//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender Ik wist dat het niet goed liep in Engeland, maar week 43 nu nog is wel redelijk dramatisch! Als je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 24-01-08, 16:25
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender Bekijk bericht
Ik wist dat het niet goed liep in Engeland, maar week 43 nu nog is wel redelijk dramatisch! Als je vergelijkt dat ik in week 51 mn tweede iphone kocht en de week van productie was 50...
Dramatisch? Hoezo?
Heb jij een zicht op het stockbeheer van Apple misschien?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 26-01-08, 03:49
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard UK iPhone vs. US iPhone

Ik wil binnenkort tijdens een bliksembezoek aan Newcastle een iPhone mee nemen (en evt. een 2e en 3e voor de wederverkoop). Nu heb ik alleen wat vragen wat betreft de aanschaf en de ondersteuning.
  • Heb ik een creditcard nodig of kan ik ook contant betalen bij aanschaf (waarschijnlijk bij carphone warehouse) ?
  • Moet ik in de winkel al een contract of andere formulieren betreft adres gegevens tekenen? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
  • Is er iets wat mij in de winkel kan garanderen dat ik de 1.1.2. versie krijg? (naar ik weet kan je het beste deze versie hebben)
Het vervolgens mee nemen naar Nederland per auto of cruise schip zal geen problemen opleveren neem ik aan. Maar hoe is de ondersteuning wat betreft updates, unlocken en jailbreaken in Nederland?
  • Zijn deze updates en hacks net zo snel verkrijgbaar als voor de US versie en blijven de UK iPhones evengoed ondersteund hierbij als de US versie (daar de US versie vele malen meer geimporteerd word)?
  • Wat zijn verder de grote verschillen tussen de UK versie en de US versie?
Wellicht is een of meer antwoord(en) te vinden op het net maar ik lees zo veel verschillende en uiteenlopende verhalen (net zoals de geruchten over de introductie van de iPhone in Nederland) dat ik toch maar een topic open om zeker van mijn zaak te zijn.
  #83  
Oud 26-01-08, 04:32
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Uit dit topic verneem ik dat je bij de Apple shops zonder meer iPhones kan inslaan (max 5) zonder vragen of invullen van formulieren. Bij Carphone Warehouse is dit (blijkt uit 1 reactie hier) wel het geval. Zijn er meer mensen met ervaring bij Carphone Warehouse en wat moet er op dit formulier ingevuld worden?
  #84  
Oud 26-01-08, 22:01
Modena Modena is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 66
Standaard

Ik ben vandaag ook in de UK geweest, er zijn nog veel 1.1.2 beschikbaar.
  #85  
Oud 27-01-08, 17:03
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Hoe zit het met het tekenen van een contract of papier met NAW gegevens? Of kan je zondermeer een iPhone kopen en mee nemen vanuit de UK bij Apple of Carphone Warehouse?
  #86  
Oud 27-01-08, 17:16
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Hoe zit het met het tekenen van een contract of papier met NAW gegevens? Of kan je zondermeer een iPhone kopen en mee nemen vanuit de UK bij Apple of Carphone Warehouse?
Bij een Apple Store lezen ze de naam in die op je creditcard vermeld staat. Voor de rest worden er geen vragen gesteld zoals hier al meermaals vermeld werd.
  #87  
Oud 27-01-08, 17:16
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Hoe zit het met het tekenen van een contract of papier met NAW gegevens? Of kan je zondermeer een iPhone kopen en mee nemen vanuit de UK bij Apple of Carphone Warehouse?
je geeft het adres van je hotel op als adresgegevens en je tekent geen contract. bij de applestore is het nog gemakkelijker; je vraagt een Iphone, geeft je emailadres en je creditcard betaalt en loopt lachend de winkel uit.

eitje
  #88  
Oud 27-01-08, 20:08
scotscloggie scotscloggie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Voor mensen die in het oosten des lands wonen heb ik een leuke tip als je een UK i-phone wilt. By ryanair kan je naar Glasgow vliegen voor €40 retoer vanaf Weeze, net 20 minuten vanaf Nijmegen. Ik ben er net geweest en vandaag teruggekeerd. Vliegveld zit wel in Prestwick en moet je de trein nemen naar Glasgow. Maar met je vluchjt gegevens printje mag je voor half geld op de trein. Ik was in de Apple store in Buchanan street in Glasgow en stond te praten met een medewerker daar. Zij vertelde dat ze geen vragen stellen als iemand een I-Phone wil kopen. Wel vertelde ze mij dat al je dat ding hakt, je garantie vervalt, maar dat heel veel mensen het gewoon doet. Ze zei, "its none f my business what people do with a product they buy here".
Ik heb zelf nog geen I-phone gekocht daar, want ik hik toch erg tegen de vele problemen die ik hier vermeld zie. Ben over 2 weken in New York en verblijf ook heel dichbij een Apple Store. Daar ga ik het ook niet halen, maar in maart ben ik weer in Glasgow en als ik hier kan lezen dat er een simkaart is die dat ding gegarandeerd werken krijgt, koop ik er dan wel eentje.

