//

Tips kopen via ebay

Tips kopen via ebay discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie dat er toch wat mensen huiverig/onbekend zijn om via Ebay te kopen en vaak ook voor het eerst (willen)gebruiken. Wil hierbij wat tips ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-03-08, 20:37
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard Tips kopen via ebay

Ik zie dat er toch wat mensen huiverig/onbekend zijn om via Ebay te kopen en vaak ook voor het eerst (willen)gebruiken. Wil hierbij wat tips geven, welke mischien kunnen helpen.

1. Als het kan, koop van een power seller
2. Kijk naar de feedback score
3. In de feedback, kijk of deze verkoper al meerdere iPhones heeft verkocht, soms hebben personen een hoge feedback, maar is dit voor klein goed.
4. Ga alleen af op de feedback van de iPhones
5. Probeer feedback te vinden van personen die ook buiten de US besteld hebben, om na te gaan of de unlock werkt (al je dat belangrijk vindt)
6. Let op wat de verzendkosten zijn naar Nederland, dit kan erg verschillen voor dezelfde service
7. Kijk hoe lang de verkoper al lid is van E-bay. Dit is belangrijk voor hoeveel Paypal garant staat. Bij een verkoper die kort lid is en nog weinig feedback heeft is dit een heel laag bedrag. Meestal staat deze informatie 10cm onder de naam van de verkoper aan de rechterkant
8. Stuur een mail naar de verkoper en kijk hoe langt het duurt voor je een antwoord terug hebt
9. Ga op je gevoel af, of je het vertrouwd of niet. Zoals al door velen hier is gezegd, als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het vaak ook.
10. Als je er toe bereid bent, geef ietsje meer uit bij een verkoper die vertrouwd overkomt, dan voor de goedkoopste optie te gaan

Hoop dat dit een beetje helpt. Iedereen is naturlijk vrij om deze lijst aan te vullen met zijn/haar tips.

Laatst gewijzigd door schumeister; 29-03-08 om 21:18.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-08, 21:43
brand brand is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schumeister Bekijk bericht
Ik zie dat er toch wat mensen huiverig/onbekend zijn om via Ebay te kopen en vaak ook voor het eerst (willen)gebruiken. Wil hierbij wat tips geven, welke mischien kunnen helpen.

1. Als het kan, koop van een power seller
2. Kijk naar de feedback score
3. In de feedback, kijk of deze verkoper al meerdere iPhones heeft verkocht, soms hebben personen een hoge feedback, maar is dit voor klein goed.
4. Ga alleen af op de feedback van de iPhones
5. Probeer feedback te vinden van personen die ook buiten de US besteld hebben, om na te gaan of de unlock werkt (al je dat belangrijk vindt)
6. Let op wat de verzendkosten zijn naar Nederland, dit kan erg verschillen voor dezelfde service
7. Kijk hoe lang de verkoper al lid is van E-bay. Dit is belangrijk voor hoeveel Paypal garant staat. Bij een verkoper die kort lid is en nog weinig feedback heeft is dit een heel laag bedrag. Meestal staat deze informatie 10cm onder de naam van de verkoper aan de rechterkant
8. Stuur een mail naar de verkoper en kijk hoe langt het duurt voor je een antwoord terug hebt
9. Ga op je gevoel af, of je het vertrouwd of niet. Zoals al door velen hier is gezegd, als het te mooi is om waar te zijn dan is dat het vaak ook.
10. Als je er toe bereid bent, geef ietsje meer uit bij een verkoper die vertrouwd overkomt, dan voor de goedkoopste optie te gaan

Hoop dat dit een beetje helpt. Iedereen is naturlijk vrij om deze lijst aan te vullen met zijn/haar tips.
Goede tips! Paypal verified is ook altijd wel handig. Mocht het fout gaan en je je geld terug wil halen.
__________________
Beter één iPhone in de hand, dan tien in de lucht.
  #3  
Oud 29-03-08, 22:33
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

8. Stuur een mail naar de verkoper en kijk hoe langt het duurt voor je een antwoord terug hebt


Denk aan tijdsverschil....;-)
  #4  
Oud 30-03-08, 09:25
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik gebruik veel Toolhaus.org dit is een uitstekende tool waar je de neutrale en negatieve feedback van iedere Ebay user kan opvragen.zeer handig voor verkopers met 500+feedbacks.
  #5  
Oud 30-03-08, 12:13
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Sommige mensen wachten, net als ik, met zweet in de handjes op de levering van hun iPhone. Gekocht via ebay? Geen contact met de verkoper sinds je betaalde?

Als nieuwe ebayer had ik nog geen feedback. En dat schijnt echt een 'ding' te zijn. Daarom wilde hij even checken met wie hij te maken had. Ik kreeg toen een mail van ebay. Het bleek dat de verkoper mijn contactgegevens opvroeg. Hij heeft hiermee mijn telefoonnummer van ebay gekregen (kan alleen als je samen een deal hebt gemaakt). We hebben telefonisch contact gehad en dat was prettig.
MAAR JIJ KAN DIT OOK DOEN! (en dan hopen dat alle gegevens kloppen)

Kijk hier: How do I contact a seller?

