iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/38328-iphone-3gs-besteld-op-de-italiaans-apple-store-vandaag-gewoon-aangekomen.html)

iken 30-06-09 14:36

iPhone 3GS besteld op de Italiaans Apple Store en vandaag gewoon aangekomen. :)
 
1 Bijlage(n)
Ik heb vorige week een iPhone 3GS besteld via de Italiaans Apple Store en deze is vandaag bezorgd door UPS. Gewoon in de extra velden OLANDA / NETHERLANDS tikken en dan komt het vanzelf goed. :)

Ik vraag me wel af hoe het eigenlijk zit met de garantie. Zou iemand dat kunnen uitleggen? Ik hoor hier namelijk al een langere tijd verschillende verhalen over...

ErikCreative 30-06-09 14:38

Dat klinkt goed.. Zijn er ook extra kosten voor verzending naar NL?

Edit: Wel apart dat het kan trouwens. Ik kon enkele maanden geleden niet mijn Macbook bestellen in de UK store.

iken 30-06-09 14:42

Nope, exact de kosten betaald zoals op de website staat. De bestelling staat gewoon met alle info en andere bestellingen via de Apple Store online. Dus gewoon met je ME of Apple account inloggen op apple.com/it en je kunt hem bestellen. Je kan er online veel over lezen, bij sommigen lukt het en bij anderen weer niet. Het is gewoon safe want je hoeft niet te betalen natuurlijk als er niet geleverd wordt. ;)

Dus 699 euro op de site en dat is wat ik totaal heb betaald voor mijn witte iPhone 3GS 32GB.

Try it!

ErikCreative 30-06-09 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iken (Bericht 315066)
Nope, exact de kosten betaald zoals op de website staat. De bestelling staat gewoon met alle info en andere bestellingen via de Apple Store online. Dus gewoon met je ME of Apple account inloggen op apple.com/it en je kunt hem bestellen. Je kan er online veel over lezen, bij sommigen lukt het en bij anderen weer niet. Het is gewoon safe want je hoeft niet te betalen natuurlijk als er niet geleverd wordt. ;)

Dus 699 euro op de site en dat is wat ik totaal heb betaald voor mijn witte iPhone 3GS 32GB.

Try it!

Was al bezig :D en hoe heb je hem betaald? Ik ben benieuwd of ik ook mijn BTW eraf kan halen als ik op bedrijfsnaam bestel.

Edit: Dat Italiaans is soms best lastig :P

Blaster 30-06-09 14:44

Ik kan niet lezen wat er staat in het Italiaans :). Kun je het mss eens zeggen wat waar moet ingevuld worden ;).

Mvg :)

iken 30-06-09 14:45

Ik heb gewoon betaald via mijn Credit Card en ja de iPhone gaat zeker zakelijk gebruikt worden. No problem. :)

iken 30-06-09 14:46

Het scheelt dat mijn vader Italiaans is en ik dus ook voor de helft... Ehm spreekt eigenlijk voor zich maar je kan het heel makkelijk doen door even exact dezelfde engelse pagina voor te halen. Ook in het Nederlands is de orderform hetzelfde. Anders even de woorden door Google Translate halen. Gaat je vast lukken.

ps. na de bestelling kun je bij je account ergens switchen naar Engels en dan kun je alle info over je order in het Engels zien.

ErikCreative 30-06-09 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iken (Bericht 315069)
Ik heb gewoon betaald via mijn Credit Card en ja die gaat zeker zakelijk gebruikt worden. No problem. :)

Aah die heb ik niet :D Dan houd het al snel op

iken 30-06-09 14:48

Is PayPal geen optie dan?

ErikCreative 30-06-09 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iken (Bericht 315073)
Is PayPal geen optie dan?

