//

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben de komende weken nog in de VS en ben van plan om een Iphone 5 mee te nemen. Ik weet alleen niet of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-09-12, 07:38
hans001 hans001 is offline
• iOS 2.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard iPhone 5 uit de VS, werkt ie in NL?

Ik ben de komende weken nog in de VS en ben van plan om een Iphone 5 mee te nemen. Ik weet alleen niet of deze bruikbaar zal zijn in NL. Ik moet zowieso een losse nano sim hebben van een Nederlandse provider (Vodafone). En de Iphone moet zonder abo te krijgen zijn.

Afgezien hiervan, zou het gaan werken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-12, 08:24
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Blijkbaar gaat het niet werken omdat LTE hier wordt gebruikt op een andere frequentie dan in de VS.

Citaat:
Amerikaanse iPhone 5 werkt waarschijnlijk niet op Nederlands 4G-netwerk
Kies je ervoor om de iPhone 5 uit de Verenigde Staten te importeren, dan moet je met een aantal zaken rekening houden. Er zijn drie verschillende versies van de iPhone 5: de GSM-modellen A1428 en 1429 en het CDMA-model A1429. Deze iPhones makken alledrie gebruik van andere andere LTE-banden. Om een Nederlandse iPhone 5 te gebruiken, heb je een GSM-model nodig. Koop je de Amerikaanse A1428 iPhone 5, dan heb je een iPhone die niet de LTE-band ondersteunt die in Europa wordt gebruikt. Hierdoor kan deze iPhone 5 niet op Nederlandse 4G-netwerken gebruikt worden. Op Apple’s site staat een overzicht van welk iPhone-model werkt op welke LTE-banden.
Bron
  #3  
Oud 13-09-12, 09:48
bb2k10 bb2k10 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

Maar kun je dan aangeven welk model je wilt als je hem pre-orderded, kan me niet herinneren dat het ook bij de iPhone 4 was? En welke LTE-banden gelden er in Nederland.

Vond nog wel dit artikel op Tweakers maar is nog van vorig jaar.
En dit artikel op de site van Antennebureau.

# edit #
En dit staat op iculture zelf, dus ik denk dat het nog even wachten is op welke frequentie in Nederland gebruikt zal worden.

Laatst gewijzigd door bb2k10; 13-09-12 om 10:02.
  #4  
Oud 13-09-12, 15:10
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Als ik zo even vluchtig kijk naar de Amerikaanse GSM versie van de iPhone 5 op deze pagina, dan ondersteunt die dezelfde LTE-banden als de Europese versie. Met als extra ook nog de Amerikaanse LTE-banden. But correct me if I'm wrong.
  #5  
Oud 13-09-12, 15:47
bb2k10 bb2k10 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

Dus dan zou het deze moeten zijn:
Model A1429
(GSM model)
  #6  
Oud 13-09-12, 17:09
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Nee, volgens mij de A1429 CDMA die wordt volgens de gegevens in de VS verkocht en heeft dezelfde LTE-bands. (Dat is tenminste hoe ik de Apple pagina interpreteer)
  #7  
Oud 13-09-12, 17:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Maar een CDMA kun je voor het niet-LTE deel (3G) toch niet in NL gebruiken?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 13-09-12, 17:27
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Ik heb er totaal geen verstand van. Ik dacht dat ook. Maar dan kijk ik weer naar die LTE-bands en dan zie ik veel overeenkomsten. Zou wel jammer zijn. Want ik kan hem begin oktober ook in Amerika kopen.
  #9  
Oud 13-09-12, 17:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. Bekijk bericht
Maar dan kijk ik weer naar die LTE-bands en dan zie ik veel overeenkomsten.
Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
http://nl.wikipedia.org/wiki/CDMA


Succes verder
  #10  
Oud 13-09-12, 17:46
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
Code division multiple access - Wikipedia


Succes verder
Heb het stukje Wikipedia gelezen, bedankt! Maar wat is dan het verschil tussen de Amerikaanse GSM-versie en de Europese?
  #11  
Oud 13-09-12, 17:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makstra Jr. Bekijk bericht
Maar wat is dan het verschil tussen de Amerikaanse GSM-versie en de Europese?
De GSM frequentiebanden in de ITU Region 2 (Noord en Zuid-Amerika) zijn anders dan in de ITU Region 1 (Europa, Afrika en het Midden-Oosten).

De GSM standaard is hetzelfde.

GSM (communicatie) - Wikipedia
  #12  
Oud 13-09-12, 22:45
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De GSM frequentiebanden in de ITU Region 2 (Noord en Zuid-Amerika) zijn anders dan in de ITU Region 1 (Europa, Afrika en het Midden-Oosten).

De GSM standaard is hetzelfde.

GSM (communicatie) - Wikipedia
Bedankt voor de wijze lessen, weer wat geleerd vandaag.

Nu maar hopen op een mirakel; dat in de VS toch de EU versie verkocht gaat worden. Scheelt weer een hele zak vol duiten.
  #13  
Oud 14-09-12, 12:03
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Koopinformatie USA
  #14  
Oud 14-09-12, 16:49
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Redeneer je even met me mee?

