iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/124694-iphone-5-de-vs-werkt-ie-nl.html)

hans001 13-09-12 08:38

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?
 
Ik ben de komende weken nog in de VS en ben van plan om een Iphone 5 mee te nemen. Ik weet alleen niet of deze bruikbaar zal zijn in NL. Ik moet zowieso een losse nano sim hebben van een Nederlandse provider (Vodafone). En de Iphone moet zonder abo te krijgen zijn.

Afgezien hiervan, zou het gaan werken?

WDS001 13-09-12 09:24

Blijkbaar gaat het niet werken omdat LTE hier wordt gebruikt op een andere frequentie dan in de VS.

Citaat:

Amerikaanse iPhone 5 werkt waarschijnlijk niet op Nederlands 4G-netwerk
Kies je ervoor om de iPhone 5 uit de Verenigde Staten te importeren, dan moet je met een aantal zaken rekening houden. Er zijn drie verschillende versies van de iPhone 5: de GSM-modellen A1428 en 1429 en het CDMA-model A1429. Deze iPhones makken alledrie gebruik van andere andere LTE-banden. Om een Nederlandse iPhone 5 te gebruiken, heb je een GSM-model nodig. Koop je de Amerikaanse A1428 iPhone 5, dan heb je een iPhone die niet de LTE-band ondersteunt die in Europa wordt gebruikt. Hierdoor kan deze iPhone 5 niet op Nederlandse 4G-netwerken gebruikt worden. Op Apple’s site staat een overzicht van welk iPhone-model werkt op welke LTE-banden.
Bron

bb2k10 13-09-12 10:48

Maar kun je dan aangeven welk model je wilt als je hem pre-orderded, kan me niet herinneren dat het ook bij de iPhone 4 was? En welke LTE-banden gelden er in Nederland.

Vond nog wel dit artikel op Tweakers maar is nog van vorig jaar.
En dit artikel op de site van Antennebureau.

# edit #
En dit staat op iculture zelf, dus ik denk dat het nog even wachten is op welke frequentie in Nederland gebruikt zal worden.

Makstra Jr. 13-09-12 16:10

Als ik zo even vluchtig kijk naar de Amerikaanse GSM versie van de iPhone 5 op deze pagina, dan ondersteunt die dezelfde LTE-banden als de Europese versie. Met als extra ook nog de Amerikaanse LTE-banden. But correct me if I'm wrong.

bb2k10 13-09-12 16:47

Dus dan zou het deze moeten zijn:
Model A1429
(GSM model)

Makstra Jr. 13-09-12 18:09

Nee, volgens mij de A1429 CDMA die wordt volgens de gegevens in de VS verkocht en heeft dezelfde LTE-bands. (Dat is tenminste hoe ik de Apple pagina interpreteer)

XIII 13-09-12 18:18

Maar een CDMA kun je voor het niet-LTE deel (3G) toch niet in NL gebruiken?

Makstra Jr. 13-09-12 18:27

Ik heb er totaal geen verstand van. Ik dacht dat ook. Maar dan kijk ik weer naar die LTE-bands en dan zie ik veel overeenkomsten. Zou wel jammer zijn. Want ik kan hem begin oktober ook in Amerika kopen.

Guest-20180925190238 13-09-12 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. (Bericht 818344)
Maar dan kijk ik weer naar die LTE-bands en dan zie ik veel overeenkomsten.

Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
http://nl.wikipedia.org/wiki/CDMA


Succes verder :)

Makstra Jr. 13-09-12 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 818346)
Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
Code division multiple access - Wikipedia


Succes verder :)

Heb het stukje Wikipedia gelezen, bedankt! Maar wat is dan het verschil tussen de Amerikaanse GSM-versie en de Europese?

Guest-20180925190238 13-09-12 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. (Bericht 818352)
Maar wat is dan het verschil tussen de Amerikaanse GSM-versie en de Europese?

De GSM frequentiebanden in de ITU Region 2 (Noord en Zuid-Amerika) zijn anders dan in de ITU Region 1 (Europa, Afrika en het Midden-Oosten).

De GSM standaard is hetzelfde.

