iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone4 duitse simlock (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/81563-iphone4-duitse-simlock.html)

shiftyfreak 04-01-11 21:10

iPhone4 duitse simlock
 
Hallo,

Heb vandaag mijn nieuwe iPhone4 in de bus gekregen.
Deze is voorzien van een Duitse vodafone simlock.

Ik zelf heb wel gewoon een Nederlandse vodafone sim maar wist dat dit niet ging werken en dacht, ik unlock/jailbreak hem en dan werkt het.

Dit viel aardig tegen aangezien ik niet verder kom dan me iPhone opstarten en het beeld krijg met een iTunes logo dat ik hem dus moet connecten maar met iTunes krijg je weer gezeur dat er geen goede simkaart inzit.

Is er iemand die mij op weg kunt helpen?
Ben al tijd deze avond bezig maar tot nu toe lijkt niets te helpen.

Alvast mijn dank.

King1987 04-01-11 21:18

Je hebt een officiele simkaart van de provider nodig om hem te activeren. Of de unlock werkt kan ik je niet garanderen, ik weet niet of je hem al geupdate hebt ;) Maar de nieuwste baseband is nog niet te unlocken.

shiftyfreak 04-01-11 21:59

Volgens mij is hij nog niet geupdate aangezien hij volgens mij nog ongebruikt is.
Als de iPhone niet geactiveerd is, dan kan ik verder niets doen?

Want je zegt of ik hem geupdate maar zover ik weer kan ik nog niets doen zoiezo met de iPhone aangezien ik niet via iTunes kan werken of zou ik gewoon via redsnow een firmware erop kunnen zetten? Dan zal dat waarschijnlijk 4.0 moeten zijn aangezien die uit de winkel nog komt of heb ik het mis?

King1987 04-01-11 22:03

Nee, het kan ook heel goed 4.2.1 zijn, You never know what is on it.

Koop op internet een simkaartje prepaid van de provider, dan kan je activeren :)

shiftyfreak 04-01-11 22:06

Was even aan het zoeken maar zijn vind niet zo snel micro sim kaarten van de duitse vodafone voor in de iPhone4 :P of ben ik gewoon mega blind?

King1987 04-01-11 22:08

Gewoon een gewone kopen en knippen maar :)

shiftyfreak 04-01-11 22:10

Zijn daarbij nog dingen waarop ik moet letten of is dit bijvoorbeeld ook prima?
KOSTENLOS: Vodafone CallYa Freikarte - SIM-Karte Gratis - eBay, PrePaid-Karten, Handy Organizer. (Eindtijd 04-jan-11 22:33:21 CET)

King1987 04-01-11 22:14

Moet wat mij betreft werken, vodafone duitsland is vodafone duitsland

shiftyfreak 04-01-11 22:18

Nou maar even wachten op de simkaart en kijken wat dat voor resultaat gaat geven.
In ieder geval al bedankt en als ik nog ergens tegen aanloop hoor je weer van me :3

robson259 09-01-11 12:45

Hoi ik heb hetzelfde probleem.
Nu heb ik een duitse vodafone prepaid sim erin maar nu vraag ik me af hoe ik hem kan opwaarderen?
ik heb geprobeerd mijzelf te registreren op vodafone de maar ik kom niet verder.

iemand hier ervaring mee??

shiftyfreak 09-01-11 14:45

Nope, ik heb hem alleen nodig om hem dus te activeren en vervolgens te kunnen jailbreaken. Dan kan ik gewoon weer me eigen sim gebruiken.

Succes ermee in iedergeval

robson259 09-01-11 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shiftyfreak (Bericht 625453)
Nope, ik heb hem alleen nodig om hem dus te activeren en vervolgens te kunnen jailbreaken. Dan kan ik gewoon weer me eigen sim gebruiken.

Succes ermee in iedergeval


Ah i see:O
Voor de geen die het mischien interessant vinden,
een duitse vodafone prepaid sim is gewoon op te waarderen met een nederlandse tegoed, die je kan halen bij bijv de alberd hein of telefoon shop.

Sweet!!

shiftyfreak 13-01-11 19:15

Eindelijk mijn prepaid simkaart gekregen en hij is werkende.
Ga me nu bezig houden met jailbreaken.

Thanks King!

shiftyfreak 13-01-11 19:32

Nou we waren even bezig en ben erachter gekomen dat de iPhone al 4.2.1 firmware heeft.
Is het mogelijk deze gewoon te downgraden doormiddel oudere firmware ermee te restoren/updaten en vervolgens gewoon te unlocken en daarna te jailbreaken of zou dit niet mogelijk zijn?

