//

iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :)

iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :) discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Dat is het risico van het kopen in buitenland....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 23-07-09, 20:54
Trunx Trunx is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Dat is het risico van het kopen in buitenland.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 23-07-09, 21:15
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eman Bekijk bericht
Ik heb een Iphone 3GS 32GB uit italie via ebay gekocht.

Apple gebeld en de telefoon moet terug naar italie. Belachelijk maar waar.

Heeft iemand anders dit ooit gehad en is er niet toch een andere manier om de Iphone als garantie te vervangen dan helmaal naar Italie gaan ??

Alvast bedankt...
Ik ga er vanuit dat je de iPhone bij een gerenomeerde Ebayer hebt gekocht, met goede feedback score. Ik zou hem gewoon netjes een mailtje sturen met het verzoek dat hij de garantie voor je regelt, je hebt de iPhone bij hem gekocht en is binnen 24 uur al stuk. Stel voor dat hij je een nieuwe toestuurt voor het zelfde aankoopbedrag dat je nu hebt betaald voor de iPhone die nu stuk is, maar dat hij dit bedrag aan je terugmaakt (als je bv met paypall of creditcard hebt betaald) als hij jou defecte iPhone heeft ontvangen. Je zit dan wel met de verzendkosten die voor je eigen rekening komen, maar lijkt me goedkoper dan op en neer naar Italie te gaan.
  #183  
Oud 23-07-09, 21:23
eman eman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Daar was ik al mee bezig.. Nog geen reactie gehad. Ik hoop maar dat de verkoper wat extra moeite wil doen. Bedankt voor de reactie.. Wordt vervolgd....
  #184  
Oud 24-07-09, 00:36
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz Bekijk bericht
Nou hier dus. Stond al eerder in deze discussie: Kijk, dit pluk ik zo van de homepage van eccnl.eu: 'Als burger van een EU-land moet u alle vrijheid hebben om aankopen te doen of reizen te boeken in een ander EU-land. Of dat nu in een winkel is, via het internet of op een andere manier.'
Super!

Dat is precies wat ik bedoel! Hier staat dat jij MAG kopen waar je wil. Er is dus niemand die jou tegenhoudt. hier staat niet dat een ander de plicht heeft iets aan jou te verkopen.

Je hebt dus het RECHT om je iPhone op de Italiaanse website van Apple te bestellen. Maar Apple hoeft niet te versturen naar een buitenlands adres.

Het zijn nuances, dat begrijp ik ook. Maar die maak ik nou juist duidelijk.
Off topic ; val me daar dan niet zo op aan aub, ik doe ook mijn best.
  #185  
Oud 24-07-09, 03:17
eman eman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Verkoper heeft gereageerd en gaat de garantie claimen in italie. Zal even duren maar er gebeurt iig wat. Hij gaat terug naar italie maar toch zou een wereldwijde garantie meer moeten betekenen dan garantie tot de landsgrens.

Misschien als Europa wat meer als 1 natie naar buiten komt en de buitenlandse bedrijven de Europese regels volgen dan zal het misschien wat beter worden. Al kan ik aardig rekenen en reken er dus niet op...

Je moet wat over hebben voor zo'n mooi apparaat.

Ik laat de afloop nog even weten..

Laatst gewijzigd door eman; 24-07-09 om 03:24.
  #186  
Oud 24-07-09, 20:15
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eman Bekijk bericht
Verkoper heeft gereageerd en gaat de garantie claimen in italie. Zal even duren maar er gebeurt iig wat. Hij gaat terug naar italie maar toch zou een wereldwijde garantie meer moeten betekenen dan garantie tot de landsgrens.

Misschien als Europa wat meer als 1 natie naar buiten komt en de buitenlandse bedrijven de Europese regels volgen dan zal het misschien wat beter worden. Al kan ik aardig rekenen en reken er dus niet op...

Je moet wat over hebben voor zo'n mooi apparaat.

Ik laat de afloop nog even weten..
Super dat je Ebayer je wilt helpen hiermee. Ook al blijf ik het een zeer slechte zaak vinden van Apple. Ik zou het hier niet bij laten zitten en bv tel.advies vragen bij een gratis juristen advies buro. Zitten er genoeg in NL. Of snuffel eens rond op forums als kassa en rader, misschien meer mensen met een euvel als deze.

