoon de BTW die ik op mijn inkopen heb betaald terugvragen. Dat is het enige verschil. En ja, als je 20 van die dingen meeneemt en massaal op marktplaats te koop zet, trek je de aandacht van de fiscus. Die zullen dat waarschijnlijk beoordelen als 'bedrijfsmatig handelen'. Maar het importeren van die dingen zal ze een worst zijn.

M.b.t. de Apple resellers, ik zie niet in hoe zij via de rechter kunnen verbieden dat iemand iPhones koopt in het buitenland. Ook zie ik niet in hoe ik "diep aan het snijden ben in hun prijzen" aangezien ze de iPhone zelf helemaal niet verkopen. M.b.t. dat opsporen, dat is een lachertje; de Nederlandse rechter zal nooit toestaan dat mijn creditcard-transacties worden gebruikt voor dat doel.

Ik krijg eigenlijk de indruk dat de Apple resellers niet echt ongerust zullen zijn over de particulier die een paar iPhones 'grijs' importeert. Waar ze denk ik WEL een beetje maagpijn van krijgen zijn mensen die bedrijfsmatig iPhones binnenhalen. Die maaien het gras voor de voeten van de officiële Apple resellers weg, en verkopen ze vaak tegen voorwaarden die gunstiger zijn dan de voorwaarden die Apple aan zijn resellers oplegt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:43.