iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   Iphone 4 uit Europa of gewoon i-150? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/64991-iphone-4-europa-gewoon-i-150-a.html)

Persmoment 20-07-10 23:34

Iphone 4 uit Europa of gewoon i-150?
 
Hallo allen,

Vandaag wist ik het zeker: De iPhone 4, die moet ik hier in mijn handen mogen dragen! Helemaal verkocht (heb ik vaker met gadgets) en dus moet hij worden gekocht.

Toch hoopte ik op jullie advies, omdat ik zelf enorm twijfel... Waar het beste te kopen, waar het goedkoopst (zoals de Nederlander zich altijd afvraagt). Ik bel per maand maximaal 130 minuten per maand, sms weinig (30 per maand).

Mijn zomer komt er nu aan en die breng ik door in diverse Europese landen (Frankrijk, België, Italië), maar ook in Israël. Ik vraag me dus af of ik, omdat ik een goedkoop abonnement zoek (i-150 zou wat dat betreft geschikt zijn) of het ook rendabel zal zijn als ik een iPhone simlock-vrij koop in één van deze landen en hier een abonnement zoek (Vodafone, Hi, KPN)? Of is een andere provider alleen interessant als je een duurder/hoger abonnement zoekt?

Heb uitgerekend dat ik €38 per maand (abbo, incl. bijbetalingskosten) mag gaan betalen voor 2 jaar, voor een iPhone 4 (i-150). Verwachten we dan ook nog dat de kosten voor bijbetaling binnenkort (eind augustus toevallig?) lager worden, of staat deze prijs voor de komende maanden vast en doe ik er goed aan om 30 juli i-150 af te sluiten bij een T-mobile store?

Dank voor alles!

ManindeWereld 20-07-10 23:58

Als je persé simlockvrij wil zou ik gewoon een iPhone los kopen en er een
goedkoop sim-only (bellen+SMS+internet) kaartje indoen van vodaphone.
(waarschijnlijk ga ik dit zelf ook doen, maar dat terzijde)

Voorbeeldje:

https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594

2-jarig abonnement met 400 belminuten (of 400 SMS-jes) en 3.6Mbps
internet voor maar €11.95 per maand. Blijvend €11.95 dus niet alleen
het eerste kwartaal of jaar. Gewoon 2 jaar lang voor 50% van de prijs.

Het staat ook nog eens duidelijk op de hoofdpagina van vodaphone;
"De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig!"

(lees het anders zelf even: https://directsales.vodafone.nl/tvgids#category6)

2 jaar lang abonnement kost je €286 in totaal
Een simlockvrije iPhone 4 vanaf €550 (UK)
Dus kost je het setje je totaal €836 en heb je een iPhone4 16GB plús
elke maand 400 minuten (of SMS) én een lekker snelle internetverbinding.

Iets vergelijkbaars bij T-mobile kost je een stuk meer..
T-Mobile heeft geen "400 minuten" abonnement, dus neem ik voor
het gemak maar het "300 minuten" abonnement even als voorbeeld.

2 jaar i-300 abonnement kost je €1078
Een T-Mobile (simlock!!) iPhone4 €89
Aansluitkosten bij T-Mobile kost je €26
Simlockvrij maken door T-Mobile €120
Dit maakt een totaalbedrag van €1313

Da's maar liefst €477 méér dan het eerstgenoemde setje..:eek:

mfmvdsande 21-07-10 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ManindeWereld (Bericht 494474)
Als je persé simlockvrij wil zou ik gewoon een iPhone los kopen en er een
goedkoop sim-only (bellen+SMS+internet) kaartje indoen van vodaphone.
(waarschijnlijk ga ik dit zelf ook doen, maar dat terzijde)

Voorbeeldje:

https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594

2-jarig abonnement met 400 belminuten (of 400 SMS-jes) en 3.6Mbps
internet voor maar €11.95 per maand. Blijvend €11.95 dus niet alleen
het eerste kwartaal of jaar. Gewoon 2 jaar lang voor 50% van de prijs.

Het staat ook nog eens duidelijk op de hoofdpagina van vodaphone;
"De abonnementskorting is gedurende de gehele contractsperiode geldig!"

(lees het anders zelf even: https://directsales.vodafone.nl/tvgids#category6)

2 jaar lang abonnement kost je €286 in totaal
Een simlockvrije iPhone 4 vanaf €550 (UK)
Dus kost je het setje je totaal €836 en heb je een iPhone4 16GB plús
elke maand 400 minuten (of SMS) én een lekker snelle internetverbinding.

