//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Waar hebben anderen (zoals ridmaur) hun cdma versie gekocht?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 21-12-12, 12:36
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Waar hebben anderen (zoals ridmaur) hun cdma versie gekocht?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 21-12-12, 23:23
ridmaur ridmaur is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
@Rob Houd bovenstaande in dat ik de Iphone wel kan kopen in VS, in de VS wel al aan kan zetten (zonder sim-kaart) om vervolgens middels Wi-Fi en apple-id de reeds betaalde apps en contactpersonen etc te downloaden... of zeg je, kopen, in NL pas openen en nano sim erin en inloggen met apple-id etc.. Dank al voor je bovenstaande reactie.
Ik heb gewacht en toen ik in Nederland kwam en het Verizon SIM kaartje had verwijderd en mijn micro SIM tot nano SIM had verknipt en geplaatst pas de telefoon aangezet. Ik moest toen de standaard stappen bij een nieuwe iPhone doorlopen en één van de stappen was activering. Ik vraag me af of je die stap kan overslaan (bijv door geen SIM kaart te plaatsen) maar ik denk het niet. Dus geduld hebben.

Groet
Rob

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 december 2012 om 00:28 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk bericht
Waar hebben anderen (zoals ridmaur) hun cdma versie gekocht?
Apple store in Las Vegas Caesar Palace Forum Shops. Verkoopster was heel duidelijk en eerlijk: gaat werken zolang je telefoon niet activeert met Verizon/Sprint netwerk. En bij problemen met je toestel zal je terug moeten naar VS. Maar dat risico heb ik genomen; toestel (64GB zwart) is omgerekend in de VS zo'n 170 euro goedkoper.

Laatst gewijzigd door ridmaur; 24-12-12 om 12:16.
  #163  
Oud 26-12-12, 09:49
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

@Rob (ridmaur) Zijn er nog bijzonderheden betreft de douane controle? Ik was van plan om de doos met inhoud per post op te sturen en de telefoon in de jaszak mee te nemen. Heb jij tips hoe ik die het beste mee kan nemen, of hoe jij dat gedaan hebt. Ik heb gehoord dat je een telefoonrekening mee dient te nemen om aan te tonen dat je de telefoon al had en niet in VS hebt gekocht...Thanks again!
  #164  
Oud 27-12-12, 19:12
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Zo he... Ben nu klaar met het lezen van deze berichten.

Een collega van mij neemt volgende week een sim-lock vrije iPhone 5 voor me mee vanuit Chicago. Helaas is dit wel de A1428 en niet de A1429.

Maar goed, ik ben mij iPhone 3G gewend (mijn trouwe maatje na 3,5 jaar) en als ik met de iPhone 5 gewoon kan bellen/op 3G en Wi-Fi kan is dat voldoende. Ik weet niet hoe het zal lopen met de 4G netwerken hier, maar de nieuwe iPhone zal in ieder geval sneller zijn dan mijn 3G!

Heeft iemand al ervaringen met de A1428 in NL?
Ik moet wachten totdat mijn T-Mobile abbo is afgelopen (nog 4 weken) en ga ik waarschijnlijk een sim-only abbo bij Telfort bestellen.
  #165  
Oud 27-12-12, 19:33
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Waarom een a1428? Bij iedereapple store hebben ze ook de cdma versie op voorraad en die is multiband cdma/gsm. Ik heb er eergisteren een gekocht in Vegas. Activeer hem alleen pas back in NL.....
  #166  
Oud 27-12-12, 19:47
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Maar dat zijn toch alleen de iPhones met een abonnement?
We hebben 'm namelijk vanochtend via de Applestore besteld ($689 incl tax) zodat ze hem in Chicago kan ophalen. Ik kwam er vandaag pas achter dat er 3 modellen waren...
  #167  
Oud 27-12-12, 19:57
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

De cdma versie wordt ook los verkocht voor dezelfde prijs dus ik zou je order annuleren en een nieuwe bestellen of gewoon afhalen in de store!
  #168  
Oud 27-12-12, 21:46
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard AppleCare Protection Plan for iPhone

Dien je een AppleCare Protection Plan for iPhone aan te schaffen voor eventuele hardware reparatie van je telefoon gekocht in de VS en ter reparatie aanbied in NL?