Net wel ff wezen googlen voor je en vond de volgende items, waarvan ik de 1e zeer interessant vond, artikel is van 2006 en gaat over de Apple Computers, maar kan me niet indenken dat als het wel geld voor computers van Apple waarom ze dan de iPhone's nu wensen uit te sluiten:
Garantie nu wereldwijd op alle Apple computers | Apple algemeen | Apple Gebruikersgroep Limburg
Wereldwijde garantie bij Apple
Vanaf deze week geldt de garantie op elke Apple computer wereldwijd. Tot nu had Apple enkel een wereldwijde garantie op de notebooks en iPods.
Vanaf deze week kan je dus ook de desktop modellen van Apple onder garantie laten repareren buiten het land waar je deze aankocht. Deze nieuwe policy geldt ook voor de uitgebreide service contracts zoals AppleCare Protection Plan en AppleCare Repair Agreement.
Bron:
AppleInsider


AppleInsider | Apple now offers global warranty on all computer systems



Hier de voorwaarden van Apple's beperkte garantie wereldwijd
Apple - Beperkte Garantie voor n jaar – Wereldwijd
Beperkte Garantie voor één (1) jaar – Wereldwijd



GARANTIEDEKKING

Apple’s garantieverplichtingen zijn beperkt tot de onderstaande bepalingen:

Apple, zoals hierna gedefinieerd, garandeert dat dit hardwareproduct van het Apple-merk bij normaal gebruik vrij is van materiaal- en fabricagefouten gedurende een periode van ÉÉN (1) JAAR na de datum van aankoop in de winkel door de oorspronkelijke eindgebruiker-koper (de “Garantieperiode”). Indien zich een gebrek aan de hardware voordoet en Apple binnen de Garantieperiode een geldige vordering ontvangt, zal Apple naar haar keuze (1) het gebrek aan de hardware zonder kosten repareren met behulp van nieuwe of gereviseerde vervangende onderdelen, (2) het product vervangen door een nieuw product of een product vervaardigd uit nieuwe of bruikbare gebruikte onderdelen, en dat tenminste functioneel gelijkwaardig is aan het oorspronkelijke product, of (3) de aankoopprijs van het product restitueren. Apple kan u verzoeken om gebrekkige onderdelen te vervangen door nieuwe of door de gebruiker te installeren gereviseerde onderdelen die Apple u verstrekt ter nakoming van haar garantieverplichting. Op een vervangend product of onderdeel, inclusief een door de gebruiker te installeren onderdeel dat geïnstalleerd is overeenkomstig de door Apple verstrekte instructies, is het resterende gedeelte van de Garantieperiode van het oorspronkelijke product van toepassing, of een periode van negentig (90) dagen vanaf de datum van herstel of vervanging, indien dat u een langere dekking biedt. Wanneer een product of onderdeel wordt vervangen, wordt elk vervangend voorwerp uw eigendom en wordt het vervangen voorwerp eigendom van Apple. Onderdelen die Apple ter nakoming van haar garantieverplichting verstrekt, dienen te worden gebruikt in producten waarvoor garantieservice wordt gevraagd. Wanneer tot restitutie wordt overgegaan, dient het product waarvoor de restitutie wordt verstrekt aan Apple te worden geretourneerd en wordt dit eigendom van Apple.


UITSLUITINGEN EN BEPERKINGEN

Deze Beperkte Garantie is uitsluitend van toepassing op door, of ten behoeve van, Apple geproduceerde hardwareproducten die kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van het daarop aangebrachte “Apple” merk, handelsnaam of beeldmerk. Deze Beperkte Garantie is niet van toepassing op niet-Apple hardwareproducten of op software, ook indien deze verpakt of verkocht zijn in combinatie met Apple hardware. Het is mogelijk dat niet- Apple producenten, leveranciers of uitgevers hun eigen garanties verstrekken aan de eindgebruiker-koper, maar Apple verstrekt haar producten, voorzover wettelijk toegestaan, “in de huidige staat”. Software die door Apple gedistribueerd wordt met of zonder de merknaam Apple (inclusief maar niet beperkt tot systeemsoftware) valt niet onder deze Beperkte Garantie. Wij verwijzen u naar de bij de software behorende licentieovereenkomst voor informatie over uw rechten met betrekking tot het gebruik hiervan.