Iets vergelijkbaars bij T-mobile kost je een stuk meer..
T-Mobile heeft geen "400 minuten" abonnement, dus neem ik voor
het gemak maar het "300 minuten" abonnement even als voorbeeld.

2 jaar i-300 abonnement kost je €1078
Een T-Mobile (simlock!!) iPhone4 €89
Aansluitkosten bij T-Mobile kost je €26
Simlockvrij maken door T-Mobile €120
Dit maakt een totaalbedrag van €1313

Da's maar liefst €477 méér dan het eerstgenoemde setje..:eek:

Ik ben ook meer fan van vodafone, maar moet toch eerlijk opmerken dat je bij het i-300 abonnement van t-mobile je 300 minuten + 300 SMS-jes krijgt dus eigenlijk een vodafone 600 equivalent (als die er is...)

Toch denk ik wel dat je gelijk hebt maar heb het niet nagerekend met een duurder vodafone abonnement.

Lennyl 21-07-10 00:45

Ik heb nu al Vodafone en blijf daar liever ook bij dan dat ik overstap naar T-mobile.
Ik ga dus ook proberen om 1 in Frankrijk te halen en dan Bel+sms+web abo van Vodafone te nemen.
Bedankt trouwens, Manindewereld!! Dat is wel een topaanbieding, die had ik nog niet gezien. Normaal krijg je idd alleen eerste jaar korting, bv ook als je Vodafone sim-only besteld via gsmweb.nl

De iPhone 4 is wel iets duurder in Engeland volgens mij; € 590,-
Maar in ieder geval, je bent denk ik wel goedkoper uit met die aanbieding van Vodafone.

Persmoment 21-07-10 00:45

Geweldig, dank voor het searchwerk!

Vodafone Sim Only biedt qua data ook een, ongeveer, gelijke snelheid en betrouwbaarheid? Die exclusieve voordeel voor Sim-Only voor ANWB-leden (wat ik ook ben) oogt inderdaad wel erg aantrekkelijk. Zit daar geen addertje onder, ik lees er niets over op de homepage van Vodafone namelijk...

Sim-Only in combinatie met een simlock-vrij toestel is inderdaad goedkoper, ook omdat ik niet meer 200 belminuten nodig heb.. Simlock-vrij, zijn die ook te koop in Italië (Apple stores)? Of is dat volgende week pas bekend?

Dank weer!

Lennyl 21-07-10 00:49

Dit is niet de aanbieding voor ANWB-leden, die is er ook inderdaad.
Hier staat bij voor bezoekers van Tvgids.nl haha, dit ziet er wel goed uit. Ik zie nog geen addertje in ieder geval.

ManindeWereld 21-07-10 20:50

Lennyl, er is geen addertje. Heb al gebeld met Vodaphone hierover.
Kortingsprijs (50%) geldt voor de gehele contractduur van 24 maanden.

Persmoment 22-07-10 02:11

Is er iets bekend tot wanneer die actie van Vodafone loopt? Met een beetje boel geluk hoop ik eind augustus een iPhone op de kop te tikken in Italië (of Frankrijk) en als ik dan nog kan meegenieten van deze sim-only actie zou dat mooi zijn.

Een simlock-vrije iPhone uit het buitenland en een dergelijk Vodafone sim-only pakket... is er daar al ervaring mee? Wat is er beter, sneller of minder dan vast te zitten aan T-mobile (buiten dat het goedkoper is).

Henchie 22-07-10 02:19

Ik heb dezelfde combi als die van Manindewereld besteld. Morgen krijg ik Vodafone binnen en over iets meer dan een maandje (hopelijk) m'n iPhone uit de UK store. :) Velen malen beter dan de T-Mobile abo's. Ik ben echt zo blij dat ik deze tvgids Vodafone abo ben tegengekomen, het lijkt werkelijk too good to be true maar het is gewoon waar.

