iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/124694-iphone-5-de-vs-werkt-ie-nl.html)

maicol1971 13-01-13 13:25

Zo denk ik erook over

kuka 14-01-13 00:47

Gisteren 2 iPhones gekocht. Ik had geen nl nanosim. Volgens de Apple medewerker konden deze iPhones zonder problemen geactiveerd worden. Het was niet zo dat dan e.e.a. gelocked zou worden. Dit heeft men ook daar direct uitgevoerd. Goede service in Apple Store 5th Ave. Wel een kleine in vergelijking met Amsterdam! Inloggen op Apple netwerk, inloggen met mijn reeds bestaande Apple-id en hij kon gebruikt worden. Heb via Wi-Fi alles gedownload. Gebruik hem sindsdien. Verizon sim zit er nog in anders wordt no sim weergegeven en dan is het natuurlijk moeilijker om de douane ervan te overtuigen dat je hem in NL al had. (vlieg via Dusseldorf) Btw ik heb vakantiefoto's al op de iPhone gezet in de filmrol. Mocht ik gecontroleerd worden is het nog moeilijker te zeggen dat ik hem in de USA gekocht heb. Doos e.d. Stuur ik per post op met extra toebehoren die ik in het vliegtuig en thuis toch niet nodig heb.

kiste027 15-01-13 05:47

Iphone 5 USA
 
Bij een vriend van mij, die een 'gewone Europese' Iphone 5 heeft, even op de box gekeken en daar vind ik de volgende specificaties:

GSM-model A1429: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)

De LTE band komt dus overeen met het A1429 GSM model en NIET met de A1429 CDMA.

Lijkt mij dus raadzaam, wil je tenminste een Iphone met dezelfde specificaties als alle anderen hier, dat je voor de A1429 GSM gaat met 'slechts' 3 LTE banden.

sth313 15-01-13 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiste027 (Bericht 868581)
Bij een vriend van mij, die een 'gewone Europese' Iphone 5 heeft, even op de box gekeken en daar vind ik de volgende specificaties:

GSM-model A1429: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)

De LTE band komt dus overeen met het A1429 GSM model en NIET met de A1429 CDMA.

Lijkt mij dus raadzaam, wil je tenminste een Iphone met dezelfde specificaties als alle anderen hier, dat je voor de A1429 GSM gaat met 'slechts' 3 LTE banden.

Je punt klopt niet helemaal, de A1429 GSM uit Amerika is inderdaad identiek aan de Europese versie. Alleen de CDMA versie ondersteund ook nog enkele andere LTE banden bovenop de 1, 3, 5 banden daarnaast ook nog enkele gsm frequenties meer.

kiste027 15-01-13 09:48

Iphone 5 USA
 
Dat klopt dat de CDMA versie twee LTE banden meer ondersteunt, die zijn 'inactief' gemaakt in de GSM versie van de A1429. Ik heb dat ook al eerder geschreven. De vraag is of je er iets aan hebt om die twee extra LTE banden erbij te hebben in de CDMA versie als je grotendeels alleen in Europa verblijft? Beiden zullen ze wel werken, maar ik kies dan toch liever de GSM versie.

sth313 15-01-13 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiste027 (Bericht 868602)
Dat klopt dat de CDMA versie twee LTE banden meer ondersteunt, die zijn 'inactief' gemaakt in de GSM versie van de A1429. Ik heb dat ook al eerder geschreven. De vraag is of je er iets aan hebt om die twee extra LTE banden erbij te hebben in de CDMA versie als je grotendeels alleen in Europa verblijft? Beiden zullen ze wel werken, maar ik kies dan toch liever de GSM versie.

Ieder zijn mening, maar waarom zou je voor minder gaan als je ook een wereld ondersteunde telefoon kunt krijgen voor het zelfde geld. Als je toch in Amerika bent kost het evenveel moeite.

maicol1971 15-01-13 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sth313 (Bericht 868607)
Ieder zijn mening, maar waarom zou je voor minder gaan als je ook een wereld ondersteunde telefoon kunt krijgen voor het zelfde geld. Als je toch in Amerika bent kost het evenveel moeite.


