//

iPhone 4 pre-order in UK

iPhone 4 pre-order in UK discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister 2 Iphones in parijs gekocht en had ook 1 op apple.com besteld, met zelfde CC betaald. niet bij nagedacht maar achteraf hadden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #2081  
Oud 30-07-10, 07:09
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

Ik heb gister 2 Iphones in parijs gekocht en had ook 1 op apple.com besteld, met zelfde CC betaald.
niet bij nagedacht maar achteraf hadden ze dit misschien kunnen zien?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2082  
Oud 30-07-10, 07:23
tss68nl tss68nl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 24
Standaard

Hmmm, gisteren om 16:52 volgens borderlinx aan DHL overhandigt, sinds 21:12 gisterenavond bij DHL 'Zending informatie ontvangen'.

Heel fijn, maar wordt dat ding nu wel of niet vandaag bezorgd? Ik heb mijn werk er voor verzet aangezien men op DHL.nl aangeeft dat een zending met Express Worldwide verzending altijd de volgende werkdag na verzending wereldwijd wordt bezorgd, maar dan zou ik nu toch al lang moeten zien dat hij in België is aangekomen en naar Amsterdam gaat? Sterker nog....daar had ie al moeten liggen?

Heb ik nu voor niets een vrije dag opgenomen? Erger nog, ligt m'n pakketje daar nu het hele weekend voor de grijpgrage handjes van DHL? Ook kan ik maandag en dinsdag echt geen vrij nemen omdat ik een aantal belangrijke meetings heb ingepland... dit gaat lekker!
  #2083  
Oud 30-07-10, 07:28
Roen Roen is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Mijn zending is gister ook overhandigd aan DHL, maar nog geen status update. Was wel leuk geweest om hem voor het weekend te hebben. Maar zie het somber in.

Wellicht dat er nu vertraging is bij DHL door de iPhone tsunami?
  #2084  
Oud 30-07-10, 07:37
tss68nl tss68nl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 24
Standaard

Dat zou toch helemaal belachelijk zijn. Als je voor Express verzending hebt gekozen bij BL, dan is dat ding toch zeker weg gegaan met DHL Express Worldwide. Hier nog even de beschrijving van DHL zelf over die dienst:
Gegarandeerde deur tot deur levering vóór het einde van de eerstvolgende werkdag.

Dat lijkt me duidelijk. Ik betaal niet voor niks 30+ euro aan BL (en dus DHL).
  #2085  
Oud 30-07-10, 07:41
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tss68nl Bekijk bericht
Hmmm, gisteren om 16:52 volgens borderlinx aan DHL overhandigt, sinds 21:12 gisterenavond bij DHL 'Zending informatie ontvangen'.

Heel fijn, maar wordt dat ding nu wel of niet vandaag bezorgd? Ik heb mijn werk er voor verzet aangezien men op DHL.nl aangeeft dat een zending met Express Worldwide verzending altijd de volgende werkdag na verzending wereldwijd wordt bezorgd, maar dan zou ik nu toch al lang moeten zien dat hij in België is aangekomen en naar Amsterdam gaat? Sterker nog....daar had ie al moeten liggen?

Heb ik nu voor niets een vrije dag opgenomen? Erger nog, ligt m'n pakketje daar nu het hele weekend voor de grijpgrage handjes van DHL? Ook kan ik maandag en dinsdag echt geen vrij nemen omdat ik een aantal belangrijke meetings heb ingepland... dit gaat lekker!
ik denk vandaag ja, als ik hier de ervaringen lees word het door DHL de volgende dag bezorgd.
  #2086  
Oud 30-07-10, 07:52
Channie's schermafbeelding
Channie Channie is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hellevoetsluis, NL
Berichten: 201
Standaard

