iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/38328-iphone-3gs-besteld-op-de-italiaans-apple-store-vandaag-gewoon-aangekomen.html)

MikeyNL 30-06-09 21:07

Schijnbaar zijn ze nu een beetje aan het einde aan het komen van de voorraad, in mijn bevestigingsmail staat dat hij tussen 7 en 8 juli hier moet zijn.

DrPhil 30-06-09 21:16

Hier een zwarte 32 GB besteld...
Bevestingsmail zegt:


Disponibilità: 2 giorni lavorativi.
Consegna stimata: 03 Lug, 2009 - 06 Lug, 2009.

tinus20vt 30-06-09 21:18

We hebben best kans dat als ze morgen beginnen daar in het magazijn dat alles alsnog "gecancelled" word. :confused:

MikeyNL 30-06-09 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrPhil (Bericht 315459)
Hier een zwarte 32 GB besteld...
Bevestingsmail zegt:


Disponibilità: 2 giorni lavorativi.
Consegna stimata: 03 Lug, 2009 - 06 Lug, 2009.


Misschien duurt mijne langer omdat ik inderdaad een ander model heb besteld, 16gb zwart

OcnewB 30-06-09 21:20

Ook ik heb een 16 gb 3gs zwart besteld. Nu maar hopen dat dat gedoe omtrent die accus die zo heet worden niet echt problemen gaat opleveren. Nu ben ik zelf wel van de impuls aankopen dus hopen dat dit niet gecanceld wordt, maar vraag blijft hoe dit nu zit met de garantie. Ik lees zoveel elkaar tegensprekende berichten!

MikeyNL 30-06-09 21:32

Als je een iPhone in italie koopt, dan heb je normaliter ook alleen maar garantie in italie. Als je met zo'n iPhone in Nederland aankomt bij een APR (I know, ik werk er bij een), dan wordt je niet verder geholpen en zij hebben ook totaal geen plicht om dat te doen. Zelfde geldt overigens bij T-Mobile.

Nu is het misschien wel een beetje anders omdat je er één via internet besteld hebt, hoe het daar dus precies mee zit weet ik niet, maar ik neem aan dat je nog steeds naar italie toe zou moeten voor je garantie (Apple Italie is je aanspreekpunt zeg maar).

Snader 30-06-09 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OcnewB (Bericht 315466)
Ook ik heb een 16 gb 3gs zwart besteld. Nu maar hopen dat dat gedoe omtrent die accus die zo heet worden niet echt problemen gaat opleveren. Nu ben ik zelf wel van de impuls aankopen dus hopen dat dit niet gecanceld wordt, maar vraag blijft hoe dit nu zit met de garantie. Ik lees zoveel elkaar tegensprekende berichten!

Voor de garantie zal je toch naar Italië moeten afreizen...

OcnewB 30-06-09 21:43

Schijnt dat de meesten die via italie besteld hebben een status cancelled krijgen.
lees vanaf pp18

iPhone 3Gs - Italy and Belgium - unlocked? - Page 18 - Mac Forums

Fresh 30-06-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iken (Bericht 315059)
Ik heb vorige week een iPhone 3GS besteld via de Italiaans Apple Store en deze is vandaag bezorgd door UPS. Gewoon in de extra velden OLANDA / NETHERLANDS tikken en dan komt het vanzelf goed. :)

Ik vraag me wel af hoe het eigenlijk zit met de garantie. Zou iemand dat kunnen uitleggen? Ik hoor hier namelijk al een langere tijd verschillende verhalen over...

Cool! Ik heb er ook 1 besteld. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip.

Fresh 30-06-09 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcoo (Bericht 315170)
Toch lastig (wil niet de boot ingaan). Wie kan dit even controleren?
Bij "Via e numero civico" je straat met huisnummer.
Bij " Interno, piano ecc. (opzionale) " je postcode.
Bij " Informazioni aggiuntive sul recapito (opzionali) " invullen Olanda / The Netherlands.
Bij "Citta" je stad.
BIJ "C.A.P." 00000 invullen.
Komt dit dan goed?

"Interno, piano" betekent toevoeging, etage (bijvoorbeeld huisnummer 5a, of tweede etage), Maar het is een optioneel veld (opzionale).

De rest heb je juist.

oetang 30-06-09 22:07

Hmmmm ze klinken teleurgesteld bij macrumors, hopelijk hebben wij NLers meer geluk :)

DrPhil 30-06-09 22:31

@iken: Wat staat er trouwens op je pakketje gekrabbeld? Heeft UPS nog contact met je opgenomen of kwam het gewoon (zonder hulp;) ) aan?

iken 30-06-09 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrPhil (Bericht 315549)
@iken: Wat staat er trouwens op je pakketje gekrabbeld? Heeft UPS nog contact met je opgenomen of kwam het gewoon (zonder hulp;) ) aan?

Hij was al maandag om 10 uur gekomen maar ik was er niet en er staat dus man 29/6 op. Nee absoluut niets doen dus niet mailen of bellen, gewoon afwachten en hopen.

Geen probleem met activeren natuurlijk omdat het een simlock vrij toestel is.

Wat betreft garantie is het heel simpel natuurlijk. Die heb je gewoon want je hebt online bij Apple gekocht. Als er iets is kan je hem dus gewoon opsturen.

Ja ik weet het verder ook niet of het voor jullie gaat werken maar ik heb mijn plicht gedaan doot te melden dat het mij wel gelukt is. Ik las hier van het eerste succes van deze truuk iFUN.de/iPhone :: Alles zum iPhone − UPS will alles richtig machen: Italo-iPhones erreichen Deutschland en daarna op verschillende Duitse forums over succes en geen succes. Ik heb het geprobeert en ik heb hem nu hier. Misschien dat mijn volledige Italiaanse naam een verschil maakt maar verder is het misschien wel willekeur van een persoon die hierop moet checken ofzo. Niemand weet het dus ja wat let je, nee heb je en ja kun je krijgen. :) Succes en laat in deze thread weten of je succes had of niet.