Hier staat o.a. Uitgebreide en wereldwijde service:
Is er onverhoopt iets mis met je iPhone, dan profiteer je van de twee jaar uitgebreide hardwaregarantie. Dankzij de wereldwijde dekking stuit je niet op problemen terwijl je op reis bent. En slijtage aan de batterij wordt ook gedekt door AppleCare. Op de site van Apple lees ik hier niks over terug....

@Rob (ridmaur) Wat heb je in dollars betaald voor een CDMA A1429 Verizon 64 GB device only? Volgens de apple store $399 + tax. Als ik echt een volledig unlocked toestel wil $849 + tax. Nog 2 weken en dan vertrek ik naar New York.
  #169  
Oud 27-12-12, 22:05
Majootje Majootje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Ok, even voor mijn begrip - ik heb er vandaag veel over gelezen, maar begrijp het nog niet helemaal:

A1428 - kan wel in NL gebruikt worden, 3G en bellen, geen 4G
A1429 CDMA/GSM van Verizon - Kan bij de applestore ook gekocht worden (staat alleen niet online), de CDMA blijft bij Verizon, het GSM gedeelte kan geunlocked worden zodat deze ook in NL tzt op 4G kan. Er zijn dus eigenlijk maar 2 modellen: de A1429 (CDMA alleen in de US; GSM wereldwijd) en de A1428.

Ik lees alleen op sommige fora dat de A1429 niet verkocht wordt zonder contract. Maar Laredo, jij hebt deze dus wel kunnen kopen zonder Verizon contract?
Doen ze dit bij elke Apple store? Ik lees namelijk veel tegenstrijdige verhalen....
  #170  
Oud 28-12-12, 21:35
ridmaur ridmaur is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuka Bekijk bericht
@Rob (ridmaur) Wat heb je in dollars betaald voor een CDMA A1429 Verizon 64 GB device only? Volgens de apple store $399 + tax. Als ik echt een volledig unlocked toestel wil $849 + tax. Nog 2 weken en dan vertrek ik naar New York.
849 inderdaad excl. taxes.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 22:39 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Majootje Bekijk bericht
Ik lees alleen op sommige fora dat de A1429 niet verkocht wordt zonder contract. Maar Laredo, jij hebt deze dus wel kunnen kopen zonder Verizon contract?
Doen ze dit bij elke Apple store? Ik lees namelijk veel tegenstrijdige verhalen....
Geen idee, ben niet elke Apple store langs geweest
In de Apple store in Vegas hebben ze mij zonder problemen de Verizon versie zonder contract verkocht.
  #171  
Oud 29-12-12, 05:42
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Ik heb hem bij de Apple store Town Square Las Vegas gekocht en de verkoper adviseerde mij zelfs de cdma versie en kon deze zonder problemen direct meenemen.
  #172  
Oud 29-12-12, 17:25
bvdsteen bvdsteen is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Ik ben gisteren aangekomen in NYC en gisteravond (het is nu 9u 's ochtends) laat even langs 5th gegaan. Witte 16gb Iphone 5 Verizon A1429 meegekregen zonder contract. Prijs was 649 usd + 8,875% sales tax.

Verkoper meldde mij dat ik in de US enkel een Verizon kaartje kan gebruiken. Buiten de US zou gelijk welke provider moeten werken.

Kom pas op 8/01/2012 terug, zal dan ervaringen ivm activatie op Mobile Vikings delen.
  #173  
Oud 01-01-13, 19:17
dejong16 dejong16 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Iemand neemt een iPhone 5 voor me mee uit de US. Alleen wil ik van te voren goed aangeven welk model ze voor me mee moet nemen. Als het kan wil ik wel van de 4G gebruik kunnen maken zodra het is uitgerold in NL. Ze is in NY en gaat daar naar de Apple Store.

