iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/124694-iphone-5-de-vs-werkt-ie-nl.html)

Foane 08-10-12 20:17

Niemand die toevallig van zijn 4S af moet? :D

AppleHacks 09-10-12 08:22

Welke moet je dan halen van de iPhone 5??
A1429 of CDMA??
Help please!

Foane 09-10-12 09:35

De meeste bronnen die ik er op heb nagelezen spreken over de A1429 GSM versie voor Europa (België).

Maar nogmaals, je zal hem (nog) niet vinden in de VS.

superfa 09-10-12 12:26

Dus op dit moment is de europese GSM A-1429 nog niet verkrijgbaar in de VS?

Alleen nog de CDMA 1429? En met die kan je dus wel op de europese netwerken, en op de amerikaanse verizon en sprint netwerken.

Hoe veilig is het om nu een CDMA 1429 versie mee te nemen uit amerika? Volgens de specificaties kan hij gewoon op de 2100, 1800 en 850 Mhz frequenties die in europa worden gebruikt..

Bvd!

DennisScholing 09-10-12 12:26

Wat ik had gehoord, is dat je met de CDMA versie niet kan sms'en in Nederland. De rest, zoals 3G etc, werkt allemaal wel.

superfa 09-10-12 12:53

Waar zou dat smsen aan kunnen liggen dan? Dat maakt weer gebruik van een andere frequentie?

Mensen die hem ook uit de VS hebben gehaald met gebruikers ervaringen?

Foane 09-10-12 12:56

Op dit moment kan je nergens een los toestel kopen in US. Enkel via ebay.

Koop je verizon of at&t dan moet je klant zijn of klant worden.

I know, suckt !!

(alternatief: de 4S is wel unlocked te verkrijgen via apple store)

superfa 09-10-12 13:03

Verizon dus ook niet meer los zonder contract?

Jammer, was de kans geweest! Ga het nog wel proberen bij radio shacks en apple stores maar wordt dus lastig!

Foane 09-10-12 14:01

Als je hem ergens vindt, laat dan iets weten. Mijn collega gaat begin november, dan laat ik hem ook eentje meenemen.

scoop1 09-10-12 15:42

Jongens voor de laatste keer dan maar....
het is meerdere keren al gemeld...

Apple kent 3 modellen...


Model A1428 (GSM) verkocht in USA en Canada... Geldig alleen met AT&T Netwerk.
4G Werkt NIET in EUROPA!!

Model A1429 (CMDA) ook verkocht in USA en Cananda... Geldig met andere providers als Sprint / Verizon / Cricket enz....
4G WERKT MOGELIJK WEL IN EUROPA!!(volgens specs)

Model A1429 (GSM) word verkocht in de rest van de Wereld en EUROPA...
4G Werkt Prima in EU!!

Zoals je kunt zien in onderstaande foto, het kopen van Model A1429 CMDA in Noord Amerika is de beste om deze in EU te kunnen gebruiken voor 3G en 4G netwerken.... :cool:

ps. er is nog geen bewijs dat cmda werkt in EU.. maar gezien de specs zien we geen reden waarom hij niet zou werken..
over het sms verkeer is maar door 1 persoon 1x gemeld en bij T-Mobile netwerk.
Dit is geen bewijs... :D


http://imgdump.nl/hosted/ea4c0e06573...1a5437f051.jpg

Foane 09-10-12 15:49

Ik zou toch voorzichtig zijn met het aanraden van een A1429 CDMA versie:

bron:Werkt een Amerikaanse iPhone in Europa? - news - ZDNet.be

"Model 2: A1429 (CDMA)

Dit model is uitsluitend voor gebruik op CDMA-netwerken zoals Sprint of Verizon. Het model kan enkel gebruikt worden in de VS en Japan, gezien dat de twee enige landen zijn met zulk netwerk.

De iPhone 5 met modelnummer A1429 kan dus ook niet gebruikt worden in Europa, zelfs wanneer je een abonnement hebt bij één van deze twee providers.

Conclusie: NIET KOPEN.


Model 3: A1429 (GSM)

Het derde model is een variant op model 2, die wel met een simkaart werkt en dus gewoon te gebruiken is op het GSM-netwerk.

Dit model maakt gebruik van de Europese 4G-frequenties en kan dus gebruikt worden in gans Europa waar 4G-netwerken beschikbaar zijn.

Moest je op reis gaan naar de VS of Canada, dan blijf je helaas in de kou staan: in die landen kan je enkel surfen op het 2G of 3G-netwerk.

Is dat alles? Maar ik heb nog vragen!