GSM (communicatie) - Wikipedia

Makstra Jr. 13-09-12 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 818355)
De GSM frequentiebanden in de ITU Region 2 (Noord en Zuid-Amerika) zijn anders dan in de ITU Region 1 (Europa, Afrika en het Midden-Oosten).

De GSM standaard is hetzelfde.

GSM (communicatie) - Wikipedia

Bedankt voor de wijze lessen, weer wat geleerd vandaag.

Nu maar hopen op een mirakel; dat in de VS toch de EU versie verkocht gaat worden. Scheelt weer een hele zak vol duiten.

WDS001 14-09-12 13:03

 Verplaatst naar: Koopinformatie USA

blupblup 14-09-12 17:49

Redeneer je even met me mee?

Als je deze info checkt: Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks. en er vanuit gaat dat je Model A1429 GSM niet in de VS kan kopen, dan kan je concluderen dat de CDMA-versie diegene is die je moet aanschaffen. Aangezien die wél GSM 1800Mhz LTE ondersteunt, toch? (En dat is de frequentie die de Europese netwerken gebruiken als ik het goed heb).

Het is al geweten dat als je een unlockte versie koopt in de Apple Store, dat je een USA-GSM versie krijgt (dus die waarvan 4G niet compatible is met de EU-frequenties.)

Cricket (en later vermoedelijk ook Virgin Mobile. Beiden maken gebruik van het Sprint-netwerk dat CDMA is en geen GSM) gaat de iPhone 5 verkopen, zonder dat je een 2-jaar abonnement hoeft af te sluiten. Dus als je die koopt én hij is effectief simlock vrij zodat je er in EU een simkaart in kan stoppen, zit je goed... Toch?

Maw, hopen dat Cricket en Virgin Mobile de iPhone 5 niet simlocken?

Ik woon 8 maanden per jaar in de VS en 4 per jaar in BE. Dus ik wil wel graag de juiste iPhone kopen. Zou leuk zijn als het zo werkt, dan kan ik zowel in USA als in EU gebruik maken van 4G...

Correct me if I am wrong :-)

Makstra Jr. 15-09-12 02:23

Hier staat duidelijk uitgelegd wat je wel en niet moet kopen in de US :)

blupblup 16-09-12 16:22

Mja, hier staat nochtans wat anders...
TidBITS iPhone iPad iPod: Which iPhone 5 Lets You Roam Where You Want?

Makstra Jr. 16-09-12 23:39

4G werkt niet overal. Maar als je gewoon de GSM-versie koopt werkt 3G wel overal. Staat ook in jouw artikel.

blupblup 17-09-12 00:31

Makstra: of je hebt niet goed gelezen of je snapt niet wat ik bedoel. Maar dat is niet erg ;-)
Het gaat er over met welke iphone 5 (die je in de VS zou kopen), je 4G kan gebruiken in Europa. De GSM-versie van AT&T ondersteunt geen 4G op de Europese frequenties. De CDMA-versie lijkt dat wél te doen.

Voor zij die nog meer info zoeken over de CDMA-versie van de iphone 5 in Europa, hier is nog een interessant artikel:

Want global LTE roaming on iPhone 5? Don

Ik begin er meer en meer in te geloven dat als je een iphone in de VS wil kopen, maar gebruiken in Europa, dat je beste gok de CDMA-versie is. Time will tell.

Makstra Jr. 17-09-12 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blupblup (Bericht 819565)
Makstra: of je hebt niet goed gelezen of je snapt niet wat ik bedoel. Maar dat is niet erg ;-)
Het gaat er over met welke iphone 5 (die je in de VS zou kopen), je 4G kan gebruiken in Europa. De GSM-versie van AT&T ondersteunt geen 4G op de Europese frequenties. De CDMA-versie lijkt dat wél te doen.

