iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone uit Oostenrijk (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/90241-iphone-oostenrijk.html)

Kevin 02-05-11 14:24

iPhone uit Oostenrijk
 
Ik heb via Ebay een iPhone 4 gekocht uit Oostenrijk.
Dinsdagmiddag (26 april) schreef ik het geld over, vrijdag had de persoon nog steeds het geld niet ontvangen.

Nu reageert de verkoper niet meer! :S
Ik heb toen contact opgenomen met de 4 andere kopers waar hij in april aan verkocht heeft, 2 daarvan hebben gereageerd.
Zij zeiden dat het contact zeer vlot verliep dat je vrijwel na enkele uren een antwoord hebt.
De verzending duurde ong. een week.


Wat moet ik hiermee doen?

Kubbie92 02-05-11 23:52

Niet panikeren, nog even wachten en via ebay proberen te bereiken. Als het zo blijft, naar de politie stappen vrees ik..

Kevin 03-05-11 01:31

Die week (vandaag) vind ik logisch, ik had hem trouwens vanaf nu thuis verwacht.
Wat me afschrikt is het feit dat de verkoper mij ook telkens na 3-4 uur terug mailde. Sinds ik het geld overgeschreven heb mailde ik mijn adres en plots krijg ik geen antwoord meer, dat al sinds vrijdag (we zijn nu dinsdag).


Er staan ook geen items meer op zijn account. :S

shapezzz 03-05-11 06:07

Heb je betaald via PayPal ? zo niet heb je grote kans dat je je geld kwijt bent..

Edit: Aangifte heeft weinig zin, de politie kan en doet hier weinig tot niets mee..

Kevin 03-05-11 18:49

Ik heb reactie gehad van de verkoper, hij zal hem morgen versturen.


Ok, bijkomende vragen.
Ik heb geen originele simkaart, ik weet ook niet wat de firmware en baseband is van de telefoon.
Kan ik de iPhone aanzetten zonder simkaart?

Waarom zonder simkaart?
Ik heb op dit moment geen microsim, en als ik een microsim aanvraag dan kan ik hem niet gebruiken in mijn oude toestel.
Problematisch wordt wanneer de iPhone nog niet te unlocken is en ik dus weken zonder telefoon zal zitten, ik vertrek volgende week voor een week naar Parijs, een telefoon is dus wel nodig.

shapezzz 05-05-11 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 670173)
Ik heb reactie gehad van de verkoper, hij zal hem
Waarom zonder simkaart?
Ik heb op dit moment geen microsim, en als ik een microsim aanvraag dan kan ik hem niet gebruiken in mijn oude toestel.

Dat kan wel degelijk d.m.v. een microsim-adapter.

BlackPhone3G 05-05-11 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 670639)
Dat kan wel degelijk d.m.v. een microsim-adapter.

bestaan die?

juwlez 05-05-11 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackPhone3G (Bericht 670682)
bestaan die?


Ja, gebruik het zelf ook. perfect, voor 5 euro van je em overkopen. incl verzending. heb je het morgen/overmorgen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.