Voor zover ik weet werkt Apple daar niet mee en is dat dus geen betaal middel op de website.

iken 30-06-09 14:54

Info staat nu ook onder mijn account in Apple Store Nederland:

Shipped on: Jun 26, 2009 via United Parcel Service Nederlan |

Tracking #:

Product / Part No.
Unit Price


Qty


Ext. Price

IPHONE 3GS WHITE 32GB-ITA
MC134T/A

€582.50


1


€582.50


SubTotal:€582.50 Tax:€116.50 Shipping Charge:€0.00 Total:€699.00


:)

him 30-06-09 14:54

Wat heb je bij C.A.P. ingevuld?

iken 30-06-09 14:56

Jammer voor je dat je geen Credit Card hebt (waarom niet?) maar ik hoop met deze info dat anderen het ook zullen proberen en het gaat lukken. Succes!

iken 30-06-09 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 315077)
Wat heb je bij C.A.P. ingevuld?

Zie foto, 00000

:)

Max 30-06-09 15:01

Leuk dat het werkt.

Binnen hoeveel dagen had je hem binnen? En uiteraard simlock vrij neem ik aan? :)

iken 30-06-09 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max (Bericht 315086)
Leuk dat het werkt.

Binnen hoeveel dagen had je hem binnen? En uiteraard simlock vrij neem ik aan? :)

25 Juni en daar zat het weekend nog tussen. Het gaat geheel automatisch en eigenlijk word er de volgende dag al verstuurd.

him 30-06-09 15:09

Net besteld, ben benieuwd ;)

Max 30-06-09 15:12

krijg het niet voor elkaar.

C.A.P. met 00000 pakt hij niet :(

him 30-06-09 15:21

Non ancora spedito
Stima spedizione: 2 giorni lavorativi
Stima consegna: 03 Lug, 2009 - 06 Lug, 2009
Prodotto Q.tàIPHONE 3GS BLACK 32GB-ITA



MAW (google transloter is your friend):
Nog niet verzonden
Verwacht binnen 2 dagen te versturen
levering tussen 3 juli - 6 juli
Product : iPhone 3GS zwart 32GB

cderooij 30-06-09 15:21

Super!, net ook een bestelling geplaatst en op Apple store NL staat gelijk de verwachte leverdatum
Bedankt voor de tip

ErikCreative 30-06-09 15:22

Iedereen doet het met creditcard?

cderooij 30-06-09 15:28

Ik heb het inderdaad met een credit kaart besteld.
De 16GB wordt geleverd vanaf 7 juli en de 32Gb al vanaf a.s. vrijdag

Max 30-06-09 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cderooij (Bericht 315122)
Ik heb het inderdaad met een credit kaart besteld.
De 16GB wordt geleverd vanaf 7 juli en de 32Gb al vanaf a.s. vrijdag

werkt bij jou de c.a.p. met 00000 wel?

him 30-06-09 15:29

Super tip, zeker als dit werkt :cool:

Nu nog afwachten of Apple dit stopt als ze opeens 5000 orders krijgen vanuit Nederland :eek:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max (Bericht 315123)
werkt bij jou de c.a.p. met 00000 wel?

Bij mij wel, kreeg een fout melding en toen bleek dat er 4 nullen in stonden terwijl ik (volgens mij) wel 5 nullen had ingevuld.
Nul er bij en order geaccepteerd.

Max 30-06-09 15:34

Ik zie wat ik verkeerd doe.

Land moet op italia blijven staan, dan bij extra olland etc invullen :stupidme:

Snader 30-06-09 15:50

Even twee vragen: Wat vul je als postcode in (moet namelijk bestaan uit 5 cijfers) en waar kan je Olanda/Netherlands invullen, want Italia staat er al en dat kan ik niet veranderen...