Typ 81 13-01-11 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shiftyfreak (Bericht 627504)
Nou we waren even bezig en ben erachter gekomen dat de iPhone al 4.2.1 firmware heeft.
Is het mogelijk deze gewoon te downgraden doormiddel oudere firmware ermee te restoren/updaten en vervolgens gewoon te unlocken en daarna te jailbreaken of zou dit niet mogelijk zijn?

Was het maar zo'n feest ;) Ik zou zeggen: lees je eens in op het forum. Downgraden is alleen mogelijk als je de SHSH blobs hebt opgeslagen van een FW met TinyUmbrella. En dat heb je niet, want hij komt zo uit de doos.

shiftyfreak 13-01-11 20:03

dan was ik dus wel goed genoeg geinformeerd en als ik dan ook goed gelezen had klopt het ook dat er waarschijnlijk volgende week misschien wel een unlock zou komen?

Dan doe ik het namelijk gewoon nog even met me iPhone 3G en wacht ik nog even :)

robijnv 13-01-11 20:32

Je kan een officiële unlock overwegen (bij bijvoorbeeld Delocker) of wachten tot de unlock er is, al zal die nog zeker een maand op zich laten wachten..

bouchra 26-01-11 13:08

Dag Allemaal ik heb een vraagje ik heb ook zoals de topicstarter eeniphone 4 met vodafone simlock uit duitsland gehaald klopt het dan dat ik mijn nederlandse vodafone simkaart niet kan gebruiken?

shiftyfreak 26-01-11 13:11

Dat klopt, ik dacht dus eerst ook in de hoop dat dit zou kunnen maar nee.
Je hebt een duitse vodafone simkaart nodig om het te activeren om hem op het moment als een heel erg dure iPod te kunnen gebruiken.

Ik zit nu op 4.2.1 met 03.10.01 BB en deze is op het moment ook nog niet te unlocken.
Ik ben gelukkig geduldig en wacht gewoon de unlock af die ons te wachten staat ( ik denk zo'n maand nog maar niets is zeker ). Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.

bouchra 26-01-11 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shiftyfreak (Bericht 633368)
Dat klopt, ik dacht dus eerst ook in de hoop dat dit zou kunnen maar nee.
Je hebt een duitse vodafone simkaart nodig om het te activeren om hem op het moment als een heel erg dure iPod te kunnen gebruiken.

Ik zit nu op 4.2.1 met 03.10.01 BB en deze is op het moment ook nog niet te unlocken.
Ik ben gelukkig geduldig en wacht gewoon de unlock af die ons te wachten staat ( ik denk zo'n maand nog maar niets is zeker ). Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.


dus als ik het geod begrijp sorry hoor heb niet zoveel verstand van deze dingen. dan moet ik een vodafone simkaart uit duitsland erin doen om deze te kunnen gebruiken? en dan zou een nederlandse vodafone simkaart deze ook kunnen pakken?

ik heb helaas geen geduld:(

shiftyfreak 26-01-11 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bouchra (Bericht 633377)
dus als ik het geod begrijp sorry hoor heb niet zoveel verstand van deze dingen. dan moet ik een vodafone simkaart uit duitsland erin doen om deze te kunnen gebruiken? en dan zou een nederlandse vodafone simkaart deze ook kunnen pakken?

ik heb helaas geen geduld:(

Nee dit is dus niet het geval. De iPhone 4 kan geactiveerd worden met een duiste simkaart ( dit kan ook prima met een prepaid kaart die je voor €5,- op ebay kan kopen ). Door dit te activeren kan je in je iPhone en kan je op internet en gebruik maken van de iPhone. Nu komt alleen het probleem dat wanneer jij je eigen simkaart erin zet dat je geen services krijgt. Dit komt namelijk omdat hij alleen werkt doormiddel van een duitse vodafone kaart. Hiervoor zou een unlock de oplossing zijn maar die zijn op het moment nog niet voor de iPhone 4 met firmware 4.2.1 en BB 03.10.01 die ik dan dus heb.

Kort gezegt, op het moment zijn er nog geen mogelijkheden om je iPhone 4 werkende te krijgen dat je kan bellen of sms'n. Andere dingen zoals apps en internet kunnen gewoon mits je je iPhone hebt geactiveerd doormiddel van de duitse simkaart.

lenny111 26-01-11 19:08

ik woon aan de duitse grens stuur maar pb tje dan kan ik je helpen

shiftyfreak 07-02-11 10:30

Las dat 4.3 over 1 week waarschijnlijk word vrijgegeven.
Als dan de verhalen kloppen zou dan ook de 4.2.1 unlock vrijgeven worden.

Dan is even de vraag, is een unlock eventueel nog gebonden aan een provider ( dat het dus kan zijn dat een bepaalde provider niet te unlocken is ) of is dit niet het geval?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.