Ik vertrek zaterdag.
Welke moet ik nu kopen.
Doosje naar mijzelf opsturen of wat.
Want met invoer rechten en belasting btw kan ik hem net zo goed in Applestore in NL zelf komen.

Welk model weet ik zeker dat het ok is en ok met G4.

Groet Maicol

sth313 15-01-13 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 (Bericht 868696)
Ik vertrek zaterdag.
Welke moet ik nu kopen.
Doosje naar mijzelf opsturen of wat.
Want met invoer rechten en belasting btw kan ik hem net zo goed in Applestore in NL zelf komen.

Welk model weet ik zeker dat het ok is en ok met G4.

Groet Maicol

Het maakt niet uit welk type je haalt zolang het maar een A1429 CDMA of A1429GSM versie hebt. Het verschil is dat de A1429 CDMA alle banden ondersteund die de A1429GSM versie ook ondersteund plus daarbij ondersteund de CDMA versie nog 2 extra LTE (4G) banden.

De A1429GSM versie is de versie die je ook in de Nederlandse winkels koopt.

Hoe het met het doosje zit en de invoerrechten etc. weet ik niet aangezien ik zelf er nog geen heb.

maicol1971 17-01-13 11:38

De A1429 CDMA Verizon
OF
De A1429 GSM Verizon

GRAAG JULLIE MENING
KOOP HEM IN USA!!!!


Bedankt voor jullie info allemaal.

Thx

steelfighter 17-01-13 13:20

LTE iphone 5
 
met een jailbreak kan je tzt alle LTE banden activeren, echter de iphone 5 zal hardwarematig de 800MHZ LTE frequentie (van KPN 4G op dit moment) niet kunnen ondersteunen. Dus het maakt niet uit welke type iPhone 5 je hebt of waar je hem vandaan haalt (voor KPN 4G) OP DIT MOMENT

de andere providers zullen waarschijnlijk de 1800MHZ LTE band gebruiken en die LTE band ondersteunen alle huidige types iPhone 5, echter de power (bereik) is hiervan veel minder, je zult meer masten moeten aanpassen of nodig hebben om hetzelfde bereik te krijgen als de 800mhz band. Dat is ook de reden dat KPN voor de 800MHZ band heeft gekozen om de eerste gebruikservaring goed te laten zijn (reclame) en omdat de snelheid van invoeren te verhogen (aanpassing minder zendmasten om goed bereik te hebben)

TELE2 heeft de 850 MHZ LTE frequentie weten te bemachtigen en kan daardoor een hele belangrijke kandidaat worden omdat alle type iPhone 5 die fabrieksmatig ondersteunen. tevens is het ook een lage frequentieband die net als KPN veel bereik heeft (goede verbinding ook door betonnen muren)

maicol1971 17-01-13 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steelfighter (Bericht 869138)
met een jailbreak kan je tzt alle LTE banden activeren, echter de iphone 5 zal hardwarematig de 800MHZ LTE frequentie (van KPN 4G op dit moment) niet ondersteunen. Dus het maakt niet uit welke type iPhone 5 je hebt voor KPN dan

de andere providers zullen waarschijnlijk de 1800MHZ LTE band gebruiken en die band ondersteunen alle types iPhone 5

TELE2 heeft de 850 MHZ LTE frequentie weten te bemachtigen en kan daardoor een hele belangrijke kandidaat worden omdat alle type iPhone 5 die fabrieksmatig ondersteunen. tevens is het ook een lage frequentieband die net als KPN veel " power" heeft (goede verbinding)



Super bedankt voor je uit leg.
Voor welke zou jij dan gaan???
De GSM of CDMA model

steelfighter 17-01-13 13:47

de goedkoopste die je kan bemachtigen (maakt dus niet uit welke type GSM of CDMA).... en als je KPN als provider hebt dan geen iphone 5 kopen als je direkt LTE wilt gebruiken.