Dejive 22-07-10 09:43

Ja wel leuk die vergelijking maar je moet hem dan wel vergelijken met de i150 abbo... Daar heeft hij Genoeg aan en dan heb je 150 belminuten EN 150 sms'jes!
Verder is het leuk dat je zegt dat het 120 euro kost om simlockvrij te maken maar waarom zou je dat doen als je dan een abbo hebt bij tmobile?? En na 1 jaar is het GRATIS om hem simlockvrij te maken...
En toestel uit uk kost inderdaad rond 600 euro! Geen 550..
Maar ook ik wil hem evt los kopen met Vodafone erbij hoor maar wel even alles eerlijk in beschouwing nemen en alle info geven

wouter1981 22-07-10 10:18

Dejive heeft gelijk. Je moet de feiten op een rijtje hebben. TS gaf aan de i150 te overwegen.

T-Mobile i150 met iPhone4 16GB kost 915 euro over 24 mnd (38 per maand).
Vodafone Bel+Sms+Web 300 met iPhone4 16GB kost 920 euro over 24 mnd (38 per maand), heb 600 euro gerekend voor de iPhone.
Wanneer je VF 400 neemt scheelt dat een euro per maand, vreemd genoeg. Dus dan is het 37 euro per maand.

Echter moet je natuurlijk de iPhone wel uit het buitenland halen (kosten?).
En als je problemen hebt met de telefoon heb je geen aanspreekpunt in de buurt waar je terecht kunt. Dit eigenlijk het voornaamste probleem waarom ik zelf eigenlijk geen iPhone in het buitenland durf te kopen.

Nou kun je in de Apple Store wel Apple Care bij je iPhone kopen (a 69 euro) en dan heb je wereldwijd 2 jaar garantie. Alleen weet ik niet waar je dan terecht kunt in Nederland aangezien er hier geen Apple Stores zijn.

PS de Simonly aanbieding van Vodafone is ook mogelijk voor 1 jaar. Dezelfde prijzen alleen minder minuten/sms.

Persmoment 22-07-10 14:36

Terecht wat jullie zeggen, maar vergelijkbaar met i-150 is Vodafone met 190 belminuten. Dat zou voor mij voldoende zijn en dat zou (rekening houdend met iPhone, simlock-vrij van 600 euro) mij dan €35,95 per maand kosten voor 2 jaar. Ja, ruim vijf euro goedkoper (toch ruim 70 euro op jaarbasis) dan een T-mobile abonnement, maar is het internet dan even snel (of sneller?) en is dat moeite waard om toestel in buitenland te kopen...

Overigens zou ik dan gaan voor 300 belminuten (die 2 euro meer p.m. voor veel meer belminuten). Het hangt alleen af hoeveel een iPhone gaat kosten in Italië of Frankrijk. En ook of ik deze telefoon daar simlock-vrij kan kopen eind Augustus.
Ik las dat Israël (daar ben ik vier keer per jaar en dat zou dus moeite waard zijn) komt met een Simlock-vrij, maar die komen pas in september met de verkoop van de iPhone 4.

Tot nu toe helpen jullie mij fantastisch relativeren. De vraag is dan ook: wat zouden jullie doen en klopt het wat ik hierboven nog schrijf?

wouter1981 22-07-10 15:01

Vodafone Bel+Sms+Web 190 is 190 minuten of sms. T-Mobile i150 is 150 min EN 150 sms. Betet vergelijkbaar dus met de Bel+Sms+Web 300. Maar je moet idd gewoon kijken naar wat genoeg is voor jou. Ik zou in dat geval gaan voor 400min/sms die is namelijk een euro goedkoper dan de 300...

seevinck 22-07-10 15:53

Even een ander verschil dan de euro's tussen t-mobile en vodafone: tot nu toe was visual voicemail alleen beschikbaar via t-mobile en niet via vodafone (als ik inderdaad goed geinformeerd ben). Weet iemand of dat zo blijft voor de iphone 4?

wouter1981 22-07-10 16:51

Op dit moment biedt Vodafone geen Visual Voicemail aan. Volgens mij is dat voorbehouden aan officiële Apple partners. Maar het lijkt er wel op dat Vodafone dat gaat worden voor het eind van het jaar. En misschien dat het dan wel mogelijk is.

mfmvdsande 22-07-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 496021)
Vodafone Bel+Sms+Web 190 is 190 minuten of sms. T-Mobile i150 is 150 min EN 150 sms. Betet vergelijkbaar dus met de Bel+Sms+Web 300. Maar je moet idd gewoon kijken naar wat genoeg is voor jou. Ik zou in dat geval gaan voor 400min/sms die is namelijk een euro goedkoper dan de 300...

Zag ook dat 400 1 euro goedkoper is dan de 300.
Maar dat is een typfout. Moet zijn 14,95 per maand.
Houdt er maar rekening mee...

