//

iPhone 4S uit Amerika

iPhone 4S uit Amerika discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Een vriend van mij woont in de VS en ik zou graag een iPhone 4S (zwart, 16GB) vanuit Amerika naar Nederland willen laten komen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-10-11, 15:25
mertenss mertenss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Question iPhone 4S uit Amerika

Hallo,

Een vriend van mij woont in de VS en ik zou graag een iPhone 4S (zwart, 16GB) vanuit Amerika naar Nederland willen laten komen. Is het mogelijk dat hij die simlockvrij koopt en vervolgens naar Nederland stuurt per FedEX of DHL (ect.)?

Ik heb namelijk ook een keer andere producten vanuit Amerika (A&F kleding) direct vanuit hun webshop gekocht, en daar kwamen vervelende invoerrechten overheen en nog eens 19% belasting, dat werd dus een dure grap. Ik wil wel weten of ik, als ik een iPhone laat opsturen, dit niet te wachten sta waardoor het voordeel dat je boekt met de huidige wisselkoers, verloren gaat.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-11, 21:18
berlinwedding berlinwedding is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Hallo,

Ik heb een familielid in San Francisco dezelfde vraag gesteld. Hij vermoed dat alle pakketjes door de douane worden gecheckt en dus komt er die invoerkosten en btw bij.

Ik hoop dat de 4s daar contactvrij voor 18 november beschikbaar komt, dan kan die hem meenemen.
  #3  
Oud 02-11-11, 13:51
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard

Heb zelf ervaring ermee. Je moet dus inderdaad ervoor betalen om hem te laten overkomen. Zelfs al haal je de telefoon uit de doos.

Joris
  #4  
Oud 02-11-11, 15:53
berlinwedding berlinwedding is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Hoi Joris,

Dank voor je bericht. Nog een paar vragen:

1 Als fam. de 4s voor me meeneemt, kan ik hier in NL bij Apple terecht als er onverhoopt problemen mee zijn?

2 Heb jij een idee waar ik kan vinden of de 4s daadwerkelijk contractvrij in de verkoop is?

Groet,

Roald
  #5  
Oud 02-11-11, 18:49
Tasty Tasty is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rumst
Berichten: 173
Standaard

Apple geeft wereldwijde garantie op de iPhone. Je gaat hier dus dezelfde service krijgen als daar. Het kan enkel langer duren omdat het goed kan dat ze de iPhone gaan opsturen naar USA. Maar heel vaak kunnen Apple Stores reparaties zelf doen.

Als je op de volgende link klikt: iPhone 4S - Buy iPhone 4S for AT&T, Verizon, Sprint - Free shipping - Apple Store (U.S.)
En dan klik je je kleur iPhone aan, dan kan je vanonder klikken op: Or get iPhone unlocked and contact-free.

Hier kan je zien dat de iPhone binnekort inderdaad unlocked verkrijgbaar is. voor een schappelijke 470 euro

Het probleem is natuurlijk dat je hem naar hier moet laten opsturen. En dat je invoerskosten moet betalen. Naar mijn weten is dat gewoon 21 procent.
Of je kan hem als GIFT laten opsturen. Maar dan kan je je pakje voor maximum 45 dollar laten verzekeren.

Weet al het fijne er ook niet van. Maar als je meer informatie zou hebben mag je dat altijd delen, aangezien ik hetzelfde vanplan ben!

Joris

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 november 2011 om 17:50 ----------

Zie net dat je hem laat meenemen!!

Dat is altijd haalbaar. Moet de persoon gewoon de iPhone in zijn zakken stoppen, en de doos in het koffer. Dan hoef je hiervoor geen invoerkosten en btw op te betalen.

Misschien ook de mogelijkheid om mij er 1tje mee te nemen?!

Hehe
Joris
  #6  
Oud 03-11-11, 00:21
berlinwedding berlinwedding is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Hoi Joris,

Volgens mij neemt hij er al drie mee (nee, voor mij slecht één). Fam komt de 19e, het is maar de vraag of ie dan daadwerkelijk verkrijgbaar is. Op de Apple site is daar nog niets van te zien.

Wellicht zijn er anderen op het forum die wellicht met eenzelfde constructie iets kunnen?

