iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 4 pre-order in UK (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/61735-iphone-4-pre-order-uk.html)

Irn 09-11-10 09:29

Waarom heb ik zoveel pech?
Ik heb hem 1 november al betaald en hij is nog niet verzonden naar DHL.
Iemand ervaring met bellen met Borderlinx? Heb al twee keer gechat met ze en ze zouden er een aantekening van maken, maarja, nog altijd geen vorderingen.

ManuTrash 09-11-10 20:01

Ik heb ook weer pech bestelling in uk store ging helemaal goed maandag 31 okt besteld donderdag 4 nov in suite direkt betaald en zaterdag 6 nov bij DHL Amsterdam aangekomen. Sindsdien m'n iPhone spoorloos. Vandaag telefnisch call laten aanmaken maar men heeft geen idee waar die is. Vrees het ergste. Dit kan dus ook gaat het snel tot adam en dan dit. Ik blijf nog even hopen dat ik hem toch nog deze week in m'n handen krijg.

ManuTrash 10-11-10 10:52

Goed nieuws op verhaal hierboven. Container is terecht met zo'n 10 bestellingen erin.
M'n iPhone is nu met de courier onderweg.
Nu met foutje bij DHL is het dus 1,5 week anders had ik binnen een week de iPhone vanuit UK via Borderlinx in m'n handen gehad. Was best even een gok maar uiteindelijk helemaal Top.

Irn 11-11-10 09:44

@Manutrash: gelukkig maar!

Na 1,5 week heeft BL hem eindelijk vrijgegeven aan DHL, maar daar is inmiddels ook al 2 dagen geen verandering. Staat allen 'zending informatie ontvangen'. Hoe lang stond hij bij jullie daarop? Begin ongeduldig te worden. 14-10 besteld, 1-11 BL betaald en nog altijd is hij in de UK!

pkrussel 11-11-10 22:09

Besteld bij Apple: 30.10.2010
Verzonden door Apple: 4.11.2010
Ontvangen in suite: 5.11.2010
Betaald voor verzending: 5.11.2010
Verzonden Borderlinx: 5.11.2010
Ontvangen DHL: 8.11.2010

cranium 18-11-10 10:20

Besteld bij Apple: 15.11.2010
Verzonden door Apple: 16.11.2010
Ontvangen in suite: 17.11.2010
Betaald voor verzending: 17.11.2010
Verzonden Borderlinx: 17.11.2010 (10:12)
Ontvangen DHL: 18.11.2010 (09:45)

Volgens mij is dit nog nooit zo snel gegaan, het heeft mij in totaal maar 3 dagen gekost om twee iPhone 4 16 GB in handen te krijgen. Een wereld van verschil toen ik twee maanden geleden via Borderlinx een iPhone bestelde !

/me is verry happy ! :)

Irn 18-11-10 12:17

Vraagje: Heeft niemand gehad dat z'n bestelling heel erg lang bij Borderlinx heeft gelegen?
Ik heb 1 november Borderlinx betaald, 9 november is de zending informatie naar DHL gegaan, maar verder is er nog altijd niets gebeurd.
Heb ze al 3x aan de telefoon gehad en 2x gechat, maar dan geven ze alleen aan het aan het HUBteam met priority door te geven en dat ik mail krijg als er iets veranderd..
Wat te doen?

jvandijk 19-11-10 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irn (Bericht 601743)
Vraagje: Heeft niemand gehad dat z'n bestelling heel erg lang bij Borderlinx heeft gelegen?
Ik heb 1 november Borderlinx betaald, 9 november is de zending informatie naar DHL gegaan, maar verder is er nog altijd niets gebeurd.
Heb ze al 3x aan de telefoon gehad en 2x gechat, maar dan geven ze alleen aan het aan het HUBteam met priority door te geven en dat ik mail krijg als er iets veranderd..
Wat te doen?