Henchie 22-07-10 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mfmvdsande (Bericht 496207)
Zag ook dat 400 1 euro goedkoper is dan de 300.
Maar dat is een typfout. Moet zijn 14,95 per maand.
Houdt er maar rekening mee...

Nee hoor. Ik heb deze bevestigingsmail gekregen.

http://img251.imageshack.us/img251/7694/vodafone.jpg

Iemand op deze forum had ook al naar Vodafone gebeld en die zei dat 11,95 gewoon klopt.

mfmvdsande 22-07-10 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henchie (Bericht 496223)
Nee hoor. Ik heb deze bevestigingsmail gekregen.


Iemand op deze forum had ook al naar Vodafone gebeld en die zei dat 11,95 gewoon klopt.


Alleen maar beter dan.:d Het blijft een foutje bij Vodafone...want als je de 'niet-actie' prijs vergelijkt met die van de vodafone site zie je dat alleen die '400' bundel afwijkt.
En als je naar de exact dezelfde aanbieding kijkt maar ipv 'tvgids' 'anwb' invult is de '400' wel 14,95 zoals hij zou moeten zijn.
Nu maar hopen dat Vodafone dit niet aanpast voor 3 augustus. Dan kan ik namelijk pas gaan verlengen :P

Henchie 22-07-10 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mfmvdsande (Bericht 496313)
Alleen maar beter dan.:d Het blijft een foutje bij Vodafone...want als je de 'niet-actie' prijs vergelijkt met die van de vodafone site zie je dat alleen die '400' bundel afwijkt.
En als je naar de exact dezelfde aanbieding kijkt maar ipv 'tvgids' 'anwb' invult is de '400' wel 14,95 zoals hij zou moeten zijn.
Nu maar hopen dat Vodafone dit niet aanpast voor 3 augustus. Dan kan ik namelijk pas gaan verlengen :P

Ja idd, volgens mij is het ook een foutje, vooral aangezien het 'too good to be true' is en het afwijkt van de anwb actie, maar het staat er gewoon duidelijk :cool:. Een vriend van mij had ook zoiets soortgelijks, hij had een abo met toestel voor 1 jaar besteld bij vodafone terwijl het eigenlijk een 2 jaar abo is (overduidelijke fout van vodafone) maar hij had hem toch gekregen voor 1 jaar.

Ik heb het simkaartje net binnengekregen. Ik kan er vanaf 20 aug mee bellen en internetten en hoop dat ik rond die tijd mijn iphone 4 uit de UK Store mag ontvangen. :)

Persmoment 23-07-10 15:44

Dankzij jullie advies tot het inzicht gekomen dat het het beste gaat worden om een iPhone simlock-vrij te reserveren in het buitenland en dan zo'n fantastisch Sim-only abonnement met Vodafone korting. Toch nog wel wat vragen...

1.) Ik heb een adres in Parijs waar de iPhone eventueel bezorgd kan worden, zodat ik hem via de Apple Store Frankrijk kan bestellen. Over 4/5 weken (ik heb geduld) rij ik sowieso langs Parijs dus dan kan ik die mooi oppikken (ervan uitgaande dat hij dan wel bezorgd is, toch?). Is dat verstandiger dan op de gok over 4 weken langs één van de filialen van Apple te gaan in Parijs, of hebben ze die dan ook wel op voorraad?

2.) Een andere mogelijkheid is om te proberen een iPhone te bemachtigen in Italië. Ik heb daar geen adres (waar die bezorgd kan worden) en ook de prijzen van de iPhone Italië zijn nog niet bekend (waarschijnlijk in de loop van komende week...). Gok wagen, misschien is ie goedkoper en op voorraad in een winkel, of....?

3.) Heb het gemiddelde van mijn telefoonkosten zitten bekijken, om te kijken hoeveel minuten ik bij Sim-Only het beste kan afsluiten. Ik bel gemiddeld 100 minuten per maand, 50 SMS-jes stuur ik gemiddeld. Nu wil ik wat meer ruimte en denk dat een pakket van 190 wel volstaat. Kan ik een SimOnly-abonnement tussentijds ook verhogen of koop je nu een aantal belminuten, wat ik de komende 2 jaar niet kan wijzigen? Misschien dan verstandiger om voor 300 te gaan.

Ik dank jullie vast weer en een fijn weekend!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.