//

Werkt een iPhone 5s uit Amerika in Nederland

Werkt een iPhone 5s uit Amerika in Nederland discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Net in de Apple store in Orlando geweest. De T=mobile versie is alleen contract free, niet meer sim-lock-free.... M.a.w. op de website van apple staat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-10-13, 04:33
kantelaar kantelaar is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Net in de Apple store in Orlando geweest. De T=mobile versie is alleen contract free, niet meer sim-lock-free.... M.a.w. op de website van apple staat nu ook alleen maar T-mobile 'contract free' . Het SIM-lock free staat niet meer genoemd. Er wordt ook gewaarschuwd dat er een grote kans bestaat dat je opeens met een dode iphone zit. Vooral klanten in zuid amerika, maar ook uit europa komen eerst blij met een werkende 5S, maar ook velen die nu met een hele dure ipod zitten, want de operator kan alle iphones die niet actief zijn in de USA zo blocken.... Dus het is wel een gok om hier nu een contract-free T-Mobile versie van de 5S in de Apple store te kopen....

"..Wie op safe wil spelen, vraagt in de Amerikaanse Apple Store naar het simlockvrije GSM-model voor T-Mobile USA. Deze staat op de website als: ‘Unlocked and contract-free‘ met modelnummers A1533 (iPhone 5s) en A1532 (iPhone 5c). Dit zijn GSM-modellen, die als enige nadeel hebben dat ze LTE-band 7 niet ondersteunen..."
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-10-13, 09:02
GH4IP GH4IP is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Wat een onzin..... de A1533 van T-mobile is gewoon met elke SIM te gebruiken.

De tekt op de site van Apple: If you buy iPhone for T-Mobile, it will arrive with a nano-SIM card already installed that you can activate by visiting an Apple Retail Store or a T-Mobile store or by calling T-Mobile. When you travel internationally, you can use a nano-SIM card for iPhone 5s from a local GSM carrier.

Dit zou de indruk kunnen wekken dat alleen in de VS de A1533 alleen zou werken met een SIM van T-mobile. Maar ook dat is in de praktijk niet het geval, een NL SIM erin en je krijgt gewoon ook AT&T als keuze van netwerk.
  #23  
Oud 21-10-13, 20:11
[T]-Mo [T]-Mo is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik heb een bericht gepost op het T-Mobile forum T-Mobile iPhones full price, contract free or s... | T-Mobile Support

Zij beweren dat je er eentje bij Apple moet kopen.

Dan heb ik gebeld naar een Apple store in Amerika die dan weer beweren dat je daar geen unlocked iPhones kan kopen.
  #24  
Oud 21-10-13, 20:24
vaswani vaswani is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 26
Standaard

klopt niet. Uit Amerika werkt gewoon een Tmobile versie telefoon hier. Ik heb hem niet eens aan de itunes moeten hangen ofzo voor een carrier update. Alles werkt prima hier. Althans, met een Vodafone inclusief 4G
  #25  
Oud 21-10-13, 20:30
[T]-Mo [T]-Mo is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaswani Bekijk bericht
klopt niet. Uit Amerika werkt gewoon een Tmobile versie telefoon hier. Ik heb hem niet eens aan de itunes moeten hangen ofzo voor een carrier update. Alles werkt prima hier. Althans, met een Vodafone inclusief 4G
Heb jij een 5S bij T-Mobile gehaald?

Wat bedoelen ze hiermee?

The information here is correct. If you purchase a device full price from a T-Mobile store it will be sim locked to our network and you will have to have 40 days of service with us in order to unlock it. Alternatively you can purchase an iPhone setup for T-Mobile unlocked and use any of our services with it while you are here and it will accept any sim card afterwards.
  #26  
Oud 21-10-13, 20:53
vaswani vaswani is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 26
Standaard

