//

iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :)

iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :) discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vogon1 Idem Wat nu? Dagje België mischie een optie??...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 20-07-09, 13:26
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vogon1 Bekijk bericht
Idem

Wat nu?
Dagje België mischie een optie??
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 20-07-09, 13:30
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Hoe is de voorraad in Belgie, iemand enig idee ?
  #163  
Oud 20-07-09, 13:33
vogon1 vogon1 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichel Bekijk bericht
Dagje België mischie een optie??
Tja, zou kunnen maar de berichten over beschikbaarheid in België zijn schrikbarend...
Ik ga weer eens kijken.

Sietse
  #164  
Oud 20-07-09, 13:35
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Best wel kansloos een 3GS bemachtigen !
  #165  
Oud 20-07-09, 13:37
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Ik krijg er als het goed is 2 binnen dus hou er 1 over, die komt dan wel op het te koop forum terecht.
  #166  
Oud 20-07-09, 13:37
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vogon1 Bekijk bericht
Tja, zou kunnen maar de berichten over beschikbaarheid in België zijn schrikbarend...
Ik ga weer eens kijken.

Sietse
Daarom wacht ik nog een paar maand hopelijk is de voorraad een beetje op peil.
  #167  
Oud 21-07-09, 18:38
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris1991 Bekijk bericht
ja................
dacht je dat het jou wel zou lukken na al die eerdere "foutmeldingen"
apple heeft dit alang gedicht voor zover ik weet
anders had ik er nu ook 1 liggen hierzo
jammer jammer, die bevoorrading van apple is helemaal *** vindt ik
Feit blijft wel dat Apple hiermee in strijd handelt met de Europese wetgeving op het gebied van vrij verkeer van goederen en diensten.

Die stelt namelijk in eenvoudige bewoording dat als een webshop binnen de EU iets te koop aanbiedt deze de aangeboden goederen ook binnen de EU moet afleveren, ongeacht het product of dienst die geleverd wordt.

Het heeft dus helemaal niets met een foutieve BTW verwerking te maken zoals Apple ons wil doen laten geloven. Apple mag gewoon de Italiaanse BTW doorberekenen aan de geadresseerde.

Het probleem is dat het moeilijk is om dit aanhangig te maken. Als particulier wordt je klacht uiteraard afgewimpeld en een consumentenorganisatie zal zich er in dit enkele geval niet echt druk om maken.
  #168  
Oud 22-07-09, 18:29
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polansky Bekijk bericht
Feit blijft wel dat Apple hiermee in strijd handelt met de Europese wetgeving op het gebied van vrij verkeer van goederen en diensten.
Nou, dat is niet helemaal waar.

Het vrije verkeer van goederen wil zeggen dat het MAG.
Er is geen enkele Europese wet die verkopers verplicht iets te versturen, laat staan naar het buitenland.

Als ik iPhones in een winkeltje verkoop en jouw kop staat me niet aan, dan verkoop ik 'm niet aan jou. Zo makkelijk is het.
  #169  
Oud 22-07-09, 18:41
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhofland Bekijk bericht
Nou, dat is niet helemaal waar.

Het vrije verkeer van goederen wil zeggen dat het MAG.
Er is geen enkele Europese wet die verkopers verplicht iets te versturen, laat staan naar het buitenland.

Als ik iPhones in een winkeltje verkoop en jouw kop staat me niet aan, dan verkoop ik 'm niet aan jou. Zo makkelijk is het.

Nee, zo eenvoudig is het dus NIET.
Met de bevestiging die Apple verstrekt is in principe de overeenkomst wel degelijk gesloten. De reden dat er geen BTW gerekend kan worden is bovendien grote onzin. Apple IT draagt de BTW immmers af aan de Italiaanse staat en dan maakt het niet uit of ik uit een ander EU land komt.

Zou wat zijn als je in het buitenland in een winkel staat. Nee, we kunnen u niet helpen want u heeft een buitenlands paspoort en daarom kunt in onze supermarkt geen groenten, fruit of brood kopen.

Bovendien kan ik als buitenlander in de Italiaanse Apple Store in Rome zo een Iphone kopen. Dan wordt me ook niet gevraagd naar een adres in Italie en zeggen ze ook niet dat ze hem niet aan je kunnen verkopen in verband met de BTW.
  #170  
Oud 22-07-09, 18:51
freshworks freshworks is offline
• iOS 4.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: NW Gelderland
Berichten: 37
Standaard

Hier een reactie van Apple:

Citaat:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw email.

Het is namelijk zo dat u alleen als partuculier een order kan plaatsen op een
ander store .

En ook dan moet het afleveradres in italie zijn dan zijn de voorwaarden
bij een bestelling op de Apple store .

U kunt voor deze order geen BTW terug vragen.

