//

iPhone 5S in USA kopen, waar op letten?

iPhone 5S in USA kopen, waar op letten? discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Voorraden in US waren de afgelopen weken ook minimaal, nieuwe leveringen zijn snel weg. Las Vegas hadden ze 20 en 21 september heel snel niets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27-09-13, 19:25
Voorwaarts6 Voorwaarts6 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 2
Standaard

Voorraden in US waren de afgelopen weken ook minimaal, nieuwe leveringen zijn snel weg. Las Vegas hadden ze 20 en 21 september heel snel niets meer. In San Francisco waren enkele dagen later alleen de 64 GB grijs nog verkrijgbaar en alleen maar voor AT&T en nog een provider. Ik heb zelf Vodafone en geen 4G, weet dus niet met zekerheid of dit werkt. (volgens de specs wel muv Tele2.) Geen controle gehad bij de douane.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-09-13, 03:43
hooiopdevork hooiopdevork is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik zit momenteel ook in usa, ben naar AppleStore in Vegas geweest en kreeg inderdaad het verhaal dat er geen simlockvrije 5s beschikbaar is, wel de 5c.
Ik ga van de week nog naar San Francisco, weet je zeker dat dit model wel simlockvrij is? Ik heb namelijk "Simpel" als provider.
  #23  
Oud 28-09-13, 03:47
RKlooster RKlooster is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Vandaag Apple store nummero 4 gehad (Orlando) Simlockvrij niet meer op voorraad...begint een droevig verhaal te worden. In Miami de laatste kans...
  #24  
Oud 28-09-13, 11:22
mennepen mennepen is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 102
Standaard

Vriendin van mij is gisteren voor me in de store in San Fransisco geweest en daar waren geen iPhones. Sterker nog, de unlocked versie is er nog niet eens geweest, die verwachten ze pas in november..
  #25  
Oud 28-09-13, 14:08
ibert ibert is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Rhoon
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RKlooster Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in de USA en wil graag een 5S meenemen naar huis. Nu heb ik al bij 2 Applestores gevraagd of ze me hier aan kunnen helpen,maar beide keren kreeg ik als antwoord dat er nog geen simlockvrije toestellen beschikbaar zijn. Nu las ik net dat de I-Culture redactie al wel toestellen heeft gekocht die werken in NL. Hoe zit dit? Kan iemand mij hier verder mee helpen? Zit niet heel lang meer in de USA...

Alvast bedankt.

Op de website van iphoneclub staat:

Wie op safe wil spelen, vraagt in de Amerikaanse Apple Store naar het simlockvrije GSM-model voor T-Mobile USA. Deze staat op de website als: ‘Unlocked and contract-free‘ met modelnummers A1533 (iPhone 5s) en A1532 (iPhone 5c). Dit zijn GSM-modellen, die als enige nadeel hebben dat ze LTE-band 7 niet ondersteunen. Je kunt dus geen gebruik maken van het 4G-netwerk van Tele2. In de toelichting op de website van Apple staat:
If you buy iPhone for T-Mobile, it will arrive with a nano-SIM card already installed that you can activate by visiting an Apple Retail Store or a T-Mobile store or by calling T-Mobile. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card for iPhone 5s from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 5s model is A1533 (GSM).
Dit geeft dus aan dat je een simkaartje van T-Mobile erbij krijgt, maar dat je ook elke nano-simkaart van een willekeurige buitenlandse gsm-aanbieder kunt gebruiken.

--

Je moet dus de T-mobile contract free GSM versie hebben

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2013 om 13:10 ----------

Mijn ouders gaan binnenkort naar NewYork, over een week; Ze nemen een iphone 5s T-mobile contract free voor me mee. voor iets van EUR 475 omgerekend. niet slecht. Hopenlijk zijn ze op voorraad.
__________________
Ibert
Iphone 4S 32GB, ipad 3 32gb 3g/Wi-Fi, Ipad Mini retina 32gb/Wi-Fi
  #26  
Oud 29-09-13, 02:04
hooiopdevork hooiopdevork is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Thx ibert, morgen zit ik in San Francisco zal daar meteen deze bevestiging vragen en als het klopt neem ik gelijk 1 mee
  #27  
Oud 29-09-13, 04:06
RKlooster RKlooster is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibert Bekijk bericht
Op de website van iphoneclub staat:

Wie op safe wil spelen, vraagt in de Amerikaanse Apple Store naar het simlockvrije GSM-model voor T-Mobile USA. Deze staat op de website als: ‘Unlocked and contract-free‘ met modelnummers A1533 (iPhone 5s) en A1532 (iPhone 5c). Dit zijn GSM-modellen, die als enige nadeel hebben dat ze LTE-band 7 niet ondersteunen. Je kunt dus geen gebruik maken van het 4G-netwerk van Tele2. In de toelichting op de website van Apple staat:
If you buy iPhone for T-Mobile, it will arrive with a nano-SIM card already installed that you can activate by visiting an Apple Retail Store or a T-Mobile store or by calling T-Mobile. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card for iPhone 5s from a local GSM carrier. The unlocked iPhone 5s model is A1533 (GSM).
Dit geeft dus aan dat je een simkaartje van T-Mobile erbij krijgt, maar dat je ook elke nano-simkaart van een willekeurige buitenlandse gsm-aanbieder kunt gebruiken.

