//

iPhone 5 laten meenemen vanuit US

iPhone 5 laten meenemen vanuit US discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allen Een collega vertrekt begin mei richting de US en wilt voor mij een iPhone meenemen. Hijzelf en zijn vrouw kopen zelf een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-04-13, 19:54
cwegh cwegh is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard iPhone 5 laten meenemen vanuit US

Hoi allen

Een collega vertrekt begin mei richting de US en wilt voor mij een iPhone meenemen. Hijzelf en zijn vrouw kopen zelf een iPhone dus de telefoon uitpakken en het doosje weggooien is geen optie. Hij zal het toestel dus onuitgepakt als cadeau (maakt dit een verschil?) meenemen in zijn handbagage.

Om duidelijk te weten wat de kosten zijn, heb ik op het internet wat rondgeneusd wat de mogelijkheden zijn. Hieronder een oplijsting, maar kan iemand dit bevestigen en/of corrigeren dat dit correct is?

1) Witte iPhone 5 UNLOCKED. CDMA versie kopen (typenummer A1429 (CDMA)) en niet de GSM versie (A1428 (GSM)) = 649$
2) Sales tax California heeft 7.5% = 48.675$ ( http://www.taxadmin.org/fta/rate/sales.pdf)

Totaal: 649$ + 49$ = 698$
Dit komt neer op 543€ (1 US$ = 0.778028476€)

Vervolgens heb ik 3 scenario's

1. Je wordt niet tegengehouden en gaat door de douane: je betaalt niets.
2. Je gaat via het “somenting to declare” gangetje naar buiten en betaald invoerrechten + BTW (zie later)
3. Je gaat via het “nothing to declare” gangetje naar buiten en wordt al dan niet gesnapt, dan betaal je invoerrechten + BTW + Boete (er zijn nog opties van liegen en dat ze het niet vinden natuurlijk, maar die gasten zijn ook niet dom…)

Invoerrechten op een telefoon is 0% (zie Informatie over maatregelen in TARIC)

Stel dat ik het aangeef dan kom ik uit op 543€ + 21% BTW (114€) = 657€. Dit is welgeteld 47€ minder dan een iPhone te kopen in de FNAC.

De boete voor niet-aangeven in België heb ik niet meteen gevonden.

Klopt deze berekening? Ik heb ook gehoord dat je de sales-tax in de US kan terugvorderen als je het aangeeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-04-13, 00:20
Donkeh Donkeh is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 46
Standaard

Kan ie niet zeggen dat het beide iphones voor 1 persoon is? bvb werk en vrije tijd gsm ofzo
  #3  
Oud 06-04-13, 00:58
2caballos 2caballos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 27
Standaard

idd 2 iphones op zak is niet zo raar toch

Laatst gewijzigd door 2caballos; 06-04-13 om 01:05. Reden: never mind
  #4  
Oud 06-04-13, 18:02
cwegh cwegh is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Had ik ook op 1 van de mogelijkheden gezet
  #5  
Oud 11-04-13, 15:49
Padathir Padathir is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 13
Standaard

Volgens mij is het niet meer mogelijk om sales tax terug te krijgen als consument.

De berekening lijkt wel te kloppen.
Wel of niet aangeven, dat is niet aan mij om te beslissen
  #6  
Oud 30-06-13, 00:13
cwegh cwegh is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 10
Standaard

Even een update geven voor de geïnteresseerden. Zoals uit de originele post, heeft mijn collega een iPhone 5 CDMA (Verizon) kunnen kopen in een Apple Store en alles werkt perfect in België op het Telenet netwerk.

Wat extra informatie die ik meestal niet vond op fora:

- Het was niet evident om een CDMA versie mee te krijgen. Sommige stores wilden dit model gewoon niet meegeven. Uiteindelijk is mijn collega het toch gelukt.
- De collega heeft meteen het SIM kaartje uit het toestel laten halen en expliciet gevraagd de telefoon niet te laten activeren. Ook dat leverde hem eigenaardige gezichten op
- Getest in de US met een AT&T kaartje en dat werkte perfect.
- Eenmaal in BE, gewoon geactiveerd zoals altijd. Niets speciaal of dergelijke moeten doen.

Gr

C.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone meenemen naar China jolandawalet iPhone algemeen 3 16-06-12 09:29
Syngroniseren vanuit Iphone ipv vanuit Itunes Keiler2009 iTunes 1 01-07-11 14:48
IPhone meenemen naar de VS Goldrolly07 iPhone algemeen 0 02-02-09 04:30
sms meenemen naar iphone dolcegabie iPhone algemeen 0 03-09-08 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.