Hoorde ik daar iets met een goede fles Champagne? Hoeft niet hoor maar als je de iPhone hebt gekregen en je wil nog steeds een fles sturen dan kun je me pmmen. ;)

iken 30-06-09 22:48

Ik lees dat mensen met fake adressen of postcodes werken maar dat moet je dus niet doen. Gewoon je echte gegevens. Waar ik ook aan zat te denken is dat ik een me.com account heb dus misschien dat dit ook weer wat uitmaakt. Doe gewoon precies hetzelfde wat ik heb gedaan. Ollanda / Netherlands en natuurlijk de 5 nullen. Ik heb postcode en plaats op een lijn gezet dus 1234AB, Amsterdam.

schmrtzzz 01-07-09 10:15

Non ancora spedito
 
Hee iken, ik had het natuurlijk niet over een goede fles champagne :) Maar ik laat wat van me horen zodra hij er is. Voorlopig blijft de melding non ancora spedito (is wel goed voor m'n Italiaans dit).

Enne Snader: je hoeft natuurlijk never nooit naar Italië af te reizen voor garantie, de Apple Store is ook daar (alleen) een online winkel, dus dat gaat allemaal via UPS

bdanen 01-07-09 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz (Bericht 315727)
Hee iken, ik had het natuurlijk niet over een goede fles champagne :) Maar ik laat wat van me horen zodra hij er is. Voorlopig blijft de melding non ancora spedito (is wel goed voor m'n Italiaans dit).

Enne Snader: je hoeft natuurlijk never nooit naar Italië af te reizen voor garantie, de Apple Store is ook daar (alleen) een online winkel, dus dat gaat allemaal via UPS

Je kan ook gewoon op de Nederlandse Apple site je status bekijken en dan staat er gewoon niet verzonden :). Maar da's minder goed voor je Italiaans.

Heb overigens ook een 3GS besteld, nu duimen dat ze niet annuleren. Wat zijn de annuleringservaringen, hoe snel na de order is er geannuleerd bij jullie ? En hoeveel hebben er uiteindelijk een binnen gekregen ?

eddythepeddy 01-07-09 10:54

For the record...
 
Nu ook maar besteld om te kijken of dit gaat werken. Zwarte 3GS 32GB:

Verwachte verzenddatum: 2 giorni lavorativi
Verwachte leverdatum: 06 Lug, 2009 - 07 Lug, 2009

Helaas pas na het weekend dus. Maar eerst maar eens zien of het uberhaupt gaat lukken!

pebbie 01-07-09 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iken (Bericht 315059)
Ik vraag me wel af hoe het eigenlijk zit met de garantie. Zou iemand dat kunnen uitleggen? Ik hoor hier namelijk al een langere tijd verschillende verhalen over...

Hier was ik ook benieuwd naar dus net gebeld:

Net gebeld naar een Apple Store in NL, service medewerker wist mij te vertellen dat garanties idd lopen via het verkooppunt. Dus besteld in Italie of Belgie is daar heen gaan, althans naar die Apple Store om de garantie te claimen. Geld ook voor online bestellingen in de Apple Store, dus als je via Apple Italie de iPhone scoort, loopt de garantie ook via Apple Italie.
Hierdoor toch maar besloten om het niet via Apple Italie te gaan proberen, rij over 2 weken wel naar Mobistar Turnhout, slechts een half uurtje hiervandaan.

Loeky 01-07-09 16:20

Zojuist mailtje gehad van Apple in zowel het Nl als het Italiaans:

Gentile,

Grazie per aver scelto l'Apple Store.

Abbiamo individuato un errore nel Suo ordine con numero di riferimento ...

L'indirizzo di spedizione e/o il Codice Postale non sono corretti/validi, quindi, non potendo processare il Suo ordine, esso e' stato cancellato.

La invitiamo cortesemente ad effettuare di nuovo l'ordine fornendo un indirizzo di spedizione e/o un Codice Postale validi.

Cordialmente,
Apple Store


Geachte,

Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen.

We hebben echter een fout ontdekt in uw bestelling met referentienummer ...

Het verzendadres en/of de postcode zijn onjuist en/of ongeldig en daardoor kunnen we uw bestelling niet verwerken.

We verzoeken u vriendelijk om uw bestelling opnieuw te plaatsen, maar dan met en correct verzendadress en/of de juiste postcode.

Met vriendelijke groet,
De Apple Store


Helaas :(

mdouden 01-07-09 16:20

Ik kreeg zojuist de volgende mail:
Gentile Michael den Ouden,
Grazie per aver scelto l'Apple Store.
Abbiamo individuato un errore nel Suo ordine con numero di riferimento xxxxxxxx



L'indirizzo di spedizione e/o il Codice Postale non sono corretti/validi, quindi, non potendo processare il Suo ordine, esso e' stato cancellato.
La invitiamo cortesemente ad effettuare di nuovo l'ordine fornendo un indirizzo di spedizione e/o un Codice Postale validi.
Cordialmente,
Apple Store

Geachte Michael den Ouden,
Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen.
We hebben echter een fout ontdekt in uw bestelling met referentienummer xxxxxxx
Het verzendadres en/of de postcode zijn onjuist en/of ongeldig en daardoor kunnen we uw bestelling niet verwerken.
We verzoeken u vriendelijk om uw bestelling opnieuw te plaatsen, maar dan met en correct verzendadress en/of de juiste postcode.
Met vriendelijke groet,
De Apple Store


:(:(:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.