Het spijt ons dat wij u niet van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Het Apple support team

Apple Store Customer Support / Apple Operations Europe
Directors: Cathy Kearney (Irish), Gary Wipfler,
Peter Oppenheimer & Timothy Cook (United States of America)
  #171  
Oud 22-07-09, 21:53
bhofland bhofland is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polansky Bekijk bericht
Nee, zo eenvoudig is het dus NIET.
Ook goed.

Je haalt er vanalles bij wat irrelevant is voor mijn opmerking.
Maar het blijft een feit dat verkopen geen plicht is en niet kan zijn. Ik snap ook dat jij een iPhone kan kopen in een willekeurige winkel, maar die mensen hebben niet de plicht om hem aan je te leveren. Ze mogen zondermeer weigeren iets aan jou te verkopen.

Ik ben wel benieuwd waar in die Europese wetgeving zou staan dat vrij verkeer van goederen ook betekent dat de verkoper verplicht is te leveren.

Ik heb het niet over BTW gehad, dus onzin kan het niet zijn geweest.

Ontopic : Apple Italie wil niet versturen naar het buitenland, en heeft dat per ongeluk toch gedaan. Mazzel voor de kopers, pech voor de mensen die er niet doorheen zijn gekomen. Op naar Belgie! Of Rome! of Hong Kong..
  #172  
Oud 22-07-09, 22:10
schmrtzzz schmrtzzz is offline
• iOS 7.0.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 79
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bhofland Bekijk bericht
Ook goed.

Ik ben wel benieuwd waar in die Europese wetgeving zou staan dat vrij verkeer van goederen ook betekent dat de verkoper verplicht is te leveren.
Nou hier dus. Stond al eerder in deze discussie: Kijk, dit pluk ik zo van de homepage van eccnl.eu: 'Als burger van een EU-land moet u alle vrijheid hebben om aankopen te doen of reizen te boeken in een ander EU-land. Of dat nu in een winkel is, via het internet of op een andere manier.'

Dus bhofland, beter niet fantaseren over wat jou logisch lijkt, maar met feiten komen. Hier heeft niemand wat aan.
  #173  
Oud 23-07-09, 10:11
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

@Hofland

Op grond van de artikelen 28 en 29 van het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap zijn invoer- en uitvoerbeperkingen tussen alle lidstaten verboden.

Met als onderliggende jurispudentie:
'iedere (handels)regeling der Lid-Staten die de intracommunautaire handel al dan niet rechtstreeks, daadwerkelijk of potentieel, kan belemmeren'. Deze rechtsoverweging, die sindsdien wordt aangeduid als de Dassonville-formule, vormt een belangrijk uitgangspunt voor latere rechtspraak. Het verbod is zeer verstrekkend. Zelfs de potentiële kans op een invoerbelemmering is voldoende om een nationale regeling in strijd met artikel 28 EG te laten zijn.

---
Apple is dus wel degelijk in overtreding door deze belemmering op te leggen. Bovendien kan Apple niet zomaar 'eigen' regels opstellen ten aanzien van verkoop wanneer deze niet geborgd zijn in de 'algemene voorwaarden'. Daarnaast heeft Apple zich te houden binnen Europa aan de Europees geldende regels.

Maar ja, jij wilt graag het laatste woord, dus dat krijg je van me!
  #174  
Oud 23-07-09, 11:51
Taz3 Taz3 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb gisteren een iPhone, weliswaar de 'gewone' 3G, besteld in Italië.

Gistermiddag besteld zoals hier vermeld , dus via de IT Apple store. Gistermiddag na een uurtje de bestelbevestiging ontvangen. In de apple store staat ie inmiddels op "bestelling verzonden"

Inmiddels UPS Track/trace nummer ontvangen en ik kan het volgende zien:
de zending is vannacht vanuit NL op weg naar Keulen geweest en daar gescand (duidelijk op weg naar Italie ). Daar hadden ze blijkbaar door dat ie toch naar Nederland moest, want hij is in Keulen uitgescand en vanmorgen is ie weer in Rotterdam ingescand.
Ik heb net de receptie op kantoor maar vast ingeseind dat UPS vandaag kan langskomen met een pakketje

Dus, ik zou bijna denken dat de mensen die een mail hebben ontvangen het bestelforumier niet helemaal goed/juist hebben ingevuld, want het lijkt dus nog steeds te kunnen! Ik hou jullie op de hoogte.
  #175  
Oud 23-07-09, 11:57
Polansky Polansky is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taz3 Bekijk bericht
Ik heb gisteren een iPhone, weliswaar de 'gewone' 3G, besteld in Italië.