Apple garandeert niet dat de werking van het product ononderbroken of vrij van fouten zal zijn. Apple is niet verantwoordelijk voor schade die het gevolg is van het niet opvolgen van instructies betreffende het gebruik van het product.

Deze garantie is niet van toepassing op: (a) schade die veroorzaakt wordt door gebruik met niet-Apple producten; (b) schade die veroorzaakt wordt door een ongeval, misbruik, verkeerde toepassing, overstroming, brand, aardbeving of andere externe oorzaken; (c) schade die ontstaat door het in gebruik hebben van het product buiten de door Apple omschreven toegestane of bedoelde soorten gebruik; (d) schade ontstaan door een dienst (waaronder upgrades en uitbreidingen) die is uitgevoerd door iemand die geen medewerker van Apple of een geautoriseerde Apple Service Provider is; (e) schade aan een product of onderdeel dat zonder de schriftelijke toestemming van Apple gewijzigd is teneinde de functionaliteit of het vermogen significant te veranderen; (f) schade aan verbruiksgoederen zoals batterijen, tenzij de schade is ontstaan als gevolg van een materiaal- of fabricagefout; of (g) schade indien een Apple serienummer verwijderd of onleesbaar gemaakt is.

VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT, ZIJN DEZE GARANTIE EN DE BOVENSTAANDE VERHAALSMOGELIJKHEDEN EXCLUSIEF EN KOMEN DEZE IN DE PLAATS VAN ALLE ANDERE ZOWEL MONDELINGE ALS SCHRIFTELIJKE, WETTELIJKE, EXPLICIETE ALS IMPLICIETE GARANTIES, VERHAALSMOGELIJKHEDEN EN VOORWAARDEN. VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT WIJST APPLE IN HET BIJZONDER ALLE WETTELIJKE EN IMPLICIETE GARANTIES VAN DE HAND, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT GARANTIES VOOR VERKOOPBAARHEID, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN GARANTIES TEGEN VERBORGEN GEBREKEN. INDIEN APPLE WETTELIJKE OF IMPLICIETE GARANTIES NIET RECHTMATIG VAN DE HAND KAN WIJZEN, ZIJN VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT AL DEZE GARANTIES IN TIJDSDUUR BEPERKT TOT DE TERMIJN VAN DEZE EXPLICIETE GARANTIE EN TOT DE SERVICE VAN REPARATIE OF VERVANGING, TER UITSLUITENDE KEUZE VAN APPLE. Apple wederverkopers, tussenpersonen en medewerkers zijn niet gerechtigd tot het aanbrengen van wijzigingen, uitbreidingen of toevoegingen in deze garantie.

BEHALVE ZOALS BEPAALD IN DEZE GARANTIE EN VOOR ZOVER TOEGESTAAN OP GROND VAN TOEPASSELIJK RECHT IS APPLE NIET VERANTWOORDELIJK VOOR ENIGE DIRECTE, BIJZONDERE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE DIE HET GEVOLG IS VAN NIET-NAKOMING VAN EEN GARANTIEBEPALING OF ANDERE VOORWAARDE, OF OP BASIS VAN ENIGE ANDERE RECHTSGROND, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT VERLIES VAN GEBRUIK; GEDERFDE INKOMSTEN; GEDERFDE WERKELIJKE OF VERWACHTE WINST (WAARONDER GEDERFDE WINST OP CONTRACTEN); VERLIES VAN HET GEBRUIK VAN GELD; VERLIES VAN VERWACHTE BESPARINGEN; VERLIES VAN HANDEL; VERLIES VAN MOGELIJKHEDEN; VERLIES VAN GOODWILL; VERLIES VAN REPUTATIE; SCHADE AAN, VERLIES OF VERMINKING VAN GEGEVENS; OF ELKE ANDERE VORM VAN INDIRECTE OF GEVOLGSCHADE DOOR WELKE OORZAAK OOK, WAARONDER DE VERVANGING VAN APPARATUUR EN GOEDEREN, DE KOSTEN VAN HERSTEL, PROGRAMMERING, OF REPRODUCTIE VAN PROGRAMMA’S OF GEGEVENS OPGESLAGEN IN OF GEBRUIKT MET APPLE PRODUCTEN, EN HET NIET BEHOUDEN VAN DE VERTROUWELIJKHEID VAN GEGEVENS DIE ZIJN OPGESLAGEN IN HET PRODUCT. DE BOVENSTAANDE BEPERKING IS NIET VAN TOEAPSSING OP VORDERINGEN OP GROND VAN OVERLIJDEN OF LICHAMELIJK LETSEL. IN HET BIJZONDER WIJST APPLE ELKE VERKLARING VAN DE HAND DAT ZIJ IN STAAT IS ENIG PRODUCT ONDER DEZE GARANTIE TE REPAREREN, OF EEN PRODUCT TE VERVANGEN ZONDER RISICO VOOR OF VERLIES VAN DE PROGRAMMA’S OF GEGEVENS.


WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN

TEN AANZIEN VAN CONSUMENTEN OP WIE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN IN HUN LAND VAN AANKOOP OF HUN LAND VAN VERBLIJF VAN TOEPASSING IS, GELDT DAT DE DOOR DEZE GARANTIE VERLEENDE VOORDELEN IN AANVULLING KOMEN OP ALLE RECHTEN EN VERHAALSMOGELIJKHEDEN DIE ZULKE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN GEEFT. In sommige landen, staten en provincies is de uitsluiting of beperking van incidentele schade of gevolgschade en de uitsluiting of beperking van de duur van impliciete garanties of voorwaarden niet toegestaan, waardoor de bovenstaande beperkingen en uitsluitingen mogelijk niet op u van toepassing zijn. Deze garantie geeft u specifieke rechten. Bovendien kunnen voor u, afhankelijk van het land, de staat of de provincie, nog andere rechten gelden.

Deze Beperkte Garantie wordt beheerst door en zal worden uitgelegd volgens het recht van het land waarin de aankoop van het product plaatsvond. Apple, de garantiegever ingevolge deze Beperkte Garantie, wordt aan het einde van dit document aangeduid afhankelijk van het land of de regio waarin de aankoop van het product plaatsvond.


HET VERKRIJGEN VAN GARANTIESERVICE

Voordat u garantieservice aanvraagt, verzoeken we u eerst naar de online hulpmiddelen te gaan waarnaar verwezen wordt in de documentatie bij dit hardwareproduct en deze hulpmiddelen te bestuderen. Indien het product nog steeds niet naar behoren functioneert nadat u gebruik hebt gemaakt van deze hulpmiddelen, neemt u dan contact op met de medewerkers van Apple of, indien van toepassing, met een geautoriseerde Apple Service Provider, die u kunt vinden met behulp van de informatie in de documentatie. Een medewerker van Apple of een geautoriseerde Apple Service Provider zal u helpen vast te stellen of uw product service nodig heeft, en zal, indien dit het geval is, u informeren hoe Apple de service zal leveren. Apple of haar geautoriseerde Apple Service Providers geven garantieservice op producten die voor service worden aangeboden gedurende de Garantieperiode, zoals wettelijk toegestaan. Indien het product draagbaar is, hetgeen betekent dat het zelfstandig kan functioneren zonder elektriciteitssnoer, kunt u wereldwijd garantieservice verkrijgen. Service is echter beperkt tot de mogelijkheden die beschikbaar zijn in het land waar de service aangevraagd wordt. Indien het product niet draagbaar is, kan garantieservice beperkt zijn tot het land waar het product gekocht is. Mogelijkheden van service, beschikbaarheid van onderdelen en responstijden kunnen variëren afhankelijk van het land. Indien het product niet kan worden behandeld in het land waar het zich bevindt, komen verzend- en behandelingskosten eventueel voor uw rekening. In overeenstemming met toepasselijk recht kan Apple verlangen dat u een bewijs van aankoop overlegt en/of voldoet aan registratievereisten alvorens u garantieservice ontvangt. Wij verwijzen u naar de bijgaande documentatie voor meer informatie hierover en over andere zaken betreffende het verkrijgen van garantieservice.

