//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is niet mogelijk om de 1.1.3 te unlocken. en ik weet niet waar je dit gelezen hebt dat ze overal al 1.1.3 verkopen, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 02-02-08, 11:35
wootie wootie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

Het is niet mogelijk om de 1.1.3 te unlocken. en ik weet niet waar je dit gelezen hebt dat ze overal al 1.1.3 verkopen, maar ik heb dat in deze topic toch nog niet gelezen?? ik ga namelijk zelf binnen 3 weken naar Londen om 1.1.2. Gewoon in de winkel vragen om eerst te mogen kijken van welke week hij is. Is het nog 52 of lager, dan is er geen probleem, anders zou ik hem niet meebrengen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 02-02-08, 11:50
Buffalo Buffalo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 135
Stuur een bericht via MSN naar Buffalo
Standaard

Nou ik las inderdaat dat er per week 1 1.1.3 uitgelevert werd. Ik nam eigenlijk een beetje aan dat dan 1.1.2 ondertussen uitverkocht was. Ik ga gewoon kijken wat ze me laanbieden. En anders zoek ik gewoon rustig nog wat verder . Kreeg vandaag ook van een maat van me te horen dat hij naar VS gaat met het leger. Misschien is dat wel wat interessanter
  #123  
Oud 02-02-08, 12:52
scotscloggie scotscloggie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wootie Bekijk bericht
en weet er iemand of ze cash aanvaarden?
Ja ze accepteren cash.

Jock
  #124  
Oud 02-02-08, 16:53
KDR KDR is offline
Banned
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 50
Standaard

In de apple-store aanvaarden ze geen cash.

Dat heb ik eerder vandaag getest.
Enkel CC of gewone bankkaart.
zolang het maar een kaart is zei de verkoper.

Ik heb er trouwens 2 1.1.2 iPhones gekocht

Deze zijn hierbij te koop.
  #125  
Oud 02-02-08, 16:55
KDR KDR is offline
Banned
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo Bekijk bericht
Nou ik las inderdaat dat er per week 1 1.1.3 uitgelevert werd. Ik nam eigenlijk een beetje aan dat dan 1.1.2 ondertussen uitverkocht was. Ik ga gewoon kijken wat ze me laanbieden. En anders zoek ik gewoon rustig nog wat verder . Kreeg vandaag ook van een maat van me te horen dat hij naar VS gaat met het leger. Misschien is dat wel wat interessanter

Waar ik ben geweest zei de verkoper dat de nieuwe lading (1.1.3) pas eergisteren is binnen gekomen en ze nog een heleboel 1.1.2's liggen hadden.

Je moet wel zien hoe je het zegt want anders nemen ze van de nieuwe stapel... (Misschien dat ze het doorhadden.)
  #126  
Oud 04-02-08, 21:14
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard UK iPhone kopen

Goedenavond mede iPhone fans,

Al eenige tijd ben ik aan het kijken om (zo goedkoop mogelijk) een iPhone in mijn bezit te krijgen. Daar ik de €500 + die gemiddeld gevraagd word voor een iPhone veel te veel vind ben ik gaan uitzoeken hoe ik er voordelig zelf een kon halen.
Mijn oom woont in Engeland vlak bij een Carphone Warehouse vestiging (Bognor Regis en Chichester) en zal eind deze maand deze kant op komen voor een familie weekend. Nu wil ik hem vragen er een voor mij mee te nemen maar wil ik wel wat meer zekerheid en antwoorden over/op de volgende punten/vragen. Voor de duidelijkheid heb ik de daadwerkelijke vragen tussen haakjes gezet en rood gemaakt, zogauw ik het antwoord weet zal ik deze groen maken.

