//

iPhone UK

iPhone UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sjempie No questions asked for you because you live in London? of geen vragen omdat ze het prima vinden zolang ze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 21-01-08, 09:07
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
No questions asked for you because you live in London? of geen vragen omdat ze het prima vinden zolang ze de Iphones maar verkopen?

Ik ben nu vooral aan het bedenken hoe ik er achter ga komen dat als ik een Iphone koop deze nog voorzien is van de "oude" firmware... Tips?

En heb je ervaring met de Carphoneshop? zou je daar een iphone kunnen kopen zonder abb. of zullen ze daar juist moeilijk doen om dat zij wellicht juist extra verdienen aan abb.?

tnx voor je antwoord.
Alle UK iPhones zijn OTB 1.1.2 en met bootloader 4.6, je zult geen iPhones met oudere firmware vinden in de UK.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 21-01-08, 09:19
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Alle UK iPhones zijn OTB 1.1.2 en met bootloader 4.6, je zult geen iPhones met oudere firmware vinden in de UK.

Excuus; ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoel dat ik op zoek ben naar een Iphone met firmware 1.1.2 ipv 1.1.3. En ik heb goede hoop er nog een paar te vinden in London....

.. en ik hoopte op bevestiging van de kans dat dat lukt
__________________
superblij met mijn iPad
  #63  
Oud 21-01-08, 11:12
Snatch Snatch is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Hierbij de bevestiging

Zaterdagmiddag in Regent St. een iphone gekocht. Versie 1.1.2. Geen vragen over updaten/activeren/whatever.
  #64  
Oud 21-01-08, 11:25
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snatch Bekijk bericht
Hierbij de bevestiging

Zaterdagmiddag in Regent St. een iphone gekocht. Versie 1.1.2. Geen vragen over updaten/activeren/whatever.
tnx! Was je ook zo 'brutaal' om te vragen of je er een kreeg met de 1.1.2 firmware of heb je aan de balie gecheckt op weeknummer? welk weeknummer heb je trouwens gekocht?
  #65  
Oud 21-01-08, 11:47
Didymus Didymus is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
No questions asked for you because you live in London? of geen vragen omdat ze het prima vinden zolang ze de Iphones maar verkopen?
Toch wel het tweede. Mijn woonplaats kan je nog steeds niet van m'n gezicht aflezen.
  #66  
Oud 21-01-08, 12:16
Snatch Snatch is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
tnx! Was je ook zo 'brutaal' om te vragen of je er een kreeg met de 1.1.2 firmware of heb je aan de balie gecheckt op weeknummer? welk weeknummer heb je trouwens gekocht?
Niet gevraagd, niet gechecked. Living on the edge Een vriend had hem opgepikt (FYI: betaald met een NL credit card). Waar vind ik het weeknummer? Hij ligt hier te glimmen op m'n bureau

Even een vraagje voor de volgende stap: welke tutorial kan ik het best volgen voor een jailbreak/unlock? Ik zie dat de handleiding voor US iphones niet geschikt is voor UK/DE toestellen.

Maakt het verder nog uit welke xSIM ik ga gebruiken? Ik wil er nederlandse simkaart in kunnen stoppen, maar later dit jaar ook een engelse simkaart...
  #67  
Oud 21-01-08, 12:34
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

hier kan je zien hoe je 'm moet unlocken:

iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows


en het vierde en vijfde nummer van je serienummer is het weeknummer waarin de iphone is gemaakt - laat nog even weten wat dat is.
  #68  
Oud 21-01-08, 12:38
Snatch Snatch is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
het vierde en vijfde nummer van je serienummer is het weeknummer waarin de iphone is gemaakt - laat nog even weten wat dat is.
Thnx

Het is week 43 (gekocht dus in de applestore in regent st london op 19 jan.)
  #69  
Oud 21-01-08, 13:55
Daalen10 Daalen10 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 22
Standaard

Wat kost hij daar?!
  #70  
Oud 21-01-08, 14:20
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

269 pond, dat is ongeveer 361 euro.
  #71  
Oud 21-01-08, 20:08
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Ik ben teruggekeerd van Engeland met... 3 iPhones!

Ik moet hun versies en zo nog effe checken maar ik ben deze ochtend naar Calais gegaan en daar de ferry genomen naar Dover.

Ik heb ervoor gekozen om naar een Apple-shop te gaan met als achterliggende gedachte dat als het daar niet lukte bij Carphone Warehouse te gaan. De dichstbijzijnde Apple-store is in Greenhithe op een uurtje rijden van Dover in een mega-shopping center.

Ik ben binnengegaan en heb ze effe staan bekijken en daarna naar de kassa gegaan en 3 Iphones gevraagd. Het maximum dat je er mocht meenemen was 5. Ze hebben me geen vragen gesteld. Enkel toen ik moest betalen zei de verkoopster: "Is this a foreign creditcard", waarop ik "Ja" antwoorde. En zij reageerde "Oh ... OK!, here's your receipt, enjoy your Iphone!". Waarna ik met drie Iphones in de zak de Starbucks ben binnengegaan.

