iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   opsturen iPhone naar Italië? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/43243-opsturen-iphone-naar-italie.html)

Clemensa 07-09-09 20:39

opsturen iPhone naar Italië?
 
Afgelopen zomer heb ik een iPhone 3Gs gekocht in Italië.

Een geweldig apparaat, maar helaas functioneert de iPhone sinds vorige week niet meer zoals die zou moeten functioneren. Mensen horen mij niet meer tijdens het bellen en de luidspreker doet het ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik denk dat er niks anders op zit dan de iPhone te laten repareren.

Ik twijfel nu of ik de iPhone in Nederland (tegen betaling) zal laten repareren of dat ik 'm naar Italië zal opsturen zodat de reparatie onder de garantie valt?

Is er iemand die ervaring heeft met het 'inroepen' van garantie in Italië? Zo ja, hebben jullie de iPhone gewoon opgestuurd?

Hoor het graag, alvast bedankt!!

ButcherJF 08-09-09 09:04

Je zegt dat je 'van alles' hebt geprobeerd. Ook een compleet herstel zónder het terugzetten van de backup? Met dat terugzetten komt ook een evt. fout weer mee nl.

Clemensa 08-09-09 13:20

Ja, de volgende dingen heb ik al geprobeerd:
  • harde reset;
  • volledig herstel via iTunes (met en zonder terugplaatsen backup);
  • schoonmaken koptelefoonuitgang.
Zonder resultaat helaas...

stealth0001 08-09-09 13:58

iPhone Italiaanse PTT
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemensa (Bericht 348433)
Afgelopen zomer heb ik een iPhone 3Gs gekocht in Italië.

Een geweldig apparaat, maar helaas functioneert de iPhone sinds vorige week niet meer zoals die zou moeten functioneren. Mensen horen mij niet meer tijdens het bellen en de luidspreker doet het ook niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik denk dat er niks anders op zit dan de iPhone te laten repareren.

Ik twijfel nu of ik de iPhone in Nederland (tegen betaling) zal laten repareren of dat ik 'm naar Italië zal opsturen zodat de reparatie onder de garantie valt?

Is er iemand die ervaring heeft met het 'inroepen' van garantie in Italië? Zo ja, hebben jullie de iPhone gewoon opgestuurd?

Hoor het graag, alvast bedankt!!

Heb geen ervaringen met garantie in Italie MAAR heb SLECHTE ervaringen met de Italiaanse Post. Heb in februari dit jaar een iPhone 3g gekocht via Ebay. Eigenaar heeft verzendingsbewijs via email toegezonden. Ik heb de iPhone echter NOOIT ontvangen. Weg 450 euro. Heb diverse keren contact gezocht met de Italiaanse Post maar zelfs niet een keer een reactie terug mogen ontvangen. Ik doe in ieder geval GEEN zaken meer met Italie. Dat dingen fout kunnen gaan oke maar gewoon niet reageren is echt de limit. Ik zou eieren kiezen voor mijn geld en he lekker hier in Nederland laten repareren.

truffy45 09-09-09 19:13

Bij welke firma in Italië heb je hem gekocht? Als het een Apple Store is zou ik opsturen (met verzekering) wel aandurven.

stealth0001 09-09-09 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truffy45 (Bericht 349128)
Bij welke firma in Italië heb je hem gekocht? Als het een Apple Store is zou ik opsturen (met verzekering) wel aandurven.

Via Ebay bij een particuliere verkoper met 100% feedback.

Clemensa 09-09-09 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truffy45 (Bericht 349128)
Bij welke firma in Italië heb je hem gekocht? Als het een Apple Store is zou ik opsturen (met verzekering) wel aandurven.

Ik heb 'm via TIM gekocht bij een telecomwinkel en dus niet via een Apple Store...

Clemensa 16-09-09 13:54

Verder niemand ervaringen?? :(

Shorty007 16-09-09 14:29

Nee sorry, ik ook niet.
Heb wel een Italiaanse iphone, maar heb m in NL bij een webshop gekocht en ik heb bij hun dus garantie en niet in Italie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.