1. Bij de aankoop zal het belangrijk zijn dat hij op het weeknummer let wat onderop de verpakking staat. Dit is terug te vinden in het 4e en 5e getal van het serienummer. Dit moet week 52 of later zijn, anders is de iPhone (nog) niet te unlocken. Hij zal voordat hij betaald dit kunnen checken op de doos, mocht het niet het juiste nummer zijn dan kan hij vragen om een andere.
(zelf opgezocht, correct me if I'm wrong)

2. Het kan zijn dat er gevraagd word om een papier te tekenen waarop hij moet aangeven dat hij de iPhone binnen 7dagen activeert en/of zijn adres of woonplaats moet noteren. maar de verkoper kan nooit mijn oom verplichten om daadwerkelijk direct een contract af te sluiten.
(Ik hoor steeds andere verhalen in het forum maar wat kan ik nu tegen mijn oom hierover zeggen?)

3. Ik verwacht niet dat mijn oom problemen zal hebben bij de betaling daar hij zelf woonachtig is in Engeland maar even voor alle duidelijkheid. Hij kan betalen met Creditcard of bankkaart.
(zitten hier afhankelijk van het betaalsoort nog extra kosten aan vast?)

4. Het is nog niet duidelijk of mijn oom gaat vliegen of dat hij met de auto komt maar waar moet hij op letten bij zijn reis naar Nederland als hij gaat vliegen?
(Ik ga er vanuit dat wanneer hij met de auto gaat dit geen probleem zal zijn)
(Moet hij de iPhone aangeven voordat hij het vliegtuig instapt en wat is het risico als hij dit niet doet?)
(Hoe kan hij de iPhone het beste meenemen? in de handbagage, in zijn koffer, in de doos of alles los mee nemen, etc. etc.)
Inmiddels zelf gevonden in een ander topic, binnen de EU vrij verkeer van goederen. Mee nemen per vliegtuig is dus geen enkel probleem.

Met alle antwoorden die ik zal krijgen in dit topic zal ik een walk trough schrijven (misschien iets voor in de wikki) voor de aankoop van een iPhone in de UK. Zodat het voor een ieder duidelijk is waar op te letten voor, bij en na aanschaf van een iPhone in de UK.

Mochten er nog andere dingen zijn die van belang zijn dan hoor ik het graag

Laatst gewijzigd door fabulaus; 05-02-08 om 17:20.
  #127  
Oud 04-02-08, 23:16
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
Ik wil binnenkort tijdens een bliksembezoek aan Newcastle een iPhone mee nemen (en evt. een 2e en 3e voor de wederverkoop). Nu heb ik alleen wat vragen wat betreft de aanschaf en de ondersteuning.
  • Heb ik een creditcard nodig of kan ik ook contant betalen bij aanschaf (waarschijnlijk bij carphone warehouse) ?
  • Moet ik in de winkel al een contract of andere formulieren betreft adres gegevens tekenen? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
  • Is er iets wat mij in de winkel kan garanderen dat ik de 1.1.2. versie krijg? (naar ik weet kan je het beste deze versie hebben)
Het vervolgens mee nemen naar Nederland per auto of cruise schip zal geen problemen opleveren neem ik aan. Maar hoe is de ondersteuning wat betreft updates, unlocken en jailbreaken in Nederland?
  • Zijn deze updates en hacks net zo snel verkrijgbaar als voor de US versie en blijven de UK iPhones evengoed ondersteund hierbij als de US versie (daar de US versie vele malen meer geimporteerd word)?
  • Wat zijn verder de grote verschillen tussen de UK versie en de US versie?
Wellicht is een of meer antwoord(en) te vinden op het net maar ik lees zo veel verschillende en uiteenlopende verhalen (net zoals de geruchten over de introductie van de iPhone in Nederland) dat ik toch maar een topic open om zeker van mijn zaak te zijn.

Op deze vragen zou ik ook heel graag een antwoord willen.
  #128  
Oud 04-02-08, 23:36
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Heb ik een creditcard nodig of kan ik ook contant betalen bij aanschaf (waarschijnlijk bij carphone warehouse) ?
Alleen CC of bankpas (als die werkt in UK). Cash kun je niet betalen.