Gelukkig heb ik dit niet met mijn iPhone gehad, duurde ook wel wat lang, maar kwam redelijk snel goed. Heb het nu wel met wat spijkerbroeken uit de VS, krijg zelfde reacties, heb inmiddels wel contact gehad met een supervisor (door enorm boos te worden) die gaat nu als het goed is bellen met DHL, op mijn verzoek, na lang aandringen........ Zal mij benieuwen of er nu iets gaat gebeuren. Kortom: Bordelinx: slecht wat betreft probleemafhandeling, erg goed in excuses maken..........

Annabel 26-11-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irn (Bericht 601743)
Vraagje: Heeft niemand gehad dat z'n bestelling heel erg lang bij Borderlinx heeft gelegen?
Ik heb 1 november Borderlinx betaald, 9 november is de zending informatie naar DHL gegaan, maar verder is er nog altijd niets gebeurd.
Heb ze al 3x aan de telefoon gehad en 2x gechat, maar dan geven ze alleen aan het aan het HUBteam met priority door te geven en dat ik mail krijg als er iets veranderd..
Wat te doen?


Ik heb zelf al een iPhone sinds 3 september bij Borderlinx liggen, en tot op heden hebben ze me nog steeds niet kunnen vertellen wat ermee gebeurd is. Klantenservice geeft enkel standaard- antwoorden, emailen en chatten heeft geen enkele zin. Service is dramatisch. Ik kreeg deze week echter eindelijk het bericht dat het onderzoek naar mijn verloren iPhone nu bijna is afgerond en dat ze me snel zullen berichten. Heb zelf het idee dat ze een periode van 3 maanden aanhouden: als na 3 maanden je iPhone nog niet terecht is krijg je je geld terug. Tot die tijd kan je zeuren, mailen en dreigen met juridische stappen wat je wil maar daar zijn ze totaal niet van onder de indruk. Hou er dus rekening mee dat het nog wel even kan gaan duren.

Ger Teunis 28-11-10 18:08

Zijn er mensen die het volgende hebben gezien?
Ik heb twee iphones 4's besteld via de UK store en verstuurd via Borderlinx.
Nu krijg de rekening overzicht en nu blijkt er 78 euro extra te zijn afgeschreven?

De afschrijvingen zijn
21-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET IRL 77,70 EURO
21-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET IRL 1,30 EURO
en dan het eigenlijke bedrag (inclusief VAT en andere zaken)
27-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET GBR 1158,45 EURO

Hebben ze me bij de neus genomen?

pinokkia 28-11-10 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ger Teunis (Bericht 606765)
Zijn er mensen die het volgende hebben gezien?
Ik heb twee iphones 4's besteld via de UK store en verstuurd via Borderlinx.
Nu krijg de rekening overzicht en nu blijkt er 78 euro extra te zijn afgeschreven?

De afschrijvingen zijn
21-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET IRL 77,70 EURO
21-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET IRL 1,30 EURO
en dan het eigenlijke bedrag (inclusief VAT en andere zaken)
27-10 APPLE COMPUTER INTL INTERNET GBR 1158,45 EURO

Hebben ze me bij de neus genomen?

Ik denk dat je iphone 32GB besteld heb, want je bent dan £1198 en geen £1158,45. Verschil van £39,55. Dus omgerekend ongeveer €48. Je betaald dan nog €31 teveel.

Tip: bel apple nl effe. Hun kunnen je ook helpen.

Bij ging eenmalig £499 eraf door apple en een paar dagen later van borderlinx de verzendkosten.

Ger Teunis 28-11-10 18:33

Thanks, ik heb zelf liggen slapen.
Ik had ook de Mac developer program gekocht :P
My bad, raakte in de war omdat er geen beschrijvingen bij staan.

fgroeneweg 28-11-10 19:40

Vraagje,
Kan ik een losse iPhone in UK kopen en deze in NL gebruiken met een sim only abonnement? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ger Teunis 28-11-10 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fgroeneweg (Bericht 606822)
Vraagje,
Kan ik een losse iPhone in UK kopen en deze in NL gebruiken met een sim only abonnement? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ja hoor, geen probleem.
Heb er 2 besteld via die weg:

1. Adres aanmaken op borderlinx.com
2. Op store.apple.com/uk een iphone bestellen EXACT adres invullen van Borderlinx, als ie een adres suggestie doet NIET accepteren en jouw invoer laten overnemen.
3. Een micro sim bestellen bij je provider.
4. Je krijgt je iPhone binnen bij borderlinx UK (je krijgt een mailtje).
5. Geef borderlinx opdracht om te verschepen naar nederland (kosten voor 2 iphones was 45 euro). Totaal was ik nog geen 600 euro p/telefoon kwijt.