Afhankelijk van jouw locatie zal je waarschijnlijk model 3 kunnen kopen. Model 3 is het wereldmodel van Apple en is overal ter wereld bruikbaar, behalve in de VS en Canada voor 4G-verbindingen. De andere modellen zijn in Europa niet te koop, tenzij via het internet. Let dus op wanneer je een iPhone koopt op online veilingsites als eBay."

scoop1 09-10-12 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foane (Bericht 835414)
......


en daarom zei ik:

ps. er is nog geen bewijs dat cmda werkt in EU.. maar gezien de specs .....

superfa 09-10-12 21:09

En daarom zijn we hard opzoek naar gebruikers ervaringen!

Foane 10-10-12 10:35

Seems legit ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 oktober 2012 om 09:43 ----------

Dit is ook een optie (voor Belgische users):

Citaat:

Intracommunautaire levering

Bestellingen van Belgische bedrijven worden intracommunautair geleverd, tegen 0% BTW. Wil je hier gebruik van maken? Vul dan het BTW-nummer en de bedrijfsnaam correct in tijdens het bestelproces. Bij Belgische bedrijven vindt levering alleen plaats op vestigingsadressen van het eigen bedrijf.
Bron: https://www.coolblue.be/klantenservi...overheden.html
Je zoekt in je familie/vriendenkring iemand met een BTW nummer, en je koopt je iphone 5 via hem. Kostprijs zonder BTW: +- 544 eur! Meer nog, als je 5 vrienden zoekt die ook een iphone 5 willen dan doet coolblue nog een "interessante offerte" :D Misschien moet ik hier een groepsaankoopje organiseren? ;-)

AppleHacks 10-10-12 15:18

kan ik de simlockvrij iPhone 5 nou kopen via kennis in Amerika wonen en dat ze het dan via de post naar mij toe sturen en dat ik hem dan kan gebruiken in NL met een NL abbo (benNL).

Kan dat??

scoop1 10-10-12 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AppleHacks (Bericht 835885)
kan ik de simlockvrij iPhone 5 nou kopen via kennis in Amerika wonen en dat ze het dan via de post naar mij toe sturen en dat ik hem dan kan gebruiken in NL met een NL abbo (benNL).

Kan dat??

daar zijn we nog niet uit...
Je hebt de GSM en CMDA versie in USA...
SimLock/Unlock is de probleem NIET!!

elke telefoon is voorzien van een BaseBand....
de vraag is nu, werkt de basand van gekochten toestel in USA ook in NL vlekkeloos??

dat weten wij dus NIET :confused:

AppleHacks 10-10-12 15:30

volgend jaar wil ik de iPhone 5 kopen dus heb nog ff

dettie 10-10-12 21:59

Zo raar dat nog niemand 1 heeft gekocht in Amerika en hier op het Europese net heeft kunnen testen?

roeliej92 11-10-12 00:18

Maat van me vertrekt overmorgen voor 14 dagen naar LA.

Willen beide graag een 5 kopen, maar goed. Als ik het zo lees is het niet zo slim om te doen atm, haha. Zal het in de gaten houden.

psvpas 13-10-12 12:59

‘Simlockvrije CDMA iPhone 5 geschikt voor Europeanen’ - iPhoneclub.nl

In de reacties, zeggen mensen dat ze uit amerika een CDMA hebben meegenomen, en hij perfect werkt.

Mijn pa zit op dit moment in Florida, maar is het nog niet gelukt een iPhone 5 te bemachtigen. Bij de Aventura mall bij Miami, is er een flinke Apple store. De (Nederlandse) medewerker zei dat er elke dag binnen kwam, maar dat ze aan 8 weken pre orders hebben. Toen mijn pa vroeg: kan je niet iets doen voor een mede Nederlander, zei ze: Ik wacht zelf ook nog op mijn iPhone 5.... Fort Lauderdale heeft ze ook niet meer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hans
Heb een iPhone 5 (Sprint, CDMA model A1429) meegenomen uit de US, KPN nanosim erin, alles werkt perfect behalve dat ik geen SMS kan versturen. Iemand een idee?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joyce
Ik heb de CDMA versie van Verizon afgelopen week in Amerika gekocht. Zojuist mijn SIM-kaart om laten zetten naar een nano-kaart (Vodafone) en werkt perfect!!!

Verizon CDMA versie is dus niet gesimlocked en werkt dus zowel op 3G in Europe als op 4G wereldwijd!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xennith
Gister een Verizon toestel gekocht voor 702$ als je rond 09:00-10:00 er bent hebben ze vaak nog wel. Werkt op Amerikaanse t-mobile en Nederlandse Vodafone zonder problemen.
In een latere reactie zegt hij dat het in Houston the Woodlands was.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:28.