Uiteindelijk zal KPN later medio 2014 als LTE "normaal" is geworden en ook door andere providers wordt aangeboden ook 4G op 1800mhz aanbieden, want ze gaan natuurlijk niet naast de pot piesen (marktaandeel) als je begrijpt wat ik bedoel. Ze trekken nu voor de time being veel early adopters aan en tevens nieuwe klanten die als eerste LTE willen ervaren met nieuwe abonnementen en nieuwe toestellen (bijv nokia lumia 920, samsung s3 LTE)

Dus voor LTE zit je LATER ook wel goed bij KPN met een iphone 5, voorlopig een jaartje niet (en dan heb je natuurlijk al een opvolger van de iphone 5). Maar de meeste van ons hebben net een tweejarige abonnement afgesloten icm iphone 5 ... zonder LTE

maicol1971 17-01-13 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steelfighter (Bericht 869150)
de goedkoopste die je kan bemachtigen (maakt dus niet uit welke type GSM of CDMA).... en als je KPN als provider hebt dan geen iphone 5 kopen als je LTE wilt gebruiken

Super bedankt voor je info.
Maandag vertrekken we alle info is nog welkom.

steelfighter 17-01-13 14:05

nog een advies, welke type iphone 5 je ook neemt, wel gelijk activeren met je nederlandse simkaart op iTunes, dan weet je gelijk of die simlockvrij is en dan zal hij ook hier werken. neem een nano simkaart knipper mee als je nog geen nano simkaart hebt

Bubbly 17-01-13 14:37

Juist, KPN stoot iPhone-gebruikers van zich af. T-Mobile gaat 100% zeker de iPhone 5 ondersteunen en zal 1 jaar eerder dan KPN een nationaal netwerk aanbieden. Vodafone zal zeer spoedig meer bekend maken, maar het is nog de vraag op welke bandbreedte zij hun netwerk zullen aanbieden.

kuka 22-01-13 22:01

De 2 Iphones die ik afgelopen week in New York heb gekocht (CDMA 16GB+64GB)werken perfect. Zowel met Vodafone als met Simyo. Zoals eerder gemeld. Beide in de Apple Store 5th Ave in New York laten activeren met Verizon sim erin. In Nederland werkt alles. Bellen, smssen etc. Geen controle in Dusseldorf bij de douane gehad ;-)

maicol1971 23-01-13 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuka (Bericht 870374)
De 2 Iphones die ik afgelopen week in New York heb gekocht (CDMA 16GB+64GB)werken perfect. Zowel met Vodafone als met Simyo. Zoals eerder gemeld. Beide in de Apple Store 5th Ave in New York laten activeren met Verizon sim erin. In Nederland werkt alles. Bellen, smssen etc. Geen controle in Dusseldorf bij de douane gehad ;-)

Heb je tax moeten betalen???

kuka 23-01-13 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 (Bericht 870470)
Heb je tax moeten betalen???

Ja, weet alleen niet hoe ik deze terug kan vragen. op het vliegveld gaf niemand thuis. Iemand een idee? Mogelijk dat het niet meer kan.

maicol1971 24-01-13 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuka (Bericht 870471)
Ja, weet alleen niet hoe ik deze terug kan vragen. op het vliegveld gaf niemand thuis. Iemand een idee? Mogelijk dat het niet meer kan.

Kon dat dan?
Lijkt mij erg onlogisch.
Maar je hebt je foons nu en je hebt ze in NYC gebruikt met micro van Version en nu in Nederland opnieuw ingesteld maar dan met Vodafone. Top toch en gaaf. Thx voor de info.

kuka 24-01-13 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maicol1971 (Bericht 870590)
Kon dat dan?
Lijkt mij erg onlogisch.
Maar je hebt je foons nu en je hebt ze in NYC gebruikt met micro van Version en nu in Nederland opnieuw ingesteld maar dan met Vodafone. Top toch en gaaf. Thx voor de info.

Heb alleen de Verizon sim laten zitten. Eenmalig met apple-id ingelogd. Thuis alleen de sim gewisseld.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.