iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   iPhone 5S in USA kopen, waar op letten? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/144045-iphone-5s-usa-kopen-waar-op-letten.html)

mennepen 11-09-13 22:18

iPhone 5S in USA kopen, waar op letten?
 
Wat een mazzel! Mijn goede vriendin gaat voor werk een week naar de US en kan dus een iPhone 5S voor me meenemen. Ik ga uiteraard een simlockvrije iPhone (laten) kopen, maar waar moet ik nog meer op letten?

Alvast bedankt voor jullie input!

Techfreak 12-09-13 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mennepen (Bericht 911376)
Wat een mazzel! Mijn goede vriendin gaat voor werk een week naar de US en kan dus een iPhone 5S voor me meenemen. Ik ga uiteraard een simlockvrije iPhone (laten) kopen, maar waar moet ik nog meer op letten?

Alvast bedankt voor jullie input!

Ik heb hier op het forum al een paar keer zien passeren dat de garantie op een iPhone uit Amerika niet geld in Europa.

Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik zou dat toch zeker eens nakijken.

mennepen 12-09-13 09:07

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad gelezen dat er geen wereldwijde garantie meer geldt. Dat is erg jammer, maar eerlijk gezegd houd dat me nog niet zo tegen. Waar ik vooral mee zit is dat ik veel lees over de verschillende modellen die er in Amerika verkocht worden. Ik vraag me af welk model voor NL/Europa geschikt is. Weet iemand dat?

Guest-20180925190238 12-09-13 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mennepen (Bericht 911457)
Weet iemand dat?

Apple weet dat. :) Model A1457 heb je in Europa nodig:

Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

hdejongh 12-09-13 10:09

en is die ook in de us te koop? model A1457?

Guest-20180925190238 12-09-13 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh (Bericht 911472)
en is die ook in de us te koop? model A1457?

Dat weet ik niet. Ga eens kijken in de Amerikaanse Apple Store:

Buy iPhone 5s in 16GB, 32GB, or 64GB - Apple Store (U.S.)

hdejongh 12-09-13 10:14

waarom zou deze eigenlijk niet werken Model A1533 (GSM)

Guest-20180925190238 12-09-13 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh (Bericht 911476)
waarom zou deze eigenlijk niet werken Model A1533 (GSM)

Als ik naar de frequenties kijk ondersteund die versie de EMEA GSM frequenties niet.

hdejongh 12-09-13 10:24

7 (2600 MHz) deze bedoel je?

Guest-20180925190238 12-09-13 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh (Bericht 911481)
7 (2600 MHz) deze bedoel je?

Dat is een LTE frequentie. Ik had het over de GSM frequenties. Misschien stel je de vragen beter aan Apple. Ik moet ook maar lezen wat er in de specs van Apple staat.

Één ding is zeker, model A1457 is het model dat in Europa verkocht wordt. Succes verder. :)

mennepen 12-09-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 911459)
Apple weet dat. :) Model A1457 heb je in Europa nodig:

Apple - iPhone 5 - View countries with supported LTE networks.

Tnx, hier kan ik wat mee! :-) Overigens, gelden voor de 5S dezelfde modelnummers als voor de 5? Want deze had ik inderdaad ook gevonden, maar omdat het over de 5 gaat, twijfelde ik..

jap74 12-09-13 11:34

Ik hoop niet dat je vriendin binnenkort al gaat.....ik was in 2010 vlak na de introductie van de iPad in de US en besloot even te gaan kijken....wachtlijsten ed. Kon er toen één bestellen in Bonita, die ik een paar dagen later in Miami kon ophalen (was op de route hoor).

mennepen 12-09-13 11:36

Ja, ze gaat al vrij binnenkort, daarom houd ik er inderdaad rekening mee dat het wel eens niet zou kunnen gaan lukken, maar hey...wie weet heb ik mazzel! :-)

proXify 12-09-13 12:25

Ik ken ook juist iemand dat naar New York gaat. Hij zou er ook eentje kunnen meebrengen, maar ik zag online(US Apple store) dat momenteel geen losse iPhone 5s verkocht worden, enkel met abonnement? Zij kregen destijds ook steeds voorrang?

