//

Werkt een iPhone 5s uit Amerika in Nederland

Werkt een iPhone 5s uit Amerika in Nederland discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door vanilla in principe is A1533 GSM toch simlock vrij? Het model A1533 van T-Mobile wel maar die van AT&T niet (dacht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05-11-13, 16:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanilla Bekijk bericht
in principe is A1533 GSM toch simlock vrij?
Het model A1533 van T-Mobile wel maar die van AT&T niet (dacht ik).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 05-11-13, 20:25
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het model A1533 van T-Mobile wel maar die van AT&T niet (dacht ik).
Het ligt er heel erg aan waar de iPhone gekocht. Hieronder een overzicht (bron is het forum van macrumors)

AT&T
Unlocked: If purchased from Apple store full retail price device only
Locked: If purchased from Apple at the subsidized price, AT&T, or any other 3rd party retailer
Note: Can easily be unlocked for Cheap using remote IMEI sites (Click Here) (does not matter whether phone is in contract or not)
Carrier: AT&T will unlock your iPhone 5S/5C once your contract is completed per request. Unlock works for any GSM carrier, US or other countries.

Verizon
Unlocked: No matter where purchased or at what price, ALL Verizon iPhone 5S/5C are unlocked right out of the box. Even if they are bought from Verizon or 3rd party retailers at the subsidized price. Can never be carrier locked. The is due to an FCC requirement for Verizon LTE phones.

T-Mobile
Unlocked: If purchased from Apple. The iPhone is only sold to T-Mobile customers at full retail price by Apple, no EIP financing through Apple. Thus coming from Apple, the iPhone 5S/5C that has a T-Mobile sim card is factory unlocked out of the box.
Locked: If purchased from a T-Mobile retail store whether financing or at full retail price. Phone will be LOCKED.
Carrier: T-Mobile allows you to request an unlock for your phone after 40 days of service with the carrier. Unlock works for any GSM carrier. US and other countries.

Sprint
Unlocked: This phone can ONLY be unlocked by at the discretion of Sprint. After 90 days of service and paying your bill on time Sprint will allow you to request an unlock of your iPhone.
Locked: This phone will be locked no matter where or how you purchased it. Full retail or subsidized.
Note: Even when Sprint 'unlocks' your iPhone, it is only for international use. It CANNOT be used on domestic GSM carriers like AT&T or T-Mobile. This means that in the USA your phone can only be used on Sprint even if it is unlocked. No exceptions.

Kortom, alle iPhones gekocht in de Apple Stores zijn unlocked en werken in Nederland, behalve die van Sprint.
  #43  
Oud 05-11-13, 20:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkthebest Bekijk bericht
Kortom, alle iPhones gekocht in de Apple Stores zijn unlocked en werken in Nederland, behalve die van Sprint.
Helder. Bedankt voor de info.
  #44  
Oud 05-11-13, 20:49
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Helder. Bedankt voor de info.
Geen dank
  #45  
Oud 05-11-13, 22:27
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Nou....

Ik heb de mijne opgehaald en ben er inmiddels achter dat de 5s die ik heb het A1533 AT&T model incl. Simlock is.
Blijkt dat de AppleStore gewoon de verkeerde heeft mee gegeven want op de bestelbon staat de gewone versie en op de kassabon de AT&T versie, niet helemaal goed gegaan bij de applestore en degene die m heeft afgehaald.

Heb zelf al een unlock procedure gestart via yourappleiphone.com geen idee of dat geld down the drain is of dat t echt werkt.

Overigens al wel contact gehad met de betreffende Apple Store en ze gaan kijken voor een oplossing aangezien dit niet de bestelde iPhones waren. Wat ik tot nu toe vrij fair vind.

