//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Maar wie het wel scheelt zijn de officiele Apple resellers in Nederland die jij diep aan het snijden bent in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #401  
Oud 10-04-08, 10:26
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-retailer Bekijk bericht
Maar wie het wel scheelt zijn de officiele Apple resellers in Nederland die jij diep aan het snijden bent in hun prijzen.
1. Het scheelt Apple dealers in NL niets in hun prijzen want de iPhone is hier helemaal niet te koop.

2. De gedachte van de EU is juist dat iedere EU burger in elk EU land vrijelijk moet kunnen kopen.

3. Door dat mechanisme is er concurrentie op EU niveau en niet alleen binnen Appelscha. Uiteindelijk leidt dit tot lagere prijzen.

4. Apple (en hun achterban) heeft vrije concurrentie tot nu toe tegen weten te houden maar daar komt echt (en hopelijk op niet al te lange termijn) een eind aan. Apple profiteert in deze van alle aandacht die MS bij de EU commissie krijgt.

5. (OT) Waar maak jij je druk over. Nog niet zolang geleden plaatste je zelf vragen over het importeren van iPhones en wederverkoop daarvan. Was dat bericht toen bedoeld als soort van marktonderzoek hoe anderen het doen?



Citaat:
Als volgens mij blijven ze niet stil zitten. Rechtszaak of geld schikking als gevolg. CreditCard betalingen komen in hun systeem binnen, vrij eenvoudig om je op te sporen, lijkt je dat niet?
Je suggereert dat Apple dealers toegang zouden hebben tot de CC informatie. Onzin. Enige info die ze kunnen hebben is het nummer en hoeveel/wat je hebt gekocht.

Verder wie gaat tegen wie een rechtszaak beginnen? Bedoel dat een een NL dealer tegen pietje een rechtszaak gaat beginnen omdat hij zijn (in het buitenland gekochte) iPhone gaat wederverkopen? LaMeNieLagge.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #402  
Oud 10-04-08, 11:46
RandOo RandOo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik weet niet of ik het hier mag neerzetten of in het TKA gedeelte,
maar ik ga van het weekend naar engeland en ga een iphone voor mezelf halen,
nu dacht ik misschien kan ik er eentje meenemen voor iemand hier, tegen een vergoeding?
Laat maar weten

Laatst gewijzigd door RandOo; 10-04-08 om 11:56.
  #403  
Oud 10-04-08, 14:46
Jurian's schermafbeelding
Jurian Jurian is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Alblasserdam
Berichten: 151
Smile Lekker 6 iphones gehaald

Ik ben afgelopen weekend naar London geweest met een vriendin. Voor 140 met KLM naar London City Airport. FF stukje trein en metro (de treinen lijken daar op metro's). Dat duurde een half uurtje.

Daarna sta je in het centrum van London. Als je uitstapt op Bond Street ben je het dichtst in de buurt van Regent Street waar je natuurlijk je nieuwe telefoon kunt halen.

Je mag er 5 kopen per creditcard per persoon. Dus als je 6 creditcards hebt heeft het nog geen zin. Ik was met iemand die ook een creditcard had waardoor er een extra iphone meegenomen kon worden.

De verkoper in de Apple Store stelt geen vragen. Alleen of je al eerder met die creditcard iphones gekocht hebt. Hij gaat t ook checken. Als dat zo blijkt te zijn krijg je niks mee.

Om de verwarring er even uit te halen. Invoerrechten en belasting hoeven bij de grens op de terugweg NIET betaald te worden.

dus je krijgt ze zo mee. ik hoop dat t duidelijk is.
__________________
UPDATE: hij staat in de ladert!
  #404  
Oud 10-04-08, 14:51
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Volgens mij is Oxford Street nog wat dichterbij. Was nog geen 50 meter lopen volgens mij.
  #405  
Oud 10-04-08, 15:24
doominl doominl is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 14
Standaard

Is het in Engeland echt alleen mogelijk om hem met CreditCard te kopen? Gaan ze om legitimatie vragen? Want dan kan ik de creditcard van mijn vader lenen, zelf heb ik er geen. (Heb zijn toestemming en pincode)

Volgende week zit ik in Londen en wil er dan meteen eentje meenemen.

Laatst gewijzigd door doominl; 10-04-08 om 15:42.
  #406  
Oud 10-04-08, 16:45
twum twum is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 3
Standaard

WOW, wat een leuke topic. Heb alle 21 paginas met veel plezier gelezen. Ik ga zaterdag naar Londen voor een feestje, maar natuurlijk kom ik langs een O2 winkel, of nog beter, de Apple Store.
Alle vragen die ik had zijn hier dus beantwoord. Kopen dus.