Indien uw product gegevens of softwareprogramma’s op kan slaan, dient u periodieke back-upkopieën te maken van de gegevens en programma’s die de hard drive van het product of een ander opslagmedium bevat, teneinde uw gegevens te beschermen en als voorzorg tegen eventuele bedrijfsstoringen. Voordat u uw product overhandigt voor garantieservice bent u verantwoordelijk voor het behouden van een afzonderlijke kopie van de systeemsoftware, applicatiesoftware en gegevens, en voor het uitschakelen van eventuele beveiligingswachtwoorden. U bent verantwoordelijk voor de herinstallatie van al deze software, gegevens en wachtwoorden. Apple en haar geautoriseerde Service Providers zijn niet aansprakelijk voor schade aan of verlies van programma’s, gegevens, of andere informatie die is opgeslagen op enig medium of niet-Apple product of onderdeel daarvan dat niet onder deze garantie valt. Herstel en herinstallatie van systeem- en applicatiesoftware en gebruikersgegevens vallen niet onder deze Beperkte Garantie.

  #187  
Oud 24-07-09, 20:29
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhofland Bekijk bericht
Super!

Dat is precies wat ik bedoel! Hier staat dat jij MAG kopen waar je wil. Er is dus niemand die jou tegenhoudt. hier staat niet dat een ander de plicht heeft iets aan jou te verkopen.

Je hebt dus het RECHT om je iPhone op de Italiaanse website van Apple te bestellen. Maar Apple hoeft niet te versturen naar een buitenlands adres.

Het zijn nuances, dat begrijp ik ook. Maar die maak ik nou juist duidelijk.
Off topic ; val me daar dan niet zo op aan aub, ik doe ook mijn best.

Alleen ga jij voorbij aan artikel 28 en 29 die stelt dat er GEEN belemmeringen door de verkoper mogen worden opgelegd. Laat dat nou net zijn wat Apple in dit geval wel doet door het te gooien op de BTW afhandeling.

Het zijn nuances, dat begrijp ik ook. Maar die maak ik nou juist duidelijk.
Off topic; val me daar dan niet zo op aan aub, ik doe ook mijn best.

Laatst gewijzigd door Polansky; 24-07-09 om 20:35.
  #188  
Oud 24-07-09, 20:38
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Ik ben toch nog nieuwsgierig naar de garantie van Apple met iPhones die in het buitenland gekocht zijn. Ik ben lid van de consumentenbond en zal maandagavond een belletje plegen, ze zijn nu niet meer bereikbaar helaas. Zal het antwoord dat ze me geven hier neer zetten. En ik zal tevens vragen of het mag wat ze doen met die bestellingen die we proberen te plaatsen, nou wil ik het weten ook haha. Misschien met zijn allen Apple aanklagen voor dit leed en als troost gratis een 3GS kado ;-)
  #189  
Oud 24-07-09, 20:59
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Ik heb eens gebeld (een tijd terug) met consuwijzer, dit is een instantie van de staat en die wist mij te vertellen dat wat Apple met de iPhone doet legaal is.

Dat je binnen de EU vrij bent om iets te kopen klopt maar zit er een beperkte garantiebepaling op dan is er niks die dit tegenhoud.
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3
  #190  
Oud 24-07-09, 23:06
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichel Bekijk bericht
Ik heb eens gebeld (een tijd terug) met consuwijzer, dit is een instantie van de staat en die wist mij te vertellen dat wat Apple met de iPhone doet legaal is.

Dat je binnen de EU vrij bent om iets te kopen klopt maar zit er een beperkte garantiebepaling op dan is er niks die dit tegenhoud.
Hmm dan heeft het dus ook weinig nut dat ik de gewone consumentenbond ga bellen lijkt me, jammer maar helaas.
  #191  
Oud 24-07-09, 23:20
Zero Zero is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichel Bekijk bericht
Ik heb eens gebeld (een tijd terug) met consuwijzer, dit is een instantie van de staat en die wist mij te vertellen dat wat Apple met de iPhone doet legaal is.

Dat je binnen de EU vrij bent om iets te kopen klopt maar zit er een beperkte garantiebepaling op dan is er niks die dit tegenhoud.

Dit was ook wel te verwachten. Een bedrijf als Apple dient sowiezo aan verschillende wetten en regels te voldoen. De beperkte garantieregeling is ook vrij logisch, het zou een ander verhaal zijn als bewijze van spreken in Palermo een iPhone koopt en vervolgens geen gebruik kunt maken van je garantie in Turijn.
  #192  
Oud 25-07-09, 00:46
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhofland Bekijk bericht
Super!

Dat is precies wat ik bedoel! Hier staat dat jij MAG kopen waar je wil. Er is dus niemand die jou tegenhoudt. hier staat niet dat een ander de plicht heeft iets aan jou te verkopen.

