iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   Iphone 5c uit NYC (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/149318-iphone-5c-nyc.html)

Mickey04 15-12-13 11:24

Iphone 5c uit NYC
 
Hey allen,

Binnenkort ga ik naar NYC en wil me daar dus een Iphone 5c 16gb kopen.
Zonder tax valt deze onder de max toegestane kost van €430 voor invoer. Met tax gaat hij er net over. Ongeveer €436.
Waar kijken ze bij de douane naar, met of zonder tax? Indien met tax, kan ik deze dan terugvorderen?

Of kan ik bij aankoop in de Apple store een invoice vragen waar de tax niet opstaat zodat ik gewoon onder €430 blijf?
Ik heb echt al veel opgezocht maar nergens zie ik duidelijk staan of de tax ook telt...

Guest-20180925190238 15-12-13 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mickey04 (Bericht 939998)
Indien met tax, kan ik deze dan terugvorderen?

Als je het toestel officieel exporteert kan je onder bepaalde voorwaarden de Sales Tax terugvorderen. Op de luchthaven bijvoorbeeld. Maar, exporteren impliceert ook in een ander land importeren en daar dan de verschuldigde belastingen betalen.

Een factuur zonder Sales Tax zal niet mogelijk zijn (voor een buitenlander) vrees ik.

Mickey04 15-12-13 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940001)
Als je het toestel officieel exporteert kan je onder bepaalde voorwaarden de Sales Tax terugvorderen. Op de luchthaven bijvoorbeeld. Maar, exporteren impliceert ook in een ander land importeren en daar dan de verschuldigde belastingen betalen.

Een factuur zonder Sales Tax zal niet mogelijk zijn (voor een buitenlander) vrees ik.

Wel heel vervelend dat het net over die €430 gaat he!

Guest-20180925190238 15-12-13 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mickey04 (Bericht 940002)
Wel heel vervelend dat het net over die €430 gaat he!

Tja, ergens moet de grens liggen he. Je kan ook proberen om het toestel te smokkelen. Soms lukt dat en soms ook niet. Succes verder. :)

Mickey04 15-12-13 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940004)
Tja, ergens moet de grens liggen he. Je kan ook proberen om het toestel te smokkelen. Soms lukt dat en soms ook niet. Succes verder. :)

Bedankt voor je info. Weet,nog niet wat ik ga doen. Ter plekke zal ik wel zien wat ik doe...

Freeltd 15-12-13 11:58

Is het niet zo dat je achteraf dan niet op 4G kunt met een USA toestel?

Voor die tax bestaat ook nog altijd zoiets als 'out of state sale'. Maar dat is vooral voor voertuigen bedoeld en weet niet of dit voor gsm's gaat.

Guest-20180925190238 15-12-13 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 940008)
Voor die tax bestaat ook nog altijd zoiets als 'out of state sale'. Maar dat is vooral voor voertuigen bedoeld en weet niet of dit voor gsm's gaat.

Ja, als je bv. in de staat Maryland woont en online een gsm besteld in een andere staat.

Freeltd 15-12-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940012)
Ja, als je bv. in de staat Maryland woont en online een gsm besteld in een andere staat.

Zo is het inderdaad, maar daar wordt ook vaak mee gefoefeld door de verkopers. Echter is er zoveel vraag naar iPhones in usa zelf dat ze het voor buitenlanders niet doen. Bij andere producten gebeurt dat vaker als het verscheept wordt. Verkoper geeft het aan als out if state en verzend het als gift. Op die manier betaal ik geen usa tax en betaal ik in BE ook niets erop.

Guest-20180925190238 15-12-13 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 940017)
Bij andere producten gebeurt dat vaker als het verscheept wordt. Verkoper geeft het aan als out if state en verzend het als gift.

Dat ken ik want ik koop vaker apparatuur in de USA. De apparatuur wordt dan officieel uitgeklaard in de USA (export) en ingeklaard (import) in België door Fedex. Ik betaal dan wel geen Sales Tax maar wel de Belgische BTW.

Ik heb één keer iets gekocht dat werd verstuurd als "gift". Na een paar maanden was het ding defect en moest het terug naar de USA voor garantie. Ik moest het toestel dan tijdelijk exporteren en dat ging niet want het was nooit geïmporteerd.

Freeltd 15-12-13 12:50

Dat zijn dan weer de nadelen. Ik koop meestal mechanische dingen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.