iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Ipad air uit New York (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/147514-ipad-air-new-york.html)

Nfect 06-11-13 18:01

Ipad air uit New York
 
Mijn broer gaat binnenkort ook naar New York en hij zou een ipad meebrengen voor mij. Nu vroeg ik mij af of hij hier problemen mee kan krijgen bij de douane en of hij nog met iets anders rekening moet houden... En ook zou ik graag weten of dit dezelfde zijn als hier in Europa en ik deze dus hier perfect zal kunnen gebruiken?

wvy 06-11-13 18:08

Eventjes de zoekfunctie op het forum gebruiken en je krijgt zo antwoord op al je vragen :P

scoop1 08-11-13 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 931782)
Mijn broer gaat binnenkort ook naar New York en hij zou een ipad meebrengen voor mij. Nu vroeg ik mij af of hij hier problemen mee kan krijgen bij de douane en of hij nog met iets anders rekening moet houden... En ook zou ik graag weten of dit dezelfde zijn als hier in Europa en ik deze dus hier perfect zal kunnen gebruiken?


Zeer zeker de ipad uit doos weghalen en afdoen van alle plastic.
De iPad zeer zeker activeren en dan eeen Backup via iCloud van oude iPad erop gooien anders even een paar apps op gooien die je 1x moet gebruiken en je email
Account.

(Doos en alle plastic en boekjes weggooien)

Vergeet niet ook de Oplader los te halen van alle verpakking.

De douane ambtenaar, indien hij je broer aanhoudt bij random controle, zal de iPad Grondig screenen door hem aan te maken enzo.
Hij heeft t recht dat te doen indien verdachting van invoer sprake is.

Je zal zker de vraag krijgen, waarom heb je heenvlucht niet opgegeven dat je met iPad/Macbook ging?
Scheelde dat nu in tijd met controles.

Downoad de app Douane Reizen.

en stel je word aangehouden, ben je nog goedkoper uit dan nl.

Bij 16GB ipad air Wi-Fi + 4g betaal je $629 is €470
Invoerrechten + bt w= €90
Totaal €560.

Ipad air hier kost €599 :-)

Maar goed, Succes

Nfect 09-11-13 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scoop1 (Bericht 932243)
Zeer zeker de ipad uit doos weghalen en afdoen van alle plastic.
De iPad zeer zeker activeren en dan eeen Backup via iCloud van oude iPad erop gooien anders even een paar apps op gooien die je 1x moet gebruiken en je email
Account.

(Doos en alle plastic en boekjes weggooien)

Vergeet niet ook de Oplader los te halen van alle verpakking.

De douane ambtenaar, indien hij je broer aanhoudt bij random controle, zal de iPad Grondig screenen door hem aan te maken enzo.
Hij heeft t recht dat te doen indien verdachting van invoer sprake is.

Je zal zker de vraag krijgen, waarom heb je heenvlucht niet opgegeven dat je met iPad/Macbook ging?
Scheelde dat nu in tijd met controles.

Downoad de app Douane Reizen.

en stel je word aangehouden, ben je nog goedkoper uit dan nl.

Bij 16GB ipad air Wi-Fi + 4g betaal je $629 is €470
Invoerrechten + bt w= €90
Totaal €560.

Ipad air hier kost €599 :-)

Maar goed, Succes

.

Thnx voor de info al! Ik zou alleszins een ipad Wi-Fi 16gb willen. Die kost daar 399$ dacht ik. Omgerekend in euro is dat dus: 373. En hier komen nog wat taxes bij ook vermoed ik...? Maar stel nu dat mijn broer gwn de ipad aangeeft bij de douane, moet hij hier dan kosten voor betalen? Want voor bedragen onder de 430 euro moet je geen invoerbelasting betalen dacht ik? En hoe zit het dan als hij meerdere dingen meeneemt waardoor het totaal bedrag meer dan 430 euro is? Moet ik dan toch invoerbelasting betalen voor de ipad? Graag zou ik hier nog antwoord op hebben... Alvast bedankt!

Chiwii 10-11-13 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 932777)
.

Thnx voor de info al! Ik zou alleszins een ipad Wi-Fi 16gb willen. Die kost daar 399$ dacht ik. Omgerekend in euro is dat dus: 373. En hier komen nog wat taxes bij ook vermoed ik...? Maar stel nu dat mijn broer gwn de ipad aangeeft bij de douane, moet hij hier dan kosten voor betalen? Want voor bedragen onder de 430 euro moet je geen invoerbelasting betalen dacht ik? En hoe zit het dan als hij meerdere dingen meeneemt waardoor het totaal bedrag meer dan 430 euro is? Moet ik dan toch invoerbelasting betalen voor de ipad? Graag zou ik hier nog antwoord op hebben... Alvast bedankt!

Check het even hierzo voor meer info: iPad in buitenland kopen - iPad - iPadclub

Hier staat onder het tabje "Invoerregels" het volgende:

Voorbeeld 1: Je koopt een iPad van $499. Je betaalt hierover geen belasting, want $499 is omgerekend minder dan €430.
Voorbeeld 2: Je koopt een iPad van $499 en een iPod van $149. Je hoeft geen belasting te betalen over de iPad, maar door de iPod kom je boven de toegestane grens. Je betaalt alleen belasting over de volledige $149 van de iPod.

Dus je zou dan geen invoerbelasting betalen over de iPad(als dit het duurste aankoop is), maar wel over de andere dingen als het totaal bedrag van al het gekochte(en aangegeven) hoger is dan €430.

Nfect 11-11-13 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chiwii (Bericht 932783)
Check het even hierzo voor meer info: iPad in buitenland kopen - iPad - iPadclub

Hier staat onder het tabje "Invoerregels" het volgende:

Voorbeeld 1: Je koopt een iPad van $499. Je betaalt hierover geen belasting, want $499 is omgerekend minder dan €430.
Voorbeeld 2: Je koopt een iPad van $499 en een iPod van $149. Je hoeft geen belasting te betalen over de iPad, maar door de iPod kom je boven de toegestane grens. Je betaalt alleen belasting over de volledige $149 van de iPod.

Dus je zou dan geen invoerbelasting betalen over de iPad(als dit het duurste aankoop is), maar wel over de andere dingen als het totaal bedrag van al het gekochte(en aangegeven) hoger is dan €430.

Ok thnx, het proberen waard dus denk ik zo :) En zijn die andere producten dan enkel electronica of geldt dat voor kledij enzo ook? Wss wel vermoed ik...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.