Voor zij die nog meer info zoeken over de CDMA-versie van de iphone 5 in Europa, hier is nog een interessant artikel:

Want global LTE roaming on iPhone 5? Don

Ik begin er meer en meer in te geloven dat als je een iphone in de VS wil kopen, maar gebruiken in Europa, dat je beste gok de CDMA-versie is. Time will tell.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 818346)
Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
Code division multiple access - Wikipedia


Succes verder :)

Ik snap je wel, lees dit maar eens door Lees dit maar eens door.

blupblup 17-09-12 16:52

Zoals ik al vermoedde. Volgens dit artikel brengt Apple geen 3 versies van de iphone 5 uit, maar wel 2: iPhone 5: A confusing mess of network support | ExtremeTech

*Model A1428 dat wereldwijd werkt (GSM, UMTS en HSPA+) maar als je 4G LTE wil gebruiken, kan dat enkel het Amerikaanse AT&T en enkele Canadese netwerken. Dit model is enkel te koop in de VS.

*Model A1429 dat wereldwijd werkt (dit is eigenlijk model A1428 maar mét CDMA-chip. Je kan met de A1429-versie niet op 4G bij AT&T en die Canadese netwerken omdat die op een andere frequentie zitten). Als je dit model in de EU koopt, wordt volgens dat artikel de CDMA-mogelijkheid uitgeschakeld.

Maw, als je in de VS een iphone 5 koopt, zorg dat je model A1429 koopt en NIET A1428. Tenminste als je in de toekomst 4G LTE wil gaan gebruiken in België. Interesseert 4G LTE je niet, kan je beide modellen aanschaffen want je kan met beiden bellen, smsen en 3G gebruiken op de GSM-netwerken in België..

Makstra Jr. 17-09-12 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blupblup (Bericht 819748)
Zoals ik al vermoedde. Volgens dit artikel brengt Apple geen 3 versies van de iphone 5 uit, maar wel 2: iPhone 5: A confusing mess of network support | ExtremeTech

*Model A1428 dat wereldwijd werkt (GSM, UMTS en HSPA+) maar als je 4G LTE wil gebruiken, kan dat enkel het Amerikaanse AT&T en enkele Canadese netwerken. Dit model is enkel te koop in de VS.

*Model A1429 dat wereldwijd werkt (dit is eigenlijk model A1428 maar mét CDMA-chip. Je kan met de A1429-versie niet op 4G bij AT&T en die Canadese netwerken omdat die op een andere frequentie zitten). Als je dit model in de EU koopt, wordt volgens dat artikel de CDMA-mogelijkheid uitgeschakeld.

Maw, als je in de VS een iphone 5 koopt, zorg dat je model A1429 koopt en NIET A1428. Tenminste als je in de toekomst 4G LTE wil gaan gebruiken in België. Interesseert 4G LTE je niet, kan je beide modellen aanschaffen want je kan met beiden bellen, smsen en 3G gebruiken op de GSM-netwerken in België..

Alleen de GSM variant zal in Nederland werken. Want geen van de Nederlandse providers heeft een CDMA-netwerk.

Koenemans 17-09-12 19:40

Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?

hans001 18-09-12 05:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenemans (Bericht 819849)
Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?

Volgens de Apple website kan het niet, maar volgens de link die eerder is geplaatst Werkt een Amerikaanse iPhone in Europa? - news - ZDNet.be zou het moeten lukken. Wat ik overigens betwijfel. Heeft iemand hier ervaring mee?

CheChe 18-09-12 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenemans (Bericht 819849)
Ik ga ook naar Amerika volgende week. Maar je kan toch geen simlockvrije iPhone 5 kopen in de US?

Ik ga dus ook as vrijdag naar Amerika, en heb begrepen dat er vooralsnog geen 'unlocked' iPhone 5 te verkrijgen is. Ik heb zelfs de applestore in VS gebeld.
Zeer waarschijnlijk weet men dit pas vrijdag. Of is er inmiddels al meer bekend???

Op Apple.com/lte zie je een overzicht van de 3 modellen welke verkocht gaan worden. Om je toestel in NL te laten werken heb je een A1429 GSM module nodig. Je ziet dat deze type ook beschikbaar is voor Duitsland en Engeland, dus Europa.

