iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone via Orange (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/38777-iphone-via-orange.html)

l3art 05-07-09 13:17

iPhone via Orange
 
iPhone 3GS 16Go noir - Téléphone portable Apple - Orange mobile

Iemand hier die een beetje Frans kan?
Wat betekent 'forfaits bloqués' & 'sans engagement' ?
En is 'sans engagement' de iPhone 3GS voor (maar) € 559,- ?!
Dat is dus goedkoper dan in belgie (€ 575,-).
Vergeet België dan maar, ik ga dan gewoon naar Frankrijk.

Weet iemand of je gewoon de Orange shop kan binnen lopen en op z'n hollands iPhone *op je vingers 10, daarna 6* daarna naar een zwart voorwerp wijzen, 559 euro op het tafeltje neerleggen; en daarna weglopen met een simlockvrije iPhone.

Alvast bedankt! :D

DrPhil 05-07-09 14:06

'forfaits bloqués' betekend volgens mij dat er iets geblokkeerd is. Maar ja, mijn frans is altijd al slecht geweest ;)


Het lijstje met Europese landen waar je de iPhone 3GS zonder carrier-lock kunt kopen:
  • België: Mobistar – 575 en 675 euro
  • Tsjechië: O2, T-Mobile, Vodafone – vanaf juli
  • Griekenland: Vodafone, Cosmote – vanaf juli
  • Italië: TIM, Vodafone (en straks ook 3) – 599/619 en 699/719 euro
  • Luxemburg: Vox Mobile, LUXGSM – vanaf juli
  • Rusland: Megafon, MTS, Beeline – vanaf augustus
  • Slowakije: Orange (maar niet T-Mobile) – vanaf juli
  • Turkije: TurkCell (maar Vodafone niet) – vanaf augustus
Bron: Waar koop je een simlockvrije iPhone 3GS op vakantie?

l3art 05-07-09 15:21

Waarom staat Frankrijk daar dan niet bij?!

loopezz 05-07-09 16:25

Omdat dat een lijstje is voor een simlock-vrije iPhone.

l3art 05-07-09 16:47

Citaat:

Wat betekent 'forfaits bloqués' & 'sans engagement' ?
Als 'forfaits bloqués' met simlock is, dan lijkt het me logisch dat 'sans engagement' simlockvrij is?

Juan 05-07-09 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l3art (Bericht 318712)
Als 'forfaits bloqués' met simlock is, dan lijkt het me logisch dat 'sans engagement' simlockvrij is?

"Sans engagement" wil gewoon zeggen "zonder verplichting" op een abonnement

him 05-07-09 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 318729)
"Sans engagement" wil gewoon zeggen "zonder verplichting" op een abonnement

Dus waarschijnlijk prepaid en dus nog steeds met simlock denk ik.

l3art 05-07-09 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 318770)
Dus waarschijnlijk prepaid en dus nog steeds met simlock denk ik.

Kom op mensen, reageer even alleen als je meer info hebt.
Wat is nou het verschil tussen forfaits bloqués & sans engagement?!

En zeg a.u.b. ook even waarom je dat 'denkt'.

Juan 06-07-09 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l3art (Bericht 318904)
Kom op mensen, reageer even alleen als je meer info hebt.
Wat is nou het verschil tussen forfaits bloqués & sans engagement?!

En zeg a.u.b. ook even waarom je dat 'denkt'.

Forfaits bloqués: abonnement
Sans engagement: geen verplichting op abonnement, maar prepaid (dat kan ik althans opmaken uit 'mobicarte')

Maar als je speciaal naar Frankrijk moet doorrijden om 16€ te besparen :confused: Blijkbaar moeten wij dan ook eens snel naar Nederland kopen, want daar is de benzine/diesel precies gratis:p

cypher21 06-07-09 09:05

Frankrijk heeft met de 3G ook toestellen gehad met simlock, Dit zal nu met de 3gs ook niet veranderen.