Ik dacht dat de AT&T versie alleen met abo gekocht kan worden maar voor mijn 32GB versie is gewoon 749 dollar afgetikt. En als ik hierboven lees zou die dan ook unlocked moeten zijn (non-gesubsidieerd) maar er zit er helaas 1 op...

hoop op een oplossing
__________________
iPhone 1G, iPhone 4 (2x), iPad 3G, iPad Wi-Fi (2x)
  #46  
Oud 05-11-13, 22:47
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik wens je veel succes. Ik kijk vrij vaak op het forum van macrumors, omdat ik eind deze maand ook een iPhone ga kopen in Boston. Ik las dat de AT&T unlocking services, dus third-parties, afgesloten worden van het systeem. [Carrier] IMEI unlocking service down? 10/3/13 - MacRumors Forums staat veel informatie op. Ik hoop dat het lukt!
  #47  
Oud 05-11-13, 22:52
vaswani vaswani is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 26
Standaard

Wat gebeurt er als je hem met een amerikaanse AT&T simkaart erin zet, half uur laten aan Itunes en dan alleen sim wisselen naar een NL kaart doen zonder ontkoppeling toestel. Komt er een carrier update? Zo ja, dan is het goed. Zo nee, dan gaat het je 120 dollar kosten ben ik bang. Hoe was de douane hierin? Nog tegengekomen?
  #48  
Oud 06-11-13, 09:30
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaswani Bekijk bericht
Wat gebeurt er als je hem met een amerikaanse AT&T simkaart erin zet, half uur laten aan Itunes en dan alleen sim wisselen naar een NL kaart doen zonder ontkoppeling toestel. Komt er een carrier update? Zo ja, dan is het goed. Zo nee, dan gaat het je 120 dollar kosten ben ik bang. Hoe was de douane hierin? Nog tegengekomen?
Ze zijn als gift opgestuurd. Dus geen Douane

De devices hebben een lock.
De AppleStore waar ze gekocht zijn gaan het oplossen (ik gok unlocken want ik moest de gegevens (ID, Barcode, IMEI ofwel de achterkant van de doos) doorgeven).
Wat vrij netjes is, ze hebben echt gewoon de verkeerde mee gegeven per ongeluk.

Als het via de AppleStore lukt dan heb ik yourappleiphone.com voor niks ingeschakelt.
  #49  
Oud 06-11-13, 11:07
boosje boosje is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik heb tijdens mijn rondrit in 4 app stores geweest en veel tijd in gestoken in het chatten met de apple chat service....Ten 1ste , er is geen werledwijde garantie...Usa phones worden in europe niet hersteld, je moet naar de usa....andersom ook he....De 1533 is het correcte model, maar je hebt zoals je merkt 3 providers,TMobile is de correcte,..MAAAAARRRRR....Het zou kunnen dat deze nog ge locked zijn,deze kunnen ze gratis unlocken,maar daar ben je in nederland niks mee...Wat ik voorstel s het volgende...Er zijn mensen op deze forum die naar de usa gaan voor een iphone..contacteer deze en ze kunnen je iphone laten unlocken.....Wat ik aanraad is, als je naar de usa gaat zorg ervoor dat je een nano sim hebt van je provider en steek deze ginder in die iphone om te testen....Indien geen nanosim....Vraag aan de verkoper ofdat ze hun AT&T in het Tmobile toestel steken...ik denk dat ,deze indien unlocked, moet werken,anders niet he..zo heb je toch al wat meer zekerheid....Ok het is ong 200 euro goedkoper....ik heb de kans gehad maar toch niet gedaan...En als ik hier en daar lees dat er problemen zijn,ja..je moet maar pech hebben...
  #50  
Oud 06-11-13, 11:46
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar die klopt niet. Medewerkers worden geïnstrueerd om te vertellen dat er geen unlocked versie bestaat, maar dat is niet correct. Als je een paar berichten boven je kijkt, zie je een tabel die precies en correct aangeeft welke model (un)locked is. Het gedeelte over de garantie klopt deels: als je de garantie voorwaarden doorleest, lees je dat Apple de garantie KAN beperken tot de regio van aankoop. Dat is dus per geval en medewerker verschillend. Soms heb je pech, soms heb je geluk.
  #51  
Oud 06-11-13, 11:49
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boosje Bekijk bericht
wall of text


Die hele grote toets met dat pijltje op, zorgt ervoor dat je tekst
een
nieuwe
regel
start.