Gistermiddag besteld zoals hier vermeld , dus via de IT Apple store. Gistermiddag na een uurtje de bestelbevestiging ontvangen. In de apple store staat ie inmiddels op "bestelling verzonden"

Inmiddels UPS Track/trace nummer ontvangen en ik kan het volgende zien:
de zending is vannacht vanuit NL op weg naar Keulen geweest en daar gescand (duidelijk op weg naar Italie ). Daar hadden ze blijkbaar door dat ie toch naar Nederland moest, want hij is in Keulen uitgescand en vanmorgen is ie weer in Rotterdam ingescand.
Ik heb net de receptie op kantoor maar vast ingeseind dat UPS vandaag kan langskomen met een pakketje

Dus, ik zou bijna denken dat de mensen die een mail hebben ontvangen het bestelforumier niet helemaal goed/juist hebben ingevuld, want het lijkt dus nog steeds te kunnen! Ik hou jullie op de hoogte.

Ik durf er welhaast om te wedden dat je de 3G krijgt omdat Apple zo mooi hun voorraad van de oude 3G kan wegwerken.
  #176  
Oud 23-07-09, 12:33
hbieshe hbieshe is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polansky Bekijk bericht
Ik durf er welhaast om te wedden dat je de 3G krijgt omdat Apple zo mooi hun voorraad van de oude 3G kan wegwerken.
zeker weten, want voor de 3gs duurt het nog steeds 7 werkdagen na het bestellen voordat ze gaan versturen.
Overigens schreef Taz3 zelf al dat hij de 'gewone' 3G besteld had en niet de 3Gs...
  #177  
Oud 23-07-09, 13:44
Taz3 Taz3 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbieshe Bekijk bericht
zeker weten, want voor de 3gs duurt het nog steeds 7 werkdagen na het bestellen voordat ze gaan versturen.
Overigens schreef Taz3 zelf al dat hij de 'gewone' 3G besteld had en niet de 3Gs...
Klopt inderdaad.

iPhone is net afgeleverd, ligt nu naast me.
Nu nog wachten totdat ik klaar ben met werken en naar huis kan
  #178  
Oud 23-07-09, 13:54
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Taz3 Bekijk bericht
Klopt inderdaad.

iPhone is net afgeleverd, ligt nu naast me.
Nu nog wachten totdat ik klaar ben met werken en naar huis kan
Raar dat ze voor 3Gs zogenaamd zo strikt zijn met BTW, is dus een flut reden om maar niet naar buitenland te hoeven sturen.

Hoe heb je adres ingevuld op de website? Gewoon NL met 00000 als postcode?
  #179  
Oud 23-07-09, 16:00
Taz3 Taz3 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door him Bekijk bericht
Raar dat ze voor 3Gs zogenaamd zo strikt zijn met BTW, is dus een flut reden om maar niet naar buitenland te hoeven sturen.

Hoe heb je adres ingevuld op de website? Gewoon NL met 00000 als postcode?
Ja beetje raar dat BTW-verhaal, het staat zelfs in mijn orderbevestiging vermeld.

Ik heb het bestelformulier iets ander ingevuld als het voorbeeld hier, maar geen idee of dat het uiteindelijk is geweest. Wellicht dat het land zo iets minder opvalt omdat ik het achter de plaatsnaam heb gezet.

Nome: voornaam
Cognoma: achternaam
Via e numero: A-straat 1
Interno, piano (opzionale): hier NIETS ingevuld, dus niet zoals het voorbeeld
Informazioni (opzionale): Nederlandse postcode: 1234 AA
Citta: Amsterdam OLANDA (dus HIER het land toegevoegd)
CAP: 00000
Paese: Italia

Mijn adressticker ziet er nu als volgt uit:
Naam
A-straat 1
1234 AA
Amsterdam OLANDA
00000
Italy
  #180  
Oud 23-07-09, 18:30
eman eman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Angry Iphone uit Italie (nieuw uit doos) een DOA !

Ik heb een Iphone 3GS 32GB uit italie via ebay gekocht. Netjes volledig ingesealed en dus nieuw. Alles prachtig maar al meteen na een dag gebruik viel de telefoon (tijdens gesprekken en werken met de Iphone) gewoon steeds uit en moet steeds opnieuw opgestart worden. Daar wordt je niet blij van. Ofwel, daar heb je niets aan. Compleet opnieuw restore gedaan met Itunes.. Helaas pindakaas. Het probleem blijft.

Apple gebeld en de telefoon moet terug naar italie. Belachelijk maar waar.

Heeft iemand anders dit ooit gehad en is er niet toch een andere manier om de Iphone als garantie te vervangen dan helmaal naar Italie gaan ??

Alvast bedankt...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad besteld bij de Apple Store - ervaringen spiner iPad algemeen 162 03-09-10 19:54
iPhone 4 vandaag besteld morgen in huis iDavid Koopinformatie Nederland 4 18-08-10 22:54
App Store is in het Italiaans AnyGivenSunday iPhone Apps 4 26-02-09 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.