Gisteren om 15:45 uur stond eindelijk DHL voor de deur. Wat een schitterend toestel is die iPhone 4. Als je een iPhone 3G gewend bent, is hij echt supersnel! Blij mee!
  #2087  
Oud 30-07-10, 07:56
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Channie Bekijk bericht
Gisteren om 15:45 uur stond eindelijk DHL voor de deur. Wat een schitterend toestel is die iPhone 4. Als je een iPhone 3G gewend bent, is hij echt supersnel! Blij mee!
ik ben van 2g naar iphone 4 gegaan (gister opgehaald in Parijs)
Ben er ook echt superblij mee!

on topic: gister is mijn UK besteling afgeleverd bij BL.. zal na het weekend wel in mijn suite komen?
  #2088  
Oud 30-07-10, 08:21
gn!uz gn!uz is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 46
Standaard

Vanmorgen twee iPhones in mijn suite (afgeleverd bij BL op 27 juli). Echter ontbreken nog twee doosjes met accessoires. Iemand ervaring met de tijd die het duurt voordat ook deze pakketjes in de suite verschijnen? Vind het niet erg om bijv. een dag te wachten als het toch 4 dagen duurt voordat de boel verzonden wordt.
  #2089  
Oud 30-07-10, 09:05
tader tader is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TweakersOnly Bekijk bericht
Ik heb zojuist mailtje van Borderlinx gekregen dat de iPhone verstuurd is. Zal ik mijn iPhone morgen nog ontvangen of wordt het maandag? Tracking number is nog niet bekend bij DHL.
Dat wordt maandag, waarschijnlijk is de zending met alle andere iPhones van vandaag al verzonden vanuit de midlands naar het continent.

Je tracking nummer zal vast al werken inmiddels. Ik gok dat je telefoon ergens halverwege de middag opgehaald zal worden door DHL.

Laatst gewijzigd door tader; 30-07-10 om 09:12.
  #2090  
Oud 30-07-10, 09:06
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

Zo, na mijn Parijs avontuur ga ik me maar eens richten op mijn toestellen uit de UK
Gister afgeleverd bij BL
Kijken of ik via de chat kan zorgen dat ze nog beetje optijd worden verstuurd
  #2091  
Oud 30-07-10, 09:12
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tss68nl Bekijk bericht
Hmmm, gisteren om 16:52 volgens borderlinx aan DHL overhandigt, sinds 21:12 gisterenavond bij DHL 'Zending informatie ontvangen'.

Heel fijn, maar wordt dat ding nu wel of niet vandaag bezorgd? Ik heb mijn werk er voor verzet aangezien men op DHL.nl aangeeft dat een zending met Express Worldwide verzending altijd de volgende werkdag na verzending wereldwijd wordt bezorgd, maar dan zou ik nu toch al lang moeten zien dat hij in België is aangekomen en naar Amsterdam gaat? Sterker nog....daar had ie al moeten liggen?

Heb ik nu voor niets een vrije dag opgenomen? Erger nog, ligt m'n pakketje daar nu het hele weekend voor de grijpgrage handjes van DHL? Ook kan ik maandag en dinsdag echt geen vrij nemen omdat ik een aantal belangrijke meetings heb ingepland... dit gaat lekker!
Denk dat je idd voor nix vrije dag hebt genomen. Mijn status is exact hetzelfde zelfs de tijd . Denk dat hem gister klaar hebben gemaakt voor verzending inclusief trackingnummer etc.. Maar dat ie toen nog niet is weggegaan denk dat dat pas vandaag gebeurt.
  #2092  
Oud 30-07-10, 09:17
Roen Roen is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Dat lijkt me ook ja, mijn status is:
1 Shipment information received Birmingham - UK 21:03



Het pakketje is zeg maar voorgemeld, maar moet nog opgehaald worden door DHL, dat wordt dan status 2 en vanaf daar is het pakket de volgende dag waarschijnlijk in NL.
Werkdag dan, dus wordt wel Maandag.
  #2093  
Oud 30-07-10, 09:17
tss68nl tss68nl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 24
Standaard

Ok, DHL gebeld. DHL beweert dat het pakket nog niet is aangeboden/opgehaald bij BL. BL In de chat om reactie gevraagd, en die beweren dat het pakket gisteren aan DHL is meegegeven.

