//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ik trouwens niet snap Eduard, waarom je alleen maar kan betalen via CC. Dat is toch raar, het is toch gewoon een telefoonwinkel. Als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #521  
Oud 19-04-08, 21:24
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Wat ik trouwens niet snap Eduard, waarom je alleen maar kan betalen via CC. Dat is toch raar, het is toch gewoon een telefoonwinkel. Als de locals een tel willen kopen zouden ze toch ook gewoon die 169 pond cash kunnen neertellen. Weet iemand de reden hiervan?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 19-04-08, 21:43
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

ja ik weet de reden hiervan.
Normaal was dat omdat in USA max.5 iphone's per klant mocht kopen. Doormiddel van CC kunnen ze checken hoeveel je er al gekocht hebt met die kaart.
Dus in UK zullen ze ook het voorbeeld gevolgd hebbe van USA. In UK dacht ik dat per persoon maar 2 mocht meepakken?
Door dat te omzeilen moest je gewoon paar verschillende CC's hebben en dan Iphone's kopen natuurlijk!
  #523  
Oud 19-04-08, 21:48
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Ohww nou dat is het probleem niet, ik heb meerder contacten in UK die allemaal ook nog wat verschillende CC's hebben. Ik zie het allemaal wel, wat ze kunnen doen.
  #524  
Oud 19-04-08, 23:34
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

even voor de duidelijkheid, is de prijs van de iphone 8GB alleen in Carphone Warehouse gedaald naar 170 pond of ook in de apple stores in de UK?
  #525  
Oud 19-04-08, 23:42
xziller xziller is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 63
Standaard

Dus uit dit topic begrijp ik goed dat wanneer je geen CC hebt je geen Iphone kan komen???

Is het niet mogelijk gewoon te kopen met cash of Pin in combinatie met je passpoort zodat ze je naam ook kunnen checken ofzow?
  #526  
Oud 19-04-08, 23:59
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asambasamba Bekijk bericht
even voor de duidelijkheid, is de prijs van de iphone 8GB alleen in Carphone Warehouse gedaald naar 170 pond of ook in de apple stores in de UK?
Idd alleen in de winkels van Carphone en o2. Apple store heeft nog steeds een prijs van 269.
  #527  
Oud 19-04-08, 23:59
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xziller Bekijk bericht
Dus uit dit topic begrijp ik goed dat wanneer je geen CC hebt je geen Iphone kan komen???

Is het niet mogelijk gewoon te kopen met cash of Pin in combinatie met je passpoort zodat ze je naam ook kunnen checken ofzow?
Geen idee. Iedereen heeft het nu nog over een CC.
  #528  
Oud 20-04-08, 00:02
xziller xziller is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiGa Bekijk bericht
Geen idee. Iedereen heeft het nu nog over een CC.

ja inderdaad. Ik lees wel weer ergens in een ander topic dat het maar net ligt hoe moeilijk ze doen ofzo en of je echt meerdere komt halen of niet.

Ik ga morgen avond met de boot naar engeland en heb al gezien dat in het winkelcentrum waar ik heen ga 3 of 4 carphone house winkels zitten...

ga gewoon proberen met me nl pinpas en me paspoort een iphone kopen. *** er een mooi verhaal omheen dat ik hier ga studeren etc.. Misschien lukt het En anders heb ik dikke pech....dan maar wachten of iemand er 1 een keer voor me kan meenemen maar ik weet alleen niet wie
  #529  
Oud 20-04-08, 00:15
xziller xziller is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 63
Standaard

Even wat informatie van de site van carphonehouse
Dit staat er voor het kopen van een Iphone

[h3]How do I qualify for the iPhone?[/h3]
To buy the iPhone, you must be 16 years old or over and a UK resident with a credit or debit card (with Chip & Pin activated). To activate the iPhone, you must:
  • meet our eligibility criteria (see Eligibility)
  • have internet access to activate the iPhone and for iTunes (note: broadband is recommended for quality and speed)
  • have a Mac or PC that meets the minimum specification required for iTunes (see Basic Requirements)
  • be 18 years old or over
  • enter into an 18-month contract with O2 on one of their iPhone price plans from £35 per month
  • pass an O2 credit check
  • have a bank account so you can set up your monthly direct debit
  • have a credit or debit card (with Chip & Pin) to create an iTunes account (you activate your iPhone on your computer via iTunes)
  • have the latest version of iTunes from www.apple.com/uk/itunes
  • have an email address and account you can check regularly as billing is online only

[h3]How do I pay for the iPhone?[/h3]
  • You can pay for the iPhone with a Chip & Pin activated credit or debit card only (no cash payments)
wat ik hier dus goed uitbegrijp is het mogelijk met Chip en pin te betalen. Je zou dus eventueel een engels adres kunnen opgeven en hem gewoon kopen op je eigen naam met pinpas. Krijg je daar later geen problemen mee?
  #530  
Oud 20-04-08, 01:18
BiGa BiGa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 44
Standaard

Je begrijpt het concept chip en pin verkeerd, dat is de UK iets heel anders. Ze kunnen daar zeg maar pinnen met hun CC. Ze bedoelen met chip en pin, een chip wat op de CC zit, en daarmee kunnen ze pinnen.