Et voila> dat is alles

Irn 29-11-10 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Annabel (Bericht 605795)
Ik heb zelf al een iPhone sinds 3 september bij Borderlinx liggen, en tot op heden hebben ze me nog steeds niet kunnen vertellen wat ermee gebeurd is. Klantenservice geeft enkel standaard- antwoorden, emailen en chatten heeft geen enkele zin. Service is dramatisch. Ik kreeg deze week echter eindelijk het bericht dat het onderzoek naar mijn verloren iPhone nu bijna is afgerond en dat ze me snel zullen berichten. Heb zelf het idee dat ze een periode van 3 maanden aanhouden: als na 3 maanden je iPhone nog niet terecht is krijg je je geld terug. Tot die tijd kan je zeuren, mailen en dreigen met juridische stappen wat je wil maar daar zijn ze totaal niet van onder de indruk. Hou er dus rekening mee dat het nog wel even kan gaan duren.

Inmiddels er wel achter waar het fout is gegaan. Waarschijnlijk is DHL hem
kwijtgeraakt. Hopelijk gaat het inderdaad wat sneller. Onderzoek is volgens de supervisor sinds 9 november bezig (toen is de zending naar DHL gegaan), ben benieuwd. Had ik maar eventjes gewacht en hem bij vodafone/kpn besteld.. Jij inmiddels al meer te horen gekregen?

VoltrefferVick 29-11-10 11:48

Als het misgaat bij bij BL dan is het ook gelijk goed mis

Ben er inmiddels wel achter dat die chat een stel chinezen zijn in China en gewoon standaard antwoorden geven, gek word je ervan

Irn 29-11-10 18:35

Jep. Vanmorgen is me ook weer wat beloofd, maar uiteraard daar ook niets van gehoord. Bellen lijkt trouwens wel beter te helpen. Ben benieuwd of ze hem binnen korte tijd opsturen of geld teruggeven..

jvandijk 01-12-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvandijk (Bericht 602186)
Gelukkig heb ik dit niet met mijn iPhone gehad, duurde ook wel wat lang, maar kwam redelijk snel goed. Heb het nu wel met wat spijkerbroeken uit de VS, krijg zelfde reacties, heb inmiddels wel contact gehad met een supervisor (door enorm boos te worden) die gaat nu als het goed is bellen met DHL, op mijn verzoek, na lang aandringen........ Zal mij benieuwen of er nu iets gaat gebeuren. Kortom: Bordelinx: slecht wat betreft probleemafhandeling, erg goed in excuses maken..........

Spijkerbroeken zijn "lost", ze beloven nu een refund, zal mij benieuwen of dit ook voor het Amazon gedeelte geldt........ Ben achteraf gezien blij, dat het met mijn iPhone goed is gegaan........ Wat een waardeloos bedrijf blijkt dit te zijn als het fout gaat...

Irn 04-12-10 16:12

Woensdag wisten ze nog niet wat er mijn Iphone was, ik ze gewezen op de maximale levertermijn van 1 maand. Zou mail van management krijgen. Vandaag eindelijk gehad, telefoon als 'lost' aangegeven en krijg het volledige bedrag terug binnen 15-25 dagen. Hoop het maar!

Grample 05-12-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irn (Bericht 610492)
Woensdag wisten ze nog niet wat er mijn Iphone was, ik ze gewezen op de maximale levertermijn van 1 maand. Zou mail van management krijgen. Vandaag eindelijk gehad, telefoon als 'lost' aangegeven en krijg het volledige bedrag terug binnen 15-25 dagen. Hoop het maar!

Aan mij werd tot 10 dagen verteld maar dat was op 9 november. (ik wacht vanaf 10 aug!) Op het moment reageren ze ook niet meer op email, mijn laatste mail is van 29 november, geen reactie...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.