//

Iphone 5c uit NYC

Iphone 5c uit NYC discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allen, Binnenkort ga ik naar NYC en wil me daar dus een Iphone 5c 16gb kopen. Zonder tax valt deze onder de max toegestane ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-12-13, 12:24
Mickey04 Mickey04 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 3
Standaard Iphone 5c uit NYC

Hey allen,

Binnenkort ga ik naar NYC en wil me daar dus een Iphone 5c 16gb kopen.
Zonder tax valt deze onder de max toegestane kost van €430 voor invoer. Met tax gaat hij er net over. Ongeveer €436.
Waar kijken ze bij de douane naar, met of zonder tax? Indien met tax, kan ik deze dan terugvorderen?

Of kan ik bij aankoop in de Apple store een invoice vragen waar de tax niet opstaat zodat ik gewoon onder €430 blijf?
Ik heb echt al veel opgezocht maar nergens zie ik duidelijk staan of de tax ook telt...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-12-13, 12:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey04 Bekijk bericht
Indien met tax, kan ik deze dan terugvorderen?
Als je het toestel officieel exporteert kan je onder bepaalde voorwaarden de Sales Tax terugvorderen. Op de luchthaven bijvoorbeeld. Maar, exporteren impliceert ook in een ander land importeren en daar dan de verschuldigde belastingen betalen.

Een factuur zonder Sales Tax zal niet mogelijk zijn (voor een buitenlander) vrees ik.
  #3  
Oud 15-12-13, 12:32
Mickey04 Mickey04 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je het toestel officieel exporteert kan je onder bepaalde voorwaarden de Sales Tax terugvorderen. Op de luchthaven bijvoorbeeld. Maar, exporteren impliceert ook in een ander land importeren en daar dan de verschuldigde belastingen betalen.

Een factuur zonder Sales Tax zal niet mogelijk zijn (voor een buitenlander) vrees ik.
Wel heel vervelend dat het net over die €430 gaat he!
  #4  
Oud 15-12-13, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey04 Bekijk bericht
Wel heel vervelend dat het net over die €430 gaat he!
Tja, ergens moet de grens liggen he. Je kan ook proberen om het toestel te smokkelen. Soms lukt dat en soms ook niet. Succes verder.
  #5  
Oud 15-12-13, 12:54
Mickey04 Mickey04 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Tja, ergens moet de grens liggen he. Je kan ook proberen om het toestel te smokkelen. Soms lukt dat en soms ook niet. Succes verder.
Bedankt voor je info. Weet,nog niet wat ik ga doen. Ter plekke zal ik wel zien wat ik doe...
  #6  
Oud 15-12-13, 12:58
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Is het niet zo dat je achteraf dan niet op 4G kunt met een USA toestel?

Voor die tax bestaat ook nog altijd zoiets als 'out of state sale'. Maar dat is vooral voor voertuigen bedoeld en weet niet of dit voor gsm's gaat.
  #7  
Oud 15-12-13, 13:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Voor die tax bestaat ook nog altijd zoiets als 'out of state sale'. Maar dat is vooral voor voertuigen bedoeld en weet niet of dit voor gsm's gaat.
Ja, als je bv. in de staat Maryland woont en online een gsm besteld in een andere staat.
  #8  
Oud 15-12-13, 13:12
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ja, als je bv. in de staat Maryland woont en online een gsm besteld in een andere staat.
Zo is het inderdaad, maar daar wordt ook vaak mee gefoefeld door de verkopers. Echter is er zoveel vraag naar iPhones in usa zelf dat ze het voor buitenlanders niet doen. Bij andere producten gebeurt dat vaker als het verscheept wordt. Verkoper geeft het aan als out if state en verzend het als gift. Op die manier betaal ik geen usa tax en betaal ik in BE ook niets erop.
  #9  
Oud 15-12-13, 13:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Bij andere producten gebeurt dat vaker als het verscheept wordt. Verkoper geeft het aan als out if state en verzend het als gift.
Dat ken ik want ik koop vaker apparatuur in de USA. De apparatuur wordt dan officieel uitgeklaard in de USA (export) en ingeklaard (import) in België door Fedex. Ik betaal dan wel geen Sales Tax maar wel de Belgische BTW.

Ik heb één keer iets gekocht dat werd verstuurd als "gift". Na een paar maanden was het ding defect en moest het terug naar de USA voor garantie. Ik moest het toestel dan tijdelijk exporteren en dat ging niet want het was nooit geïmporteerd.
  #10  
Oud 15-12-13, 13:50
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Dat zijn dan weer de nadelen. Ik koop meestal mechanische dingen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 kopen in NYC karimp iPad algemeen 17 03-07-11 15:29
iPhone: Help! Moving from NYC to Amsterdam. shastasheen Jailbreak 2 06-05-10 22:25
Prepaid in NYC wvy Internet in buitenland (roaming) 4 11-01-10 19:09
Hoe volgende week 3gs in NYC kopen? tomv77 Koopinformatie USA 0 20-06-09 18:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.