Dus, is de zending bij deze gejat dan? Beide partijen beweren het pakket niet in hun bezit te hebben....
  #2094  
Oud 30-07-10, 09:22
lokiolav lokiolav is offline
• iOS 4.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 59
Standaard

Nou. Mijne Iphone 16gb + bumper is ook bij DHL.

Even het tijdstraject, voor de geinteresseerde:

besteld bij Apple: 30 juni
verstuurd door Apple: 16 juli
afgeleverd door Apple bij Borderlinx: 23 juli
zichtbaar in de suite bij Borderlinx: 26 juli
verzonden met DHL vanaf Borderlinx: 30 juli
aankomst in Utrecht: 2 augustus


Ik ben niet ontevreden. Apple schatte tenslotte op 30 juli.
  #2095  
Oud 30-07-10, 09:38
I-Travel I-Travel is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 21
Standaard

Alles in het hele traject, Apple Store - BL - DHL is bij mij prima verlopen. Het heeft weliswaar 5 weken geduurd, maar functioneert prima. Ik zit echt met stijgende verbazing te kijken naar mensen die na 2 dagen al zenuwachtig worden, of denken dat DHL de boel oplicht of spullen jat. DHL is een keurig bedrijf met een prima reputatie. Gejat wordt er overal, voordat de mensen beginnen met eventl. negatieve verhalen... En waarom zou je er vrij voor nemen? Als je niet thuis bent, komt het gewoon nog een keer, en anders kun je het ophalen. Jongens, relax allemaal, je Iphoontje komt echt wel!
  #2096  
Oud 30-07-10, 09:42
michel01's schermafbeelding
michel01 michel01 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 108
Standaard

Ik las een paar pagina's terug iets over verzekering bij BL die snel zou worden ingevoerd.
Toch maar even gechat:

Amy: At the moment we are unable to offer additional insurance because we are not registered with the Financial Services Commission to sell insurance. We plan to be able to offer this service by Quarter 4, 2010.

Voorlopig niet dus.
  #2097  
Oud 30-07-10, 09:43
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I-Travel Bekijk bericht
Alles in het hele traject, Apple Store - BL - DHL is bij mij prima verlopen. Het heeft weliswaar 5 weken geduurd, maar functioneert prima. Ik zit echt met stijgende verbazing te kijken naar mensen die na 2 dagen al zenuwachtig worden, of denken dat DHL de boel oplicht of spullen jat. DHL is een keurig bedrijf met een prima reputatie. Gejat wordt er overal, voordat de mensen beginnen met eventl. negatieve verhalen... En waarom zou je er vrij voor nemen? Als je niet thuis bent, komt het gewoon nog een keer, en anders kun je het ophalen. Jongens, relax allemaal, je Iphoontje komt echt wel!

Mee eens, al heb ik nu makkelijk praten nu ik mijn Iphone al heb uit Parijs!

Ik laat het meestal bezorgen bij een goeie bekende (in dit geval mijn ouders) die overdag gewoon thuis zijn. Hoef je er ook niet thuis voor te blijven.