Groet,

Jock
  #89  
Oud 28-01-08, 02:33
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scotscloggie Bekijk bericht
als ik hier kan lezen dat er een simkaart is die dat ding gegarandeerd werken krijgt, koop ik er dan wel eentje.
Staat het forum hier niet vol van de succesverhalen over NL en BE simkaarten die zonder problemen werken?

En garantie stelt tegenwoordig niet veel voor. Is alleen maar geldig als het probleem in de software zit. Als je het ding laat vallen en het werkt niet meer, dan mag je naar je garantie fluiten. Gehackt of niet gehackt.
__________________
1.1.2 (OTB) > 1.1.3 > 1.1.2 > 2.1
  #90  
Oud 28-01-08, 14:03
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Staat het forum hier niet vol van de succesverhalen over NL en BE simkaarten die zonder problemen werken?

[...]
Ik wil op korte termijn ook een iPhone in de UK gaan halen. Die dingen zijn toch gewoon goed te hacken en te unlocken? Zit door nog (veel) verschil in, in vergelijking met de populairdere US versie? En hoe zit het met de ondersteuning in de toekomst (bij nieuwe updates), blijven er nog wel hacks gemaakt worden voor de UK versie?
  #91  
Oud 28-01-08, 15:35
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Het enige noemelijke verschil is dat de UK phones allemaal standaard bootloader 4.6 hebben waar je in de US met een beetje geluk misschien nog een oudere versie van bootloader vindt.

Voor de rest is er geen verschil hoor. Ik heb de mijne volledig unlocked volgens de werkwijze van de US-iPhones en ik heb hoegenaamd geen problemen gehad. Zelfs vannacht ben ik naar 1.1.3 gegaan zonder enig probleem.

Het zijn eigenlijk dezelfde toestellen, alleen is er op het vlak van de simkaart een blokkering die anders is maar de rest blijft allemaal exact hetzelfde.
  #92  
Oud 28-01-08, 17:35
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
[ ... ]
Dat klinkt goed, voor mij overtuigend genoeg om vanavond te gaan kijken voor een korte trip richting London of Harwich. Nog een laatste vraag.. Moet je met creditcard betalen of kan dit ook gewoon contant of per pin?
  #93  
Oud 28-01-08, 17:44
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Moet je met creditcard betalen of kan dit ook gewoon contant of per pin?
Ik heb mijn iPhones gekocht met Visa. Maar ik kan me niet meer herinneren of dat nu verplicht was of niet. Ik heb het zelf niet uitgetest. Maar ik vermoed dat ze enkel gaan willen met visa, of een andere kredietkaart, GEEN bankkaart
  #94  
Oud 29-01-08, 12:36
scotscloggie scotscloggie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Staat het forum hier niet vol van de succesverhalen over NL en BE simkaarten die zonder problemen werken?

En garantie stelt tegenwoordig niet veel voor. Is alleen maar geldig als het probleem in de software zit. Als je het ding laat vallen en het werkt niet meer, dan mag je naar je garantie fluiten. Gehackt of niet gehackt.
Je hbt gelijk het forum staat inderdaad vol met success verhalen. Maar ook vol verhalen van problemen met de i-phone. De success verhalen zijn niet de enigste verhalen hier en ik lees wel degelijk over de onmogelijkheid om te updaten van veel mensen, i-phone's die niet meer overgaan in de standby modus en nog veel meer. Ook de kans op weer nieuwe firmware en dan wederom het op slot gaan van de telefoon als je upgrade en dan weer wachten op een nieuwe hack voor de nieuwe firmware.
Het is net wat je er overhebt om zo'n telefoon te bezitten. En met die opmerking, bedoel ik geld niet. En ik heb die problemen juist niet voor over. Ik wacht toch wel geduldig tot ik wat meer zekerheid hebt. Uiteraard niet zekerheid dat het niet uit mijn hand valt en breekt. Dat spreekt voor zich dacht ik.

Respectvol aangeboden,

Jock
  #95  
Oud 29-01-08, 12:42
scotscloggie scotscloggie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Dat klinkt goed, voor mij overtuigend genoeg om vanavond te gaan kijken voor een korte trip richting London of Harwich. Nog een laatste vraag.. Moet je met creditcard betalen of kan dit ook gewoon contant of per pin?
Je kan met Visa, of Mastercard betalen maar ook met contant geld. Als je behoefte hebt kan je zelfs eerst reserveren dat een Mac expert klaar staat voior je om alles uit te leggen. Personal shopping heet dat en je kan er voor registreren hier: Apple Retail Store (United Kingdom) - Personal Shopping
Ze leggen je gewoon uit hoe zo'n ding werkt en je kan het direct kopen of niet als je wilt.