l3art 06-07-09 16:53

En wat is dan het verschil in de twee???
Komop mensen, derde keer :o

Juan 06-07-09 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l3art (Bericht 319295)
En wat is dan het verschil in de twee???
Komop mensen, derde keer :o

Abonnement en geen abonnement (maar prepaid):rolleyes:

.PhameUs 06-07-09 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l3art (Bericht 319295)
En wat is dan het verschil in de twee???
Komop mensen, derde keer :o

Tjonge jonge, het is ook al drie keer beantwoord, en anders gebruik je maar translate.google.com

l3art 07-07-09 23:23

Had het bericht van Juhan niet gelezen :rolleyes:
Dus je betaald alsnog 400+ euros, en dan nog een abbo?!

him 08-07-09 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door l3art (Bericht 320228)
Had het bericht van Juhan niet gelezen :rolleyes:
Dus je betaald alsnog 400+ euros, en dan nog een abbo?!

Kijk anders in deze thread :

https://forum.iculture.nl/f41/i...tml#post319808

Is iemand die daar al een iPhone gekocht heeft en simlock vrij heeft gemaakt (extra kosten 100 euro)

MartinT 16-07-09 21:17

...En zijn er al ervaringen met het DHZ unlocken van france iPhones?

MartinT 22-07-09 19:20

....Niemand ?

ButcherJF 23-07-09 07:21

Waarom zou het simlock vrij maken van Franse iPhones anders gaan dan iPhones uit andere landen? Kijk eens goed rond op het forum.

MartinT 24-07-09 23:14

Nou wegens overweldigend enthousiaste response ;-), dan zelf maar even aan het werk gegaan ;-)

Mijn bevindingen: (bij de eerste winkel hadden ze 2 16GB iPhones, 2 en 3 niks en bij de vierde winkel was het raak:)
Orange iPhone 3GS 32GB, prijs €659,=
De goedkoopste prepaid kaart met frans 06 nummer van Orange (met €5 beltegoed) was... gratis (ja, het bestaat dus toch nog!)
Simlockvrij maken zou 99 euro kosten, maar is GRATIS na 6 maanden. (Volgens de verkoper).(Dan de bekende procedure van orange klanten service bellen enz.)

iPhone geactiveerd met de franse prepaidkaart, daarna Redsn0w voor jailbreak, (via gebruiksaanwijzing op dit forum (Top!)),
en vervolgens unlock via Ultrasn0w. Wel vreemd dat ik hier over niets over vond in de gebruikershandleidingen op het forum (alleen voor de 3G), maar hier vind je een goede die ik heb gebruikt: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Daarna mijn eigen simkaart erin, en tjakka alles werkt. JOEPIE! BLIJ!

Wel twee eigen aardigheden, 1. Met mijn eigen simkaart in te telefoon krijg ik in iTunes de melding dat deze kaart niet geschikt is voor de provider, en dat de telefoon niet geactiveerd kan worden. Ik krijg ook geen "inhoud" te zien van de iPhone in iTunes, (Is dit normaal?) alhoewel ik er wel mp3's enzo naartoe kan slepen.

EDIT: inmiddels de pincode van de simkaart gehaald (via de oude gsm) en nu werkt het wel goed!!!!

En 2.) Via het importeren van de contacten van de simkaart naar de iPhone is de volgorde voor,achternaam f#ckedup, alles staat door elkaar, en is via de instellingen in de telefoon ook niet goed te zetten. (en er ontbreken veel delen van namen) Maar misschien is dat omdat de data vanuit mijn oude gsm (SonyEriccsson) niet goed of volledig naar de sim is gekopieerd.
VRAAG: Hoe kan ik in de telefoon mijn contacten deleten, om het opnieuw te proberen. (Het zal misschien wel via iTunes kunnen, maar dan loop ik tegen het probleem bij 1.) aan.

EDIT: ben er inmiddels achte dat er maar 12 karakters (letters) op de simkaart passen, dus zal ik denk ik de ontbrekende info met de hand moeten intypen...(bah :-(

Al met al een "happy camper" met mijn nieuwe goodie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.