Roald
  #7  
Oud 04-11-11, 00:37
berlinwedding berlinwedding is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard

Zojuist gebeld met Apple Store in San Francisco: Contractvrije 4s nog niet beschikbaar. Zij vermoeden dat ie daar pas vanaf begin december daadwerkelijk verkrijgbaar is.

Balen, want mijn familie komt 19 november.

Mochten er hier mensen zijn met familie in de VS, die bv met Kerst overkomen en een 4s mee willen nemen, graag een PM.

Roald
  #8  
Oud 20-11-11, 23:55
skooter skooter is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Goutum
Berichten: 6
Smile

Hallo ,
Ik ben net terug uit Florida en heb daar na veel nee in heel veel Applestores toch een 4S kunnen bemachtigen. AT&T toestel zonder contract gekocht.
Er zou een simlock opzitten volgens alle medewerkers en niet werken in NL.
Maar toch de gok genomen , simkaart eruit en die van T-mobile erin en gewoon alles oké. Terug in nederland nog aan iTunes gehangen en daar ook geen problemen.
  #9  
Oud 21-11-11, 00:01
Ipadderke Ipadderke is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 7
Standaard

Dat at&t toestel zonder contract dat je hebt gekocht, was dat dan de unlocked iphone 4s van 649 dollar ? Want vind het gek dat de medewerkers van apple dan zeggen dat die niet zou werken in nederland. Het is toch de bedoeling van een unlocked phone dat die in het buitenland gaat.
  #10  
Oud 21-11-11, 00:06
skooter skooter is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Goutum
Berichten: 6
Question

Dat klopt maar Apple zegt dat er een simlock op zit maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Dit om handelaren af te schrikken om grote aantalen te kopen ????
Maar alle stores bleven volhouden dat er een simlock opzat.
Het was inderdaad een 4S voor 649 dollar.
Zie net op de US site dat ie nu ook simlockvrij te krijgen is. levertijd is wel 1-2 weken.
  #11  
Oud 21-11-11, 00:13
Ipadderke Ipadderke is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 7
Standaard

Er zou volgens de handelaren dus een at&t simlock op zitten? Goed om te weten als ik naar de states ga. Ik neem dadelijk mijn sim mee en probeer het op een toestel in de winkel... Als ze dat toelaten natuurlijk.
  #12  
Oud 21-11-11, 00:18
skooter skooter is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Goutum
Berichten: 6
Standaard

Nou dat doen ze echt niet eerst toestel kopen en dan proberen, lukt het niet kun je hem binnen 10 dagen weer terug brengen en krijg je je geld terug. Ook handig dit te weten. Maar nu is er geen ellende meer omdat er nu ook een simlock vrije versie te krijgen is.
  #13  
Oud 21-11-11, 00:19
Ipadderke Ipadderke is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 7
Standaard

Maar snap eigenlijk niet goed way het verschil is tussen een unlocked iphone is en dat sommige iphones nog " soft locked" zijn bij at&t ?


Update:

Dus jou toestel was dat de pas releasde simlock vrije of niet ? Kan er niet goed aan uit, sorry
  #14  
Oud 21-11-11, 00:23
skooter skooter is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Goutum
Berichten: 6
Standaard

Die logica ontgaat mij ook maar toch denk ik dat dat is gedaan om grote aantallen vanuit de US naar Europa te importeren tegen te gaan.
  #15  
Oud 21-11-11, 00:29
Ipadderke Ipadderke is offline
 
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 7
Standaard

Dus jou toestel was dat de pas releasde simlock vrije of niet ? Kan er niet goed aan uit, sorry
  #16  
Oud 21-11-11, 00:32
skooter skooter is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Goutum
Berichten: 6
Standaard

Nee ik heb nog 1 gekocht die nog niet officieel simlockvrij was. Heb 11 dagen geleden in Florida gekocht. Met een AT&T kaartje erin maar zonder contract.
Reageren

Labels
amerika, iphone, iphone 4s, kopen, versturen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone uit amerika KillaG Archief 2 27-02-10 20:24
Iphone uit Amerika yvesw Archief 1 13-12-09 13:13
Iphone uit Amerika? peter1234 Archief 2 10-03-08 23:07
iPhone uit Amerika arne89 Chat en geruchten 2 11-02-08 00:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.