ik niet, maar me zus. geen problemen mee gehad. Ze bedoelen dat je in USA een gelocked toestel hebt, zodra je 40 dagen gebruikt op TMO netwerk, dan mag je hem simvrij maken. Of je moet een setup ("unlocken") voor 120 dollar kopen. Geldklopperij dus. Als je een At&T koopt, mag je hem daar alleen met AT&T gebruiken, als je dan hier naartoe meeneemt en je zet er een eigen kaart in, is ie simvrij te gebruiken. Dus soort van binnenlandse lock. Maak boeiend, zometeen in Nederland eentje kopen, alleen verandert de $ teken in een magische € teken.
  #27  
Oud 23-10-13, 12:42
[T]-Mo [T]-Mo is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaswani Bekijk bericht
ik niet, maar me zus. geen problemen mee gehad. Ze bedoelen dat je in USA een gelocked toestel hebt, zodra je 40 dagen gebruikt op TMO netwerk, dan mag je hem simvrij maken. Of je moet een setup ("unlocken") voor 120 dollar kopen. Geldklopperij dus. Als je een At&T koopt, mag je hem daar alleen met AT&T gebruiken, als je dan hier naartoe meeneemt en je zet er een eigen kaart in, is ie simvrij te gebruiken. Dus soort van binnenlandse lock. Maak boeiend, zometeen in Nederland eentje kopen, alleen verandert de $ teken in een magische € teken.
Dus als ik een iPhone koop bij AT&T is hij unlocked voor het buitenland?
3G of 4G gebruik ik momenteel niet, hoorde dat er daar misschien wel problemen mee konden zijn.
  #28  
Oud 24-10-13, 12:10
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Iemand nog enige verdere informatie over hoe het afgelopen is met zijn/haar 5s? werkt hij nu gewoon in Nederland/Belgie?

Ik heb familie in de VS wonen die volgende maand naar NL komen namelijk. en de 5S daar is goedkoper dan een 5c hier. Dus wilde ik er daar een bestellen.
Maar als ik via de website een contract free 5S bestel, kan ik dan gewoon hier mijn Nanosim van Simpel erin stoppen en hem hier gebruiken?
Of moet ik daar iemand naar de apple store laten gaan en specifiek om de A1533 laten vragen?

Alvast bedankt
  #29  
Oud 24-10-13, 13:35
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Je kan gewoon alle iPhone, behalve die van Sprint, device-only aanschaffen in de Apple Store en in Nederland gebruiken. Alleen 4g van telfort werkt niet, volgens mij. Je kan 'm beter "reserveren" (reserve & pickup) dan 'm bestellen, denk ik. http://iphone-check.herokuapp.com is een hele handige site daarvoor, al lijkt de site er nu uit te liggen. Succes!

p.s. bedenk wel dat de garantie niet geldt in Nederland, dus dat je familie reparaties e.d. van je in Amerika moet doen
  #30  
Oud 24-10-13, 22:10
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkthebest Bekijk bericht
Je kan gewoon alle iPhone, behalve die van Sprint, device-only aanschaffen in de Apple Store en in Nederland gebruiken. Alleen 4g van telfort werkt niet, volgens mij. Je kan 'm beter "reserveren" (reserve & pickup) dan 'm bestellen, denk ik. Gold AT&T iPhone 5S Availability is een hele handige site daarvoor, al lijkt de site er nu uit te liggen. Succes!

p.s. bedenk wel dat de garantie niet geldt in Nederland, dus dat je familie reparaties e.d. van je in Amerika moet doen
Waarom reserveren ipv bestellen?
  #31  
Oud 24-10-13, 22:25
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Eigenlijk kan je beter, bedenk ik me net, 'm bestellen en dan pas gaan reserveren een week voordat je familie weggaat, dan heb je 'm vrijwel sowieso.
  #32  
Oud 24-10-13, 22:26
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Hoe bedoel je?
  #33  
Oud 24-10-13, 22:54
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik zou de iPhone 5S (die van t-mobile) online bestellen. Stel, je iPhone is er nog niet als je familie bijna weggaat, die site in de gaten houden en dan alsnog een iPhone reserveren. En dan je online bestelling annuleren, het geld wordt toch pas in rekening gebracht op je creditcard als de iPhone verzonden is. Dan is de kans het grootst, lijkt me.
  #34  
Oud 24-10-13, 23:27
Mbezema Mbezema is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Aha bedankt, ga ik doen!
  #35  
Oud 30-10-13, 16:02
boosje boosje is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik kom uit verlof van usa,boston...wou daar een 5s aanschaffen...Niet gedaan....veel te riskant....In de apple stores zeggen ze worldwide garanty...NEE..klopt niet...usa phones worden in europe niet hersteld en omgekeerd..is country gebonden..ook ipads...Tmobiel zijn unlock toestellen maar kunnen ook een lock bevatten die wel kosteloos kan geunlocked worden...merk je dat in nederland heb je een probleem....Ze verkopen liever met abbo dan de unlockte,daarom ga je bijna geen tmobile toestellen vinden...Ik kan het weten want heb tijdens mijn rondrit 4 app.stores gedaan...Voor alle duidelijkheid en minste last bij een herstelling...Koop in Europa..is duurder,maar ja....Weet ook dat het usa tmobile model en het europees model enkel verschilt in de lte-band...goed nazien indien je op 4g wilt....
Al deze informatie heb ik vernomen in de app stores of via de apple chat USA....
  #36  
Oud 01-11-13, 17:36
chanro chanro is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 3
Standaard