mijn Iphone van de UK was nog binnen een week verzonden naar DL.. viel me 100% mee... nu alleen het BL traject nog en dan kan ik er iemand blij mee maken (en mezelf ook een beetje )
  #2098  
Oud 30-07-10, 09:47
tss68nl tss68nl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I-Travel Bekijk bericht
Alles in het hele traject, Apple Store - BL - DHL is bij mij prima verlopen. Het heeft weliswaar 5 weken geduurd, maar functioneert prima. Ik zit echt met stijgende verbazing te kijken naar mensen die na 2 dagen al zenuwachtig worden, of denken dat DHL de boel oplicht of spullen jat. DHL is een keurig bedrijf met een prima reputatie. Gejat wordt er overal, voordat de mensen beginnen met eventl. negatieve verhalen... En waarom zou je er vrij voor nemen? Als je niet thuis bent, komt het gewoon nog een keer, en anders kun je het ophalen. Jongens, relax allemaal, je Iphoontje komt echt wel!
Aangezien er meermaals zendingen van mij zijn gejat (ligt misschien aan de regio) door zowel TNT als DHL, wil ik het spul niet vaker dan nodig in een bus van DHL hebben. Ben je namelijk niet thuis, dan wordt het pakket weer netjes uitgeladen en komt het de dag erna weer bij een ander in de bus. Twee keer zoveel risico.

Kan je nog zo hard jezelf afvragen waarom je er vrij voor neemt, maar ik kan je vertellen dat de inspanning die je nodig hebt om het hele spul weer op orde te krijgen inclusief aangifte etc vele malen langer duurt. Dus ja, ik neem daar vrij voor, en nee, niet omdat ik niet kan wachten, want wanneer ik dat ding binnen heb maakt niet zoveel uit, vodafone abbo wordt toch pas begin augustus omgezet.

Laatst gewijzigd door tss68nl; 30-07-10 om 10:03.
  #2099  
Oud 30-07-10, 10:12
I-Travel I-Travel is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tss68nl Bekijk bericht
Aangezien er meermaals zendingen van mij zijn gejat (ligt misschien aan de regio) door zowel TNT als DHL, wil ik het spul niet vaker dan nodig in een bus van DHL hebben. Ben je namelijk niet thuis, dan wordt het pakket weer netjes uitgeladen en komt het de dag erna weer bij een ander in de bus. Twee keer zoveel risico.

Kan je nog zo hard jezelf afvragen waarom je er vrij voor neemt, maar ik kan je vertellen dat de inspanning die je nodig hebt om het hele spul weer op orde te krijgen inclusief aangifte etc vele malen langer duurt. Dus ja, ik neem daar vrij voor, en nee, niet omdat ik niet kan wachten, want wanneer ik dat ding binnen heb maakt niet zoveel uit, vodafone abbo wordt toch pas begin augustus omgezet.
Exact daarom noemde ik de uitzonderingen daargelaten... Behoorlijk criminele regio waar jij zit dan, als het je al meerdere keren is gebeurd! Maar goed, kan me dan voorstellen dat je wat voorzichtiger bent. Veel plezier ermee allemaal, het is echt een mooi toestel.
  #2100  
Oud 30-07-10, 11:37
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

Ik begin een beetje in dubio te raken. Ik wil namelijk een 16GB versie bestellen (welke aan de hand van reacties toch wat sneller verstuurd wordt dan de 32GB) maar ik twijfel over het land.
In het topic over Frankrijk lees ik nu dat een gereserveerde iPhone binnen 10 dagen (soms zelf na een week al) klaar ligt bij het Louvre of Opera. Ik heb een neef wonen in Parijs dus hij zou deze voor me kunnen ophalen. Alleen wil ik hem de moeite van het ophalen, betalen en opsturen niet aan doen. Ik zou het ook naar zijn huis kunnen versturen, maar dan moet hij natuurlijk wel thuis zijn en zijn vriendin en hij werken beiden.
Maar als ik hier kijk zie ik dat ik rekening moet houden met een maand tot 5 weken wachttijd (Apple Store > Borderlinx > Aflevering thuis). Of begint het in Engeland ook wat sneller te gaan de laatste weken? Het is dus de afweging: snelle levering maar afhandeling "uitbesteden" of tragere levering en het zelf regelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 dubbele pre-order?? Arif Odido (T-Mobile) 4 29-07-10 09:30
Pre-order iPhone Mr_recci Archief 4 22-07-10 21:54
Pre-order iPhone 4 mogelijk in BE? Cencicodis Archief 1 05-07-10 09:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.