Daarna teruggereden naar Dover en daar ook geen enkel probleem gehad, had ik ook niet verwacht.

Nu moet ik alleen effe kijken naar de bootloader en de versie.

Dus als je een Iphone wilt en je wil er een dagje uit van maken, dan raad ik je Bluewater Shoppingcenter aan. Let wel op, het gaat pas om 10 uur plaatselijke tijd open, dus 11 uur "onze tijd". De ferries varen 24/24.
  #72  
Oud 21-01-08, 20:28
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Ok ik heb het effe gecheckt en ik heb Firmware 1.1.2 en als ik de regel volg van het vierde en vijfde cijfer in het serienummer, dan heb ik bootloader 4.3.

Is dit mogelijk ?
  #73  
Oud 21-01-08, 21:19
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Ok ik heb het effe gecheckt en ik heb Firmware 1.1.2 en als ik de regel volg van het vierde en vijfde cijfer in het serienummer, dan heb ik bootloader 4.3.

Is dit mogelijk ?
Het vierde en vijfde nummer van het serienummer is het weeknummer. En zolang dat 52 of minder is zou je bootloader 1.1.2. hebben....

ben benieuwd!
  #74  
Oud 21-01-08, 21:33
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
Het vierde en vijfde nummer van het serienummer is het weeknummer. En zolang dat 52 of minder is zou je bootloader 1.1.2. hebben....

ben benieuwd!
Ik kan niet meer volgen. Tegenstrijdigheden alom ;-)

Dit lees ik op een andere site:
"If you are not sure if you have the 4.6 bootloader then check the serial number of the iPhone. If the 4th and 5th digits are 45 or higher then you have the new bootloader and cannot unlock."
  #75  
Oud 21-01-08, 21:43
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cainnech Bekijk bericht
Ik kan niet meer volgen. Tegenstrijdigheden alom ;-)

Dit lees ik op een andere site:
"If you are not sure if you have the 4.6 bootloader then check the serial number of the iPhone. If the 4th and 5th digits are 45 or higher then you have the new bootloader and cannot unlock."
Nee hoor dat is onzin. Het vierde en vijfde nummer vormen samen het weeknummer van productie. Welke nummers staan hier bij jou?
  #76  
Oud 21-01-08, 21:47
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
Nee hoor dat is onzin. Het vierde en vijfde nummer vormen samen het weeknummer van productie. Welke nummers staan hier bij jou?
43, ik ben nu aan het proberen om hem te jailbreaken.
  #77  
Oud 24-01-08, 15:43
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

alles onder week 45 is bootloader 3.9 met firmware 1.1.1 die kan je unlocken zonder Xsim.
Echter in EN/DU/FR zijn alleen bootloader 4.6 te vinden dus alleen te gebruiken met een Xsim.
week 45+ tot week 1 is bootloader 4.6 met firmware 1.1.2 die kan je unlocken met een Xsim
week 1+ is nieuwe boatloader met firmware 1.1.3 nog niet te gebruiken als Telefoon.

hoop dat dit het 1 en ander voor jullie ophelderd

Laatst gewijzigd door MarkBender; 24-01-08 om 15:59.
  #78  
Oud 24-01-08, 15:49
sjempie's schermafbeelding
sjempie sjempie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender Bekijk bericht
alles onder de week 45 is bootloader 3.9 met firmware 1.1.1 die kan je unlocken zonder Xsim.
week 45+ tot week 1 is bootloader 4.6 met firmware 1.1.2 die kan je unlocken met een Xsim
week 1+ is nieuwe boatloader met firmware 1.1.3 nog niet te gebruiken als Telefoon.

hoop dat dit het 1 en ander voro jullie ophelderd
Helaas gaat dit feestje niet helemaal op want alle EU-Iphones (UK/DE/FR) zijn al vanaf het begin geleverd met bootloader 4.6 .......
  #79  
Oud 24-01-08, 15:51
Cainnech Cainnech is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjempie Bekijk bericht
Helaas gaat dit feestje niet helemaal op want alle EU-Iphones (UK/DE/FR) zijn al vanaf het begin geleverd met bootloader 4.6 .......
Klopt. De mijne is van week 43 mét bootloader 4.6
  #80  
Oud 24-01-08, 15:58
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

ohja dat is waar vergeten... haha ik zal het ff aanpassen.. maar zijn er nog zoveel iPhones daar te koop die nog geen nieuwe firmware hebben? Ik wist dat het niet goed liep in Engeland, maar week 43 nu nog is wel redelijk dramatisch! Als je vergelijkt dat ik in week 51 mn tweede iphone kocht en de week van productie was 50...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.