Groet,

Jock
  #96  
Oud 29-01-08, 14:32
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scotscloggie Bekijk bericht
ik lees wel degelijk over de onmogelijkheid om te updaten van veel mensen, i-phone's die niet meer overgaan in de standby modus en nog veel meer. Ook de kans op weer nieuwe firmware en dan wederom het op slot gaan van de telefoon als je upgrade en dan weer wachten op een nieuwe hack voor de nieuwe firmware.
Ik volg je hierin wel Jock, maar een iPhone is zoals een computer he. Als je zelf software gaat installeren die bijvoorbeeld virussen bevat dan gaat je computer ook raar doen he.

En updates waarna de telefoon niet meer werkt, als je iTunes opstart en hij ziet een iPhone dan vraagt hij je om te updaten. Op het forum staat onnoemelijk veel keer aangeduid dat je niet mag updaten naar 1.1.3 via iTunes. Als bezitter van een (gehackte) iPhone mag je NOOIT updaten via iTunes. Een iPhone is maar zo slim als de persoon die hem gebruikt. Als er dus problemen mee zijn is dat meestal het gevolg van de persoon die er mee werkt en niet van het toestel zelf. Al moet het ook wel gezegd worden dat als je kiest voor een gehackte iPhone, je inderdaad kiest voor een iets moeilijker parcours als gebruiker omwille van de jailbreaks en dergelijke, maar tegenwoordig zijn er heel wat mensen die dat graag voor je doen zodat een gebruiker daar geen last van heeft.
  #97  
Oud 29-01-08, 21:53
scotscloggie scotscloggie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Ik volg je hierin wel Jock, maar een iPhone is zoals een computer he. Als je zelf software gaat installeren die bijvoorbeeld virussen bevat dan gaat je computer ook raar doen he.

En updates waarna de telefoon niet meer werkt, als je iTunes opstart en hij ziet een iPhone dan vraagt hij je om te updaten. Op het forum staat onnoemelijk veel keer aangeduid dat je niet mag updaten naar 1.1.3 via iTunes. Als bezitter van een (gehackte) iPhone mag je NOOIT updaten via iTunes. Een iPhone is maar zo slim als de persoon die hem gebruikt. Als er dus problemen mee zijn is dat meestal het gevolg van de persoon die er mee werkt en niet van het toestel zelf. Al moet het ook wel gezegd worden dat als je kiest voor een gehackte iPhone, je inderdaad kiest voor een iets moeilijker parcours als gebruiker omwille van de jailbreaks en dergelijke, maar tegenwoordig zijn er heel wat mensen die dat graag voor je doen zodat een gebruiker daar geen last van heeft.
Tja, misschien ben ik té voorzichtig. Ik vind het wel een geweldig apparaat en verlang wel naar zo'n ding. Ik moet nog wel overna denken. Je hebt me wel aan het denken gezet.
Niet via i-tunes updaten dus. hmmm.

Jock
  #98  
Oud 30-01-08, 02:05
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Hoe zit het eigenlijk met het mee nemen van iPhones in het vliegtuig van de UK naar NL? Word er ook (streng) op gecontroleerd? En moeten er ook invoer heffingen betaald worden officieel?
  #99  
Oud 30-01-08, 02:07
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met het mee nemen van iPhones in het vliegtuig van de UK naar NL? Word er ook (streng) op gecontroleerd? En moeten er ook invoer heffingen betaald worden officieel?

UK = EU, dus je zou geen problemen mogen verwachten.
  #100  
Oud 30-01-08, 03:38
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met het mee nemen van iPhones in het vliegtuig van de UK naar NL? Word er ook (streng) op gecontroleerd? En moeten er ook invoer heffingen betaald worden officieel?
Zoals Fresh al zei in de post hierboven, UK is inderdaad ook Schengen dus vrij verkeer van goederen. En op het vliegtuig hebben ze nog nooit mijn gsm gecontroleerd dus ik zou daar al niet teveel schrik van hebben.

In theorie zou je wel je BTW kunnen terugkrijgen als je vertrekt vanuit UK en moet je het dan als je aankomt in NL inklaren. Dat inklaren "vergeet" iedereen toch, maar de BTW recupereren... In theorie is het perfect mogelijk maar ik denk dat de douane ook wel weet dat in de Lage Landen er nog geen iPhones te verkijgen zijn, dus dan ben je eigenlijk wel aan het smokkelen, wat dan weer illegaal is. Dus geen slapende honden wakker maken en BTW gewoon betalen in UK.

Trouwens, ik las hier op het forum dat je toch cash zou kunnen betalen in de Apple-stores. Heeft dat al iemand gecheckt?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.