Hoop dat iemand me kan vertellen

blupblup 23-09-12 16:04

Er zijn idd geen CDMA-netwerken in Europa. Dat heb je goed gezien, maar stop aub met foute info de wereld in te sturen. Zoals je kan lezen heeft iphoneclub (zij hebben het via The Verge) nu ook al bekend gemaakt dat het inderdaad de (unlockte) CDMA-variant is die je moet kopen in de VS om op het GSM-netwerk in Europa te kunnen.

Die CDMA-telefoon heeft namelijk ook een GSM-chip en is dus een echte wereld telefoon. De gsm-variant die in Amerika verkocht wordt moet je zéker niet hebben, want die doet het niet op de 4G netwerken in Europa. En de 'Europese iphone 5' zal volgens mij niet verkocht worden in Amerika. Dat lijkt me redelijk logisch. Dus als je 4G LTE wil in Europa met je Iphone 5 die je in de VS wil kopen, MOET je de CDMA-versie hebben.

De vraag is alleen: hoe geraak je aan die CDMA-iphone, want je moet hem mét abonnement bij Verizon of Sprint kopen omdat Apple deze vermoedelijk niet zonder abonnement in haar stores zal verkopen.. Nog even afwachten dus :-)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. (Bericht 819836)
Alleen de GSM variant zal in Nederland werken. Want geen van de Nederlandse providers heeft een CDMA-netwerk.


Makstra Jr. 23-09-12 19:00

Rustig aan, dat bericht is gepost voor het nieuwsbericht van iPhoneclub en toen was iedereen in de veronderstelling dat de CDMA variant alleen maar zou werken op CDMA netwerken. Hierbij mijn welgemeende excuses. Ik wist op het moment van posten ook niet dat de CDMA ook GSM aan kon.

blupblup 24-09-12 00:30

Makstra, dat probeerde ik de hele tijd uit te leggen dat dat wél kon :cool:
Ik ben rustig hoor. En ik probeer je zeker niet te schofferen. Sorry als dat wel zo overkwam :o

pjannink 24-09-12 13:35

Toestel uit de US - CDMA of GSM versie A1429 ??
 
Redactie, het iphone5 dossier bevat nog steeds de tekst:
Amerikaanse iPhone 5 werkt waarschijnlijk niet op Nederlands 4G-netwerk

Kies je ervoor om de iPhone 5 uit de Verenigde Staten te importeren, dan moet je met een aantal zaken rekening houden. Er zijn drie verschillende versies van de iPhone 5: de GSM-modellen A1428 en 1429 en het CDMA-model A1429. Deze iPhones makken alledrie gebruik van andere andere LTE-banden. Om een Nederlandse iPhone 5 te gebruiken, heb je een GSM-model nodig. Koop je de Amerikaanse A1428 iPhone 5, dan heb je een iPhone die niet de LTE-band ondersteunt die in Europa wordt gebruikt. Hierdoor kan deze iPhone 5 niet op Nederlandse 4G-netwerken gebruikt worden. Op Apple’s site staat een overzicht van welk iPhone-model werkt op welke LTE-banden.


Ik lees hierboven echter dat de CDMA versie de juiste zou zijn want ook GSM ondersteunen (incl Sim slot).

Kan iemand uitsluitsel geven of we nou de A1429 GSM of A1429 CDMA moeten kopen in de US voor gebruik in Europa (GSM, LTE3, LTE4, allen unlocked)? Ik las nl ergens dat LTE4 locked zou zijn op de CDMA versie?

Hiddeh 26-09-12 16:57

Ben even gaan zoeken, zoals het ernaar uitziet kan je sowieso het beste de CDMA versie importeren.

Deze ondersteunt de GSM frequenties, die zijn niet verborgen of gelocked, aangezien de iPHone 4S CDMA versie perfect in Europa werkt (opgezocht op diverse fora naar ervaringen, werkt vlekkeloos)

Tevens ondersteunt deze alle 4G frequenties die we gaan gebruiken.

Probleem is dat deze niet los wordt verkocht in de winkel. Wel zie ik via Ebay dat ze te koop zijn, zag er net 1 16gb gaan voor 610 dollar! Das omgerekend 450 euro. Als je naar Amerika gaat kan je gewoon in je hotel laten bezorgen, shipping naar Nederland kan 100 dollar kosten.