If you have questions about an item, try contacting the seller by clicking on the "Ask seller a question" link on the item page. This feature allows you to send an email to a seller, even if you have not yet bid on or purchased the item.

If you have tried to contact the seller by email but haven’t received a response, you can also request the seller’s phone number and call them.

kopieer deze URL: How do I contact a seller?

en ga dan naar request the seller's phonenumber.

Note: In order to obtain information about another member, you have to be involved in a transaction with the seller or bidder.



Wat je dan krijgt is een email met de volgende info:
Beste (mijn userID) en (userID verkoper) ,

Dit bericht is een geautomatiseerd antwoord op een verzoek om contactgegevens dat is ingediend door (mijn userID).
Dit verzoek heeft betrekking op objectnummer (objectnummer) .

Belangrijke richtlijnen voor het gebruik
1. Deze contactgegevens mogen alleen worden gebruikt om problemen op te lossen die betrekking hebben op eBay. Elk ander gebruik is streng verboden.

2. Het is niet toegestaan deze informatie te gebruiken om buiten eBay om een transactie te voltooien. Objecten die buiten eBay om worden gekocht, komen niet in aanmerking voor eBay-services.

Contactgegevens voor (ID verkoper) :

Gebruikersnaam: (ID verkoper)
Naam: (echte naam verkoper)
Bedrijf:
Plaats: (woonplaats)
Staat: OK
Land: United States
Telefoonnummer: (405) (telefoonnummer)
Ingeschreven sinds: Thursday, Mar 02, 2006 12:07:36 PST

Contactgegevens voor bikepiek :

E-mail: (emailadres van mij).nl
Gebruikersnaam: (mijn userID)
Naam: (mijn naam)
Bedrijf:
Plaats: (mijn woonplaats)
Staat: default
Land: Nederland
Telefoonnummer: 0031(mijn telefoonnumer)
Ingeschreven sinds: Saturday, Dec 08, 2007 07:46: PST

Opmerking:
eBay hanteert strenge beleidsregels voor de contactgegevens van leden. Op het volgende adres vind je meer informatie over deze beleidsregels en aanwijzingen voor wat je kunt doen bij overtredingen:
Identiteit (overzicht)
Als je wordt lastiggevallen via je telefoonnummer, kun je dit melden bij je telefoonmaatschappij. Als je telefoontjes krijgt waarin jijzelf of je eigendommen bedreigd worden, is het een goed idee dat te melden bij de politie.


Bedankt voor het gebruiken van eBay.
eBay, de wereldwijde online handelsplaats




Succes!

Laatst gewijzigd door PIEUW; 30-03-08 om 12:24.
  #6  
Oud 03-04-08, 09:18
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Mischien een tip 11.

Bewaar alle correspondentie met de verkoper, dit in het geval je een claim zou moeten opstarten. Makkelijker te bewijzen dat je de verkoper vaak genoeg de kans hebt gegeven te reageren.
  #7  
Oud 04-04-08, 11:48
tanguy tanguy is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 47
Standaard

voor de verkopers onder ons misschien tip 12:

antwoord niet op berichten à la "hi I'm Dr. xxx xxxxx and I'm ready to give you $1000..."
als het lange engelse teksten zijn negeer je dit best, het zijn meestal oplichters. mocht je toch je gegevens doorgegeven hebben zonder oplettend te zijn, allerteer zo snel mogelijk ebay en stuur hen een kopie van het bericht.

Voorbeeld:
Citaat:
I am Dr.Murphy Nelson,i am interested in the immediate purchase of your Item.l have read through and understand the condition of the product,I will offer you US$1000.00 including shipping fee through UPS Global Expressmail 3-5 day shipments to Africa because it is needed urgently for my friend's usage over there so..and I will be making payment right away,i shall also be paying this total amount through XPRESS PARCEL MONEY DELIVERY AND WILL TAKE THE MONEY TO YOUR DOOR STEP OR PAYPAL and so i will want to complete the transaction in a very timely manner and shipped out immediately after you are been notify TRACKING NUMBER OF THE MONEY PAID . I WILL NEED YOUR NAME AND YOUR HOME ADDRESS OR YOUR NAME,PAYPAL EMAIL,ITEM NUMBER..TELL THE ME PAYMENT OPTION to do the transaction ASAP and i would indeed be very grateful if you could end the auction on me.
Hope to read from you soon.
Dr.Murphy
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 16GB kopen op ebay. Blauwemeer Koopinformatie USA 4 03-01-14 20:51
Iphone kopen op ebay Dragan Koopinformatie USA 10 20-09-09 23:09
op ebay een iphone kopen Andreas Koopinformatie USA 23 08-03-09 16:05
iPhone kopen op eBay Stevitski Unlock [archief] 9 20-04-08 21:45
iPhone kopen op eBay Yannick Archief 19 14-11-07 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:27.