Uit dezelfde Apple Store uit Boston is mijn Space Grey iPhone5S 32 GB type A1533 afgelopen maandag gekocht. Kostte omgerekend incl lokale tax €585.
Gisteravond t-mobile USA nanosim eruit en vervangen door NL Vodafone nanosim en opgestart, aangezien het een simlockvrij en unlockfree toestel was bleek dit geen enkel probleem. Dus binnen no-time mijn back-up teruggezet van m'n al verkocht iPhone 5 en dat ging ook vlekkeloos. Toestel werkt buitengewoon snel en goed, moet wel even wennen aan iOS7. Grafisch toch veel veranderd.
Via de email komt het garantiebewijs van Apple USA en in de winkel is duidelijk verteld dat er een jaar wereldwijde garantie op zit, daarna alleen via Apple USA maar dat is geen enkel probleem omdat m'n contactpersoon er bijna wekelijks komt en anders doet iemand anders in NL het wel. Ga je met zo'n transactie uit de USA akkoord dan moet je dat maar accepteren en anders moet je hem gewoon in A'dam halen bij de Apple Store lijkt me.
Snap ook het verhaal van "boosje" niet helemaal, wat riskant? Je neemt toch zelf dat risico? Of staan ze gewapend achter je ;-)
Opvallend was dat er ook in de USA beperkt bevoorraad wordt en dat bepaalde types zeer snel zijn uitverkocht, mijn zo gewilde zilveren 64GB was er ook niet meer vandaar dat ik nu met een Space Grey 32GB zit. Maar dit absoluut zonder klagen
Hier een tevreden consumer

Laatst gewijzigd door chanro; 01-11-13 om 18:05.
  #37  
Oud 02-11-13, 15:55
boosje boosje is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik wil enkel met "riskant" duidelijk maken dat je niet roekeloos iets koopt zonder te informeren....Garantie is NIET worldwide, je moet ALTIJD naar de usa...check deze maar eens met je serienummer op de europese website en nadien op de usa website...Europa geeft geen garantie gegevens weer...Heb dit trouwens gecheckt,...zelfs in de app store boston met de iphone die uitgetald was,......Ipads en iphones zijn niet worldwide ivm garanties....Je kan dit trouwens terugvinden op hun website's
  #38  
Oud 05-11-13, 16:24
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Iemand heeft voor mij en zichzelf een iPhone 5s laten opsturen vanuit de VS.
Ik neem aan de A1533 (GSM) want dat hebben we uitgezocht.

Ik ga de mijne zo ophalen maar hij belde mij net al dat hij de melding kreeg "simkaart niet geldig".

Iemand een idee voordat ik straks dezelfde melding heb...
__________________
iPhone 1G, iPhone 4 (2x), iPad 3G, iPad Wi-Fi (2x)
  #39  
Oud 05-11-13, 16:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanilla Bekijk bericht
Iemand een idee voordat ik straks dezelfde melding heb...
Misschien iPhones gekocht met een SIM-lock.
  #40  
Oud 05-11-13, 16:38
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Misschien iPhones gekocht met een SIM-lock.
Ik hoop het niet... in principe is A1533 GSM toch simlock vrij?

Is een Nano Sim technisch anders dan een verknipte Micro Sim?
Aangezien diegene een gemodificeerde MicroSim gebruikt ipv een genuine Nano Sim...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland Essie72 iPad accessoires en onderdelen 8 28-07-12 17:01
Iphone meegenomen uit Amerika, welke provider/abonnement in Nederland? tomabrok iPhone algemeen 6 05-06-12 09:20
kan je een unlockte iphone uit amerika in belgie gebruiken en hoe zit het met de gara frerodes iPhone algemeen 18 11-04-12 16:40
is er verschil tussen Apple TV uit Amerika en Nederland maarten-bothe Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 07-04-12 15:05
Iphone4 uit Amerika in Nederland gebruiken? thomassi9 Koopinformatie USA 20 25-06-10 12:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.