//

iPhone 4 UK verzekering in NL

iPhone 4 UK verzekering in NL discussie in Koopinformatie Rest Europa forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik heb afgelopen zaterdag in Southampton, Engeland, in de Apple Store een 32GB (black) iPhone 4 gekocht. Deze kostte 599,- GBP. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest Europa
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-10, 17:32
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard iPhone 4 UK verzekering in NL

Beste leden,

Ik heb afgelopen zaterdag in Southampton, Engeland, in de Apple Store een 32GB (black) iPhone 4 gekocht. Deze kostte 599,- GBP.

Ik heb momenteel een 3GS met verzekering lopen. Kan ik deze verzekering overzetten naar mij iPhone 4 toestel welke ik dus in de UK heb gekocht?

Zo niet, het moet toch dan mogelijk zijn dat ik bij T-Mobile, MediaMarkt of Saturn een verzekering kan afsluiten desondanks het toestel uit de UK komt?

Het toestel zit nog in de doos, gesealed, en met aankoopsbewijs/bon.

Bij T-Mobile wisten ze het niet zeker en zeiden ze maar nee. Hetzelfde geldt voor Saturn en MediaMarkt - ik denk toch dat ik hem nog moet kunnen verzekeren.

Iemand ervaring of tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-10, 17:40
rickdehoop rickdehoop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Woerden
Berichten: 78
Standaard

probeer actua of gsmverzekeren.nl (in principe zelfde bedrijf)
heb ik mijn nokia95 een jaar verzekerd en schoot altijd alles voor (omdat de reparatie dan meestal sneller ging) en kreeg dan netjes de het bedrag op mijn rekening gestort.
  #3  
Oud 16-08-10, 17:48
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickdehoop Bekijk bericht
probeer actua of gsmverzekeren.nl (in principe zelfde bedrijf)
heb ik mijn nokia95 een jaar verzekerd en schoot altijd alles voor (omdat de reparatie dan meestal sneller ging) en kreeg dan netjes de het bedrag op mijn rekening gestort.
Bij Saturn en Media Markt verkopen ze beide de ACUTA verzekeringen. Bij Saturn leek het nog te lukken, maar kon het toch niet. Media Markt liet mij weten dat ze alleen toestellen konden verzekeren die daadwerkelijk in hun winkel gekocht werden.

Ik zal ACUTA nog eens bellen.
  #4  
Oud 16-08-10, 17:52
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickdehoop Bekijk bericht
probeer actua of gsmverzekeren.nl (in principe zelfde bedrijf)
heb ik mijn nokia95 een jaar verzekerd en schoot altijd alles voor (omdat de reparatie dan meestal sneller ging) en kreeg dan netjes de het bedrag op mijn rekening gestort.
Zojuist met gsmverzekeren.nl gebelt, en hier kon ik hem inderdaad verzekeren desondanks hij uit de UK komt.

Hopelijk wordt alles netjes afgehandelt.
  #5  
Oud 16-08-10, 17:52
rickdehoop rickdehoop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Woerden
Berichten: 78
Standaard

ok.
ik heb namelijk bij hi mijn n95 gekocht en kon toen binnen 10 werkdagen ofso ongeacht waar ik hem had gekocht gewoon een verzekering afsluiten. Ik heb toen gsmverzekeren.nl gehad maar die is wel wat duur voor iphone zie ik.
  #6  
Oud 16-08-10, 17:53
rickdehoop rickdehoop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Woerden
Berichten: 78
Standaard

mooi! slotje?
  #7  
Oud 16-08-10, 22:09
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rickdehoop Bekijk bericht
mooi! slotje?
Wat mij betreft wel.

Zojuist simpel via iDeal kunnen betalen. Als het goed is sturen ze mij de formulieren op. Deze moet ik waarschijnlijk invullen en retoursturen - daarna moet die verzekerd zijn.

Toch blijf ik het raar vindel dat Saturn, Media Markt en zelfs Pro Assist T-Mobile mijn iPhone 4 niet konden verzekeren.

Ik heb een gevoel dat de gsmverzekeren.nl verzekeringen dezelfde zijn als die van Media Martk en Saturn - ze kosten namelijk ook 13.50 bij aankoop.
  #8  
Oud 17-08-10, 09:40
hanebatser hanebatser is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredzzz Bekijk bericht
Wat mij betreft wel.