Oftewel, het is sowieso goedkoper om uit Amerika te halen, zeker als de storm over een maandje is gaan liggen!

Edit: Verizon/sprint is standaard unlocked van sim!

blupblup 26-09-12 17:17

Hiddeh,

Cricket gaat de iPhone 5 vanaf 28 september verkopen zonder abonnement. Het is de CDMA-versie en die werkt in de VS en Mexico ENKEL via Cricket (dus een simkaart van AT&T of Tmobile USA werkt NIET, je kan ook niet op het cdma-netwerk van Verizon of Sprint).

Het is nog niet zeker, maar vermoedelijk zal hij buiten VS en Mexico niet gesimlocked zijn en dus te gebruiken met een simkaart in EU. Hij staat te koop voor $500 op de website van Cricket. Benieuwd of dit dé oplossing is als je hem in de VS wil kopen, want $500 (+tax) is een koopje.

thijskemnm 26-09-12 20:31

kan ik het model A1429 dan ook kopen in de VS???

blupblup 26-09-12 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijskemnm (Bericht 826531)
kan ik het model A1429 dan ook kopen in de VS???

Vermoedelijk wel, aangezien de A1429 CDMA en GSM versie eigenlijk dezelfde is. Het CDMA-model is meteen ook geschikt voor GSM-netwerken. Enkel is op de GSM versie die in Europa verkocht wordt of zal worden, het CDMA gedeelte uitgeschakeld (omdat er in Europa toch geen CDMA-netwerken zijn).

Maar zoals ik al zei in eerdere posts: het is nog niet helemaal duidelijk of het A1429 CDMA-model simlockvrij én zonder abonnement zal verkocht worden. Hopelijk doet Cricket het. Want als je in de VS bij een Apple Store een simlockvrije iPhone 5 koopt, krijg je het A1428 model dat enkel geschikt is voor de Amerikaanse GSM-netwerken (als je 4G LTE wil gebruiken! Je kan met de A1428 wél bellen en op 3G in Europa, maar je kan 4G LTE dan NIET gebruiken omdat de 4G LTE-frequenties niet overeenkomen).

Het is ingewikkeld, ik weet het ;-)

scoop1 26-09-12 23:31

dus ik heb deze hele topic gelezen...
als ik op 1 of ander manier een CMDA iPhone 5 kan kopen in USA. kan ik die gewoon in NL gebruiken.. Niet alleen op 3G netwerk maar ook 4G netwerk.....

Maar Cricket verkoopt nu de iphone 5 16GB Black voor $499

wat zeggen jullie HIERVAN? :d

Deze doet gwn in NL met 3G en 4G ?


http://imgdump.nl/hosted/a2fe39b7444...8cb79b30c6.jpg

Hiddeh 27-09-12 00:22

Gezien de informatie die we hier hebben, wel. Maar een daadwerkelijke test moet het nog bewijzen, ik ben er vrij zeker van en ga over een maandje via een kennis een CDMA iPhone 5 importeren.

Dus Verizon, Sprint en Cricket verkopen hem. Verizon en Sprint verkopen hem nog niet los, maar via Ebay kan je makkelijk eentje los krijgen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 23:29 ----------

Hoe bestel je em overigens bij Cricket? Welke zipcode is geldig?

scoop1 27-09-12 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hiddeh (Bericht 826869)
Gezien de informatie die we hier hebben, wel. Maar een daadwerkelijke test moet het nog bewijzen, ik ben er vrij zeker van en ga over een maandje via een kennis een CDMA iPhone 5 importeren.

Dus Verizon, Sprint en Cricket verkopen hem. Verizon en Sprint verkopen hem nog niet los, maar via Ebay kan je makkelijk eentje los krijgen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2012 om 23:29 ----------

Hoe bestel je em overigens bij Cricket? Welke zipcode is geldig?

heb je geen BL adres? :(

Makstra Jr. 27-09-12 01:14

45424 Dayton OH is zip code van Borderlinx. Via Borderlinx kom je uit op ong €504,- volgens de cost calculator. Is Cricket te vertrouwen?