Als ik het goed begrijp moet ze een A1429 CDMA Verizon zonder contract kopen, waarna hij pas in Nederland geactiveerd moet worden?! Alvast bedankt.
  #174  
Oud 01-01-13, 21:11
Klex Klex is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 9
Standaard

Wij hebben 2 weken geleden een iPhone 5 in NY gekocht. Op 5th avenue.
We hebben de A1429 CDMA daar gehaald. Ondanks herhaaldelijk vragen om de A1429 GSM kenden ze het model niet. Een MobileVikings nano SIM kaartje hadden we al. Op de hotelkomer de Verizon SIM eruit gehaald, de MobileVikings kaart erin en de MV activatie procedure gevolgd. Op de oude telefoon viel het signaal weg en op de nieuwe iPhone hadden we meteen ontvangst. Misschien puur geluk, maar het werkte wel.

Terug in België werkt de iPhone perfect!
  #175  
Oud 02-01-13, 06:10
bvdsteen bvdsteen is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Iphone 4S (16GB), Ipad met 4G en Iphone 5 1429 CDMA zouden volgens het personeel van de Apple Store op 5th perfect in België moeten werken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 januari 2013 om 05:13 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klex Bekijk bericht
Wij hebben 2 weken geleden een iPhone 5 in NY gekocht. Op 5th avenue.
We hebben de A1429 CDMA daar gehaald. Ondanks herhaaldelijk vragen om de A1429 GSM kenden ze het model niet. Een MobileVikings nano SIM kaartje hadden we al. Op de hotelkomer de Verizon SIM eruit gehaald, de MobileVikings kaart erin en de MV activatie procedure gevolgd. Op de oude telefoon viel het signaal weg en op de nieuwe iPhone hadden we meteen ontvangst. Misschien puur geluk, maar het werkte wel.

Terug in België werkt de iPhone perfect!
Klex, hoe is het op de luchthaven bij de douane verlopen? Aangegeven? Doos weggegooid in de US of in bagage?
  #176  
Oud 04-01-13, 20:15
sth313 sth313 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 47
Standaard Prijs iphone 5

Ik zit nu al een tijdje te zoeken maar kan het niet vinden. Ik ben op zoek naar de prijs van een iPhone 5 16GB A1429 CDMA, wat is de dollar prijs incl. taxes? En moet ik speciaal vragen naar de verizon versie? Of krijg ik als ik standaard vraag om een CDMA versie altijd de verizon?
B.v.d
  #177  
Oud 04-01-13, 22:23
bvdsteen bvdsteen is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 9
Standaard

Er bestaan een aantal a1429 uitvoeringen waaronder verizon en sprint. Sprint is gelocked en die wil je niet. Je moet een verizon edition vragen in de applestore zonder plan. Uit ervaring weet ik dat ze enkel daar een zullen verkopen zonder plan. Radioshack en consoorten is enkel met plan.

De prijs is 649 USD + staatsgebonden salestax. In nyc was dat 8,875% erbij. Het hangt dus af van waar je zit, er zijn ook plaatsen zonder tax.
  #178  
Oud 04-01-13, 22:48
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard Douane

Hoe zit het met de douane controle. Veel gevraagd geen antwoorden...
  #179  
Oud 04-01-13, 23:28
laredo laredo is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 52
Standaard

Wat wil je weten over douane? Aangezien hij duurder kost dan 470 euro zul je hem moeten aangeven en 21% btw + invoerrechten betalen.

Doe je dat niet en loop je door het poortje "niets aan te geven" dan hoef je dat niet te betalen......behalve als er controle staat en je wordt er uitgepikt.....dan krijg je een boete, bovenop de 21% btw en invoerrechten....een heel dure iphone wordt het dan

Maar ja, hoe groot is de kans dat je wordt aangehouden.....durf en wil je dat risico nemen....dat kan alleen jij zelf beslissen!

Officieel moet je hem aangeven en betalen, zo simpel is het!
  #180  
Oud 04-01-13, 23:53
kuka kuka is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 31
Standaard

Moet je dan over het volledige bedrag dan 19% btw betalen of het deel > €470,-. Ik land in duitsland vandaar 19%..Het is natuurlijk een gok. En betreft het de prijs die je in het buitenland hebt betaald of in land van aankomst behoort te betalen waarover de btw wordt berekend..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 03:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 17:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 21:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 14:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.