iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   Aanschaf simlock vrije iPhone in Frankrijk (Parijs) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/76163-aanschaf-simlock-vrije-iphone-frankrijk-parijs.html)

dionnu 26-10-10 10:51

Aanschaf simlock vrije iPhone in Frankrijk (Parijs)
 
Hoi,

Al heel lang zit ik bij Vodafone en sinds het uitkomen van de iPhone ben ik blijven hopen dat ik ooit via Vodafone een iPhone zou kunnen gebruiken.

Eindelijk is het zover ... ik heb mijn Nokia N82 ten rustte kunnen leggen en gebruik nu een simlock vrije iPhone 4 op het Vodafone netwerk.

Mijn ervaring is een positieve die misschien interessant zou kunnen zijn voor mensen die ook via Vodafone willen blijven bellen (overstappen). Misschien een beetje mosterd na de maaltijd nu Vodafone waarschijnlijk ook een officiële iPhone carrier wordt in Nederland maar tot het zover is heb ik het op de volgende manier gedaan.

Tijdens mijn vakantie in Disneyland Parijs heb ik de metro genomen naar de pas geopende tweede officiële Apple Store in Parijs, de l'Opera store. De verbinding is direct, geen overstappen vereist, van Marne la Valée naar Aubèr is ongeveer 40 minuten. Station Aubèr heeft een aparte uitgang op de Place de l'Opera, klein stukje lopen, om vervolgens nog een minuutje te wandelen naar de Apple store die achter het opera gebouw ligt.

Eénmaal binnen wordt iedereen netjes opgewacht door een medewerker om te vragen voor welk product je komt. Voor klanten die een iPhone willen kopen sturen ze je naar een aparte balie waar alleen iPhones verkocht worden en achter de toonbank in overvloed opgestapeld liggen.

Prima voorraad in Parijs, heel veel zwarte 16Gb's, alle 32 Gb's waren uitverkocht. De koop is snel en makkelijk, zeker als je een creditcard gebruikt en voor ik het wist was het feit al geschied! Nog even snel een goede bescherming gekocht, een zwarte Speck guard voor €29 en nog een AppleTV voor een collega.

Eenmaal weer thuis van vakantie heb ik een Vodafone winkel in Rotterdam centrum aangedaan om daar mijn simkaart om te ruilen. Kreeg direct (na identificatie) een mooie nieuwe witte micro-simkaart en de oude in de Nokia was met de activatie van de nieuwe kaart gedeactiveerd.

Voor mijn vakantie had ik mijn Vodafone abonnement al omgezet naar een bel, sms, en web abonnement om te kunnen internetten. Ik heb de tvgids actie bundel gebruikt omdat deze voordelig leek.

De micro-simkaart in de iPhone gestopt en toen de iPhone aan iTunes gehangen voor activatie. Vervolgens alle instellingen opgezocht om via Vodafone te kunnen internetten en dat was dat.

Ben dan wel €629 kwijt aan een iPhone maar heb daarvoor precies gekregen wat ik wilde; blijven bij mijn huidige provider, nummer behoud, aantrekkelijk abonnement wat bij mijn gebruik zou passen, altijd online kunnen zijn, iPhone die goede foto's en video kan maken (in vergelijk met mijn oude Nokia N82).

Al met al een positieve ervaring, eentje die wel van te voren goed uitgedacht was, die vlekkeloos voor mij is verlopen.

nance30 27-10-10 08:35

en hoe zit het met het data limiet? heb je 2 gb limiet of ga je dat wel redden??

dionnu 27-10-10 09:55

De datalimiet voor dit abonnement is 1Gb. Of dit genoeg is weet ik niet. Dit is de eerste keer dat ik een data abonnement 'echt' gebruik.

Vermoedelijk is het niet genoeg aangezien ik nu al aan de 915Mb zit en de maand is nog niet voorbij.

Ik ga het zien en wel of niet mijn limiet verhogen naar 2Gb als dat kan, of meer.

Remypas 27-10-10 11:00

Hoe zit het met je verbruik van belminuten.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat hun Vodafone rekeningen ernstig omhoog zijn gegeaan nadat ze "per minuut" afrekenen.

dionnu 27-10-10 23:52

Tot nu toe is het ongeveer het zelfde als met mijn vorige abonnement.
Maar even afwachten als de komende maanden de rekeningen verschijnen, dan kan ik echt vergelijken.

beyazz 27-10-10 23:57

Ik zit na 20 dagen, al op 1,6 gb verbruik :D

Heb gelukkig geen limiet, omdat ik nog bij de oude voorwaarde van Vodafone zit ^^


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.