Aankopen daar met een CC worden naast een handtekening ook bevestigd met een pin, in tegenstelling tot hier met alleen een handtekening en soms een pincode.

Daarheen gaan en denken dat je kan pinnen en chippen, zoals dat hier in NL ook kan is dus een verkeerde gedachte. Ze bedoelen chip en pin activated, die service moet je aanvragen bij de bank als service bij je CC als je een bankrekening hebt in de UK.

Snappie?
  #531  
Oud 20-04-08, 01:47
xziller xziller is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 63
Standaard

thnx!

Dus in principe is het zonder creditcard niet mogelijk??

Best raar wettelijke betaal middelen zijn cash, pinpas, etc en dat accepteren ze niet. Dus voor mensen waarvan het saldo niet toereikend genoeg is voor een creditcard kunnen nooit zo ding aanschaffen????

Lekker dan:S iemand uberhaupt wel gelukt? En hoe zit het bij de apple store zelf??
  #532  
Oud 20-04-08, 02:04
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Uh..er staat toch dat je ook met een debit card (gewone bankpas) kan betalen?
  #533  
Oud 20-04-08, 10:54
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiGa Bekijk bericht
Je begrijpt het concept chip en pin verkeerd, dat is de UK iets heel anders. Ze kunnen daar zeg maar pinnen met hun CC. Ze bedoelen met chip en pin, een chip wat op de CC zit, en daarmee kunnen ze pinnen.
Aankopen daar met een CC worden naast een handtekening ook bevestigd met een pin, in tegenstelling tot hier met alleen een handtekening en soms een pincode.
Daarheen gaan en denken dat je kan pinnen en chippen, zoals dat hier in NL ook kan is dus een verkeerde gedachte. Ze bedoelen chip en pin activated, die service moet je aanvragen bij de bank als service bij je CC als je een bankrekening hebt in de UK.
Snappie?
Alleen de (Nederlandse) Master & Visacard kennen een chip. Amex heeft dit niet en daar kun je gewoon mee over de hele wereld betalen. Gewoon handtekening en verder niets.
  #534  
Oud 20-04-08, 11:23
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

maar als ik daar iemand in engeland ken die regelmatig naart Nederland reist heb ik dus geen probleem of wel?
  #535  
Oud 20-04-08, 12:49
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Dan heb je idd geen probleem..diegene kan gewoon probleemloos iPhones kopen..
  #536  
Oud 20-04-08, 12:55
BaSsDruM BaSsDruM is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 37
Standaard

Zo, net terug uit newcastle. iPhones kopen geen probleem bij o2 en carphone warehouse, als je maar brutaal bent en aandringt.
  #537  
Oud 20-04-08, 12:57
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Hoeveel heb je er gekocht?
  #538  
Oud 20-04-08, 13:19
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaSsDruM Bekijk bericht
Zo, net terug uit newcastle. iPhones kopen geen probleem bij o2 en carphone warehouse, als je maar brutaal bent en aandringt.
brutaal en aandringenben ik niet zo goed in.
  #539  
Oud 20-04-08, 13:21
M3 SMGII M3 SMGII is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mlam Bekijk bericht
Dan heb je idd geen probleem..diegene kan gewoon probleemloos iPhones kopen..
mja waar ik schrik voor heb is dat diegene van UK die de Iphone voor je gaat halen later mss brief krijgt of een rekening van O2 voor abbo-geld ofzo. Of vragen waaarom hij zijn iphone nog neit geregistreerd heeft mmt Itunes.
Omdat die winkel zijn adres in UK heeft en andere gegevens.
Wij als Belg/Nederlander hebben dat probleem natuurlijk niet als we ons adres enzo niet geven.
  #540  
Oud 20-04-08, 13:46
Eric Cartman Eric Cartman is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 24
Standaard

Kan je niet gewoon een engelsman vragen die een iPhone aan het kopen is of hij er 2 wil kopen, ook 1 voor jou, en dat je hem dan 169 pond cash geeft?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.