Moet je eens testen
  #52  
Oud 06-11-13, 12:08
boosje boosje is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

jkthebest,..tja,zoals je leest heb ik die info van in totaal 4 app stores en de chatroom....Als je zegt dat de garantie door de medewerkers kan worden bepaald,tja...dan hebben ze mij in die 4 app stores en op de chatroom goed liggen gehad...toch bedankt voor de correcte informatie...Wist niet dat de garantie door de medewerkers worden bepaald,ik dacht dat de apple zelf de regels oplegde...
  #53  
Oud 06-11-13, 12:26
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boosje Bekijk bericht
jkthebest,..tja,zoals je leest heb ik die info van in totaal 4 app stores en de chatroom....Als je zegt dat de garantie door de medewerkers kan worden bepaald,tja...dan hebben ze mij in die 4 app stores en op de chatroom goed liggen gehad...toch bedankt voor de correcte informatie...Wist niet dat de garantie door de medewerkers worden bepaald,ik dacht dat de apple zelf de regels oplegde...
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Bron: Apple - Legal

BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.
Bron: Apple - Legal

Het verschilt dus per zaak, en dus ook per medewerker, hoe de voorwaarden worden nageleefd.
Ik hoop dat je het nu snapt.
  #54  
Oud 07-11-13, 09:53
boosje boosje is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Tuurlijk, ben content dat jij me wreed hebt geholpen met het verduidelijken van de regels die apple hanteerd,....toch spijtig dat die appel store's en hun profeesionele medewerkers het dan toch niet goed weten...merciekes
  #55  
Oud 07-11-13, 10:39
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boosje Bekijk bericht
Tuurlijk, ben content dat jij me wreed hebt geholpen met het verduidelijken van de regels die apple hanteerd,....toch spijtig dat die appel store's en hun profeesionele medewerkers het dan toch niet goed weten...merciekes
Ik heb niks wreed verduidelijkt, maar het is inderdaad pijnlijk dat niet iedere medewerker goed de garantievoorwaarden kent. Die voorwaarden zijn dus een fiks nadeel als je je iPhone in een andere regio koopt.
  #56  
Oud 07-11-13, 10:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkthebest Bekijk bericht
Ik heb niks wreed verduidelijkt...
"Wreed" is in deze context een Vlaams synoniem voor goed, geweldig, enz...
  #57  
Oud 07-11-13, 10:58
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Aha, weer wat geleerd. Haha
  #58  
Oud 07-11-13, 11:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkthebest Bekijk bericht
Aha, weer wat geleerd. Haha
Ja, ik heb ook moeten leren wat het Hollandse "vet" betekent. Nogmaals bedankt voor de goede uitleg.
  #59  
Oud 08-11-13, 11:33
Toco Toco is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 3
Standaard

Zojuist teruggekomen uit de VS en daar een iPhone 5s gekocht, model A1533 (T-Mobile). Helaas werkt mijn NL T-Mobile simkaart niet (geeft melding: Sim niet geldig). Ik ben me nu even aan het beraden wat wijsheid is, of 40 dagen wachten en T-Mobile USA om een sim unlock verzoeken of via een of ander website een unlockprogramma aan te schaffen.
  #60  
Oud 08-11-13, 11:40
jkthebest jkthebest is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 67
Standaard

Heb je 'm gekocht via de Apple Store?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad2 uit Amerika opladen in Nederland Essie72 iPad accessoires en onderdelen 8 28-07-12 17:01
Iphone meegenomen uit Amerika, welke provider/abonnement in Nederland? tomabrok iPhone algemeen 6 05-06-12 09:20
kan je een unlockte iphone uit amerika in belgie gebruiken en hoe zit het met de gara frerodes iPhone algemeen 18 11-04-12 16:40
is er verschil tussen Apple TV uit Amerika en Nederland maarten-bothe Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 07-04-12 15:05
Iphone4 uit Amerika in Nederland gebruiken? thomassi9 Koopinformatie USA 20 25-06-10 12:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.