iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   factuur aankoop iphone 4 UK (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/71634-factuur-aankoop-iphone-4-uk.html)

buffel_styllezz 12-09-10 11:38

factuur aankoop iphone 4 UK
 
hoi, binnen 2 maanden gaan mijn ouders naar London , maar mijn vader is zelfstandig en heeft dus een BTW nummer , maar kun je daar dan een factuur vragen?
en hoe werkt dat dan om de gsm zonder btw te kopen , of de btw terug te vragen?

buffel_styllezz 13-09-10 19:50

iemand aub?

koeniecom 13-09-10 22:34

Als je een iPhone koopt bij de online Apple Store in de UK, dan krijg je een factuur waarbij je VAT-informatie kunt opgeven. Tevens komt de factuur op naam te staan. Je kunt een delivery adres (in Engeland) aangeven en het billing adres kan hiervan afwijken. Het billingadres kan dus in Nederland zijn en kan op naam van een bedrijf worden gezet.
Uiteraard staat op de factuur wat het bedrag ex. VAT is en hoeveel VAT je betaalt...
Is dat voldoende?

timson 14-09-10 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koeniecom (Bericht 560498)
Als je een iPhone koopt bij de online Apple Store in de UK, dan krijg je een factuur waarbij je VAT-informatie kunt opgeven. Tevens komt de factuur op naam te staan. Je kunt een delivery adres (in Engeland) aangeven en het billing adres kan hiervan afwijken. Het billingadres kan dus in Nederland zijn en kan op naam van een bedrijf worden gezet.
Uiteraard staat op de factuur wat het bedrag ex. VAT is en hoeveel VAT je betaalt...
Is dat voldoende?

Niet helemaal waar. Als je zonder VAT de factuur wilt ontvangen en dus al zonder VAT wilt betalen (ipv zelf moeten terug vragen) moet je een Apple Store business account hebben onder de naam van je bv

buffel_styllezz 15-09-10 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timson (Bericht 560550)
Niet helemaal waar. Als je zonder VAT de factuur wilt ontvangen en dus al zonder VAT wilt betalen (ipv zelf moeten terug vragen) moet je een Apple Store business account hebben onder de naam van je bv

is vat gezelfde als BTW? en hoe verander je je gewone account naar een bussines account

timson 15-09-10 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buffel_styllezz (Bericht 561676)
is vat gezelfde als BTW? en hoe verander je je gewone account naar een bussines account

VAT is engelse BTW inderdaad.. Een business account kan hier:
Apple Store for Business Registration form

of voor NL
Apple Store Zakelijke markt- aanmeldingsformulier

maar zoals je ziet, dat gaat iets verder dan enkel je gegevens invullen. ik wil eigenlijk wel proberen, maar het is me teveel gedoe. haal mijne uit nu uit de vs. jailbreaken ging ik toch wel

buffel_styllezz 24-10-10 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timson (Bericht 561709)
VAT is engelse BTW inderdaad.. Een business account kan hier:
Apple Store for Business Registration form

of voor NL
Apple Store Zakelijke markt- aanmeldingsformulier

maar zoals je ziet, dat gaat iets verder dan enkel je gegevens invullen. ik wil eigenlijk wel proberen, maar het is me teveel gedoe. haal mijne uit nu uit de vs. jailbreaken ging ik toch wel

het is nog maar 1 maandje :D
ik wil erg goed voorbereid zijn ...
dus ik moet gewoon mn iphone reserveren op de site, maar dan wel met mn business account , krijg ik hem dan met factuur, en betaal ik dan geen BTW/VAT?

buffel_styllezz 26-10-10 20:32

iemand.?...

Santiago 01-11-10 01:59

Waarom moeilijk doen? Bestel hem lekker en laat het versturen naar een Borderlinx adres. Genoeg informatie op het forum te vinden.

buffel_styllezz 01-11-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Santiago (Bericht 594097)
Waarom moeilijk doen? Bestel hem lekker en laat het versturen naar een Borderlinx adres. Genoeg informatie op het forum te vinden.

jammer genoeg vind k het niet , jij wel ? geef me dan die info :)
en het is omdat mn ouders nu tog naar london gaan dus :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.