EDIT: Oke eerste vraag al beantwoord door goed te lezen: 00000
EDIT 2: Oke tweede vraag ook al antwoord op gevonden, onder je straatnaam staat blijkbaar (in het Italiaans) een veld met aanvullende adres gegevens.

cderooij 30-06-09 16:00

Er zijn drie adres velden:
1 --> straat
2 --> postcode
3 --> land

bij C.A.P. dan gewoon 00000

Zo heb ik het gedaan en dat ziet er goed uit en lijkt te werken

Snader 30-06-09 16:07

Als ik dit eerder had geweten, was ik voor de 24 euro minder niet in België voor de deur gaan zitten! Ik heb inderdaad wel naar de website gekeken anderhalve week geleden, maar toen ik naast Italia op dat stukje tekst klikte (waar wordt uitgelegd dat iedereen in z'n "eigen" appstore moet bestellen, tenzij het een cadeautje is voor iemand in het buitenland) ben ik maar afgehaakt.

LuigiStyla 30-06-09 16:08

de order komt ook gewoon te staan als je inlogt op de nederlandse store.

Er staat bij mij als land Italie, postcode 00000, adres: mijn eigen straatnaam en bij optionele informatie Olanda / Netherlands

Tot nu toe geaccepteerd, we merken het snel genoeg.

Max 30-06-09 16:09

Het is bij mij ookgelukt.

Alleen me verzendadres is anders dan factuuradres, hopelijk maakt het niet veel uit.

zie alleen dat ik bij factuuradres bij extra geen postcode heb gezet.

Afwachten dus

Marcoo 30-06-09 16:11

Toch lastig (wil niet de boot ingaan). Wie kan dit even controleren?
Bij "Via e numero civico" je straat met huisnummer.
Bij " Interno, piano ecc. (opzionale) " je postcode.
Bij " Informazioni aggiuntive sul recapito (opzionali) " invullen Olanda / The Netherlands.
Bij "Citta" je stad.
BIJ "C.A.P." 00000 invullen.
Komt dit dan goed?

LuigiStyla 30-06-09 16:18

heb ik ook, heb alleen mijn straatnaam en stad opgegeven, geen postcode bij het optionele veld.
Dat interno/piano betekend appartement/verdieping.

Marcoo 30-06-09 16:29

Ik heb het gedaan... Geen bevestigingsmail gekregen, maar de bestelling staat wel netjes in mijn overzicht op de Nederlandse apple site. Bedankt voor de tip!

iken 30-06-09 16:31

Op een Duits forum las ik dat er heel wat Duitse bestellingen waren gecancelled en ook dat UPS van Apple de opdracht had gekregen om geen iPhones te versturen buiten Italie maar zoals je ziet klopt dat niet helemaal. Gewoon proberen, je hebt niets te verliezen.

Wat garantie betreft denk ik niet dat Apple iets kan maken. Ik heb het gewoon online gekocht bij ze dus garantie is volgens mij verzekerd en kunnen ze niet onderuit. :)

LuigiStyla 30-06-09 16:32

iken heb jij het ook zo gedaan?

slvb 30-06-09 16:43

ben benieuwd,zojuist ook besteld, bedankt voor de (hopelijk) gouden tip !

iken 30-06-09 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 315195)
iken heb jij het ook zo gedaan?

Ja precies zoals jullie hebben het gedaan. Nu gewoon even geduld hebben en hopen dat je er niet uitgepikt gaat worden. Je moet gewoon je Apple Store account in de gaten blijven houden want daar kun je nog meer deatils zien zoals ook de ups tracking code als hij verstuurd is. Goed kijken, je hebt twee extra links bij je overzicht.

LuigiStyla 30-06-09 17:01

heb wel al een e-mail bevestiging gehad, maar die krijg je standaard denk ik. Even het 'nog niet verzonden' in de gaten houden. Er komen op het moment wel veel bestellingen binnen vanuit Nederland, dus heb zo mn vraagtekens. Als het gelukt is laat ik het weten.

ErikCreative 30-06-09 18:19

Mensen die vandaag de 16GB hebben besteld? Wat is de verwachte leverdatum?

LuigiStyla 30-06-09 18:24

4 dagen is de verzenddatum van de 16 GB... Bij mij is hij al gecanceld, had ook niet anders verwacht. De kans is niet erg groot denk ik, en denk dat de kans de komende dagen alleen maar kleiner wordt.:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.