iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Invoerskosten USA - BE (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/103696-invoerskosten-usa-be.html)

Tasty 06-11-11 18:08

Invoerskosten USA - BE
 
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het importeren van een iPhone 4S naar Belgie of Nederland?
Ik zou graag binnenkort een iPhone 4S unlocked willen bestellen bij Apple zelf en die via familie naar mij laten versturen.

Heb alleen spijtig genoeg geen idee hoeveel het gaat kosten om de iPhone tot hier te krijgen.

Joris

Guest-20180925190238 06-11-11 18:26

Als de waarde van het toestel hoger is dan 430,- EUR bedragen de invoerrechten 11% + 21% BTW. De invoerrechten en BTW worden berekend op de prijs van het toestel plus verzendingskosten

Wordt het toestel verstuurd door US Mail, Fedex, DHL, UPS, enz... komen daar nog inklaringskosten bij. Die koeriers voeren zelf de inklaring uit. De kosten verschillen per koerier maar liggen zo rond de 25,- EUR.

Tasty 06-11-11 20:15

Bedankt voor je snel en vooral duidelijk antwoord.

Is het mogelijk om het toestel dan een waarde te geven van 400 euro? hem gewoon te sturen als USED PHONE.

Wat zijn de kosten hier dan van? Enkel de 21 procent BTW?

Thanks

Guest-20180925190238 06-11-11 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 732167)
Bedankt voor je snel en vooral duidelijk antwoord.

Is het mogelijk om het toestel dan een waarde te geven van 400 euro? hem gewoon te sturen als USED PHONE.

Wat zijn de kosten hier dan van? Enkel de 21 procent BTW?

Thanks

Dat wordt moeilijk als je met FedEx, DHL of UPS verstuurd. Met US Mail zou dat kunnen.

Die koeriers willen echt weten wat er in het pakje zit aangezien zij een mandaat hebben van de Amerikaanse douane om uit te klaren en een mandaat van de Belgische douane om in te klaren.

Ik heb dat eens geprobeerd met een MacBook via FedEx maar die vlieger ging echt niet op. Zodra ik in Atlanta tegen FedEx zei dat het "used equipment" was mocht ik de doos open doen voor inspectie.

Onder de 430,- EUR zijn er helemaal geen kosten tenzij het een internet aankoop is dan ligt de maximale waarde bij 22,- EUR.

Succes gewenst. :)

Tasty 06-11-11 21:04

Geweldig die informatie die je kan geven :D Haha!

Nog even voor alle duidelijkheid. Als ik hem wil laten opsturen van mijn familie in New Jersey naar hier.

Dan zeg ik tegen hen dat ze hem gaan halen. Dat ze hem opsturen naar hier voor 425 EURO(niet dollar?) en dat ze er moeten bijschrijven dat het een USED PHONE is. Het zal dan beter zijn als ze de iPhone uit de doos halen, en gewoon enkel het apparaat opsturen.

Dan hoef ik enkel te wachten tot hij hier aankomt.

Alvast bedankt voor al je hulp!

DrDecibel 06-11-11 21:44

ze moeten gewoon zeggen dat het boeken zijn die ze versturen

wordt maar heel soms gecontroleerd wat er in zit, mijn ervaring 1 op 10
heb je pech dan betaal je idd de kosten
heb je geluk, betaal je niks

succes

Guest-20180925190238 06-11-11 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DrDecibel (Bericht 732237)
ze moeten gewoon zeggen dat het boeken zijn die ze versturen

wordt maar heel soms gecontroleerd wat er in zit, mijn ervaring 1 op 10
heb je pech dan betaal je idd de kosten
heb je geluk, betaal je niks

succes

In Holland is dat misschien anders, maar in Zaventem wordt alles gecontroleerd wat via DHL, UPS en Fedex binnenkomt. Dat is mijn ervaring als Belg wonende in België :d

Tasty 06-11-11 21:48

Hmm. Dat doe ik liever niet :) Wie weet krijg ik dan nog een hoop andere kosten wegens fraude

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 november 2011 om 20:50 ----------

Timosha, kan je even mijn vorige post confirmen over de verzending :D?
Thanks

Guest-20180925190238 06-11-11 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 732243)
Hmm. Dat doe ik liever niet :) Wie weet krijg ik dan nog een hoop andere kosten wegens fraude

Timosha, kan je even mijn vorige post confirmen over de verzending :D?
Thanks

Doe dat maar niet :) Voor fraude krijg je in Holland een taakstraf, een weekje onkruid wieden of zo. In België kom je voor de Correctionele Rechtbank :d

Pas wel op! De Belgische Douane, en hun mandatarissen bij de koeriers, zijn niet zo dom als sommigen wel denken. Een gebruikte iPhone 4S is wel heel verdacht.

Vorige post bevestigd.

Tasty 06-11-11 22:05

Niemand die kan zien of het een iPhone 4 of 4S is :) Dus dat kan geen probleem opleveren!

Thanks voor al jullie reacties!
Mensen die nog iets hebben toe te voegen mogen dat altijd doen. Ik zal voor de toekomstige lezers een update maken zodra dit allemaal gelukt/mislukt is :)

wvy 07-11-11 11:25

Wel eventjes opletten dat het een iPhone is zonder simlock. Op het forum zijn verschillende mensen die een iPhone in de USA hebben gekocht en die hier niet bruikbaar is wegens een simlock ... en deze zijn op de iPhone iOS5 echt niet (onofficieel) te verwijderen.

Als je denkt een euro te besparen met een iPhone in de US aan te kopen moet je wel zorgen dat je hier niet met een dure iPod komt te zitten ipv een mooie iPhone :d

Tasty 07-11-11 18:19

Neenee, dat weet ik heus wel. Gewoon even wachten tot mid/eind november ;)

wouter1981 07-11-11 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tasty (Bericht 732264)
Niemand die kan zien of het een iPhone 4 of 4S is :) Dus dat kan geen probleem opleveren!

Iedereen kan zien of het een 4 of 4s betreft. Denk aan de antennes en het modelnummer op de achterzijde.

Tasty 08-11-11 13:14

Het gaat inderdaad wel, dat weet ik ook. Maar dan moeten ze bij de douane nogal veel werk verrichten voor 1 pakje :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.