Zojuist simpel via iDeal kunnen betalen. Als het goed is sturen ze mij de formulieren op. Deze moet ik waarschijnlijk invullen en retoursturen - daarna moet die verzekerd zijn.

Toch blijf ik het raar vindel dat Saturn, Media Markt en zelfs Pro Assist T-Mobile mijn iPhone 4 niet konden verzekeren.

Ik heb een gevoel dat de gsmverzekeren.nl verzekeringen dezelfde zijn als die van Media Martk en Saturn - ze kosten namelijk ook 13.50 bij aankoop.


Zo raar is dat niet, bij alle andere merken kan een buitenlands toestel mits die niet te afwijkend is, gewoon op reparatie gestuurd worden.
Bv een Spaanse N95 in NL laten repareren.
Iphones moeten altijd naar het land van herkomst. Waar ik werk is de volgende regel: alle GSM mogen verzekerd worden behalve buitenlandse Iphones.

Met andere woorden, veel werk voor de verzekering om met elk land contact te hebben met een service center.


gr richard
  #9  
Oud 18-08-10, 15:08
Paulvv Paulvv is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

heel raar, ik kreeg eergister nog een reactie dat het absoluut niet mogelijk was daar een iphone te verzekeren die niet uit NL komt.
  #10  
Oud 19-08-10, 12:53
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulvv Bekijk bericht
heel raar, ik kreeg eergister nog een reactie dat het absoluut niet mogelijk was daar een iphone te verzekeren die niet uit NL komt.
Bij GSMVerzekeren.nl bedoel je?

Ik heb ook een gevoel dat het niet gaat lukken, maar de verkoper heeft mij verteld dat het gewoon mogelijk was, mits het binnen 6 dagen na aaschaf gebeurde. Ik heb gister alles netjes op de post gedaan, dus ik zal het morgen hopelijk weer weten.
  #11  
Oud 19-08-10, 12:57
Paulvv Paulvv is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

ja dit was bij gsmverzekeren.nl ik vertelde dat een factuur erbij geleverd kreeg en dat het om een nieuwe iphone4 ging van buitennederland maar het was echt niet mogelijk.
  #12  
Oud 19-08-10, 20:20
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Dat is dan raar.

Zoals ik al eerder heb vermeld, de verzekering die ze bij GSMverzekeren.nl verkopen, zijn dezelfde als die bij Media Markt en Saturn, namelijk ACTUA.

Toen ik dus van GSMverzekeren.nl het pakketje naar huis kreeg gestuurd, met een ACTUA-polis, was ik al bang dat het niet ging lukken.

Ik heb het drie keer duidelijk gemaakt aan de telefoon met GSMverzekeren.nl, dat het ging om een toestel uit het Verenigd Koninkrijk, gekocht in Southampton, bij de officiele Apple Store.

Bon aanwezig, en ik kom alles binnen 6 dagen invullen en terugsturen. Hierop ging de verkoper akkoord.

Ik zal wel even moeten afwachten. Wel heel lullig als ze hem toch niet voor mij kunnen verzekeren. Zeer slechte zaak mits het zo is, maar ik zal afwachten.
  #13  
Oud 19-08-10, 21:09
Paulvv Paulvv is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

probeer anders van het bedrijf een e-mail of een brief te krijgen met daarin een toezegging dat ze een buitenlands toestel verzekeren, daar dek je jezelf iniedergeval mee in.
  #14  
Oud 19-08-10, 23:08
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulvv Bekijk bericht
probeer anders van het bedrijf een e-mail of een brief te krijgen met daarin een toezegging dat ze een buitenlands toestel verzekeren, daar dek je jezelf iniedergeval mee in.
Oraal contract moet toch ook wat tellen?!

Desondanks het er niet goed uit ziet, slechte zaak alvast.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone verzekering Sebastiaan iPhone algemeen 415 01-07-11 15:12
Iphone verzekering giljom iPhone algemeen 0 10-04-11 16:56
iPhone verzekering S¡mon iPhone algemeen 5 13-02-11 12:54
verzekering iphone elsje1966 Koopinformatie Nederland 1 22-06-10 10:20
iPhone Verzekering Jakiie Odido (T-Mobile) 9 28-10-08 10:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.