--

Je moet dus de T-mobile contract free GSM versie hebben

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2013 om 13:10 ----------

Mijn ouders gaan binnenkort naar NewYork, over een week; Ze nemen een iphone 5s T-mobile contract free voor me mee. voor iets van EUR 475 omgerekend. niet slecht. Hopenlijk zijn ze op voorraad.
Dit had ik ook gelezen,en screenshot gemaakt voor in de winkel. Vandaag Apple store nr 2 in Orlando gehad, wederom sold out te horen gekregen...
  #28  
Oud 29-09-13, 15:19
Nairoj Nairoj is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 7
Standaard

Maat van me is gisteren geweest in San Francisco. Stond een lange rij en inderdaad was de simlock-vrije 5s daar niet aanwezig. Jammer maar helaas.
  #29  
Oud 01-10-13, 17:10
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibert Bekijk bericht
Je moet dus de T-mobile contract free GSM versie hebben[COLOR="SlateGrey"]
Elke unlocked Iphone 5S is goed.
  #30  
Oud 01-10-13, 23:15
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Hoe lossen jullie dat op? Geen garantie in de EU als je je iPhone in de VS koopt.
__________________
  #31  
Oud 02-10-13, 07:01
hooiopdevork hooiopdevork is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Vandaag eindelijk een 5s A1533 gekocht in de VS, nu hopen dat deze thuis werkt
  #32  
Oud 08-10-13, 17:51
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hooiopdevork Bekijk bericht
Vandaag eindelijk een 5s A1533 gekocht in de VS, nu hopen dat deze thuis werkt
Volgens de Apple site mag dat geen probleem zijn. Zat er een sim in van T-Mobile?
  #33  
Oud 16-10-13, 03:55
Mokka Mokka is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hooiopdevork Bekijk bericht
Vandaag eindelijk een 5s A1533 gekocht in de VS, nu hopen dat deze thuis werkt
En werkt het in NL? Ik ben nu in San Francisco (overal sold out maar toch de stille hoop ) weet ik in ieder geval of ik er überhaupt 1 mee kan nemen!

Let me know! Thanks
  #34  
Oud 17-10-13, 11:13
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mokka Bekijk bericht
En werkt het in NL? Ik ben nu in San Francisco (overal sold out maar toch de stille hoop ) weet ik in ieder geval of ik er überhaupt 1 mee kan nemen!

Let me know! Thanks
Het kan zeker, ligt er een beetje aan hoelang je er nog bent. Check je pm!
  #35  
Oud 25-10-13, 11:45
guijs guijs is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn
Berichten: 3
Standaard

Mijn in de USA -New York- rond de jaarwisseling gekochte iPhone 5 ging onlangs stuk. Bij de Apple shop in Amsterdam zagen ze onmiddellijk dat het een Amerikaanse aankoop was, maar ik kreeg onder garantie onmiddellijk een nieuwe toegezegd. Deze moest wel speciaal voor mij uit de USA opgestuurd worden. Ik kon hem na twee dagen ophalen. De garantie is dus perfect geregeld,m ook voor in de USA gekochte modellen.
  #36  
Oud 25-10-13, 12:00
wimnul wimnul is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1
Standaard Iphone 5s Amerika

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Wij gaan 11 november naar Orlando en nu wil ik eigenlijk ook een Iphone 5s gaan kopen daar.
Heeft er iemand al één gekocht en geprobeerd?
Heeft iemand nog advies voor het kopen van een Iphone 5s of 5c in Orlando. Alvast bedankt!
  #37  
Oud 25-10-13, 12:07
guijs guijs is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn
Berichten: 3
Standaard

Ik zou 'm gewoon in een officiële Apple shop kopen wimnul, heb ik ook gedaan.
  #38  
Oud 25-10-13, 19:23
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Welke heb je dan gekocht? t-mobile contract free?
  #39  
Oud 25-10-13, 19:30
guijs guijs is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn
Berichten: 3
Standaard

Ik heb in de Appleshop in New York een simlockvrije '5' gekocht, zonder contract uiteraard. En er in Nederland een vodafonechip in gedaan.
  #40  
Oud 25-10-13, 19:32
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Dus unlocked & contract free?
Dat is namelijk niet meer te doen met de nieuwe 5s
Reageren

Labels
iphone 5s, usa



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 4s tweedehands kopen, waar op letten? thecoder Jailbreak 2 20-04-13 16:08
iphone 4s kopen waar op letten ? Mittavic iPhone algemeen 6 30-04-12 20:48
Iphone 3gs 2ehands kopen, waar op letten? simlockvrij Koopinformatie Nederland 4 07-10-11 18:15
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 21:40
Iphone kopen, waar moet ik letten? Geertvangils Archief 2 31-03-08 23:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.