iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   Garantie claimen in Engeland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/65251-garantie-claimen-engeland.html)

Josot 23-07-10 13:34

Garantie claimen in Engeland
 
Ik overweeg een iPhone 4 te bestellen via de Engelse online apple store en hem te laten bezorgen via borderlinx.

Ik vraag me alleen af hoe je garantie kan claimen in Engeland mocht er iets mis gaan. Ik heb gezocht op de Engelse site van apple, alleen hier staat ook geen duidelijk antwoord.

Ik wil weten of je je iPhone moet komen brengen, misschien mag je hem wel per post opsturen. Ik wil ook weten of je, als je hem brengt, je iPhone ter plekke kan laten repareren en als dat niet kan wil ik weten hoe ze hem terug krijgen bij je. Moet je hem dan na een week ofzo weer op komen halen in de winkel, of kan je ervoor zorgen dat Apple UK hem weer naar borderlinx (of rechtstreeks naar Nederland) stuurt zodat je hem niet op hoeft te halen.

Ideaal zou natuurlijk zijn als je hem heen kan sturen en een tijdje later een gerepareerde terug gestuurd krijgt.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met apple UK en me dit kan vertellen!

grietbroek 23-07-10 13:38

Misschien kan je sowieso even een email sturen naar Apple uk: contactus.uk@euro.apple.com

Zij zullen hier vast een goed antwoord op hebben.

azt33 23-07-10 13:43

Ik denk dat het verstandig is om gelijk Apple Care af te sluiten, hierdoor heb je wereldwijd garantie, en wordt je garantie ook nog eens verlengt naar totaal 2 jaar.

Volgens mij kan je het opsturen naar Engeland, maar ik weet niet of ze moeilijk zouden doen met het terugsturen naar Nederland. Een mailtje sturen lijkt me inderdaad verstandig, desnoods kan je zelfs bellen denk ik.

wouter1981 23-07-10 13:44

Apple Care is wel aardig... Maar waar en hoe moet je in NL garantie claimen? We hebben geen Apple Stores...

Josot 23-07-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 496909)
Apple Care is wel aardig... Maar waar en hoe moet je in NL garantie claimen? We hebben geen Apple Stores...

Kan dat niet bij een officiele apple reseller? Die zijn er wel zat in Nederland.

JeVePe 23-07-10 22:09

je hebt tegenwoordig een hoop handige pikkies die je phone weer kunnen fixen voor een paar tientjes
ik zou me daar niet zo druk om maken

ik heb wel eens ergens gelezen dat apple eigenlijk verplicht is de phone te repareren als hij kapot is, waar hij ook gekocht is
is eigelijk ook wel logisch
je koopt een product van een wereld wijd merk, dan moet het toch niet uitmaken in welk land je hem gekocht hebt'

maar voor die paar tientjes laat ik hem net zo makkelijk maken bij een handig ventje

azt33 24-07-10 13:34

Zover ik weet, zou je bij de APR's terecht kunnen, of direct bij Apple terecht kunnen (online). But correct me if I'm wrong.

Josot 26-07-10 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azt33 (Bericht 497663)
Zover ik weet, zou je bij de APR's terecht kunnen, of direct bij Apple terecht kunnen (online). But correct me if I'm wrong.

Kan iemand dit bevestigen? Anders bel ik dadelijk wel een APR.

azt33 26-07-10 12:54

Ik zou ook even Apple Nederland bellen, om te bevestigen of zij het ook kunnen repareren. Ik weet wel dat ze met een MacBook uit Canada niet moeilijk deden om hier te laten repareren binnen de garantieperiode, maar met een iPhone heb ik geen ervaring.

wouter1981 26-07-10 14:25

Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..

Josot 26-07-10 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 499271)
Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..

Wil je je resultaten hier met ons delen?

buyukadam 04-08-10 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 499271)
Ik wil hier wel eens wat duidelijkheid over willen hebben van Apple Nederland. Ga er maar eens een email aan wagen..

En al wat wijzer geworden? De mijne heeft last van een rode pixel, heb verschillende video's geprobeerd en massage om hem los te krijgen maar het mag niet baten helaas. Heb contact gehad met apple reseller A-mac in Utrecht en die zeggen dat hij naar Engeland moet voor garantie claim, omdat het hier in Nederland officieel via T-mobile gaat kunnen zijn niks doen. Maar een vriend van me heeft vorig jaar zijn 3gs uit Engeland wel gewoon in A-mac laten fixen maar dan de A-mac in Eindhoven dus snap er niks meer van?

runner70 08-09-10 17:13

Kan ik gewoon online bij de apple store in engeland bestellen?
of sturen die alleen naar een adres in engeland?

tijn89 08-09-10 18:08

moet je doen via borderlinx of een contact in engeland. Zie het topic 'pre-order in UK'


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.