Je hebt dus het RECHT om je iPhone op de Italiaanse website van Apple te bestellen. Maar Apple hoeft niet te versturen naar een buitenlands adres.
Best lastig, lezen. Er staat dat een leverancier niet mag discrimineren tussen de ene en de andere Europese consument. Maar als jij denkt dat dat wel mag, wat doe je dan nog in deze discussie? Alleen proberen je gelijk te halen?

Laatst gewijzigd door schmrtzzz; 25-07-09 om 00:48.
  #193  
Oud 25-07-09, 02:30
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Nee hoor. Ik ben alleen iemand die er wel eens mee te maken heeft gehad ( in de rol van leverancier ). Toen heb ik het me door een dure jurist uit laten leggen.

Het blijkt wel hoe krom het recht soms is. Je hebt wel recht, maar je krijgt het niet als consument omdat je zwicht onder de druk van een grote reus als Apple.

Ik ben niet uit op mensen die het persoonlijk opvatten. Ik probeer aan te geven dat er nuances zijn. En dat ook in de Europese wetgeving interpretaties mogelijk zijn.

Wat mij dan opvalt is dat er dan hormonen loskomen bij mensen. Laat je niet gek maken, maar weet dat er niet voor niets rechters zijn. En als jij denkt dat je een punt hebt als je vindt dat de Italiaanse apple winkel pakjes naar Nederland MOET versturen, maak er een zaak van. Ik geef met plezier het telefoonnummer van de dame die me toen goed geholpen heeft. Toen mocht ik niet weigeren iemand iets te verkopen, maar wel iemand iets te versturen. dat heb ik ook gedaan.
  #194  
Oud 27-07-09, 18:35
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Vandaag 2 x Italiaanse iPhone binnen gekregen. Een zwarte en een witte.
Beide zijn 32GB model. Zwarte hou ik zelf witte gaat in de verkoop.
  #195  
Oud 27-07-09, 22:19
exo_dude exo_dude is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 4
Standaard

m.b.t de Garantie. Ik heb vorige week mijn iphone bij belcompany in Turnhout gekocht. De verkoopster vertelde mij dat je voor garantie ook bij de belcompany in NL kan aankloppen. (Gelukkig nog niet nodig gehad).
  #196  
Oud 28-07-09, 10:41
rickoo rickoo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Half uur geleden via de Italiaanse Apple Store een 3GS besteld en hij staat in de orders als nog niet verzonden. Verwachte verzenddatum 7 werkdagen. Alleen het land is IT.
  #197  
Oud 28-07-09, 10:47
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

@Rickoo

En over een aantal dagen krijg je een mailtje dat er een foutief adres is ingevoerd en de iphone niet verstuurd kan wrden ivm. BTW blabla. Dat was in mijn case het geval.
  #198  
Oud 28-07-09, 14:30
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freshworks Bekijk bericht
@Rickoo

En over een aantal dagen krijg je een mailtje dat er een foutief adres is ingevoerd en de iphone niet verstuurd kan wrden ivm. BTW blabla. Dat was in mijn case het geval.
En eigenlijk zo'n beetje in alle gevallen.
Flauw van Apple? Ja!
Maar er is maar heel weinig tegen te doen....
  #199  
Oud 28-07-09, 23:36
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Lees nu voor het eerst het topic. Het lijkt wel een beetje zoals in het begin met de iPhone 2g in Amerika bestellen met NL creditcard.

De ene keer ging het wel de andere keer werd ie geannuleerd. Wat mij altijd opviel was dat wanneer je s'nachts besteld (lokale tijd) het op 1 of andere manier er altijd sneller doorkwam.
  #200  
Oud 30-07-09, 13:00
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Ik heb vorige week weer een order bij Apple Store IT geplaatst en deze lijkt nu wel verstuurd te gaan worden naar een NL adres.
Status is nu klaargemaakt voor verzending.

Ik geef wel een gil als het echt gelukt is en hoe dit dan te doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad besteld bij de Apple Store - ervaringen spiner iPad algemeen 162 03-09-10 19:54
iPhone 4 vandaag besteld morgen in huis iDavid Koopinformatie Nederland 4 18-08-10 22:54
App Store is in het Italiaans AnyGivenSunday iPhone Apps 4 26-02-09 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.