En de abonnement versie + losse zijn A1533 (GSM) modellen, is dit bij ons te gebruiken? (België/Nederland).

En staat ook iets vermeld hieronder dat je eerst de iPhone in de winkel moet activeren. Moet dit? Of kan dit ook in België? Is er hier iemand dat een iPhone 5 destijds heeft overgebracht?

The unlocked iPhone 5s model is A1533 (GSM)
Citaat:

The unlocked iPhone includes all the features of iPhone but without a wireless contract commitment. You can activate and use the unlocked iPhone on the supported GSM wireless network of your choice, such as AT&T or T-Mobile in the United States. The unlocked iPhone will not work with CDMA-based carriers, including Sprint and Verizon Wireless.
If you don’t want a multiyear service contract, or if you prefer to use a local carrier when traveling abroad, the unlocked iPhone is the best choice. If you choose T-Mobile, your iPhone comes with a T-Mobile SIM card already installed. You will need to contact T-Mobile or visit an Apple Retail Store to activate your iPhone.
Otherwise, the unlocked iPhone does not come with a micro-SIM card for iPhone 4s, or a nano-SIM card for iPhone 5c so you’ll need to get one from any supported GSM carrier worldwide. To start using your iPhone, simply insert the SIM card into the slot and turn on iPhone by pressing and holding the On/Off button for a few seconds. Then follow the onscreen instructions to set up your iPhone.

prowgvd 12-09-13 16:53

Ik heb enkele maanden geleden een 5 in LA gekocht (Verizon CDMA versie voor de LTE bands) en die werkte perfect in Belgie. op de site van apple store staat wel degelijk al dat je simlock vrije iphones kan kopen. Ik weet wel niet of die ook de 20ste beschikbaar gaan zijn.
Activatie in de winkel is niet perse nodig maar kan je evengoed daar op hun Wi-Fi doen.

Ik zit nu in NY en zou graag de GSM versie kopen maar waar vind je de GSM frequenties terug in Europa? (ergens verderop gezegd dat die GSM niet zou werken in EU)

Je kan ook altijd in de Apple Store vragen om een andere versie maar is de vraag of ze die gaan hebben hier in de US.

Brouwertje 14-09-13 16:32

Wat raden jullie aan mbt het aanschaffen van een iphone 5s in jet buitenland? Engeland lijkt mij dan het handigst of kan je meteen een ander taalpakket downloaden? Ben zelf een leek op dit gebied vandaar ;)

proXify 14-09-13 19:43

Een ander taalpakket downloaden :confused: Je kan uit gelijk welk land waarin je het toestel aanschaft het in het Nederlands zetten... Je kan zelfs met een Nederlandse iPhone op chinees zetten! ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brouwertje (Bericht 912175)
Wat raden jullie aan mbt het aanschaffen van een iphone 5s in jet buitenland? Engeland lijkt mij dan het handigst of kan je meteen een ander taalpakket downloaden? Ben zelf een leek op dit gebied vandaar ;)


RKlooster 27-09-13 02:31

5s Kopen in de USA
 
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in de USA en wil graag een 5S meenemen naar huis. Nu heb ik al bij 2 Applestores gevraagd of ze me hier aan kunnen helpen,maar beide keren kreeg ik als antwoord dat er nog geen simlockvrije toestellen beschikbaar zijn. Nu las ik net dat de I-Culture redactie al wel toestellen heeft gekocht die werken in NL. Hoe zit dit? Kan iemand mij hier verder mee helpen? Zit niet heel lang meer in de USA...

Alvast bedankt.

Voorwaarts6 27-09-13 10:33

Model A1533
 
Afgelopen week model A1533 gekocht in Amerika, wordt daar gebruikt voor T-Mobile maar ook AT&T en zijn beiden simlock vrij. Informatie gekregen van verschillende Apple medewerkers. Reeds terug in NL en de iPhone doet het prima :-)

Nairoj 27-09-13 16:17

Mooi, hoe zit het met de voorraad daar? Welke provider heb je? En gebruik je ook 4G? En nog gecontroleerd door de douane? Maat van mij zit nu in Amerika, die probeert er ook een mee te nemen, uit Las Vegas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.