iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   Garantie Iphone 3G italie?? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/38360-garantie-iphone-3g-italie.html)

Klubbhead 30-06-09 18:59

Garantie Iphone 3G italie??
 
Beste iphoneclubbers,

Een aantal maanden geleden heb ik bij iemand een gloednieuwe Iphone 3G 16gb gekocht, die hij uit Italie gehaald had.
Hierbij heb ik een kopie van de aankoopfactuur.

Nu is het probleem dat hij sinds enkele maanden defect is. Het moederbord schijnt volgens een reparateur gebroken te zijn... kosten 400 euro.

Heeft iemand hier ervaring met garantie via Italie?? Ik heb namelijk geen zin om voor een Iphone naar Italie te rijden, zodoende mijn iPhone nu al enkele weken in de kast ligd.

Weet iemand of je de iPhone ook makkelijk op kan sturen naar een algemeen reperatie centrum in Italie b.v.???

Help!!
Dank.

Stefan.

LuigiStyla 30-06-09 19:01

Je moet echt terug naar TIM of Vodafone (ligt eraan waar die is gekocht) + bon zover ik weet. Ik dacht dat een afschrift ook een garantiebewijs is.

Je kunt je telefoon ook laten verzekeren door bijvoorbeeld Pro-Assist, maar daar is het al te laat voor

Klubbhead 30-06-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 315324)
Je moet echt terug naar TIM of Vodafone (ligt eraan waar die is gekocht) + bon zover ik weet. Ik dacht dat een afschrift ook een garantiebewijs is.

De bon is van " Telecom Italia S.P.A."
Hier heb ik ook een formulier bij waarop het serienummer en modelnummer is ingevuld van de iPhone + stempel van de winkel.

Maarja.. je moet dus echt persoonlijk langs?
Dan kan deze iPhone letterlijk de prullenbak in. :(:(

spysical 30-06-09 19:18

Denk dat je ook iemand anders langs kunt laten gaan maar dat zou ik liever niet doen...

evmw 30-06-09 19:28

Een _gebroken_ moederbord? Daar heb je echt geen garantie op hoor, hoe krijg je dat voor elkaar? Of bedoel je niet letterlijk gebroken?

remcos 30-06-09 20:01

En wat als je een italiaanse koopt via een nederlandse shop?

LuigiStyla 30-06-09 20:17

Vaak staat er op de meeste Nederlandse shops die simlockvrije iPhone verkopen wat over de garantie. Zoek het eens op zou ik zeggen.

Klubbhead 30-06-09 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 315350)
Een _gebroken_ moederbord? Daar heb je echt geen garantie op hoor, hoe krijg je dat voor elkaar? Of bedoel je niet letterlijk gebroken?

Tja.. hij is 1 keer redelijk zacht gevallen, waarschijnlijk komt het daardoor. (echter kwamen de problemen pas wat dagen later..)

Volgens ipod-service.nl:
" Helaas is de schade aan uw iphone te groot om deze nog zinvol te laten repareren. Het moederbord is defect helaas (379,- t-mobile) Het probleem zit dus niet in de microfoon / docking of hp unit."

Nu hoorde ik via een andere reperateur dat er dan waarschijnlijk een audiochip is gebroken, die niet los te vervangen is of e.d.

Jammer..... 500 euro weg!!
Leuke telefoons die iPhone's, maar ze kunnen wel erg weinig hebben. Ik heb hier nog 6 nokia's liggen die hele veldslagen hebben overleefd.

evmw 30-06-09 21:29

Tja vervelend, laten we er dan maar van uit gaan dat dat zo is; reparatie is inderdaad niet meer zinvol in zo'n geval. Vervanging van connectors en chipsets op het logic board gaat nog wel, maar interne breukjes los je nooit meer op.

Shorty007 01-07-09 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remcos (Bericht 315387)
En wat als je een italiaanse koopt via een nederlandse shop?

Ja dit vraag ik me ook af :)

Dolfijn 01-07-09 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 315402)
Vaak staat er op de meeste Nederlandse shops die simlockvrije iPhone verkopen wat over de garantie. Zoek het eens op zou ik zeggen.



Als dat niet gaat werken dan gaat er vast wel een iPhoneclubber naar Italie deze zomer. Gewoon een advertentie hier op het forum zetten en meegeven. Wel eerst even uitzoeken of ze de telefoon na onderzoek/gerepareerd te hebben ook opsturen naar Nederland (tegen betaling)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.