Als je deze info checkt: Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks. en er vanuit gaat dat je Model A1429 GSM niet in de VS kan kopen, dan kan je concluderen dat de CDMA-versie diegene is die je moet aanschaffen. Aangezien die wél GSM 1800Mhz LTE ondersteunt, toch? (En dat is de frequentie die de Europese netwerken gebruiken als ik het goed heb).

Het is al geweten dat als je een unlockte versie koopt in de Apple Store, dat je een USA-GSM versie krijgt (dus die waarvan 4G niet compatible is met de EU-frequenties.)

Cricket (en later vermoedelijk ook Virgin Mobile. Beiden maken gebruik van het Sprint-netwerk dat CDMA is en geen GSM) gaat de iPhone 5 verkopen, zonder dat je een 2-jaar abonnement hoeft af te sluiten. Dus als je die koopt én hij is effectief simlock vrij zodat je er in EU een simkaart in kan stoppen, zit je goed... Toch?

Maw, hopen dat Cricket en Virgin Mobile de iPhone 5 niet simlocken?

Ik woon 8 maanden per jaar in de VS en 4 per jaar in BE. Dus ik wil wel graag de juiste iPhone kopen. Zou leuk zijn als het zo werkt, dan kan ik zowel in USA als in EU gebruik maken van 4G...

Correct me if I am wrong
  #15  
Oud 15-09-12, 01:23
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Hier staat duidelijk uitgelegd wat je wel en niet moet kopen in de US
  #16  
Oud 16-09-12, 15:22
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Mja, hier staat nochtans wat anders...
TidBITS iPhone iPad iPod: Which iPhone 5 Lets You Roam Where You Want?
  #17  
Oud 16-09-12, 22:39
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

4G werkt niet overal. Maar als je gewoon de GSM-versie koopt werkt 3G wel overal. Staat ook in jouw artikel.
  #18  
Oud 16-09-12, 23:31
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Makstra: of je hebt niet goed gelezen of je snapt niet wat ik bedoel. Maar dat is niet erg ;-)
Het gaat er over met welke iphone 5 (die je in de VS zou kopen), je 4G kan gebruiken in Europa. De GSM-versie van AT&T ondersteunt geen 4G op de Europese frequenties. De CDMA-versie lijkt dat wél te doen.

Voor zij die nog meer info zoeken over de CDMA-versie van de iphone 5 in Europa, hier is nog een interessant artikel:

Want global LTE roaming on iPhone 5? Don

Ik begin er meer en meer in te geloven dat als je een iphone in de VS wil kopen, maar gebruiken in Europa, dat je beste gok de CDMA-versie is. Time will tell.
  #19  
Oud 17-09-12, 07:29
Makstra Jr.'s schermafbeelding
Makstra Jr. Makstra Jr. is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk bericht
Makstra: of je hebt niet goed gelezen of je snapt niet wat ik bedoel. Maar dat is niet erg ;-)
Het gaat er over met welke iphone 5 (die je in de VS zou kopen), je 4G kan gebruiken in Europa. De GSM-versie van AT&T ondersteunt geen 4G op de Europese frequenties. De CDMA-versie lijkt dat wél te doen.

Voor zij die nog meer info zoeken over de CDMA-versie van de iphone 5 in Europa, hier is nog een interessant artikel:

Want global LTE roaming on iPhone 5? Don

Ik begin er meer en meer in te geloven dat als je een iphone in de VS wil kopen, maar gebruiken in Europa, dat je beste gok de CDMA-versie is. Time will tell.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een frequentieband is wat het is, een stukje van het radiospectrum. Meer niet.

Het verschil tussen CDMA en GSM is een ietsje groter want die twee systemen zijn alles behalve compatibel. Ter leeringhe ende vermaeck:
Code division multiple access - Wikipedia


Succes verder
Ik snap je wel, lees dit maar eens door Lees dit maar eens door.
  #20  
Oud 17-09-12, 15:52
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

Zoals ik al vermoedde. Volgens dit artikel brengt Apple geen 3 versies van de iphone 5 uit, maar wel 2: iPhone 5: A confusing mess of network support | ExtremeTech

*Model A1428 dat wereldwijd werkt (GSM, UMTS en HSPA+) maar als je 4G LTE wil gebruiken, kan dat enkel het Amerikaanse AT&T en enkele Canadese netwerken. Dit model is enkel te koop in de VS.

*Model A1429 dat wereldwijd werkt (dit is eigenlijk model A1428 maar mét CDMA-chip. Je kan met de A1429-versie niet op 4G bij AT&T en die Canadese netwerken omdat die op een andere frequentie zitten). Als je dit model in de EU koopt, wordt volgens dat artikel de CDMA-mogelijkheid uitgeschakeld.

Maw, als je in de VS een iphone 5 koopt, zorg dat je model A1429 koopt en NIET A1428. Tenminste als je in de toekomst 4G LTE wil gaan gebruiken in België. Interesseert 4G LTE je niet, kan je beide modellen aanschaffen want je kan met beiden bellen, smsen en 3G gebruiken op de GSM-netwerken in België..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 02:21
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Iphone uit USA , werkt adapter? Giet Archief 2 27-04-08 20:41
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 13:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.