Citaat:
Moet ik in de winkel al een contract of andere formulieren betreft adres gegevens tekenen? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
Je hoeft geen contract af te sluiten bij aanschaf wel kunnen ze naar je adres vragen en kun je het beste adres van je hotel ofzo geven. Wat ook weleens voorkomt is dat je moet tekenen dat je binnen 8 dagen O2 abbo zal afsluiten maar dat kunnen ze niet controleren. No big deal...

Citaat:
Is er iets wat mij in de winkel kan garanderen dat ik de 1.1.2. versie krijg? (naar ik weet kan je het beste deze versie hebben)
Niemand kan je dat garanderen maar tot nu is er niemand geweest die een OTB 1,1,3 heeft gespot in UK. Kijk naar weeknummer als je eentje koopt en als ie OTB 1.1.3 is zeg je dat je een andere wil.


Citaat:
Zijn deze updates en hacks net zo snel verkrijgbaar als voor de US versie en blijven de UK iPhones evengoed ondersteund hierbij als de US versie (daar de US versie vele malen meer geimporteerd word)?
Tot nu toe zijn alle hacks voor zowel UK als US versies geschikt dus daar hoef je geen zorgen over te maken.

Citaat:
Wat zijn verder de grote verschillen tussen de UK versie en de US versie?
- Power adapter is anders. Zowel in US als in UK hebben ze andere stopcontacten dus je moet sowieso een converter kopen bij de lokale elektronica zaak als je ook via stopcontact op wil laden en niet alleen via computer. Als je hier overdag komt dan kunnen we samen wel naar de elektronica zaak in Boxmeer om een converter te kopen. Deze kosten 1 a 2 euro.

- Turbosims. Sommige turbosims werken niet UK versie maar uiteraard krijg je van mij eentje die wel werkt.

- Tekening op doos


En zoals je zelf al aangeeft zijn deze antwoorden op forum wel te vinden

Laatst gewijzigd door Grample; 04-02-08 om 23:39.
  #129  
Oud 05-02-08, 03:22
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Hoe weet je dit allemaal, zelf ook een wezen halen? Het makkelijkst voor mij is om naar een Carphone Warehouse te gaan, verloopt hier de gang van zaken nog anders?
  #130  
Oud 05-02-08, 16:35
wootie wootie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

en waar ben je dan geweest KDR? ik ga namelijk zelf op 21/2 naar londen

Edit: ik lees juist van de iPhone 16GB, maar blijkbaar nog niet in UK, iemand enig idee wanneer wel

Laatst gewijzigd door wootie; 05-02-08 om 16:41.
  #131  
Oud 05-02-08, 17:23
Buffalo Buffalo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 135
Stuur een bericht via MSN naar Buffalo
Standaard

Kijk ik heb ook een cruize naar newcastle geboekt en grote kans dat ik daar ook mijn Iphone haal. Laat me even weten hoe het afloopt daar en bij welke winkel je geweest bent dan kan ik eventueel hetzelfde doen
  #132  
Oud 05-02-08, 17:45
francoish francoish is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Volgens een Hacint0sh post, 16gb iPhone zijn vandaag al te kopen in Londen!
  #133  
Oud 05-02-08, 17:49
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Inmiddels al antwoord gevonden op alle vragen wat betreft het transport naar Nederland.
Nu de rest nog..
  #134  
Oud 05-02-08, 17:57
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
1. Bij de aankoop zal het belangrijk zijn dat hij op het weeknummer let wat onderop de verpakking staat. Dit is terug te vinden in het 4e en 5e getal van het serienummer. Dit moet week 52 of later zijn, anders is de iPhone (nog) niet te unlocken. Hij zal voordat hij betaald dit kunnen checken op de doos, mocht het niet het juiste nummer zijn dan kan hij vragen om een andere.
(zelf opgezocht, correct me if I'm wrong)
Tot en met week 52 zit je goed, vanaf 01,02,03,04 heb je een 1.1.3 OTB die niet te unlocken is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
2. Het kan zijn dat er gevraagd word om een papier te tekenen waarop hij moet aangeven dat hij de iPhone binnen 7dagen activeert en/of zijn adres of woonplaats moet noteren. maar de verkoper kan nooit mijn oom verplichten om daadwerkelijk direct een contract af te sluiten.
(Ik hoor steeds andere verhalen in het forum maar wat kan ik nu tegen mijn oom hierover zeggen?)
Ze kunnen je nonkel niks maken, je activeert de iPhone gewoon zelf thuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabulaus Bekijk bericht
3. Ik verwacht niet dat mijn oom problemen zal hebben bij de betaling daar hij zelf woonachtig is in Engeland maar even voor alle duidelijkheid. Hij kan betalen met Creditcard of bankkaart.
(zitten hier afhankelijk van het betaalsoort nog extra kosten aan vast?)
Geen extra kosten aan verbonden
__________________
Innovation distinguishes between a leader and a follower
  #135  
Oud 05-02-08, 18:15
fabulaus fabulaus is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 137
Stuur een bericht via MSN naar fabulaus
Standaard