Hiddeh 27-09-12 01:21

Nee geen Borderlinx hier. Wat kost het verzenden naar Europa via Birderlinx?

Ik ga em bestellen en laten afleveren bij het hotel waar een kennis elke maand is.

Zit net op dat Cricket te kijken, maar daar moet je ook een contract/plan aanschaffen a 55 per maand. Kan je hier omheen?

scoop1 27-09-12 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hiddeh (Bericht 826889)
Nee geen Borderlinx hier. Wat kost het verzenden naar Europa via Birderlinx?

Ik ga em bestellen en laten afleveren bij het hotel waar een kennis elke maand is.

Zit net op dat Cricket te kijken, maar daar moet je ook een contract/plan aanschaffen a 55 per maand. Kan je hier omheen?

nu nog niet denk ik.... ik denk ergens in okt te proberen...
de 4s was bij Cricket wel los te koop als goed is..

Hiddeh had het over ebay... als Hiddeh die link kan plaatsen waar hij/zij die heeft gezien voor $610 dan kunnen we meekijken...
want al betaal ik $140 verzendkosten... toch is het $750 en is €585.. Veel Goedkoper dan Hier.. :d

hans001 27-09-12 07:36

Verizon (en AT&T) verkopen hem nu ook zonder abo. En als het goed is is deze ook simlock vrij. Ik ben nog een ruim een week in de VS, dus hopelijk heeft een winkel hem in voorraad (via de website van Verizon wordt ie dezelfde dag nog verstuurd.
Hier de info: Can I buy the iPhone 5 without a contract? | The iPhone FAQ

scoop1 27-09-12 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hans001 (Bericht 826904)
Verizon (en AT&T) verkopen hem nu ook zonder abo. En als het goed is is deze ook simlock vrij. Ik ben nog een ruim een week in de VS, dus hopelijk heeft een winkel hem in voorraad (via de website van Verizon wordt ie dezelfde dag nog verstuurd.
Hier de info: Can I buy the iPhone 5 without a contract? | The iPhone FAQ


Maar je moet geen AT&T iPhone kopen... Verizon of Sprint iPhone zijn de modellen die wel in EU zullen doen ook met 4G..
AT&T verkoopt de GSM 1428 Model....
Verizon en Sprint verkoopt de CDMA 1429 Model
EU verkoopt de de GSM 1429 Model.
Blijkt nu dat de CDMA 1429 en GSM 1429 beiden werken op dezelfde bands.

DE VRAAG IS NU, STEL JE HEBT EEN CDMA IPHONE 5 VAN VERIZON OF SPRINT, OM HEM TE ACTIVEREN, MOET JE VERIZON OF SPRINT NANO SIM DE 1E KEER HEBBEN OF LUKT HET ACTIVEREN OOK MET JE NL NANO SIM...
HANS001 kun jij dat nagaan in USA? :rolleyes:

Info:

http://imgdump.nl/hosted/b57e02b40ab...96e549cf95.jpg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2012 om 08:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hans001 (Bericht 826904)

als je de reviews van je opgegeven website leest.... Je kunt zoiezo geen iPhone 5 aankopen zonder een plan bij AT&T en Verizon.. :(



As of now ATT is not allowing iPhone 5 to be bought without commiting to a two year plan. There is no option to buy iPhone 5 from ATT with no commitment.
You are either eligible for full discount and can buy the 16GB model for 200 or you can get limited discount and buy the same for 450. But you will have to commit to a two year plan. There is no option to buy this model for 650 with no commitment. Other models go up in price in 100 dollar increments as usual.

Absolutely correct! Same at Verizon. You can press the month-to-month button, the cart will change to 749$ for the 32GB version, but then you can't proceed.
Also tried AT&T and I can confirm that the no commitment option does not exist.
I even went to an AT&T store and they didn't even know bout the no commitment option online. They only new that they can't sell me an iPhone 5 without contract.
If anybody has exact instruction in case it is possible to buy the unlocked version somewhere in the US, please let us know.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.