Cheers
T
  #407  
Oud 10-04-08, 17:47
TC03 TC03 is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Ben gisteren in Londen geweest, en was verbaasd om te zien hoe mijn standaard Postbank Giropas blijkbaar geldig was in de Apple winkel. Niks geen gezeur met een CC!
  #408  
Oud 10-04-08, 18:37
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Volgens mij is Oxford Street nog wat dichterbij. Was nog geen 50 meter lopen volgens mij.
Oxford Circus, om precies te zijn.
__________________
MacPro(2010) / MacMini (2009) / MacBook Pro 15" (2009) / Airport Extreme / Airport Express / iPhone 4 32GB (UK) / iPad Wi-Fi 64GB
  #409  
Oud 10-04-08, 18:41
Patrick_hey_ Patrick_hey_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard Metro

Is de metro goedkoop ??
  #410  
Oud 10-04-08, 19:31
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

8 euro voor een dagkaart!
  #411  
Oud 10-04-08, 19:49
Patrick_hey_ Patrick_hey_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard

Kijken ze de naam na die op credit card staat ?? want ik ben namelijk een man en ga de visa van mijn moeder gebruiken om daar de betaling uit te voeren ..
  #412  
Oud 10-04-08, 20:23
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_hey_ Bekijk bericht
Kijken ze de naam na die op credit card staat ?? want ik ben namelijk een man en ga de visa van mijn moeder gebruiken om daar de betaling uit te voeren ..
Ze kijken niet naar namen, maar zo te zien ga je wel frauderen, door bepaalde informatie te vervalsen, lijkt me niet echt verstandig
  #413  
Oud 10-04-08, 20:30
Patrick_hey_ Patrick_hey_ is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 21
Standaard

bedoel je de informatie van de credit card of moet ik op alle papieren de naam van men moeder schrijven dan ?? (ik kan namelijk niet met mijn eigen maestro kaar betalen anders zou ik dat zonder twijfel doen).
  #414  
Oud 10-04-08, 21:21
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_hey_ Bekijk bericht
bedoel je de informatie van de credit card of moet ik op alle papieren de naam van men moeder schrijven dan ?? (ik kan namelijk niet met mijn eigen maestro kaar betalen anders zou ik dat zonder twijfel doen).
Als je de telefoon in een Apple store koopt, hoef je niks te ondertekenen. Maar feitelijk mag je niet met iemand anders' CC betalen.. maar dat is jouw eigen keuze.
  #415  
Oud 11-04-08, 14:12
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Tuurlijk moet je wel iets tekenen, wat dacht je van de kassabon? Dat moet altijd met een credit card aankoop
  #416  
Oud 11-04-08, 14:35
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Nee hoor... als je een VISA kaart met chip en PIN-code hebt, hoef je alleen maar je pin-code in te geven. Eigen ervaring!
  #417  
Oud 15-04-08, 20:27
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Question iPhone uit Engeland

Hi,

Ik hoorde dat de iPhone in engeland 209 euro word
En toevallig wil ik heeeel graag een iPhone en woont mijn oom in Engeland
Dus..

Kan ik dan de iPhone 8GB bestellen op de Apple store en dan laten leveren op mijn oom zijn adres en dat hij het dan verstuurd naar Nederland ?

Moet je een contract afsluiten bij levering ofzo ? Valt het je Unlocken/activeren/jailbreaken ?

Graag wat info,

Vriendenlijke groet,Alex
  #418  
Oud 15-04-08, 20:34
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Zoek even op 't forum..dit soort vragen zijn al 100x gesteld (en ook al 100x beantwoord)..
  #419  
Oud 15-04-08, 20:38
Dazzle's schermafbeelding
Dazzle Dazzle is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 168
Standaard

Hi,

Ik hoorde dat de iPhone in engeland 209 euro word
En toevallig wil ik heeeel graag een iPhone en woont mijn oom in Engeland
Dus..

Kan ik dan de iPhone 8GB bestellen op de Apple store en dan laten leveren op mijn oom zijn adres en dat hij het dan verstuurd naar Nederland ?

Moet je een contract afsluiten bij levering ofzo ? Valt het je Unlocken/activeren/jailbreaken ?

Graag wat info,

Vriendenlijke groet,Alex
  #420  
Oud 15-04-08, 20:41
JamFish's schermafbeelding
JamFish JamFish is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 73
Standaard

Tot nu toe hoef je (bij de Applestore) niks te ondertekenen, krijg je 'm zo mee en kun je 'm binnen 5 minuten unlocken/jailbreaken/activeren. Hoe het gaat als je 'm op internet besteld bij Apple weet ik niet zeker, maar volgens mij sturen ze 'm gewoon op zonder dat je een contract afsluit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.