Dankjewel, ik ga mijn oom direct mailen.
  #136  
Oud 05-02-08, 18:48
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Graag gedaan
Als alles duidelijk is maag hier een slotje op denk ik
  #137  
Oud 05-02-08, 20:34
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

ff quote van zondagavond van mij @ iphoneforum..

[quote]
vandaag bij carphone in londen ( tegenover harrods )
een iphone gekocht we konder er 4 meekrijgen als we wouden ( waren met 4 man )
mocht op het serienummer kijken en hebben week 42

1 meegenomen voor me vriendin,
konden pinnen of cc gebruiken cash mocht niet...
ga nu zo me vliegtuig weer in

laterz!!
[/qoute]
konden dus zonder problemen kopen.
hij vroeg het adres waar we verbleven, we gaven de hotelnaam,
en zeiden dat we het adres niet wisten, hij gaf aan maakt niet uit...
alleen ff handtekening op een papiertje en nu een 2e iphone
  #138  
Oud 05-02-08, 23:10
wootie wootie is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

hey, bedankt om dit even mee te delen Haagse sf2!
kheb echter 1 kleine bedenking. Je zegt dat je er 4 kon meekrijgen omdat je met 4 man was. betekent dit dat je er maar 1 per persoon mocht?

(ik kijk al naar mijn iPhone uit, hopelijk een 16gb versie)
  #139  
Oud 05-02-08, 23:52
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wootie Bekijk bericht
hey, bedankt om dit even mee te delen Haagse sf2!
kheb echter 1 kleine bedenking. Je zegt dat je er 4 kon meekrijgen omdat je met 4 man was. betekent dit dat je er maar 1 per persoon mocht?
Waarschijnlijk wel. Wat je kan doen is gewoon 4 x winkel binnen lopen op verschillende tijdstippen en verschillende medewerkers aanspreken
  #140  
Oud 06-02-08, 00:46
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Waarschijnlijk wel. Wat je kan doen is gewoon 4 x winkel binnen lopen op verschillende tijdstippen en verschillende medewerkers aanspreken
Ik denk niet dat het zo simpel is. Ik heb het ook geprobeerd bij Carphone Warehouse en daar is het me niet gelukt. Je moest je naam en adres opgeven. Ik zat niet op hotel dus lukte niet echt om adres van een hotel door te geven.

Je krijgt er maar 1 per persoon mee daar. Beetje vreems want in de Apple-store ernaast kreeg je er 5 mee per persoon

Maar bon, de verkoopster vertelde me ook dat ze sinds de eerste levering, toen de iPhone is uitgekomen in UK, geen nieuwe iPhones zijn binnengekomen. Ze vertelde me dat elke winkel ongeveer 1000 iPhones gekregen had en zij had er nog "enkele honderden" over.

Dus de tip van vandaag, best geen iPhone kopen bij Carphone Warehouse.
__________________
1.1.2 (OTB) > 1.1.3 > 1.1.2 > 2.1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.